MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015

14 sept 2015 08:21 14 sept 2015 08:22 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #91

houtengerard schreef :
Ik geloof wat je zegt, dat dit een regel is. Maar ik heb dit nog nooit in de praktijk zien worden toegepast dat een scheidsrechter in deze situatie het spel stop legt, alleen in het eigen zestienmetergebied als de eigen keeper betrokken is met een botsing met de eigen speler. Het is namelijk ook een regel die je kunt uitbuiten in je eigen voordeel. En in hoeverre speelt het vervolg van wat een bal doet mee in de beoordeling, zou hij het spel wel hebben stop gelegd als MVV hierna balbezit had?



Houten, ben ik nu gek? In de eerste helft floot Janssen een aanval van MVV af omdat een speler aan het hoofd geraakt werd. Hij signaleerde dit door een paar keer met zijn hand op zijn hoofd te tikken en naar de speler te wijzen. Het spel werd daarna hervat met een scheidsrechterbal. Dit was ergens op het middenveld. Dus ik heb die regel wel degelijk in de praktijk zien worden toegepast, namelijk een half uurtje voor de 1-1 van NAC.

Met Frank eens dat Nys had moeten blijven liggen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 08:47
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #92
Bij een lichte overtreding weten die grensrechters niet hoe snel ze met hun vlag moeten wapperen om zo ook belangrijk te zijn maar wordt er duidelijk hands gemaakt durven ze niet te vlaggen en hun verantwoording te nemen. Kutvolk!!!!"! Mixed feelings!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 09:11
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #93
Eens met onderstaande schrijvers, Nys had moeten blijven liggen (en naar zijn hoofd grijpen). Dan wordt het spel zeker stil gelegd.
Nu blijft hij staan en loopt hij richting de lijn, dan hoeft de scheidsrechter het spel niet stil te leggen.
Zuur dat hier de tegengoal uit valt...

Verder vond ik de scheidsrechter inconsequent fluiten, dit resulteerde in veel frustatie in en buiten het veld.

Ondanks alles een prima voetbaldag gehad. We hebben een mooi team, met een ontzettend sterk middenveld voor de Juup. Mooi om te zien dat de verdediging deze keer ook zijn mannetje stond, met een Perreira die met zijn goede optreden revanche neemt voor eerde 'falen'.
Zou me verbazen als dit MVV geen nacompetitie speelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 09:33
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #94

Bieske schreef : Eens met onderstaande schrijvers, Nys had moeten blijven liggen (en naar zijn hoofd grijpen). Dan wordt het spel zeker stil gelegd.
Nu blijft hij staan en loopt hij richting de lijn, dan hoeft de scheidsrechter het spel niet stil te leggen.
Zuur dat hier de tegengoal uit valt...

Verder vond ik de scheidsrechter inconsequent fluiten, dit resulteerde in veel frustatie in en buiten het veld.

Ondanks alles een prima voetbaldag gehad. We hebben een mooi team, met een ontzettend sterk middenveld voor de Juup. Mooi om te zien dat de verdediging deze keer ook zijn mannetje stond, met een Perreira die met zijn goede optreden revanche neemt voor eerde 'falen'.
Zou me verbazen als dit MVV geen nacompetitie speelt.


Dat laatste inderdaad.

Enige wat misschien een probleem kan worden is de breedte van de selectie. Gisteren had Moustafa eigenlijk na 65 minuten gewisseld moeten worden omdat hij kramp had. Kwam daarna ook nog eens Hooi erin die met zijn snelheid en techniek niet meer te verdedigen was voor Moustafa. Wie kan er nog rechtsback spelen van de huidige selectie? Kunnen 1 van de Martina's dit? Kan Pereira dat eventueel als Kuipers weer in het centrum staat? Verder staat er een elftal dat mits er niet al te veel blessures komen mee kan doen voor een plek bij de eerste 7.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 10:29
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #95
dan hub iech gister een wedstrijd gezeen met veul strijd en passie en vond iech euver het algemeen mvv beter voetballen es nac, weurd het bliekbaar door L-Eins totaal anders gezeen.

MVV en NAC Breda hebben zondagmiddag gelijkgespeeld: na negentig minuten moesten beide ploegen genoegen nemen met een 1-1 gelijkspel.


Jordy Croux zette MVV in de blessuretijd van de eerste helft op voorsprong in De Geusselt. Hij werkte na een snelle aanval een voorzet van Stef Peeters binnen. NAC had lange tijd geen antwoord op het spel van MVV, dat de tegenstander met passie en wilskracht aan het wankelen bracht.

NAC sterker
In de tweede helft werden de bezoekers steeds sterker en voerden ze de druk op. Twintig minuten voor tijd kwam de ploeg van Robert Maaskant op gelijke hoogte. Divine Naah tekende met een hard schot voor de gelijkmaker. NAC kreeg nog een aantal grote kansen, maar een winnende treffer bleef uit.

MVV klimt door het gelijkspel naar de 12e plaats en heeft nu evenals FC Den Bosch en Fortuna zeven punten uit zes duels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 10:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #96
Ik las dat ergens anders ook al, dat de 1-1 viel nadat NAC steeds sterker werd en de druk opvoerde. Ik had dat gevoel helemaal niet, voor mij kwam de 1-1 uit de lucht vallen. NAC speelde zonder idee en deed maar wat, en was daarom eigenlijk niet gevaarlijk in de tweede helft, tot de 1-1 dan. Ook dat "aantal grote kansen" van NAC op de winnende treffer heb ik gemist, kan me één grote kans herinneren van hun maar zo hadden wij er net zo goed nog één.

NAC speelde alleen in de eerste tien minuten sterk, toen mochten we onze handen dichtknijpen dat we niet achter stonden. Maar daar lees je niets van. Soms heb ik het idee dat zo'n verslaggever niet bij de wedstrijd is geweest maar gewoon wat standaard teksten neerzet op basis van het scoreverloop en vooraf de inschatting dat NAC wel beter zal zijn dan MVV.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Willems

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 10:57
Willems
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #97
Dit klopt inderdaad. NAC grote kansen in de tweede helft? Ja maar niet op goal. Onze keeper heeft niet 1 keer hoeven in te grijpen en was kansloos bij de goal.

Maar gisteren een leuke wedstrijd gezien, ik heb in ieder geval genoten. Maar zoals al geschreven hierboven zou er in het middenveld/verdediging nog een speler bij mogen komen. Voorin zit het wel snor, zeker als de geblesseerden Rajcomar en Verheijdt terug zijn. Dan kun je in het laatste kwartier alles of niets gaan spelen.

Ik ben namelijk bang dat die zwarte kraaien MVV voor een zuchtje geel geven. Als deze flauwekul zo doorgaat hebben we na 15 wedstrijden al 100 (beetje overdreven) kaarten.

Gisteren probeerde de scheidsrechter in ieder geval de wedstrijd en het plezier voor het publiek te verzieken. Steeds verkeerde beslissingen, wel voordeel voor NAC, niet voor MVV op een cruciaal moment, wedstrijd stilleggen voor NAC, niet voor MVV enz.enz.

Ook de handsbal net buiten de 16 meter lijn (geen penalty) was voor iedereen zichtbaal, behalve voor die ...................... Ik hou het maar netjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 11:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #98
Kaarten baren mij ook zorgen. Zeker Ippel gaat nog wat wedstrijden missen door de kaarten. Zou toch fijn zijn als we dan Voorn daar neer konden zetten...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Willems

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 12:05 14 sept 2015 12:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #99

Jacques schreef :

houtengerard schreef :
Ik geloof wat je zegt, dat dit een regel is. Maar ik heb dit nog nooit in de praktijk zien worden toegepast dat een scheidsrechter in deze situatie het spel stop legt, alleen in het eigen zestienmetergebied als de eigen keeper betrokken is met een botsing met de eigen speler. Het is namelijk ook een regel die je kunt uitbuiten in je eigen voordeel. En in hoeverre speelt het vervolg van wat een bal doet mee in de beoordeling, zou hij het spel wel hebben stop gelegd als MVV hierna balbezit had?



Houten, ben ik nu gek? In de eerste helft floot Janssen een aanval van MVV af omdat een speler aan het hoofd geraakt werd. Hij signaleerde dit door een paar keer met zijn hand op zijn hoofd te tikken en naar de speler te wijzen. Het spel werd daarna hervat met een scheidsrechterbal. Dit was ergens op het middenveld. Dus ik heb die regel wel degelijk in de praktijk zien worden toegepast, namelijk een half uurtje voor de 1-1 van NAC.

Met Frank eens dat Nys had moeten blijven liggen.

Klopt Jacques, maar het gaat meer over de oorzaak eigenlijk. Als een team het zelf veroorzaakt en hiermee voordeel geeft aan de tegenstander. Of je dan dit voordeel als scheidsrechter mag afpakken volgens 'het boekje'. Bovengenoemde situatie is een situatie die wordt veroorzaakt door beide ploegen. Ik ben hier wel benieuwd naar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 14:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #100
Er hoefde maar een NAC-speler te struikelen over zijn eigen benen dan ging het fluitje alweer. Ik zou wel eens willen weten hoeveel vrije trappen meneer Jansen aan NAC gegeven heeft en dat waren er heel wat. Ze hoefden maar te gaan liggen en het was raak. Zelden heb ik me zo geërgerd als gister. Het lag er meters dik bovenop dat hij NAC naar een overwinning wou loodsen. Niet normaal meer!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 15:46 14 sept 2015 15:46 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #101
Het antwoord op je vraag:

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 16:03
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #102
Een voordeel: De supporters zijn de eerste test met een vreselijke scheids en uitdagend uit-publiek goed doorgekomen zonder over de lage hekken te klimmen ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Robin, Raffalaldo, De_Lange, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 17:09
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #103

jeoff schreef : Een voordeel: De supporters zijn de eerste test met een vreselijke scheids en uitdagend uit-publiek goed doorgekomen zonder over de lage hekken te klimmen ;)


Dat is inderdaad positief. Maar er stond niet veel op het spel gisteren.
De vraag is of dit bij de beslissende wedstrijd in de return van de nacompetitie ook het geval zou zijn geweest. Dat is waar de emoties de vrije loop krijgen. Dat is de grote test in mijn ogen en hopelijk krijgen we die dit jaar. :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 17:52
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #104
Veel is al gezegd over de verschrikkelijke scheidsrechter, die inderdaad maar 1 doel leek te hebben.

Vond het verder een leuke pot!

Met als positieve verrassing, dat we toch een goede keeper in de selectie hebben met Branderhorst. Complimenten voor deze jongen, die een corner gewoon uit de lucht vangt (zoals het hoort), een terugspeelbal rustig weer inspeelt naar een speler met een rood/wit tenue enz.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 19:02
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - NAC Breda 13 September 2015 #105

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden