FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober

15 okt 2013 08:12
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #46
Prima overwinning van MVV, heb zelfs niets mee gekregen van de match, maar vernam dat MVV toch een behoorlijke eerste helft heeft gespeeld...

De laatste weken beginnen de overwinningen te komen, weliswaar tegen de wat "mindere "tegenstanders, maar het geeft moraal voor de komende weken, tegen Sparta zullen we zien waar we echt staan op dit moment

Zelf ben ik gister naar Belgie- Italie geweest U21 , leuk niveau zeg....goed om te zien wat spelers van of tot die leeftijd laten zien en kunnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 09:06 15 okt 2013 09:08 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #47
De weg naar boven is ingeslagen. Ook al 3 competitieduels op rij zonder tegentreffer. Gaat de goede kant op. Hier nog wat interviews met Smeets (die een zeer verdedigende rol had gisteren) en Ruijs.

Bryan Smeets: "Wij kunnen van iedereen winnen"

DEN BOSCH – Hij miste een strafschop, maar zag teamgenoot Gianluca Maria uit de rebound toch de openingstreffer binnen schieten. Bryan Smeets won maandagavond met MVV Maastricht van FC Den Bosch in de Jupiler League (0-2) en was tevreden. “We hebben veel zelfvertrouwen.”

"Ken je Bryan Smeets? Nou, ik niet", grapte Smeets na afloop over zijn gemiste strafschop. Teamgenoot Gianluca Maria schoot uit de rebound wel raak. “Ik had het idee om de bal keihard door het midden te schieten. Gelukkig zat Gianluca er tussen, anders had ik echt een klotegevoel overgehouden aan de wedstrijd.”

Door de overwinning van zijn ploeg kon Smeets na het duel genieten van drie punten. Het publiek in Den Bosch had daarentegen een zware avond, want zeker voor de rust viel er weinig te genieten. Pas in de 41ste minuut kon het thuispubliek de handen op elkaar klappen. Na een goede actie schoot Jordy Thomassen de bal hard in het zijnet. Tot die kans hadden de gasten uit Maastricht niets weggegeven. “We hadden van te voren afgesproken om de nul te houden. En dat is gelukt. Bram (Castro, red.) keepte uitstekend en de verdediging stond goed”, vond Smeets.

De middenvelder stapte ondanks het missen van de strafschop tevreden van het veld. “Lekker. Weer drie punten en weer de 'nul'”, aldus de twintigjarige, die niet bang was voor de gelijkmaker van de thuisploeg. “We stonden wel onder druk, maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat ze zouden scoren. Tegen Fortuna hielden we stand met negen man, dat geeft veel vertrouwen.” Een blunder van Wesley de Ruiter leidde de uiteindelijke beslissing in. De doelman van FCDB zag bij een uittrap Mark Veldmate volledig over het hoofd. De invaller kreeg de bal keurig in de voeten aangespeeld en kon eenvoudig de 2-0 binnenschuiven.

Het was voor MVV al het zesde competitieduel zonder nederlaag op rij. “We hebben vandaag als team hard gewerkt en het collectief heeft ons uiteindelijk de winst gebracht”, meende Smeets, die ervan overtuigd is dat de Limburgers vrijdag van Sparta kunnen winnen. “Zeker als we zo blijven spelen, want dan kunnen wij iedereen verslaan.”

Ruijs blij met goede reeks: "Zeker na zo'n ellendige periode"

DEN BOSCH – MVV Maastricht won maandagavond op bezoek bij FC Den Bosch in de Jupiler League (0-2). Trainer Tini Ruijs zat met een gerust hart op de bank, want hij zag dat zijn ploeg nauwelijks in de problemen kwam. “Den Bosch heeft niets uitgespeeld.”

Ruijs was tevreden met de zege in het BrainWash Stadion. “Een mooie en dikverdiende overwinning”, zei de trainer na afloop van het duel. “Vooral in de eerste helft speelden we heel erg goed en hadden we de wedstrijd al moeten beslissen.” Kort na de openingstreffer van Gianluca Maria kreeg Sven Braken een grote kans op de 0-2, maar hij faalde oog-in-oog met doelman Wesley de Ruiter. “Dat is het probleem met jonge spelers”, meende de 56-jarige oefenmeester. “Dan moeten ze eigenlijk een seconde de tijd nemen en rustig de bal in de hoek schieten, maar dat deed Sven niet.”

Ondanks het feit dat FC Den Bosch hierdoor in de wedstrijd bleef, was Ruijs niet bang voor de gelijkmaker. “Ik heb geen moment met samengeknepen billen langs het veld gezeten”, blikte hij terug. “Zij hebben niets uitgespeeld. Toch moet je dan scherp blijven, want die treffer kan altijd vallen.” In de slotfase moest Bram Castro nog handelend optreden bij een inzet van Ralf Seuntjens. “Dat was zo'n moment. Het was dan misschien al 0-2, maar voor hetzelfde geld vliegt die bal er bij 0-1 wel in.”

Even daarvoor had invaller Mark Veldmate het duel al beslist. Een foute uittrap werd van De Ruiter werd door de spits opgevangen en hij schoof de bal koel in de verre hoek. Dat doelpunt kwam uit de lucht vallen, want het was op dat moment Den Bosch dat opportunistisch in de aanval ging en MVV terugdrong op eigen helft. “Dan moet je wel achteruit”, vertelde de oefenmeester. “Ook om de afvallende bal op te vangen.”

Het was voor de ploeg van Ruijs al het zesde duel op rij zonder nederlaag. “We zijn bezig aan een goede serie”, sprak de coach. “En daar ben ik na het ellendige begin van de competitie ontzettend blij mee.” MVV verloor voor de goede reeks vier wedstrijden achterelkaar, maar lijkt nu de smaak te pakken te hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 09:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #48

Anna D. schreef : (...)
Het was voor MVV al het zesde competitieduel zonder nederlaag op rij. (...)

Klopt niet! :thumbsdown:

Anna D. schreef : Het was voor de ploeg van Ruijs al het zesde duel op rij zonder nederlaag.

Klopt! :thumbsup:

Ze rekenen de bekerwedstrijd tegen TEC mee. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 11:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #49
TEC moet je nergens in meetellen.

MVV heeft sinds Almere thuis al 435 minuten de 0 in de competitie. :applaus:

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 12:08 15 okt 2013 12:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #50
Mooie en voor mij onverwachte overwinning. Heb het daar toch al iets te vaak mis zien gaan in Den Bosch (waar ik bij was). Maar het tij lijkt gekeerd.

Een kritischere opmerking: ik was al niet onder de indruk van Smeets, en dit verandert daar vrij weinig aan. Ik hoop echt dat we op die plek een volwaardige speler kunnen krijgen.

Dan Schreurs terug en La Rosa wat meer speeltijd geven en we hebben weer een elftal dat meedoet voor de prijzen! We hebben niet voor niets de minst gepasseerde verdediging en tegelijkterijd één van de minst scorende ploegen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 13:16
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
FC Den Bosch-M.V.V., Maondag 14 oktober #51
Terechte overwinning.
En heb op het laatste wel even billengeknepen gelukkig schoot Veldmate even nog de 0-2 binnen.
En de terugreis was een stuk gezelliger dan de heenreis. :thumbsup:
Ik vond ze allemaal goed voetballen , Braken vond ik ook heerlijk spelen gebruikte zijn lichaam eens en maakte goede dribbelacties.
Maria en Ospitalieri echt 2 goede aanwinsten!!
Ik zeg Tini heeft straks een luxe als niemand geblesseerd en geschorst meer is!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden