MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015

13 sept 2015 17:30 13 sept 2015 17:31 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #76
Jammer dat het topic MOTM nog niet open staat.
De absolute winnaar zou toch wel ED JANSSEN worden.

Dacht je vorig jaar met Dennis Higler het ergste gehad te hebben.
Deze man overtrof alles.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 18:15
Iech mats mvv
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #77
Man of de wedstrijd vond ik pereira als deze jongen zich zo Door blijft ontwikkelen gaan we daar nog veel plezier aan beleven!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 20:22
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #78
Dit zijn wel wedstrijden waarvoor mensen naar het stadion komen. Ik heb genoten van de strijdlust van MVV en bij vlagen het goede voetbal. In een enerverend duel.

Mede dankzij (!?) de scheidsrechter hing er een lekker broeierig sfeertje in De Geusselt. Onvoorstelbaar hoe zwak deze man floot. Ongeveer elk mannelijk duel floot hij af in het nadeel van MVV. Hij overziet een duidelijk handsgeval in het strafschopgebied van NAC. Al hebben we al meegemaakt (eerlijk is eerlijk) dat scheidsrechters de bal op de stip leggen bij de vrije schop van NAC, die tegen Peeters werd opgeschoten. En die gelijkmaker was een lachertje: bij een hoofdwond hoort de scheidsrechter de wedstrijd onmiddellijk stil te leggen, maar dat deed hij niet. Met Nijs op de grond en een nog groggy Labylle scoort NAC 1-1. Ik hoop dat de scheidsrechter het gezellig gehad heeft in de bus naar Breda terug.

NAC viel me trouwens flink tegen en zeker qua mentaliteit: klagen, zeuren, voortdurend fout appelleren. Irritant ploegje, die nog niet echt gewend lijken te zijn aan het eerstedivisievoetbal. Niet mekkeren: voetballen!

Ik verwacht veel van MVV dit seizoen. De ploeg heeft als basis een sterk middenveld met ballenafpakker en gatenstopper Ippel, technicus Peeters, doorzetter Nijs en de vandaag wat grillige Polizzi. Ook voorin liep het best lekker met een goed draaiende Croux en een aanspeelpunt voorin; Palacios werkte keihard maar speelde wat ongelukkig.

Het centrum achterin gaf erg weinig weg deze keer, met een foutloze Pereira deze keer.. Die jongen komt er wel als hij wat meer ervaring kan opdoen. Niet te snel afschrijven deze gast, na een wat wankel begin de eerste wedstrijden. Knops oogt nog steeds niet helemaal fit. Overigens schitterende redding van Coppens in de eerste helft!

Als we straks in Verheijdt een speler krijgen die oorlog weet te maken in de 16 zoals bijv. Seuntjes van NAC dat deed, dan gaan we dit seizoen redelijk hoge ogen gooien. Met minstens een plek bij de eerste acht, maar ik verwacht eigenlijk nog hoger. Wedstrijden als deze scheppen verwachtingen, omdat ze het voetbalvermogen van MVV laten zien. En als de scheids dan eens een keertje meezit……
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Raffalaldo, Frostie_999, Bung

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 20:23
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #79
Het was een harde wedstrijd. Scheidsrechter was een drama! Alles floot hij in het voordele van NAC.
3x handsbal van NAC niet gezien. Belachelijk die scheidsrechter....

Een goed MVV gezien. Iedereen had strijd, inzet, passie. Maar wat is dat NAC toch een rot ploeg met hun anti-voetbalmomenten.
Mooi was het applaus dat Maaskant kreeg van de MVV-fans.

Knops speelde een goede wedstrijd, zelfde geldt voor Pereira. Het middenveld staat er. Hopelijk heeft Coppens geen langdurige blessure, want ik vond hem goed keepen. Trouwens ook complementen naar de vervanger-doelman Branderhorst. Jammer van de tegengoal, maar wat daar vooraf gebeurd mag ook niet gebeuren. Een kwestie van communiceren tussen beide spelers.

Vrijdag Almere. Sorry Sven, maar de punten gaan mee naar Maastricht ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 20:40
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 78
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #80
Alvast een samenvatting onderaan het wedstrijdverslag

www.nu.nl/voetbal/4124988/nac-komt-niet-...ijkspel-bij-mvv.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 20:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #81
Meer dan 4500 aanwezigen, toch netjes! De sfeer was inderdaad lekker broeierig.
Alles is eigenlijk al gezegd. Coppens maakte trouwens een wereldredding waarbij hij geblesseerd raakte, ik telde de goal van NAC al. En hopelijk kan Pereira verder bouwen op deze wedstrijd, hij heeft inderdaad prima gespeeld!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 20:49
Ayrton
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #82
Ik sluit me volledig aan bij de vorige sprekers! Wil zelf nog even zeggen dat je met Güvenç toch wel een "grote" meneer in het veld hebt lopen hoor. Heb hem een aantal heerlijke steekballetjes zien geven! Denk dat we hier nog heel veel plezier aan gaan beleven wanneer hij klaar is voor de volle 90 minuten. Kan nog leuk uitpakken met onze snelle, behendige buitenspelers :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:05 13 sept 2015 21:08 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #83
Goede pot, ik ben blij met het punt. Hoewel MVV eigenlijk iets te weinig heeft gekregen als je dit afzet tegen de hoeveelheid energie die dit punt de ploeg gekost heeft, NAC heeft amper het spel gemaakt en houdt er toch nog een punt aan over. Maar gezien de kansenverhoudingen kun je wel stellen dat een 1-1 genoeg is. Bal op de paal, redding Coppens, daar kwamen we goed weg.

Schrikbarender was het wedstrijd niveau van de tegenstander, die hebben vier keer de begroting van MVV. Ik had niet het gevoel dat hier een eredivisie waardige ploeg op het veld stond ondanks deze begroting. Vooral hoe ze de 1-0 weggeven is hilarisch te noemen, de bal uit een stilstaande situatie recht in de voeten van de tegenstander plaatsen en hiermee de counter inleiden. Ook hoe onzeker ze achterin oogden na de rust had ik niet verwacht. De 1-1 was ook goede comedy van Labylle en Nys. Labylle heeft hier voorrang zouden ze bij het CBR zeggen.

Shermaine viel leuk in, toonde evenveel lef als zijn broer. Pereira deed het ook leuk, eerlijk is eerlijk, niet altijd volgens het boekje, want ik heb Ars meer zien rollen over het veld dan de bal, maar hij hield wel de nul. Dan heb je blijkbaar bij de heer Janssen een probleem als je teveel contact maakt, die deze wedstrijd in mijn ogen veel te kort hield. De bal op de bovenarm en schouder is geen hands, dus ik ben benieuwd naar de beelden vanavond of we 'genaaid' zijn geworden, ik heb het niet goed kunnen zien. Maar het vuur werd zo wel uit de wedstrijd gefloten als je voor ieder contact dat niet volgens het boekje gaat, het spel stil legt..

Ik was overigens zeer gecharmeerd van ons middenveld, vooral hoe ze elkaar weten te vinden. Peeters en Croux zaten er in de 70e minuut ver doorheen, jammer dat je dan geen vervanger op de bank hebt om NAC echt te laten wankelen. Dan weet ik zeker dat je hier de 2-1 had gemaakt.

Tevreden 'klant' hier. Hopelijk heeft deze wedstrijd niet teveel aan energie gekost, want dan is een puntje natuurlijk wel te weinig. Vrijdag op bezoek bij de altijd gevreesde hekkensluiter na zo'n top match als dit. Hopelijk kunnen we die ban ook eens breken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:12
WallieNL
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 82
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #84

Sjuulke schreef : Alvast een samenvatting onderaan het wedstrijdverslag

www.nu.nl/voetbal/4124988/nac-komt-niet-...ijkspel-bij-mvv.html


slechte samenvatting, laat de 3mogenlijke handsballen niet zien, en uberhaupt moment dat de 2-1 werd afgekeurd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:15
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 902
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #85
Was een heerlijke voetbalmiddag.
MVV speelde fel, volwassen en af en toe heel leuk voetbal.
Het middenveld met Nys-Peeters-Ippel staat prima. Ippel is een prima voetballer: pitbull, overzicht, 200% inzet en techniek. Terecht MOTM in mijn ogen.
Ook complimenten voor Pereira (en Knops). Veel kritiek gehad de afgelopen weken, maar stond perfect zijn mannetje tegen de sterke Ars. Ars hele wedstrijd amper gezien en niet gevaarlijk geweest door Pereira.
Croux en Polizi hadden het lekker op de heupen. Frisse, gevaarlijke rushes.

NAC deed het dramatisch als je kijkt naar wat ze te besteden hebben en wat ze lieten zien. Absoluut geen titelkandidaat.
NAC heeft punt gewonnen.

Als MVV zo blijft voetballen, pakken we nog veel punten. Helaas is het tegen de mindere goden meestal niet het geval...te beginnen vrijdag in Almere....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:59
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #86
Als je Janssen ( of Higler) op het wedstrijdformulier ziet staan weet je genoeg.
Maar wij missen dan wel de ervaring om hier slim mee om te gaan.Ik ben absoluut geen voorstander van dat vallen en janken van Ars en consorten, maar ze spelen het natuurlijk wel slim. ik weet niet hoeveel vrije trappen ze zo hebben gekregen, bij ons snapt alleen Guvenc dat , twee vrije trappen in korte tijd.
De fout waaruit het doelpunt valt is ook zoiets, als je dan geraakt wordt blijf doodstil liggen, dan fluit hij 100%, nu gaat Nijs staan, zitten , staan en liggen.
Dit is ervaring en sluwheid, dat komt met de tijd.
Verder een leuke pot voetbal gezien met prima middenveld, en iedereen veel inzet, de punten komen zo vanzelf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #87
Heerlijke voetbalmiddag, maar zo zonde dat MVV niet wint.

Wat mij het meest verbijstert: zo'n NAC heeft vijf keer de begroting van MVV. Maar die spelen totaal zonder idee. Zonder plan. Meerdere gemakkelijke voorbeelden van. De twee spitsen die druk zetten, maar het middenveld dat al achter de middenlijn staat. MVV tikte er bijna verbijsterd doodsimpel doorheen en Ars schold zijn middenveld verrot. Ja, wat was daar nou afgesproken? Druk zetten of niet? En zeker vijf keer gezien: van achteruit word het spel naar de andere flank verlegd, waar dan niemand van NAC staat. Die stonden allemaal aan dezelfde kant diep, een beetje het systeem wat Oss al een paar jaar speelt. Ik kreeg het idee dat Maaskant afzonderlijk met de aanval en de verdediging getraind heeft, en ze een totaal verschillend verhaal verteld heeft. Want die deden consequent het tegenovergestelde van elkaar.

MVV moet een penalty krijgen, bij de 1-1 moet de scheids het spel stilleggen, zoals hij in de eerste helft al deed, en in de laatste minuut fluit hij voordeel kapot. Het erge? Ik ben er van overtuigd dat hij dit allemaal per ongeluk deed. De beste man kan gewoon niet beter. Dat zag je aan alles. Hij baalde oprecht van het affluiten van Croux in de slotseconde bijvoorbeeld. Maar daar kopen we niets voor. Bedankt. :thumbsdown:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:17 13 sept 2015 22:19 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #88

vette sajs schreef : De fout waaruit het doelpunt valt is ook zoiets, als je dan geraakt wordt blijf doodstil liggen, dan fluit hij 100%, nu gaat Nijs staan, zitten , staan en liggen.
Dit is ervaring en sluwheid, dat komt met de tijd.


Ik denk echt niet dat een scheidsrechter dan het spel zal stil leggen. MVV blesseert zichzelf, daar hoeft NAC niet voor bestraft te worden, terecht dat er werd doorgespeeld. Draai het eens om; We zouden woest zijn als NAC zichzelf blesseerde en daaruit MVV een gevaarlijke aanval werd afgepakt terwijl geen enkele MVV'er dit had veroorzaakt. En nee, ik denk ook niet dat we dan sportief het balletje over de lijn zouden tikken voor het moraal van het spel. Dit doelpunt was legitiem en komt echt op eigen conto vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #89
Bij een hoofdwond hoort de scheidsrechter het spel stil te leggen; of dat nu uit een overtreding is ontstaan of niet. Punt is (en dat zag je in de herhaling goed) dat toen de scheidsrechter keek beide gebotste heren rechtop stonden. De scheidsrechter draaide zich om en liet het spel doorgaan. Zoals al geschreven: als Nijs daar blijft leggen, dan weet ik zeker dat hij het spel wel stil legt. Hij ging nu liggen toen de scheids met de rug naar hem toe stond gekeerd en met de aanval van NAC mee rende; dat had professioneler gekund en gemoeten. Dat stukje voetbalslimheid ontbreekt dan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:31 13 sept 2015 22:33 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #90

Frank Salemans schreef : Bij een hoofdwond hoort de scheidsrechter het spel stil te leggen; of dat nu uit een overtreding is ontstaan of niet. Punt is (en dat zag je in de herhaling goed) dat toen de scheidsrechter keek beide gebotste heren rechtop stonden. De scheidsrechter draaide zich om en liet het spel doorgaan. Zoals al geschreven: als Nijs daar blijft leggen, dan weet ik zeker dat hij het spel wel stil legt. Hij ging nu liggen toen de scheids met de rug naar hem toe stond gekeerd en met de aanval van NAC mee rende; dat had professioneler gekund en gemoeten. Dat stukje voetbalslimheid ontbreekt dan.


Ik geloof wat je zegt, dat dit een regel is. Maar ik heb dit nog nooit in de praktijk zien worden toegepast dat een scheidsrechter in deze situatie het spel stop legt, alleen in het eigen zestienmetergebied als de eigen keeper betrokken is met een botsing met de eigen speler. Het is namelijk ook een regel die je kunt uitbuiten in je eigen voordeel. En in hoeverre speelt het vervolg van wat een bal doet mee in de beoordeling, zou hij het spel wel hebben stop gelegd als MVV hierna balbezit had?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden