FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014

19 apr 2014 14:16
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #16

Schapendonk schreef : Een vraag. Excuseer mijn onwetendheid maar speelt Oss nog tegen degradatie? Of degradeert er niemand. Want dan weer wel en dan weer niet. Ik heb me er niet in verdiept dit keer. Ging er sowieso van uit dat MVV in de top 10 ging eindigen.(tja arrogantie heh :lol: )


Er is dit jaar geen degradatie mogelijk vanuit de Jupiler League. Er is wel een mogelijkheid tot promotie:
De kampioen van de Topklasse zaterdag speelt tegen de kampioen van de zondag Topklasse om het amateurkampioenschap van Nederland. Ook het promotierecht naar de Jupiler League staat hiermee op het spel.
Indien de winnaar van deze titel geen gebruik wenst te maken van het promotierecht, komt het recht toe aan de verliezend finalist. Als deze club ook niet wil promoveren, dan vindt er geen promotie plaats vanuit de Topklassen naar de Jupiler League.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 14:28
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #17

les rouges blancs schreef :

Schapendonk schreef : Een vraag. Excuseer mijn onwetendheid maar speelt Oss nog tegen degradatie? Of degradeert er niemand. Want dan weer wel en dan weer niet. Ik heb me er niet in verdiept dit keer. Ging er sowieso van uit dat MVV in de top 10 ging eindigen.(tja arrogantie heh :lol: )


Er is dit jaar geen degradatie mogelijk vanuit de Jupiler League. Er is wel een mogelijkheid tot promotie:
De kampioen van de Topklasse zaterdag speelt tegen de kampioen van de zondag Topklasse om het amateurkampioenschap van Nederland. Ook het promotierecht naar de Jupiler League staat hiermee op het spel.
Indien de winnaar van deze titel geen gebruik wenst te maken van het promotierecht, komt het recht toe aan de verliezend finalist. Als deze club ook niet wil promoveren, dan vindt er geen promotie plaats vanuit de Topklassen naar de Jupiler League.


Ik vraag me af hoe dit in de praktijk kan uitpakken. Stel de algehele amateurkampioen wil wel meedoen in de juupleague, terwijl er daar niemand degradeert, spelen we dan ineens met 21 clubs? Of met 22, want Feijenoord heeft aangegeven komend seizoen ook graag mee te willen doen met het beloftenelftal (en die krijgen - net als ajax - bijna altijd hun zin)? Wordt wel een erg drukke en waardeloze competitie dan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 14:42 19 apr 2014 14:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #18

pinobel schreef :
Ik vraag me af hoe dit in de praktijk kan uitpakken. Stel de algehele amateurkampioen wil wel meedoen in de juupleague, terwijl er daar niemand degradeert, spelen we dan ineens met 21 clubs? Of met 22, want Feijenoord heeft aangegeven komend seizoen ook graag mee te willen doen met het beloftenelftal (en die krijgen - net als ajax - bijna altijd hun zin)? Wordt wel een erg drukke en waardeloze competitie dan.


Klopt... ze creëren zonder na te denken een mogelijk wangedrocht als je nadenkt wat er gebeurd als de top 5 of 6 eredivisieclubs hun jong teams in de juup liga willen en 2 amateurteams meewillen doen.
Een scenario zou zijn om de eerste ( juup) divisie op te delen in noord en zuid, zoals het vroeger was en dan een promotie regeling (soort NC) treffen waarbij de eersten van ieder groep direct promoveren en de periodekampioenen samen een team uit de eredivisie NC spelen om promotie/degradatie van de derde beschikbare plek. Betekent dat dan twee teams uit de eredivisie direkt degraderen ( zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland in de BuLi gebeurd).
Jammer dat we die laatste regel niet meteen dit jaar kunnen implementeren... :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 15:18
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #19

houtengerard schreef : Ik denk dat Elsen de situatie iets te rooskleurig schetst voor MVV. MVV maakt juist de minste kans op de play-offs, gezien het programma van de drie directe en enigste concurrenten.

FC Volendam - Achilles (Grote kans winst Volendam) +3
VVV - FC Volendam (Kan Venlo ons naaien) +3

FC Eindhoven - De Graafschap (De horde die Fortuna de 8e plaats kan opleveren en MVV de 9e) +3 de graafschap
Achilles - FC Eindhoven ( Grote kans winst Eindhoven) +3 Eindhoven

Fortuna - Almere (Winst Fortuna) +3
Emmen - Fortuna (winst Fortuna, in deze vorm) +3

FC Eindhoven - De Graafschap (idem) +3 de graafschap
De Graafschap - Jong Ajax (winst De Graafschap) +3 De graafschap

MVV moet de twee wedstrijden met minimaal 6-0 per wedstrijd winnen om boven het doelsaldo van Fortuna uit te komen. Als Fortuna met minimaal 1 goal wint.

Eindstand:

6) De Graafschap 61 (ticket 5)
7) FC Volendam 59 (ticket 6)
8 ) Fortuna Sittard 58 (ticket 7)
9) MVV 58 (maar slechter doelsaldo)
10) FC Eindhoven 57

Het enige scenario waarin MVV nog een ticket kan krijgen. Is als VVV punten laat liggen als ze tegen Jong Ajax spelen. Dan zullen ze moeten strijden tegen Volendam, want dan is het gat met de Graafschap gelijk. Anders kunnen ze hun recht op de tweede ronde kwijt raken. MVV heeft het dus niet meer zelf in handen. Tenzij iemand een een forse steek laat vallen.

(Graag zou ik dit stukje tekst geanalyseerd willen zien door de helderzienden uit top 5 van de voetbalpoule, ik sta niet voor niks onderaan. Ik hoop dat mijn redenatie ergens niet klopt.) ;)


Ik denk dat je redenatie wel klopt. Ik zie het niet zo rooskleurig meer in.... Maar het blijft voetbal....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 15:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Onderwerp Auteur
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #20

houtengerard schreef : Ik denk dat Elsen de situatie iets te rooskleurig schetst voor MVV. MVV maakt juist de minste kans op de play-offs, gezien het programma van de drie directe en enigste concurrenten.

*knip*


Je gaat er in je hele analyse eigenlijk van uit dat iedereen zijn twee wedstrijden nog wel wint. Dat gebeurt nooit, al die andere teams zijn net zo wisselvallig als wij. Als die allemaal zo met zekerheid twee keer op rij dit soort wedstrijden zouden winnen, zouden ze meedoen om de titel in plaats van rond plaats 7 te staan.

Ik zet in op Gohf's voorspelling: MVV en Fortuna halen het allebei en mogen twee extra derbies spelen :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 15:40 19 apr 2014 15:45 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #21

Jacques schreef :
Ik zet in op Gohf's voorspelling: MVV en Fortuna halen het allebei en mogen twee extra derbies spelen :thumbsup:

Moeilijk...moeilijk...ik weet het niet...

Naast het sportieve aspect ( promoveren altijd !), ligt er een financieel ( budget en sponsoren) en kwaliteit ( selectie) issue dat eerst opgelost moet worden bij een eventuele promotie naar de eredivisie ...


ik zie volgend jaar eerder 3 Zuid-Limburgse derby's ... ;)
( en dan bedoel ik niet Venlo als derde derby ...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 20:50
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #22

tuutsje schreef :

houtengerard schreef : Ik denk dat Elsen de situatie iets te rooskleurig schetst voor MVV. MVV maakt juist de minste kans op de play-offs, gezien het programma van de drie directe en enigste concurrenten.

FC Volendam - Achilles (Grote kans winst Volendam) +3
VVV - FC Volendam (Kan Venlo ons naaien) +3

FC Eindhoven - De Graafschap (De horde die Fortuna de 8e plaats kan opleveren en MVV de 9e) +3 de graafschap
Achilles - FC Eindhoven ( Grote kans winst Eindhoven) +3 Eindhoven

Fortuna - Almere (Winst Fortuna) +3
Emmen - Fortuna (winst Fortuna, in deze vorm) +3

FC Eindhoven - De Graafschap (idem) +3 de graafschap
De Graafschap - Jong Ajax (winst De Graafschap) +3 De graafschap

MVV moet de twee wedstrijden met minimaal 6-0 per wedstrijd winnen om boven het doelsaldo van Fortuna uit te komen. Als Fortuna met minimaal 1 goal wint.

Eindstand:

6) De Graafschap 61 (ticket 5)
7) FC Volendam 59 (ticket 6)
8 ) Fortuna Sittard 58 (ticket 7)
9) MVV 58 (maar slechter doelsaldo)
10) FC Eindhoven 57

Het enige scenario waarin MVV nog een ticket kan krijgen. Is als VVV punten laat liggen als ze tegen Jong Ajax spelen. Dan zullen ze moeten strijden tegen Volendam, want dan is het gat met de Graafschap gelijk. Anders kunnen ze hun recht op de tweede ronde kwijt raken. MVV heeft het dus niet meer zelf in handen. Tenzij iemand een een forse steek laat vallen.

(Graag zou ik dit stukje tekst geanalyseerd willen zien door de helderzienden uit top 5 van de voetbalpoule, ik sta niet voor niks onderaan. Ik hoop dat mijn redenatie ergens niet klopt.) ;)


Ik denk dat je redenatie wel klopt. Ik zie het niet zo rooskleurig meer in.... Maar het blijft voetbal....


summa summarum
mvv moet sowieso 2 x winnen
1. Eindhoven moet thuis verliezen van Graafschap
2. Volendam moet verliezen van VVV of gelijkspelen en tegen archiles niet teveel goals (minder als 5) maken
3. Fortun moet gelijk spelen uit tegen Emmen

Van deze 3 uitslagen moeten er 2 plaatsvinden

Opa zei het al 2 weken gelden, dit zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar je weet het nooit :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2014 15:34 20 apr 2014 15:36 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #23
MVV onder hoogspanning naar Oss


In de wetenschap dat winst absoluut noodzakelijk is om in de race te
blijven voor de play-offs, reist MVV op paasmaandag naar Brabant voor
de wedstrijd bij FC Oss (14.30 uur). De Maastrichtenaren staan net als
Fortuna Sittard één punt achter de vereiste plek acht, die recht geeft
op een ticket.

Maastricht
Van onze verslaggever


Trainer Ron Elsen zal scherpe keuzes moeten maken. Routinier Sjors Verdellen keert terug van een schorsing, Danny Schreurs stelde zich vrijdag in de spetterende derby tegen Fortuna met twee goals als invaller kandidaat voor een basisplaats. Michael la Rosa zit de laatste wedstrijd van zijn disciplinaire schorsing uit.

Vermoedelijke opstelling MVV: Castro, Stankov, Verdellen, Knops,
Winkens, Secerovic, Smeets, Van Hyfte, Schreurs, Veldmate/Braken,
Ospitalieri.

Limburger

Spaar niemand, alles of niets!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2014 15:36
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #24
Van Hyfte: 'nog 6 punten nodig'

Bij MVV Maastricht is na het gelijkspel van eergisteren in de derby tegen Fortuna Sittard, de hoop nog steeds aanwezig om de play-offs te halen.

Dan is een zege morgen bij FC Oss wel een 'must'. En dus werd er ook op eerste Paasdag stevig getraind. Volgens aanvoerder Tom Van Hyfte moeten er in de resterende twee duels zelfs zes punten gepakt worden. "We moeten zes op zes halen. En dan kijken wat de rest doet. Ik zie wel mogelijkheden."

Makkelijk zal dat niet worden maandagmiddag. Middenvelder Van Hyfte herinnerde nog aan de nederlaag thuis tegen Oss. "Ze staan wel voorlaatste, maar ze hebben een degelijk elftal. We moeten ze niet onderschatten."

Opstelling
Sjors Verdellen is terug van een schorsing. Of de routinier speelt is nog niet zeker. In de derby tegen Fortuna Sittard nam Nick Kuipers zijn plaats in de verdediging in. Of aanvaller Danny Schreurs start óf dat MVV begint met Mark Veldmate, Sven Braken en Marco Ospitalieri voorin, is ook nog een vraag.

L1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2014 17:07
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #25
Jong jong jong een degelijk elftal noemt van Hyfte het. Amateurs zijn het. Oprollen die hap!!!!1-4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2014 21:25 20 apr 2014 21:26 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #26

Schapendonk schreef : Jong jong jong een degelijk elftal noemt van Hyfte het. Amateurs zijn het. Oprollen die hap!!!!1-4


Met die gedachten gingen we na de gewonnen bekerwedstrijd tegen den Haag ook wel even van oss winnen........

Kijk maar naar afgelopen vrijdag, je mag oss danken voor hun gelijkspel tegen Volendam.
Anders was de play-offs nu vrijwel onmogelijk.

Dit wordt een zware kluif, hier telt na 95 minuten maar 1 ding WINST.
Hoe maakt mij niks uit, 3 zeer kostbare punten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2014 22:41
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #27
MVV heeft 52 punten. Oss heeft er 28. Los van alle rekensommetjes over nc moet op basis van dit gewoon gewonnen worden. En inderdaad, MVV had thuis nooit mogen verliezen van Oss. Maar ook niet van Cuijk en Almere. Een goeie kans nu om dat eens recht te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2014 13:01 21 apr 2014 13:02 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #28
In de 2 komende wedstrijden kunnen ze meer wedstrijden goed maken, zeg naar gerust ze kunnen het seizoen goed maken. Sportief, financieel en klanten binding zoals het bestuur het graag noemt.

Ik hoop dat mvv het vandaag niet laat liggen, dan zitten er tegen jong psv nog maar 1000 man op de tribunes ben ik bang

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2014 13:03 21 apr 2014 13:03 door gaston satijn.
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #29
Nog ff...dan weten we waar we aan toe zijn...niets minder dan 3 punten zijn goed, als we spelen met dezelfde passie en beleving als in de tweede helft tegen fortuna dan komt t wel goed!
Ik ga er van uit dat de spelers zich bewust zijn wat er op het spel staat en denk dan ook aan een kleine overwinning..
Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2014 13:48
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
FC Oss - MVV paasmaandag 21 april 2014 #30
Opstelling MVV Maastricht: Castro, Kuipers, Verdellen, Knops, Winkens, Van Hyfte, Smeets, Ospitalieri, Stankov, Secerovic, Schreurs #ossmvv

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden