>
Ontvangen bedankjes 62
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
mvv supporter schreef : waar ik eigenlijk op doelde, met dit MVV weet je nooit wat je kunt verwachten.
en vergis je niet tegen zowel achilles als fortuna waren we op een begeven moment heer en meester op het veld alleen krijgen we hem niet tussen de palen. Als je zo een hele wedstrijd kunt spelen is een 5-0 zeer realistisch.
Maar dan moet je wel je goals maken
Da's nou jammer!Opmerkelijk is dat Nick Coster ondanks al die blessures in de wedstrijdselectie ontbreekt.
Boschpoort schreef :
Da's nou jammer!Opmerkelijk is dat Nick Coster ondanks al die blessures in de wedstrijdselectie ontbreekt.
Die vetklep zal zich wel afgemeld hebben omdat hij heel verdrietig wordt van al die lelijke dingen die de MVV supporters hem toeroepen tijdens wedstrijden.
*EDIT* tegelijkertijd exact dezelfde gedachte als La Chouffe!
Fraaie 4-0 zege MVV ontsierd door stenengooiers
door Ger Gerritsen
Maastricht - 'Nederland opgelet, MVV komt er aan'. Het spandoek achter een van de doelen in het Geusseltstadion tijdens MVV-RKC (4-0) was duidelijk. Het beschilderde laken moest de toekomstige tegenstanders van MVV in de eredivisie vast een beetje ontzag inboezemen.
Het was niet bedoeld om de burgemeesters van steden met betaald voetbal in het land te attenderen op het feit dat de club, die gisteren zo fraai het topduel in de eerste divisie won, een aanhang heeft die wedstrijden tot 'risicovol' bestempeld.
Enkele tientallen jeugdige 'supporters' vergalden tijdens de spannende en fraaie wedstrijd lange tijd het plezier van 6000 voetballiefhebbers. Op het moment dat de eerste RKC-fans plaatsnamen in hun aparte vak, begon een spel van uitdagen en treiteren van Maastrichtse zijde. De eerste stenen vlogen in de richting van de RKC-aanhang. Even later klom een MVV-aanhanger - belust
op meer aanzien in zijn groep - over het hek en maakte een vlag buit in het RKC-vak, die vervolgens onder hysterisch gehuil in brand werd gestoken. De wedstrijd was inmiddels al in volle gang, maar niemand van de zogenaamde fans had aandacht voor het spel.
OORLOG
Op de tribunes was het compleet oorlog. Vele minuten lang was in het stadion het dreigende geluid te horen van tegen metaal ketsende stenen. Herhaalde oproepen van de stadionomroeper om de rust te bewaren werden genegeerd. De
ordedienst van MVV bleef angsvallig uit de buurt. Enkele jeugdige fans werden intussen met verwondingen afgevoerd.
Nadat Gerry Schuman MVV op 2-0 had gebracht greep scheidsrechter Chris Verhoef in. Hij spoedde zich naar RKC-doelman Peter Gerards en vroeg hem of de wedstrijd gestaakt moest worden. Peter Gerards: 'De arbiter zei dat ik naar de middenstip moest lopen als ik me bedreigd voelde'. Hij zou dan meteen staken. Ik heb even met de gedachte gespeeld om te stoppen. Ik realiseerde me echter dat de gevolgen niet te overzien zouden zijn. Achteraf ben ik blij dat we verder hebben gespeeld. Het duurde toch tot voor de 37e
minuut alvorens de rust op de tribune was weergekeerd. Toen namen enkele agenten van de gemeentepolitie plaats in het vak van de MVV-fans. Rijkelijk laat, maar volgens een woordvoerder van de politie verklaarbaar: 'Wij hebben opdracht om de zaken rond het stadion in goede banen te leiden'. In het stadion is MVV verantwoordelijk voor het handhaven van de orde. Pas als wij gevraagd worden in te grijpen omdat de eigen ordedienst het niet aankan komen wij in actie.
Enkele mensen moesten zich met lichte verwondingen in het ziekenhuis laten behandelen. Een stenengooier - een 21-jarige anhanger van RKC- werd gearresteerd.