MVV- De Graafschap 19-09

20 sept 2014 09:10
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #31
Ik weet ook niet wat dhr Elsen heeft geroepen, ik kan mij niet voorstellen dat iemand iets over Smeets heeft geroepen want daar was geen reden toe. Zijn wisselbeleid zal wel de aanleiding zijn geweest....
Lees trouwens net met verbazing de krant: sterker D e Graafschap, De Graafschap neemt de regie over, voortdurend dreigend, Coppens geen moment rust.....ik weet ook wel dat De Graafschap een goede tweede helft speelde maar een gelijkspel was zeer zeker verdiend en terecht geweest.....maar ach......de Limburger.....we weten het: anti Maastricht en pro Kerkrade. Toch abonnement maar eens gaan opzeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 09:40
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #32
Tja, jammer dat je hem op deze manier verliest. Was niet nodig geweest. De eerste helft heb je een paar kansen gehad die erin moeten. Aan de andere kant had de Graafschap ook een aantal kansen, gelijkspel was wel terecht geweest denk ik. De scheidsrechters zijn drama en dat wordt met de week erger. Snappen d'r helemaal niks van en raken totaal van de leg als er een drukke situatie ontstaat.

Incident na de wedstrijd heb ik niet helemaal meegekregen, maar wat ik heb gezien was het maar 1 malloot die in de hekken hing en volledig losging en hier reageerde Elsen op. Vind het een beetje vreemd dat Elsen nu de zwarte piet wordt toegeschoven hier.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 10:12 20 sept 2014 10:12 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #33
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen

@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG
@MVV WIJ HEBBEN EEN SPITS NODIG

Braken en veldmate bakken er geen drol van, goals kunnen ze niet maken.
Velmate probeert al 3 als het er al niet 4 seizoenen zijn goals te maken. Volgens mij heeft er nog geen 5 gemaakt per seizoen.
Ik snap niet dat MVV dit niet ziet, het veld spel is goed maar al 2 seizoenen kunnen we gewoon GEEN goals maken.
Vleugels spelers crux en brouwers zijn goed er moet alleen iemand komen die weet hoe je op goal schiet. Of op zijn minst tussen de 2 palen.

Eerst kwam er nooit een fatsoenlijke voorzet, nu komen ze er genoeg maar staat er NOOIT iemand voor de goal of de 2de paal.
ECHT te triest voor woorden.

NU snap ik waarom een heleboel mensen die ik ken geen seizoenskaart meer gekocht hebben, je word gewoon iedere keer teleurgesteld. Penalty of niet, MVV had deze wedstrijd in de eerste helft al moeten beslissen.
Het is hun eigenschuld dat ze verliezen!!!!!

Op dit moment zijn we de minst scorende ploeg in de jupiler league, BAM 4 goals in 7 wedstrijden. En dan durft veldmate nog te zeggen we hebben geen afmaker nodig.
ik ga weer zwaar teleurgesteld het weekend in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 11:07
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #34
Toen ik gisteravond zag dat dhr. Boot de scheidsrechter van dienst was. Wist ik dat het een moeilijke avond zou worden.
Dit heerschap heeft ons vaker gefloten.
En iedere keer was het een ramp:
Vorig seizoen Jong Twente uit.94e minuut strafschop tegen
Dit seizoen Almere uit. Na de 1- 0 van Almere werd Nick Kuipers geveld door en kaakslag en Boot deed alsof zijn neus bloedde.

Ook bij dit optreden was het een regelrechte ramp. Ik vraag mij nog steeds af waarop het doelpunt van Stef werd afgekeurd.
De apotheose moest toen nog komen: een aangeschoten handsbal, bestraft met een penalty tegen.

Staat wel tegenover, dat we genoeg kansen hebben gehad om de score te openen en uit te breiden.
Ik ben ervan overtuigd, dat Sven en Mark hun uiterste best doen, maar bij beiden ontbreekt het scorend vermogen.

Ik ben het dan ook met MVV supporter eens: WE HEBBEN EEN SPITS NODIG !

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 11:47
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #35
Dat we een spits nodig hebben, ziet iedere blinde. Maar wat we écht nodig hebben is GELD om die spits te kunnen halen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 12:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #36
Veldmate zit er iedere wedstrijd na de 70e minuut volledig doorheen. Wat dat betreft snap ik dat hij gewisseld werd en niet Braken.

Vink viel weer goed in, voor zover hij iets kon laten zien in die paar minuten. Gaan we nog veel plezier van beleven. Verder zeg ik maar niets over de wedstrijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 12:12 20 sept 2014 12:17 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #37
Veldspel was weer aardig, dit is veel beter dan toen we 1e stonden. Alleen scoorden we in één van de kansen wel. Toen dat ook niet meer gebeurde zakte de splers ook door het ijs.

Dus ik ben niet ontevreden zelfs heel positief, maar door invloed van een scheidsrechter een wedstrijd verliezen is verschrikkelijk. De graafschap had ook geen goal gemaakt dus mvv is een punt afgepakt.
Mvv heeft een goal nodig en maakt er ook één, dan wordt je weer benadeeld door een foutieve beslissing van de scheidsrechter.
Door deze resultaten sta je nu veel te laag op de ranglijst, als ik MVV als team inschat horen we bij de eerste 8 minimaal.

Wat betreft de spitsen, je kan overal op het veld keihard werken maar bij voorzetten moet je er staan. Eerste paal wordt vaak gezocht maar daar is geen spits, te laat hmmm hoe kan dat nou. Of er is helemaal niemand omdat croux te snel is.
Er zijn ook te veel voorzetten die gewoon ingeleverd worden, heel slordig.
Die eindpass daar moeten ze echt de nadruk op leggen op de trainingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 12:42
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #38
Kut scheids. Weer genaaid.

Zal wel aan mijn voetbalinzicht liggen maar smeet is volgens mij gewoon een van de betere spelers. Elke wedstrijd. Hoe hij ballen 1x raken meegeeft enz hebben er niet veel. Maar blijkbaar zijn er velen die geen goed woord voor hem over hebben. Mergood.

Dat Elsen genoemd wordt als schuldige vind ik erg overdreven. enige wat hij deed was zeggen dat een supporter eens rustig moest doen. Wat er gezegd is, geen idee.....

Wederom geen slechte wedstrijd, Noe nog goals.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 12:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #39

H.29 schreef :
Zal wel aan mijn voetbalinzicht liggen maar smeet is volgens mij gewoon een van de betere spelers. Elke wedstrijd. Hoe hij ballen 1x raken meegeeft enz hebben er niet veel. Maar blijkbaar zijn er velen die geen goed woord voor hem over hebben. Mergood.

Je hebt helemaal gelijk over Smeets hoor. Blijf het verbijsterend vinden hoe hij altijd afgebrand wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 12:59
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #40

H.29 schreef : Kut scheids. Weer genaaid.

Zal wel aan mijn voetbalinzicht liggen maar smeet is volgens mij gewoon een van de betere spelers. Elke wedstrijd. Hoe hij ballen 1x raken meegeeft enz hebben er niet veel. Maar blijkbaar zijn er velen die geen goed woord voor hem over hebben.


Daan höbbe v'r toch eg 'n ganse aander beleving. Es d'r noe get is boe iech m'ch aon sjaggerneer, daan is toch wel tot dus zjus neet de bal eine kier gief. Heer hèlt constant de bal vas, umtot dee jong sumpelweeg 't inziech (cruijff nump dat gogme) neet heet um de bal metein te geve. Gevolg: Speulers make meters veur niks, umtot Smeets de bal neet metein gief, en speulers vaan de tegestander höbbe de tied um op positie te goon stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 13:54 20 sept 2014 13:58 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #41
Smeets vind ik een voetballer die onvoorspelbaar is. De ene wedstrijd speelt hij grandioos, en dit wisselt hij af met wedstrijden die ver ondermaats zijn.

Als hij wat beheerser was, wat meer het overzicht om zich heen kon bewaren, dan zou hij het grootste talent zijn, die MVV heeft voortgebracht. Hij haalt de hoon echter zelf over zich heen, door zijn impulsieve keuzes. Vooral voor doel, een bal binnen het zestien meter gebied, onnodig hoog en hard over het stadion schieten. Terwijl hij vaak maar hoeft aan te nemen, en met iets meer beheersing een hoek hoeft te kiezen. De ene keer geeft hij een bal prachtig tussen 3 spelers door, de actie erna duwt hij in de laatste schakel, een voorzet de hoek van de cornervlag in. En dan is de hele aanval voor niets geweest. En een corrigerende sliding, zullen we hem helaas nooit zien maken. Goed niet iedere voetballer kan dat, maar het geeft wel een positiever signaal af van werklust.

Ik heb het al vaker gezegd. Smeets is geen nummer 10. Smeets is iemand die je rechts op het centrale middenveld moet zetten. Zodat hij een mooie crosspass kan geven. Zodat hij kan schakelen in de opbouw. Je moet hem niet op de 10 zetten, daar heeft hij de kracht niet voor om dit negentig minuten vol te houden. Dat zijn kilometers die je op die plek moet maken, en zeker in een wedstrijd zoals gisteren. In de tweede helft kwam hij niet verder dan de middenlijn, door het ping-pong spel. Hij heeft ook niet de draaisnelheid om op die positie het spel te kunnen opengooien. Ik hoop dat hij eens als centrale-rechtshalf komt te spelen op het middenveld, van die Smeets kan ik genieten.

Trouwens, mijn kritiek van gisteren, is kritiek op het voetbal van Smeets, Braken en Elsen, niet de persoon zelf. Ik ben niet tevreden over de keuzes die zijn gemaakt over een reeks wedstrijden, dat staat los van de financiële situatie. Ik vind dat men de eigen middelen niet optimaal gebruikt. En dat men als organisatie het aandeel van een gepassioneerde trainer onderschat.

(Ik begrijp het financieel dilemma).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 14:55
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #42
Als MVV zo blijft spelen en ons probleem wordt in de winterstop verholpen (spitsen probleem) dan kan het nog een leuk seizoen worden.
Gister speelde MVV vond ik redelijk goed met uitblinkers zoals Kuipers maar ook spelers die niet goed in hun spel zaten.
Vind ook dat een trainer in de rust of rond de 60ste minuut deze spelers gerust had mogen en kunnen wisselen.
En daarnaast de pingel ach MVV en scheidsrechters dat is nooit goed gegaan... Maar ook hebben we het aan ons zelf te danken moeten ze de kansen maar eens afmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 15:07
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #43
Wederom een goed MVV gezien, tweede helft zakte het een beetje in. Moustafa, Kuipers zeer sterk. Maar met zo'n voorhoede kun je niks breken. Het is toch belachelijk dat die Jong ploegen en Achilles'29 meer scoren dan MVV....

Ik heb geen idee wat er allemaal gebeurde bij de Angel Side met Elsen en sommige spelers. Maar de MVV'ers kun je een ding verwijten, doelpunten maken. Aan het spel niks op aan te dingen. Met spoed een spits nodig. Maar die scheidsrechter.... foi foi, wat een aanfluiting. Is het toeval dat hij 2x een strafschop tegen geeft voor aangeschoten hands? Wat moet Smeets dan? Zijn arm afhakken? En die afgekeurde goal van Peeters, was dat buitenspel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 15:23 20 sept 2014 15:24 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #44
Gister de wedstrijd mogen beleven vanaf de JD tribuun,heel apart zo ,,vast gebonden,, aan mijn (rol)stoel kijkend naar mvv en ook luisterend naar de angelside.
Het eerste ...mvv was in de 1ste helft heer en meester in de korte combinaties,alleen toen kon je al zien dat doelpunten maken verschrikkelijk moeilijk was.
Ook bij voorzetten overigens uitstekend voorgezet door croux en ospi werd de tweede paal gezocht,die paal werd wel gevonden maar niet door een van onze ,,spitsen,,.
Ik blijf het een manco vinden om te spelen met een lang afspeelpunt voorin.
Je kunt toch veel beter spelen met een lange spits en daar om heen bewegende mede spelers,je kunt dan wel roepen dat dat geld kost maar ze hebben toch al drie jaar de tijd gehad(misschien wel langer) om een betaalbare (huur) echte nr 9 aan te trekken!
Ook zag ik daar maatsen,hikspoors zich warm lopen maar dat warm lopen was tevergeefs als ze (weer) niet mogen invallen.
Moustafa man off the....wat een drive...
Dan de tweede helft kon je er op zitten te wachten dat(onterecht) de tegengoal zou vallen,ik moet nog ff de samenvatting terug zien van die buitenspel goal en die penalty!
Kijk naar de wk die handsbal van janmaat,handen op de rug handsbal penalty!
Ik miste natuurlijk mijn plaats op trepke b maar ben gewoon blij dat ik mvv live kon aanschouwen en niet mijn plaatsje moest gaan zoeken in die bekende kist met 6 planken :schamen: .
ANGELSIDE kicke jullie gezang de hele wedstrijd hoe houden jullie dit vol,ik denk dat er geen supporters groep in nederland bestaat die ongeacht de uitslag 93 minuten lang blijft door zingen.
Alvast nieuw kaartje gekocht voor komende woensdag want dan word het een echte triller...zekers te weten.
Nogmaals jammer dat we geen 10 pnt konden opschrijven...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 15:38 20 sept 2014 15:54 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV- De Graafschap 19-09 #45
OPINIE: DOELPUNTMAKER GEZOCHT
DOOR LAURENS BOUVRIE

De boot ingaan door een zwaar discutabele beslissing van de scheidsrechter. Dat overkwam MVV Maastricht vrijdagavond. Tegen De Graafschap thuis werd in de slotfase door referee Edwin Boot de bal op de stip gelegd nadat de bal in de 16 meter tegen de armen van Nick Kuipers kwam. Die twee ledematen hield hij -voor iedereen zichtbaar- tegen zijn torso aan toen de bal contact met hem maakte. Zelfs verzorger Sjef Hoenjet, iemand die zeer wel in staat is nuchter te blijven onder welke omstandigheid dan ook, kon het verdict van leidsman moeilijk vatten. MVV verloor door de dwaling alsnog een typische 0-0 wedstrijd.

Scheidsrechter Boot haalde door zijn beslissing niet alleen de woede op de hals van alles en iedereen die MVV support. Zijn wijzen naar de penaltystip en de daaropvolgende score door de 'boeren' uit de Achterhoek zorgde er voor dat iets veel belangrijker na de wedstrijd onterecht onderbelicht bleef. MVV moet dringend op zoek naar een oplossing van het inmiddels toch wel grote probleem: scoren. Na ongeveer 50 redelijke tot goede voorzetten in drie wedstrijden (Roda JC, VVV en De Graafschap) werd geen enkele keer het net geraakt. Tenminste niet dat de scheidsrechter beslissend naar de middenstip wees en daarmee aangeeft dat het team van Ron Elsen gescoord had. Dat is zonde. Heel erge zonde. Alhowel tegen De Graafschap lang niet zo goed werd gespeeld als tegen VVV en de tweede helft tegen Roda JC, kwam de ploeg tegen de Doetinchemers vanaf de flanken regelmatig zeer gevaarlijk door. Succesvolle afronding bleef evenwel achterwege.

MVV beschikt over een - voor eerste divisie begrippen - zeer goed middenveld. Zelfs in een mindere wedstrijd als vrijdagavond etaleert het team met welke intenties het speelt. Bij balverlies de tegenstander vroeg storen; bij balbezit via het vaardige middenveld de flanken bereiken. Dat alles met een portie gezonde inzet en wil om er iets goed van te maken. Die speelwijze verdient succes (lees: doelpunten). Het spel vraagt even wel om een spits die met het hoofd weet af te ronden. Sven Braken en Mark Veldmate doen - laat dat heel duidelijk zijn - hun stinkende best. De bal achter de doelman van de tegenpartij te krijgen lukt het tweetal evenwel niet of nauwelijks. Het geldt overigens - bij standaardsituaties - net zo zeer voor de rest van het team.

Het is niet aan de trainer en de huidige selectie iets met deze kritiek te doen. Behalve dan uiteraard hard blijven trainen en geloof in eigen kunnen te houden. Dit MVV kan - indien het probleem scorend vermogen wordt opgelost - tot mooie dingen in staat zijn. Een nobele taak dezer weken is weggelegd voor bestuur en stakeholders van de club. Het bestuur hanteert -terecht- het principe: er gaat geen cent meer de deur uit dan er binnenkomt. Dat wil niet zeggen dat niks gedaan kan worden. Binnen de club en een batterij aan stakeholders genoeg know how rond hoe op een slimme manier de club een of twee spelers kan aantrekken die deze jonge ploeg op sleeptouw kunnen nemen. De samenwerking met KRC Genk bevestigt dat meer dan voldoende. Kunnen de Belgen geen talentvolle spits in Maastricht stallen - anders was dat, mag worden aangenomen, wel gebeurd - moet MVV niet bij de pakken neer blijven zitten. Ergens in Nederland of in België loopt gegarandeerd iemand rond die - zonder dat de club haar strakke budgettaire keurslijf discipline geweld aandoet - de roodwitte brigade en haar fans regelmatig laat juichen. Het is aan bestuur en stakeholders de koppen bij elkaar te steken om die kopsterke spits op verantwoorde wijze op de kop te tikken.
www.gezien.nl/maastricht/sport/opinie-doelpuntenmaker-gezocht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden