MVV - Willem ll

15 feb 2014 15:31
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Willem ll #46
Langzaam maar zeker begin ik weer met vertrouwen naar De Geusselt te gaan. Ik heb niet zo zeer vertrouwen in een goed resultaat (dat is mooi meegenomen), maar het vertrouwen dat MVV Maastricht de mouwen opstroopt en keihard werkt. Dat heb ik gisteravond gelukkig opnieuw mogen zien. Tegenstander Willem II voetbalde goed, maar MVV Maastricht liet zich mentaal van de sterkte kant zien. Na de 0-1 (volgens mij zag Castro daar niet goed uit, maar werd hij in het 5-meter-gebied wel zwaar gehinderd) gingen de koppies niet hangen, zoals we zo vaak hebben mogen zien de afgelopen maanden. Nee, er werd een schepje bovenop gedaan. Een super prachtige goal van Smeets zorgde voor de gelijkmaker en een goal van Schreurs (of was het een eigen goal) voor de 1-2.

Na rust ging Willem II de druk verder opvoeren. Het leidde al snel tot een gelijkmaker die voor MVV ongelukkig maar voor Willem II zeer gelukkig tot stand kwam. Iedereen was bang dat MVV verder zou zwichten onder de druk, maar met enkele katachtige reflexen van Castro, bleef MVV toch overeind. Willem II oefende veel druk uit, maar voetbalde (behalve een prachtig steekballetje van Landzaat) opportunistisch met hoge ballen op Taliban-Boymans. Vervelende spits, maar oei wat had ik graag zo’n aanjager bij MVV in de spits gehad! Voortdurend onrust stokend en provocerend.

Opvallend detail vond ik dat MVV Maastricht bij dode spelmomenten zeer gevaarlijk was. MVV heeft spelers met een uitstekende (vrije) trap in de benen zoals Secerovic, Smeets en Ospitalieri. Smeets was zeer actief op het middenveld en Secerovic was ook overal te vinden. Met Smeets en Secerovic heeft MVV een nieuw evenwicht gevonden op het middenveld. Dat zou ik voorlopig zo laten staan.

Dat het publiek aan het einde Willem II betichtte van antivoetbal vond ik gezien het wedstrijdbeeld niet terecht. Het was een overwegend sportieve wedstrijd. Het was met name de scheidsrechter schuld dat hij (na een spelonderbreking vanwege een spelersbehandeling van MVV Maastricht) geen scheidsrechtersbal gaf aan het einde van de wedstrijd. Ik vind het in zo’n situatie best begrijpelijk (niet goed te praten) dat die verdediger de bal naar voren jaagt. Niet erg sportief natuurlijk, maar m.i. ligt de basis van die onsportiviteit bij de scheidsrechter, die ik sowieso niet zo sterk vond fluiten.

Ik denk dat 2-2 een terechte uitslag is. MVV is op de weg terug, met het publiek als grote winnaar. Als dit nog tot playoffs kan leiden (en waarom niet) dan kan met deze mentaliteit nog ver worden gekomen. Al heb je dan wel een gevaarlijkere voorhoede nodig, denk ik, want die bleef wat haperen gisteren. Al meen ik elke wedstrijd te zien dat Schreurs een paar procentjes beter wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Us Clubke, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2014 17:23
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - Willem ll #47
Sjiek, Hiere Ultras.



Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u wsly, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 01:03
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Willem ll #48

Roei baank schreef : Sjiek, Hiere Ultras.


met dit soort gaste in uzze Tempel
geit de sfeer noets verloore ! :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 01:21 16 feb 2014 01:21 door les rouges blancs.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 14:19 16 feb 2014 14:24 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Willem ll #50
toch vreemd, in de samenvatting gisteravond lieten ze van alle goals de slow motion zien behalve van de goal van Smeets.

dus bij deze


Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 18:23
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Willem ll #51
@Jeoff

De mooiste redding van Castro van de avond (lange hoek), zit ook niet gemonteerd in de samenvatting. De samenvatting is trouwens wel al sinds zaterdag gratis te bekijken op fox sports, slotje vergeten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 23:00
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV - Willem ll #52
Als je dan in de samenvatting ziet langs hoeveel mensen die gelijkmaker gaat, ongelooflijk dat die er nog in gaat en te begrijpen dat Castro dat niet kon zien.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 10:37
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Willem ll #53
Ben benieuwd wat opgehaald is met de emmertjes. Aankondiging viel op ongelukkig moment net na de 0-1. Maar nog erger was dat wederom complete vakken de emmer niet gezien hebben omdat er te weinig hennekes zijn.

Marke moest in haar eentje zowat een hele angel side doen volgens mij, zo mist Marke de halve wedstrijd!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 15:59
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV - Willem ll #54

Boe is dat feeske? schreef : Ben benieuwd wat opgehaald is met de emmertjes. Aankondiging viel op ongelukkig moment net na de 0-1. Maar nog erger was dat wederom complete vakken de emmer niet gezien hebben omdat er te weinig hennekes zijn.

Marke moest in haar eentje zowat een hele angel side doen volgens mij, zo mist Marke de halve wedstrijd!

Nog veul erger is dat Marke oetgesjolle is door eine.
Iech weit neet wee ut waor, mèr iech erger miech d'r nog aon!
Iemand zet zich in veur us club en daan geis diech heur zoemèr oetsjelle? Onbegriepelik!
De beijdrage is vrijwillig, es diech niks in ut ummerke wils goeije, maak niks oet. Mèr höb wèl e bitsje respek veur de luij die wèl probeere um gèt extra's te doen veur us club.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Mebwaster, Ekstertjj, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 16:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - Willem ll #55
Niet te geloven. Helaas bereik je dat soort kut 'supporters' niet via dit forum, MVV4Life

Respect voor Marke en alle andere vrijwilligers van de supportersclub en andere geledingen die wél de handen uit de mouwen steken voor deze mooie club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 17:52
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - Willem ll #56
De opbrengst van 't Mestreechs Keteerke, georganiseerd tijdens de wedstrijd MVV-Willem II, is 331,51 Euro.

De teller komt daardoor op 6126 Euro te staan.

Na de trieste ervaringen, tijdens de collecte van vrijdag jl., zullen we ons beraden deze week of we 't Mestreechs Keteerke nog wel willen organiseren. Onbeschoft en respectloos gedrag tegenover mede supporters. Zeer bedroevend.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Mebwaster, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 19:27 17 feb 2014 19:29 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Willem ll #57

MVV4life schreef : Nog veul erger is dat Marke oetgesjolle is door eine.

Miljaar..Weur neet gauw gifteg mer noe ...
Pffffff....laote de festoenrakkers vaan MVV ut noe mer ins opnumme veur dit leef kind en dee gast metein nao PSL verbanne ;)

Marke...diech bis 'ne sjat !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 21:47
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV - Willem ll #58
Heeft MVV in de toekomst wel voldoende draagkracht bij de eigen 'supporters'?
Begrijpt de Maastrichtse supporter wel hoe nijpend de situatie is?
Met zo weinig mensen die dit soort initiatieven serieus nemen en willen ondersteunen, zal het een moeilijke zaak worden.

Schandalig dat de vrijwilliger die het wél goed voor heeft met zijn club, zó wordt behandeld!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 22:22
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
MVV - Willem ll #59

Kotspoejer schreef : Heeft MVV in de toekomst wel voldoende draagkracht bij de eigen 'supporters'?
Begrijpt de Maastrichtse supporter wel hoe nijpend de situatie is?
Met zo weinig mensen die dit soort initiatieven serieus nemen en willen ondersteunen, zal het een moeilijke zaak worden.


Hoor jij dan vanuit berichten dat de situatie zo nijpend is? Ik hoor en zie niks! Alleen supportersacties.
De voorzitter zegt zelfs tegen een forumlid "maak je niet druk, ut keump goot".

Dus: nee, ik begrijp niet hoe nijpend de situatie is. Simpelweg omdat er geen informatie over de situatie is. Althans, buiten wat berichten op dit forum, is er NIETS.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2014 08:10 18 feb 2014 08:11 door marke.
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
MVV - Willem ll #60

les rouges blancs schreef :

MVV4life schreef : Nog veul erger is dat Marke oetgesjolle is door eine.

Miljaar..Weur neet gauw gifteg mer noe ...
Pffffff....laote de festoenrakkers vaan MVV ut noe mer ins opnumme veur dit leef kind en dee gast metein nao PSL verbanne ;)

Marke...diech bis 'ne sjat !



Daanke LRB diech bis ough unne sjat :kiss:

Hiel erg jaomer tot veer zoe un supporters debeij hubbe die 't neet snappe dat us club de cente hiel erg hel nuudig hubbe.Tot d'r lui zien die niks kinne en neet welle geeve hub iech alle begrip veur daan geef dee ummer gewoen door mer maak us vrijwilligers neet oet vaan vanalles en nog get dat verdeene veer neet.
Iech hub respek veur eedere MVV supporter hub dat ough veur us die 't allein mer good veur hubbe met de club!
Dus teege Fortuna gaon veer hopelijk nog eine kier good knalle met us ummerkes en ough iech loup daan weer met 't ummerke roond en estebleef geef 't ummerke gewoen door es geer niks kint of welt geeve!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.564 seconden