MVV-Jong Twente

11 feb 2015 00:58 11 feb 2015 01:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Jong Twente #46
@LRB

Het gaat mij er niet om dat er verloren wordt of gelijk wordt gespeeld tegen een directe concurrent. Voetbal is een geluksspelletje en de uitslag staat van te voren niet vast op papier, of je nu honderd miljoen op de bank hebt staan of één miljoen het kan alle kanten op. Het gaat me zoals Frank dat verwoordt om de ongeinspireerdheid van dit team. Er zit geen lijn in, geen vechtersmentaliteit. Dit seizoen is een herhaling van het verleden.

Ga eens een stapje terug en bekijk het grote geheel. Tiny Ruijs gaf vorig seizoen al aan dat er zonder spits niet veel potten te breken viel. MVV deed niets, maar begrootte wel hetzelfde aantal bezoekers. Het seizoen liep uit op een fiasco, met de nodige schulden als gevolg, omdat supporters hierdoor wegbleven. Tiny sneuvelde onder valse beloftes (niet geholpen aan een afmaker). Zelfs toen Elsen de taken van Ruijs overnam, kwam er geen leven meer in dit elftal. Nu dit seizoen, staat nagenoeg in de kern hetzelfde elftal op de mat met hetzelfde probleem en dezelfde trainer die de boel niet aan de gang kreeg, eigenlijk kwalitatief nog minder. Wederom doet MVV niets om de koers van het vorige seizoen te veranderen.

Dit seizoen nog steeds de interim trainer voor de ploeg, nog steeds dezelfde poppetjes op dezelfde plekken die vorig seizoen ook niet goed uit de verf kwamen. En maar hopen dat het dit keer wel gaat lukken. Terwijl het leger en stiller wordt in de Geusselt. Wat een contrast tussen twee uitersten, deze wedstrijd en die tegen Roda. En sorry dat ik dan kwaad wordt, maar een groot deel van de mensen die toen op de tribunes zaten, dat zijn verloren MVV supporters. Die komen echt voor het voetbal, die komen niet om elkaar te overtuigen dat ze in de Geusselt moeten zitten of om een praatje te maken, die komen om strijd te zien, passie en sfeer. Anders blijven ze weg. En tot twee seizoenen geleden lukte dat. Maar toen draaide het nog een beetje om voetbal binnen MVV. Nu verwacht men dat Genk het allemaal voor ze zal opknappen. En sorry dat ik het zeg, het is alsof die jongens voor straf naar MVV zijn gestuurd. In Dachau liepen de gevangenen sneller..

Ik had mijn hoop gevestigd dat men deze winterstop zou gebruiken om nog een beetje leven in de club te blazen, door spelers te halen die niet functionerende basisspelers zouden vervangen. Daar ga je toch normaal van uit dat het kwartje is gevallen binnen het bestuur. Maar het is al snel duidelijk, dat ze voor de bank zijn gehaald als zoethoudertjes. Normaal gesproken probeer je spelers te halen, die beter zijn of beter passen binnen het team, zodat de boel gaat draaien. Maar weer kapitaal vernietiging. (En dan heb ik het niet over Labylle)

En ik weet dat bij sommige van jullie MVV één geheel is, dat je moet steunen, waar geen slecht woord over mag vallen. Maar bij mij zijn het twee compartimenten: Het bestuur van de club en de club zelf. En voor mijn gevoel, als je geen signaal gaat afgeven van ongenoegen richting dat bestuur, dan gaat men denken dat het wel goed zo is. Dat ze op de juiste koers zitten. Dat het allemaal niet uitmaakt wie er dat rood-witte shirt draagt of ze nu kunnen voetballen of niet. Terug naar een clubje van 2500 man met een sluitende begroting ieder jaar en een nietsbetekenende rol in de JL. Terwijl je godverdomme 5000 slapende supporters hebt die je met een beetje meer marktgevoel gewoon weer op die tribunes krijgt.

Wat is fout gegaan in mijn ogen:
- Keuze trainer (Belang van trainer wordt onderschat) Of het nu op kwaliteiten is of op chemie, het klikt niet. Ze willen niet door het vuur voor hem. (Werkloze trainers genoeg, die het een half jaar willen proberen.)
- Vijf jaar geleden geen jeugdspelers opgeleid (gevolg: Selectie breedte, oorzaak: geen geld)
- Breedte selectie,geen concurrentie, geen besparingen via eigen jeugd ( idem)
- Inconsequent aankoopbeleid (Zwakke posities niet versterkt, wel onnodige spelers dubbel gehaald.)
- Alles laten afhangen van samenwerking Genk. Die gehuurde spelers hebben een basisplaats, omdat er geen concurrentie is. Waar is dan de drive om te presteren iedere wedstrijd? En wat is de consequentie als ze niet presteren?
- Twee keepers gehaald waar ik de tranen van in mijn ogen krijg ( en het is niet van blijdschap)
- Helemaal niets leren van vorig seizoen, niets! Seizoen 2013/2014 was een blauwdruk, zoals het niet moet. En seizoen 2014/2015 wordt de reserve kopie.
- Waardeloos netwerk van de TD. 17 andere clubs hebben betere connecties..
- Geen centrale spits gehaald!
- Geen ervaren centrale verdediger
- Naïef denken dat je spelers als Schreurs en van Hyfte kunt vastleggen voor een schijntje. (Niet dat dat veel had geholpen). Maar geen plan B hebben klaarliggen.

Sorry jongens, het is februari, de tijd van hopen is in mijn ogen voorbij, het had er al maanden geleden moeten staan. Het staat er niet. Als men een zelf respecterende voetbalclub wilt zijn, dan moet men ook voetbal uitstralen en voetbal laten zien. Maar nog belangrijker, men moet professionaliteit eisen vanuit de achterban. Dit is niet meer het MVV dat moet overleven door tegenslag, dit is het MVV dat het zichzelf onnodig moeilijk maakt. Daar kan ik geen empathie voor tonen.

Ik ga dit seizoen niet meer, want ik krijg het niet over mijn hart om mijn club zo machteloos te zien tollen. Ik heb toch betaald dus. Ik vind overigens het incasseringsvermogen van anderen knap, daar kan ik geen kwaad woord over zeggen. Maar ik ben blij als het weer juni is en dit seizoen m.u.v. de derby vergeten kan worden. En dat dan hopelijk het kwartje valt bij MVV dat het zo niet langer meer kan. En dan hou ik mijn hart vast voor de schade van dit beleid. Want in mijn kringen gaan er drie man hun seizoenskaart niet verlengen omdat ze niet meer geamuseerd raken, waaronder mijn schoonvader. Dus die ben je ook al kwijt op de begroting van 2015/2016.. pfff

Stond er maar in het clublied "Noets de punt verlore heet" (Kun je ook nog dubbel opvatten) Want met moed alleen verdien je niks. (Naamsbekendheid, reputatie, goodwill etc)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 09:04
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Jong Twente #47
Houten, laat de jonge generatie die de eredivisie niet heeft meegemaakt ook nog een beetje hoop houden op beter. Iedereen wilt terug naar beter tijden. Maar iedereen praat elkaar ook na he (ik ga niet meer...nee ik ook niet!! En ik ook niet!) Dat principe geldt ook als het weer beter gaat.

Je begint overigens steeds gechargeerder te praten, schofferend over sommige mensen zelfs. Hoop dingen die je schrijft kloppen niet. Maar daar ga ik niet op in. Je gevoel daar kan niemand tegenin gaan, dat hebben velen nu. En dat is begrijpelijk.

Als vrijwilliger van VZM weiger ik echter de handdoek in de ring te gooien, ik put daar veel positieve energie uit! En daar hou ik me aan vast. Ik zie wel degelijk lichtpunten!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 10:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV-Jong Twente #48
Ik herken de gevoelens echt wel Houten. Ik denk iedereen wel. Maar ik ben na al die jaren nog altijd niet op het punt dat ik niet meer zal gaan. En ja, afgelopen maandag haalde ik 70 minuten lang mijn plezier uit kletsen met de mensen naast me, met de flauwekul die je om je heen hoort, met het lachen om wat er allemaal fout ging op het veld, maar geen seconde uit het voetbal zelf. Dat was absoluut waardeloos. En het is al twee jaar waardeloos, vanaf de winterstop dat we eerste stonden is het verschrikkelijk. Alleen vorig jaar na de winterstop een korte opleving van acht (?) wedstrijden ongeslagen maar dat was achteraf gezien waarschijnlijk puur geluk.

Je kunt je dus afvragen of ik niet beter gewoon met wat vrienden in de kroeg kan afspreken. Dan zit ik ten minste lekker warm. En toch blijf ik gaan. Ik neem je niet kwalijk dat je niet gaat, al vind ik het heel erg jammer want MVV heeft fans als jij nodig. Maar bij mij is die vlam nog niet gedoofd. En ik vraag me wel eens af hoe bont MVV het moet maken om hem te laten doven.

Weet je wat het gekke is? Ik heb dit al vaker gezegd, ik weet het. Ik zat op de tribune toen we tweede in de eredivisie stonden. Maar ik zat ook op de tribune toen we midden jaren negentig gedegradeerd waren en onder Reker geen pepernoot raakten, met 1200 man in het stadion. Ik zat er in de donkere jaren na de milleniumwisseling. Het spel en de sfeer op de tribunes waren in het najaar van 1995 en in pakweg 2003-2004 minder dan ze nu zijn. Het kan echt nog erger dan nu...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, les rouges blancs, Frank Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 11:20
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Jong Twente #49

Boe is dat feeske? schreef : Houten, laat de jonge generatie die de eredivisie niet heeft meegemaakt ook nog een beetje hoop houden op beter. Iedereen wilt terug naar beter tijden. Maar iedereen praat elkaar ook na he (ik ga niet meer...nee ik ook niet!! En ik ook niet!) Dat principe geldt ook als het weer beter gaat.

Je begint overigens steeds gechargeerder te praten, schofferend over sommige mensen zelfs. Hoop dingen die je schrijft kloppen niet. Maar daar ga ik niet op in. Je gevoel daar kan niemand tegenin gaan, dat hebben velen nu. En dat is begrijpelijk.

Als vrijwilliger van VZM weiger ik echter de handdoek in de ring te gooien, ik put daar veel positieve energie uit! En daar hou ik me aan vast. Ik zie wel degelijk lichtpunten!


Ik verwijt VZM ook helemaal niets. Mijn teleurstelling zit op bestuurlijk vlak. Ik zeg alleen dat je met de koers die je op dit moment als club aan het bewandelen bent, afhakers van vorig seizoen de bevestiging geeft, dat ze de juiste keuze gemaakt hebben. En zij die nog twijfelen gaan steeds minder twijfelen. En dat mag je als BVO nooit doen na zo'n leerjaar. Toen moest het roer om. Het terug veranderen van het prijsbeleid was daar niet genoeg voor. En dat heeft niets te maken met de inbreng van VZM want die is prima, anders zou ik geen lid zijn. Ik vind dat de euro's die na al die bezuinigingsmaatregelen wel beschikbaar waren op een verkeerde manier gespendeerd zijn. Ik verwijt de vrijwilligers van VZM en haar supporters niets. Zoveel goodwill staat niet in verhouding tot wat er op het veld wordt neergezet.

Na vijf jaar mag je oordelen over een organisatie vind ik. En ik hoef geen eredivisie, ik wil vechtersmentaliteit in de middenmoot van de JL met dit elftal, met hoop op meer. En niet zoals afgelopen maandag, dat men een applaus van de tribunes laat afkomen, als de keeper een bal vangt. Sorry daar pas ik voor. Top Oss, met 1,7 miljoen euro begroting en trainer Wil Boessen op de loonlijst is voor mij het bewijs, dat je met veel wilskracht en de juiste trainer wel iets kunt bereiken. Ook al heb je zeven ton minder dan MVV en de helft van de toeschouwers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 11:23
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Jong Twente #50
Ik geef Houten 100% gelijk, Alleen verwoord ik het 9/10 keer anders omdat het mij gewoon frustreert.
Mijn schoonvader gaat al 30 jaar, helaas dit seizoen niet meer om dat MVV hem teleurstelt.
Dat hebben ze in de afgelopen 30 jaar vaker gedaan, maar het is nog nooit zo hard aangekomen als nu.
Dus ga niet roepen dat is geen echte supporter.

Ik roep al een jaar dat MVV niet meer aan voetbal denkt, maar alleen maar aan maatschappelijk samen werken en financieel gezond worden. natuurlijk is het financiële plaatje belangrijk. heel belangrijk zelf.
Maar niet belangrijker als het voetbal.
Op het voetbal gebied zakken we nu zo hard onderuit dat het moeilijk word om hier weer uit te komen.
We hebben amper spelers met een contract, het gros zal niet verlengt worden.
De andere helft is gehuurd. Kortweg op voetbal technisch gebied hebben we NIKS. Mensen komen naar de Geusselt om voetbal te zien, niet om een positieve bankrekening. Om uit dit dal te komen zullen we een TOP seizoen moeten draaien.
Zowel de eerste als de 2de helft en niet zoals met trost de 2de seizoenshelft amper wat winnen.
Alleen dan krijg je de geusselt weer vol. Door te presteren en leuk voetbal met passie te laten zien.
En niet door een positief saldo op je rekening zoals het bestuur van MVV denkt.
Het gross zal het financiele plaatje totaal niet boeien ( wel een mening over hebben ) maar die willen VOETBALLEN, GOALS , STRIJD, PASSIE !!!!

Hierdoor ben ik serieus van mening dat de club de prioriteiten niet goed op orde heeft.
Geen trainer, geen fatsoenlijk trainingsveld ( eigendom van club ) , aankopen die niet beter zijn als het huidige.
Dit doet mij en vele andere supporters pijn.
Natuurlijk zijn er ook positieve dingen, zoals het financiële plaatje, VZM en dergelijke.
Maar het aller belangrijkste het leuke voetbal wat met passie gespeeld word is helaas in de geusselt niet te vinden.
Behalve dan afgelopen 1-2-2015 toen was het wonderlijk wel aanwezig.
En wie dan niet begrijpt dat er iets niet klopt moet zijn ogen laten controleren
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 11:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Jong Twente #51
Na 5 jaar mag je zeker een conclusie trekken.
En de mijne is dat we op financieel gebied beter geworden zijn.
Maar op voetbal gebied tot op de grond gezakt zijn.
Hieruit kun je meerdere conclusies trekken.........
Igg ben ik niet tevreden met het resultaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 13:27 11 feb 2015 13:39 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Jong Twente #52
Mensen...ik heb reuze respect voor uzze " Houte Sjraar " en hou zelfs van hem zoals ik van opa en pinobel hou,
want ook hij is een echte fanatiekeling en toppertje. En nee..ik ben 100% hetero :P

Daaron doet het pijn dat hij zo lijdt onder de huidige situatie...of beter de situatie waarin us MVV-ke zich de laatste 4 jaar bevindt. Ik hoop ook van harte dat hij toch binnenkort weer de Geusselt met zijn aanwezigheid vereert....

Denk 't wel...want het bloed kruipt waar het niet gaan kan en MVV is dikker dan water...nietwaar Houte..? ;)

Wel heeft hij op een punt gelijk...dat het bestuur helaas de plank vaker heeft misgeslagen. Was het eerst de Raad van 14 die in het eerste jaar na Goumans & Co een wereldprestatie leverde, trad de klad er vervolgens in...met bestuursleden die al of niet "in good standing" vertrokken en het feit dat er mensen zonder kennis van en ervaring in de voetbalwereld in het bestuur zaten en niet altijd de juiste overweging en beslissing namen, ongelukkig in hun communicatie waren en niet altijd transparant waren of met respect voor de fans optraden (zelfs tegen de Pruuse laats afspraken niet nakwamen...). Voetbal is ook een vak... ;)

Het is / was zoals het was ...en rest ons nu te hopen dat de ploeg tijdens de resterende thuiswedstrijden inzet en passie toont zoals tegen die vies Pruuse en de laatste twintig minuten tegen Jong Twente.
Verder dat er een goede voorzitter komt als Noonk Paul over drie maandjes vertrekt en deze samen met de rest van het bestuur ons iets moois kan aanbieden voor het seizoen 2015/2016.

Houte...neem me m' n woorden in bovenstaande reactie gisteren niet al te kwalijk...bedank voor al je bijdrages op dit forum...je meer dan prettige aanwezigheid op de "sjet" onder het genot vaan e teske tee ! :applaus:
Hope to see you soon ...as you are...live and dangerous :P

Verder ben je altijd welkom op de Angelside bij Serke, Opa, mij en zo veel andere soortgenootjes die het niet laten kunnen... :thumbsup:
En dat komt niet omdat we het thuis zo slecht hebben... :P .....alhoewel.... :S :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 13:57
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV-Jong Twente #53
Is natuurlijk niet gek dat houten er zo over denkt.
hij is ookk niet de enige ik lijd er ook onder.
Toch zal ik blijven gaan en positief blijven want ook sportief zal het weer opbloeien.
Juist nu hebben ze de steun van ons allemaal nodig.
Dat zag je wel tegen die uit aken.
Dit is nu eenmaal het leed dat ''saneren" heet.
Maar groei komt eraan. Na regen komt zonneschijn.
Respect naar les rouges blancs dat je altijd zo positief blijft en iedereen dat sprankeltje hoop geeft.
MVV is goed bezig en dat zal zich op niet al te lange termijn ook sportief uitbetalen... dat voel ik gewoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 15:06
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV-Jong Twente #54
Okok daar gaan we dan;

Ik ben het helemaal ermee eens dat dit jaar een ongelofelijk klote seizoen is.. enige hoogtepunt is dat we gewonnen hebben van Roda. Verder hebben we enorme nederlagen achter de rug, en zijn de tribunes leeg.

Ik hoor mensen klagen over Maatschappelijk MVV;
Kan iemand maar dan ook iemand me uitleggen wat mis is met het Maatschappelijke van MVV?
Voor mij staat Maatschappelijk werk ook oog in oog met klantenbinding, en het tevreden houden van sponsoren. Tevens was het volgens mij(!!) een eis van de gemeente bij de redding, dat MVV ook een maatschappelijke rol op zich zou nemen. Goodwill kweken vind ik juist een erg positieve zaak als voetbalclub zijnde. Het eerste traint volgens de website ongeveer 6x in de week, wat is er mis om dan s'middags na de training spelers lang een ziekenhuis te laten gaan? Of wat dan ook..

Ik quote even MVVSupporter:
" Door te presteren en leuk voetbal met passie te laten zien.
En niet door een positief saldo op je rekening zoals het bestuur van MVV denkt.
Het gross zal het financiele plaatje totaal niet boeien ( wel een mening over hebben ) maar die willen VOETBALLEN, GOALS , STRIJD, PASSIE !!!! " ....

het financiële plaatje is juist waardoor een voetbalclub blijft leven.. dus hoezo niet belangrijker dan het voetbal zelf?
Als MVV failliet gaat is er geen voetbal, als MVV slecht presteert is er nog altijd MVV! Als je een bedrijfje hebt, is in deze tijd van crisis ook overleven het belangrijkste, dan ga je ook geen financiële risico's lopen. Roda is een goed voorbeeld hierin.. die dachten ook dat voetbal belangrijker was dan gezond zijn.. en taadaa die mogen blij zijn als ze volgend jaar nog bestaan!
Leuke kreten zoals Strijd en Passie.. daar moeten de spelers zelf en de trainer voor zorgen, hier staat het bestuur in mijn ogen los van.
Ik ben liever financieel gezond en daaruit verder bouwen , dan onnodige risico's en Roda 2 worden.

En natuurlijk ben ik ook van mening dat bijvoorbeeld dat de ticketprijzen absurd zijn, dat de jeugd allang toe was aan een nieuw idee, dat Elsen na 17 jaar eens vervangen mag worden voor een frisse wind. Maar andere vinden dit weer onzin.. en juist door die discussie komen we wellicht erachter wat het beste is voor MVV.


En ik zal nooit wegblijven van de Geusselt , we zijn nu eenmaal geen Real , Bayern, Barca wat eindeloos geld heeft, we moeten het maar doen met het weeksalaris van Ronaldo. Maar ik geloof nog altijd dat promoveren voor iedere JL club een reële optie is. Excelsior wat laatste staat en promoveert , Gae dat 7de(?) werd en via de play-offs promoveert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 15:58
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Jong Twente #55
Het stuk wat je van mij quote gaat over het vol krijgen van de geusselt.
Je maakt mij niet wijs dat je 8000 + bezoekers krijgt als je financieel gezond bent.
Je hebt goed voetbal en prestaties nodig wil je de geusselt kunnen vullen.
Ik denk dat dit een realistische aanname is.

Wij als volwassen denken misschien verder als alleen het voetbal, maar de jeugd zal zich niet echt bekommeren om het financiële plaatje.

Een leuk voorbeeld de formule 1. Ik kijk deze sport om een wedstrijd te zien / spannende race. Het financiële plaatje bij bepaalde teams boeit me niet, ik wil gewoon een leuke race zien.
Of de keuze tussen een Mooie lekker meid met 10 euro als vriendin of een dikke koe met 1000 euro. Het grootste gedeelte zal voor de knappe meid gaan met weinig geld.
Zo zullen er ook genoeg MVV fans zijn die gewoon leuk voetbal willen zien.

Ik zeg niet dat dat het belangrijkste is, maar wil je je inkomens zien stijgen dan heb je meer mensen in de geusselt nodig.
En die komen niet alleen door een financieel gezond mvv. Die komen alleen als ze lezen dat er goed voetbal is en spannende wedstrijden.

Ik ben ook altijd aanwezig als ik kan, ook bij de saaie wedstrijden. daar gaat het ook niet om.
Ik ben gewoon bang dat we op het voetbal technische gebied te veel zaken laten vallen waardoor het heel erg moeilijk gaat worden om daar weer boven op te komen.
Zeker als we geen huur spelers meer krijgen, want dit seizoen konden we beginnen omdat we spelers van genk konden huren. anders hadden we niet eens een 16 koppige selectie gehad.

Ik vraag mij dan af, wie wil er trainer worden van mvv, ik verwacht niet dat ze in de rij staan.
Wie wil er voor MVV voetballen voor een laag salaris.
Dan word er hier weer geroepen mensen met passie voor de sport of voor MVV maar 80% van alle spelers doet het om het geld. En bij mvv valt niet veel te verdienen.
Niet dat mvv met geld moet gaan gooien, absoluut niet.
Maar het gaat wel degelijk een rol spelen.

Natuurlijk zullen de meningen hier over verschillen, Natuurlijk kan het anders uitgesproken worden.
Maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 16:26
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV-Jong Twente #56
Even reageren op de kwestie financieel vs goed voetbal. Dit zijn 2 factoren enorm aan elkaar verbonden zijn, geen geld = geen goede selectie = slecht voetbal. Jaren 2007-2009 speelden we wat ik me kan herinneren aardig voetbal. Toen hadden we spelers a la Thiebaut, Gomez, Brüls, Deamen en weet ik wat voor een andere goede voetballers. Toen kwamen er ook veel mensen, gemiddeld rond de 6.000, maar dat soort spelers heeft ons wel enorm in de problemen gebracht financieel met hun salarissen tot bijna een faillissement. In 2012 hadden we een leuk team, Schreurs, Rutjes, Van Hyfte, Castro, Labylle, Esajas, Veldmate etc. Allemaal spelers die toch wel een aardig salaris opstreken. Spel was, een half jaar lang, leuk, 5000 man op de tribune, maar wederom een half miljoen verlies. Daar zijn we nog steeds niet vanaf die schuld, echter gaat het wel steeds beter mede door de bezuinigingen de laatste 2 jaar, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen, en die merk je als eerste aan de kwaliteit op het veld. Nu zijn de meeste dure spelers vertrokken, Van Hyfte, Schreurs, Rutjes en noem maar op en zijn daar goedkopere, mindere spelers voor gehaald. Voetbaltechnisch kwaliteit ingeleverd, maar daardoor wel financieel echt op de goede weg. Denk eens na wat er over 1 of 2 jaar gaat gebeuren als al die andere clubs die nu financieel boven hun stand leven moeten gaan bezuinigen/de klitsen op gaan. Dan ligt MVV een straatlengte voor op de concurrentie. Ik zou het wel weten, bezuinigen in een seizoen waar niet gedegradeerd kan worden en later daarvan profiteren. Kump good!
De volgende gebruiker (s) zei dank u You Are

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 16:48
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV-Jong Twente #57
Ik kan me zeker vinden in uw kritiek richting MVV , alleen ik heb een andere kijk erop:

Het jaar onder Trost dat we bij de winterstop eerste stonden hadden we ik meen ook maar 5/6000 man op de tribune, en dat was eigenlijk voor het eerst sinds hele lange tijd. Dus die 8000 trekken we blijkbaar alleen tegen Roda, of paar jaar terug in de Derby's tegen VVV en Fortuna. Het is een beetje een wikken en wegen verhaal ; De kaartjes zijn zo duur vanwege tegenvallende toeschouwers aantallen, de toeschouwers aantallen zijn minder door dure tickets... en goedkopere tickets lijkt niet meteen op drastisch meer fans in het stadion.
Ik denk dat ook veel mensen genoeg hebben van wedstrijden zoals MVV - Almere, of MVV- Telstar , tegenstanders die eigenlijk niemand aanspreekt. Mensen komen af op namen zoals Ajax, Psv, Feyenoord, Utrecht af, niet Telstar, Almere, Oss of een of ander beloftenteam.

En even een eerlijke vraag, zijn wij in het huidige seizoen ( Thuis) veel weggespeeld geworden? Ik vind persoonlijk van niet.
Er is toch redelijke sfeer dankzij de Ultras, er word bij vlagen goed gespeeld , maar dit uit zich niet in het resultaat. Ik vind ons bijvoorbeeld beter spelen dan een Nac of Heracles.. alleen ontbreekt bij ons scorend vermogen, helaas is dit het lot van een Jl club, er is altijd iets in je elftal wat niet klopt.

Een goed elftal neerzetten doe je met geld en natuurlijk het secundaire gedeelte zoals scouting,jeugd etc.
Een goeie speler vraagt een salaris, voor salaris te kunnen betalen moet je geld hebben.. met het beetje geld dat MVV heeft moet het uiterst zorgvuldig zijn. Mensen die riepen om Danny meer te geven en dus dusdanig financieel risico te lopen , zullen zich toch wel eens achter de oren hebben gekrapt.
Dit is dus precies wat ik bedoelde met mijn eerste verhaal.. Roda nam het risico financieel wel en kijk eens wat er gebeurde?
Spelers met veel salaris , alles gokken op promoveren, risico lopen op gebied van schulden.. en promotie is ver weg! En nu wordt er al gesproken over een faillissement.

Goed voetbal is geen realistische aanname want dat is ieder voor zich.. de een houdt van tikka-takka de ander van kick en rush, ook hierbij zullen altijd meningen verschillen, maar wie heeft gelijk?
En ik denk dat alle voetballers in Nederland ( Feyenoord, Ajax en Psv buitenschot gelaten) over het algemeen brood spelers zijn, als Smeets ergens meer kan verdienen tjah moet die gaan. Maar ik denk dus dat als MVV zich aan de huishouding houdt, en buffers opbouwt, het juist kan doorgroeien. Dan kan het juist een Smeets een financieel beter aanbod doen, of een Schreurs een iets beter contract geven. Elke speler blijft een risico, en tuurlijk moet je af en toe eens een gokje wagen, maar er mag zeker gezien ons verleden, geen grens overschreden worden.

We moeten groeien als club, niet weer in oude gewoontes vervallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 18:00 11 feb 2015 18:01 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV-Jong Twente #58

Maosbrögk schreef : Nog iets opmerkelijks: Braken liep in de rust warm en was op zoek naar een andere reserve om ook met de bal wat oefeningen te doen. Niemand te vinden en dus deed ie dit maar met...een ballenjongen....
Lekker professioneel...

Wedstrijd was tot het laatste kwartier bagger. Keeper blunderde bij eerste goal, maar speelde verder prima.
Veldmate viel goed in, maar laten we nu niet gaan doen of hij de verlosser is. Hij zit niet voor niets op de bank.

Voor de rest: sfeerloos, kut veld, koud en maximaal 1500 toeschouwers. De omroeper riep het toeschouwersaantal ook verontwaardigd om.


Wat betrefd de keeper verhulst. Eerste veradelijk zwabber schot pakt hij gewoon goed ook al zag het er raar uit.
Bij de goal staan 3 twente spelers klaar om in te schieten op 6 meter van de keeper....door slecht zicht van de mvv spelers en verassend belabberd schot zo kort op de keeper lijkt het een blunder maar dit reken ik meer de verdedigers aan dan de keeper. Ging trouwens niet door de benen.
Tweede goal stond verdediging mn. Kuipers niet goed, absoluut geen fout keeper.
2e helft pakt verhulst toch een paar mooie ballen waardoor het niet 0-3 werd.
Persoonlijk vind ik coppens wel de betere, maar wie weet wat verhulst ons nog allemaal laat zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2015 15:08
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Jong Twente #59

Heugem schreef : MVV heeft dit seizoen inclusief de beker slechts 7 wedstrijden gewonnen, waarvan 2 op vrijdag, 2 op maandag, 1 op zaterdag, 1 op zondag en 1 op woensdag. MVV lijkt dus van alle markten thuis en zich ook makkelijk aan een speeldag en -tijd aan te kunnen passen..


Dat klopt maar je mist hier een belangrijk punt. De zondagmiddag overwinning was tegen Roda. Ik heb het idee dat MVV dan beter in zijn vel zit op een zondagmiddag. Dit kan natuurlijk te ver zijn gedacht maar verliezen van Oss, Eindhoven en Sparta op een vrijdagavond, was misschien op een zondagmiddag anders gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden