MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015

09 dec 2015 11:13
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #16
Als je deze wedstrijd punten laat liggen dan hou maar op! We hadden met wat meer geluk gewoon bij de eerste 6 gestaan. Een goede serie is in deze gewenst. Winnen van RKC is een must wil je blijven aanhaken voor de toetjesplaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2015 12:32
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #17
Door gezondheidsomstandigheden er maar weer eens en nog altijd niet bij ( :( )...Hopelijk krijgt iedereen die wel gaat een hartverwarmende wedstrijd voorgeschoteld waarbij we eens een grote uitslag mogen monteren, alhoewel een lukkie 1-0 ook al goed is....voor de rest iedereen al prettige feestdagen gewenst. Hopelijk ben ik er in het nieuwe jaar weer gewoon bij en kan ook ik onze mattadoren weer naar een overwinning schreeuwen. Groetjesssss Gaston
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2015 13:06
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #18
Net zoals achilles en fortuna hoor je RKC af te zeiken met een 5-0
Maar aangezien wij MVV supporter zijn is het altijd spannend.

Als ze spelen zoals tegen fortuna, achilles dan kun je het vergeten....................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2015 13:31 10 dec 2015 13:32 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #19
De enige zeperd die RKC opliep dit seizoen was uit bij Emmen 6-1. Buiten een 3-0 bij FC Volendam alleen nederlagen met 1 of 2 goals verschil. Dus als jij al naar De Geusselt gaat en met 5-0 pas tevreden bent, dan zou ik je verwachtingspatroon maar omlaag schroeven die ligt veel te hoog. 1-0 winnen is prima voor mij, zolang de 3 punten maar in Maastricht blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2015 14:00 10 dec 2015 14:01 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #20
waar ik eigenlijk op doelde, met dit MVV weet je nooit wat je kunt verwachten.

en vergis je niet tegen zowel achilles als fortuna waren we op een begeven moment heer en meester op het veld alleen krijgen we hem niet tussen de palen. Als je zo een hele wedstrijd kunt spelen is een 5-0 zeer realistisch.
Maar dan moet je wel je goals maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2015 14:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #21

mvv supporter schreef : waar ik eigenlijk op doelde, met dit MVV weet je nooit wat je kunt verwachten.

en vergis je niet tegen zowel achilles als fortuna waren we op een begeven moment heer en meester op het veld alleen krijgen we hem niet tussen de palen. Als je zo een hele wedstrijd kunt spelen is een 5-0 zeer realistisch.
Maar dan moet je wel je goals maken


Je zegt het goed. Wees realistisch. 1-1 ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2015 15:33
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #22
MVV-trainer wil het woord 'laagvlieger' niet horen

Nick Bruls -

MVV kan vrijdagavond in eigen huis tegen RKC Waalwijk weer een beroep doen op Ricardo Ippel en Thomas Verheijdt, die vorige week tegen Emmen geschorst waren.


Afwezigen in de selectie van de Maastrichtenaren zijn Luca Polizzi (geschorst na zijn vijfde gele kaart) en de langdurig geblesseerden Leroy Labylle en Nick Kuipers.

Laagvlieger
Met RKC wacht voor MVV in de derde thuiswedstrijd op rij (na Achilles'29 en Fortuna Sittard) een laagvlieger in de Jupiler League, maar van die term wil trainer Ron Elsen niks weten. "Ze hebben alleen tegen Emmen grof verloren met 6-1 en van NAC en VVV wonnen ze. In de eerste divisie zie je wekelijks verrassende uitslagen."

Stokpaardje

Het maakt voor Elsen niet uit wie op bezoek komt. "Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: wij gaan uit van onze eigen kwaliteiten, maken ons druk om onze kwetsbaarheden en zoeken naar manieren om rendement te halen. Om te scoren, want dat het veldspel goed is, is geen discussie. Dat zeggen collega's nu zelfs hardop in Voetbal International."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 12:15
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 809
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #23
Blijkbaar nogal wat personele problemen in Waalwijk... Ze wilden Holle Bolle Gijs nog aan de selectie toevoegen maar daar heeft de Boze Wolf pardoes een stokje voor gestoken :-)

Uit het Brabants Dagblad:

RKC Waalwijk zit met een flinke ziekenboeg

RKC Waalwijk zit voor de uitwedstrijd tegen MVV met een flinke ziekenboeg. Zes veldspelers en twee doelmannen zijn niet inzetbaar bij het duel in Maastricht.

De pijn zit vooral in de verdediging. Met Maikel Verkoelen, Dylan de Braal en Nando Wormgoor ontbreken er drie centrale verdedigers. Verder zijn Derwin Martina, Vincent van Hoof en Imad Najah absent, terwijl trainer Peter van den Berg ook geen beroep kan doen op Etienne Vaessen en Nils den Hartog.

Twee spelers van Brabant United zijn aan de selectie toegevoegd: Yoeri Sijbers en Dwayne Green. De laatste zit voor het eerst bij de wedstrijdselectie. Opmerkelijk is dat Nick Coster ondanks al die blessures in de wedstrijdselectie ontbreekt.

Collin Seedorf speelt nu met Ingo van Weert centraal in de verdediging. Op het middenveld krijgt Phillip van Arnhem voor de vijfde keer dit seizoen een basisplaats.

Vermoedelijke opstelling: Vos; NDefe, Van Weert, Seedorf, Engberink; Nieuwendaal, Rienstra, Van Arnhem; Valpoort, Van Sonsbeek, Cicilia.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 12:47
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #24
Jammer dat Nick Coster niet meedoet. Hadden we hem weer kunnen uitfluiten ;)

Heb een goed gevoel over vanavond, 3-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 12:48 11 dec 2015 12:49 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #25

Opmerkelijk is dat Nick Coster ondanks al die blessures in de wedstrijdselectie ontbreekt.

Da's nou jammer!
Die vetklep zal zich wel afgemeld hebben omdat hij heel verdrietig wordt van al die lelijke dingen die de MVV supporters hem toeroepen tijdens wedstrijden.

*EDIT* tegelijkertijd exact dezelfde gedachte als La Chouffe! :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 12:58
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #26

Boschpoort schreef :

Opmerkelijk is dat Nick Coster ondanks al die blessures in de wedstrijdselectie ontbreekt.

Da's nou jammer!
Die vetklep zal zich wel afgemeld hebben omdat hij heel verdrietig wordt van al die lelijke dingen die de MVV supporters hem toeroepen tijdens wedstrijden.

*EDIT* tegelijkertijd exact dezelfde gedachte als La Chouffe! :P


Hahaha, ik hield het nog bescheiden :lachen: :lachen: :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 13:13
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #27
Wie herinnert zich dit nog? Was in 1988. (berichtje gepikt van SFMMaastricht.nl)

Fraaie 4-0 zege MVV ontsierd door stenengooiers

door Ger Gerritsen

Maastricht - 'Nederland opgelet, MVV komt er aan'. Het spandoek achter een van de doelen in het Geusseltstadion tijdens MVV-RKC (4-0) was duidelijk. Het beschilderde laken moest de toekomstige tegenstanders van MVV in de eredivisie vast een beetje ontzag inboezemen.

Het was niet bedoeld om de burgemeesters van steden met betaald voetbal in het land te attenderen op het feit dat de club, die gisteren zo fraai het topduel in de eerste divisie won, een aanhang heeft die wedstrijden tot 'risicovol' bestempeld.

Enkele tientallen jeugdige 'supporters' vergalden tijdens de spannende en fraaie wedstrijd lange tijd het plezier van 6000 voetballiefhebbers. Op het moment dat de eerste RKC-fans plaatsnamen in hun aparte vak, begon een spel van uitdagen en treiteren van Maastrichtse zijde. De eerste stenen vlogen in de richting van de RKC-aanhang. Even later klom een MVV-aanhanger - belust
op meer aanzien in zijn groep - over het hek en maakte een vlag buit in het RKC-vak, die vervolgens onder hysterisch gehuil in brand werd gestoken. De wedstrijd was inmiddels al in volle gang, maar niemand van de zogenaamde fans had aandacht voor het spel.

OORLOG

Op de tribunes was het compleet oorlog. Vele minuten lang was in het stadion het dreigende geluid te horen van tegen metaal ketsende stenen. Herhaalde oproepen van de stadionomroeper om de rust te bewaren werden genegeerd. De
ordedienst van MVV bleef angsvallig uit de buurt. Enkele jeugdige fans werden intussen met verwondingen afgevoerd.
Nadat Gerry Schuman MVV op 2-0 had gebracht greep scheidsrechter Chris Verhoef in. Hij spoedde zich naar RKC-doelman Peter Gerards en vroeg hem of de wedstrijd gestaakt moest worden. Peter Gerards: 'De arbiter zei dat ik naar de middenstip moest lopen als ik me bedreigd voelde'. Hij zou dan meteen staken. Ik heb even met de gedachte gespeeld om te stoppen. Ik realiseerde me echter dat de gevolgen niet te overzien zouden zijn. Achteraf ben ik blij dat we verder hebben gespeeld. Het duurde toch tot voor de 37e
minuut alvorens de rust op de tribune was weergekeerd. Toen namen enkele agenten van de gemeentepolitie plaats in het vak van de MVV-fans. Rijkelijk laat, maar volgens een woordvoerder van de politie verklaarbaar: 'Wij hebben opdracht om de zaken rond het stadion in goede banen te leiden'. In het stadion is MVV verantwoordelijk voor het handhaven van de orde. Pas als wij gevraagd worden in te grijpen omdat de eigen ordedienst het niet aankan komen wij in actie.

Enkele mensen moesten zich met lichte verwondingen in het ziekenhuis laten behandelen. Een stenengooier - een 21-jarige anhanger van RKC- werd gearresteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 13:24
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #28
Coster halen als stand-in voor Labylle?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 15:05
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #29
Hier moet je van winnen nu al helemaal omdat RKC zoveel blessures heeft.
Maar goed met MVV weet je het maar nooit.
We kunnen beter tegen een club als NAC voetballen dan een RKC die onderaan bungelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 21:21
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #30
Vandaag niet aanwezig in verband met mijn werk . Staat inmiddels 3-1 voor MVV . Maar wat kan ik me opwinden over die gele kaart van Croux !!!! Amateurisme ten top!!! Elsen zit toch ook in de kleedkamer , voor het zelfde geld staat het 1-0 en krijgt Croux een 2e gele kaart!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden