MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03

09 mrt 2015 16:44
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #1
Aanstaande vrijdag de koppositie in de 4de periode verstevigen?

Nick Koster (je weet wel die, respectloze lul die vroeger bij Volendam speelde en het altijd vertikt om bij het volkslied in de lijn te gaan staan) komen we nu tegen bij onze tegenstander, RKC. Gezellig.

Aanvang 20:00. Goed weer. We voetballen weer ergens voor.

Ik zeg 3-2

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 16:51
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #2
Deze pot winnen en jong psv pakken. Sta je met 9 uit 3 vet bovenaan. Dan krijgen de spelers ook het geloof dat het misschien mogelijk is. Ik zeg wij willen dat toetje. I believe!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 16:58
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #3
En dan Roda in de Na-competitie Proesttttt

Maar laten we vrijdag maar eens winnen

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 17:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #4
Wedstrijd voor wedstrijd mannen, eerst deze met goed resultaat zien door te komen.

RKC heeft een bizar slecht jaar en won dit seizoen pas één uitwedstrijd, en speelde twee uitwedstrijden gelijk. De overige uitwedstrijden gingen allemaal verloren. Het laatste puntje in een uitwedstrijd resteert bovendien van oktober, toen ze 0-0 speelden bij VVV. Wat dat betreft lijkt er geen gemakkelijkere tegenstander op bezoek te kunnen komen dan de Waalwijkers.

Daar staat tegenover dat RKC zaterdag verraste door thuis te winnen van Sparta. En dat ik me niet kan herinneren dat we ooit gemakkelijk van RKC gewonnen hebben. Het zou natuurlijk typisch MVV zijn om nu over een tegenstander als RKC te struikelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 21:24
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #5
3-0 thuis, wedstrijd in een periode die we gewonnen hebben. Toen Jonas Olsen nog mooi iedereen eruit rende!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 13:08 10 mrt 2015 13:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #6
Ik denk dat het heel moeilijk wordt. Rkc won van Sparta afgelopen weekend, waartegen MVV finaal kansloos was. Zowel thuis als uit kansloos. Dus dat zegt ook wel weer wat over Rkc. En ook zij wonnen van Roda thuis. Ondanks dat MVV in de nacompetitie geen potten zal breken, was het wel leuk geweest voor de inkomsten. Trouwens, zo lang mogelijk meedoen voor de periode is dat ook. Maar we zijn pas 1 wedstrijd ver :lol: Kan me trouwens iemand uitleggen over hoeveel wedstrijden de laatste periode gaat. Want ik kom aan meer wedstrijden uit dan de vorige periodes. Iets is me niet duidelijk. Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 13:40
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #7

Schapendonk schreef : Ik denk dat het heel moeilijk wordt. Rkc won van Sparta afgelopen weekend, waartegen MVV finaal kansloos was. Zowel thuis als uit kansloos. Dus dat zegt ook wel weer wat over Rkc. En ook zij wonnen van Roda thuis. Ondanks dat MVV in de nacompetitie geen potten zal breken, was het wel leuk geweest voor de inkomsten. Trouwens, zo lang mogelijk meedoen voor de periode is dat ook. Maar we zijn pas 1 wedstrijd ver :lol: Kan me trouwens iemand uitleggen over hoeveel wedstrijden de laatste periode gaat. Want ik kom aan meer wedstrijden uit dan de vorige periodes. Iets is me niet duidelijk. Alvast bedankt.


Volgens mij tellen de laatste 2 of 3 wedstrijden niet mee. Dit Brabants varkentje moeten we toch wel kunnen wassen. Hopelijk geen onderschatting! 3 punten moeten in Maastricht blijven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 14:32 10 mrt 2015 14:33 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #8
Maar als de laatste 2 of 3 wedstrijden niet meetellen en MVV moet dan b.v. tegen Nec in de periode en voor de nummer 2 van de periode valt Nec b.v. erbuiten (in de laatste 3 wedstrijden) dan is dit toch geen eerlijke periode? Het kan toch niet zo zijn dat MVV dan wel tegen Eindhoven en Nec moet en dat dit voor anderen niet geldt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 15:23 10 mrt 2015 15:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #9

Schapendonk schreef : Maar als de laatste 2 of 3 wedstrijden niet meetellen en MVV moet dan b.v. tegen Nec in de periode en voor de nummer 2 van de periode valt Nec b.v. erbuiten (in de laatste 3 wedstrijden) dan is dit toch geen eerlijke periode? Het kan toch niet zo zijn dat MVV dan wel tegen Eindhoven en Nec moet en dat dit voor anderen niet geldt....


Een wedstrijdprogramma wordt door willekeur in elkaar gezet door de KNVB, vaak vanuit het oogpunt om partijdigheid en conflicten te vermijden. Als je dit in elkaar wilt gaan zetten vanuit het perspectief dat iedereen dezelfde tegenstand heeft en dezelfde kansen krijgt, dan is dat een onmogelijke opgave.

Dan spreek je over een wiskundig stelsel waarin alle variabelen gelijk zijn. Dat is onmogelijk om te maken, gezien het tijdsbestek en het aantal wedstrijden dat er gespeeld moet worden. Dan moet je de resultaten van de afgelopen tien jaar van iedere ploeg gaan laten mee berekenen in het programma en daar een zo evenwichtig mogelijke balans in creëren. Dat is onmogelijk, dat is hogere wiskunde over iets wat amper meetbaar is. Zie RKC, die je bij aanvang van de competitie zou indelen als titelkandidaat. Dan had je al een onbalans gehad en was je systeem zo lek als een mandje.

Voetbal is geluk of pech hebben. Je hebt een mooi programma in de zomer, je hebt een hels programma in de winter. Het ene jaar zit het mee, het andere tegen. We hebben NEC in de periode zitten, omdat we de titelstrijd niet mochten beïnvloeden dit jaar. Dat is pech hebben, maar het is MVV zelf die makkelijkere periodes heeft laten liggen. Dat hebben ze zelf in de hand gehad.

Het eerlijkste zou zijn als de KNVB gewoon het hele periode systeem afschaft. En alleen maar de ranglijst hanteert. Dan heb je een gelijke verdeling in het programma en stromen alleen de sterkste ploegen door richting de play-offs. Maar ja, dan is het seizoen voor veel ploegen in december al voorbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 16:16
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #10
MVV kansloos thuis tegen Sparta? 1-0 achter door een fout van Coppens, daarna kregen we overduidelijke penalty niet, was ook rood geweest voor keeper van Sparta en scoorden Sparta uit een onterechte corner (bal 2 meter niet over achterlijn).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 16:21 10 mrt 2015 16:22 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #11
Laten we het dan zo zeggen. Sparta was een stuk beter in de afronding. Voetballend gezien was MVV thuis inderdaad gelijkwaardig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 17:14
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #12

houtengerard schreef :
Het eerlijkste zou zijn als de KNVB gewoon het hele periode systeem afschaft. En alleen maar de ranglijst hanteert. Dan heb je een gelijke verdeling in het programma en stromen alleen de sterkste ploegen door richting de play-offs. Maar ja, dan is het seizoen voor veel ploegen in december al voorbij.


Het periodesysteem is ooit opgezet in ik meen '71 (idee van voorzitter De Wit van FC Wageningen, pakte ook meteen de 1ste periode, maar dit terzijde) na afschaffing van de toenmalige Tweede Divisie en de mede daarmee verdwenen mogelijk om te degraderen. Om ploegen die niet om de bovenste plekken meedoen toch de mogelijkheid te geven om in een seizoen voor een prijs te spelen en daardoor alsnog een mogelijkheid hebben om mee te doen om promotie is dit systeem ingevoerd.
Het is inderdaad de vraag, nu binnen afzienbare tijd degradatie weer een mogelijkheid is en de reguliere 'voetbalpiramide', zoals dit in elk ander land (behalve Schotland met zijn vier profdivisies, Ierland met twee 'semi-prof' divisies en ik zal vast nog een kleine competitie vergeten) de normaalste zaak van de wereld is, weer wordt ingevoerd, of dit periode-systeem nog wel (al dan niet op de huidige manier) moet worden gehandhaafd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2015 17:13
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #13
MVV staat vrijdagavond (20:00 uur) zonder aanvoerder Kjell Knops in de Geusselt aan de aftrap tegen RKC Waalwijk.
De centrale verdediger viel vorige week in de rust uit tegen Fortuna met knieproblemen en moet een kijkoperatie ondergaan.
Ook Veldmate ontbreekt
Dalian Maatsen of Jens Jurn Streutker komt in aanmerking als zijn vervanger. Ook Mark Veldmate ontbreekt in de selectie van coach Ron Elsen.
Vervolg aan goede start
MVV hoopt in de thuiswedstrijd tegen de hekkensluiter een vervolg te geven aan de goede start in de vierde periode. De Maastrichtenaren hebben de weg omhoog ingezet en wonnen hun laatste twee duels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2015 22:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #14
Ik vond Maatsen tegen Fortuna verdedigend wel aardig maar opbouwend dramatisch! Bracht voortdurend onrust achterin met aarzelend spel en rare terugspeelballen op Koppens. Hij heeft natuurlijk ook weinig wedstrijd ritme vooral zonder 2de elftal. Hopelijk gaat t morgen beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2015 22:35
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 13-03 #15
Van mij mag Streutker ook wel eens starten. Niet dat ik Maatsen niks vind, maar waarom hebben we die Streutker anders gehaald. Kost dan weliswaar niks, ook geen salaris als ik goed ben geïnformeerd, maar hebben we eens een beetje Eredivisie-ervaring in het elftal zit die de hele tijd op de bank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden