MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015

11 dec 2015 21:58
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #31

Sjonnie schreef : Vandaag niet aanwezig in verband met mijn werk . Staat inmiddels 3-1 voor MVV . Maar wat kan ik me opwinden over die gele kaart van Croux !!!! Amateurisme ten top!!! Elsen zit toch ook in de kleedkamer , voor het zelfde geld staat het 1-0 en krijgt Croux een 2e gele kaart!!!


Volgens John Bannier was dat ter ere van zijn overleden opa, die een tijdje terug is overleden, maar omdat hij nu pas een doelpunt maakte toonde hij het shirt nu "Rust Zacht Opa" zou er op hebben gestaan. Slim is het inderdaad niet, want een tweede heb je zo te pakken tegen RKC. Lloyd Borgers deed dat ooit met een vingertje in de lucht, dat was een stuk veiliger. Maar goed het is natuurlijk een mooi eerbetoon en het heeft geen gevolgen gehad. Pereira is wel geschorst volgende week.

"Sjiek is miech dat, griepke gevat" dus ik kon er helaas niet bij zijn. Zul je zien 6-2.. Nog nergens de goals kunnen zien, dus dat wordt wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 22:03
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #32
Heerlijk om Rkc zo af te zeiken. Die hadden ze nog tegoed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 22:19 11 dec 2015 22:20 door Boer458.
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #33
Net thuis, heerlijk avondje gehad !

Gelukkig leggen de veldspelers er een paar meer in dan onze keeper door laat ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 22:41
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #34
6 doelpunten, prima. Eerste helft weer prima tegen een dramatisch RKC, meteen na rust weer concentratie weg en heb je geluk dat RKC rood pak en je veilig bent. Die 5-2 van RKC moet toch eigenlijk niet kunnen, tussen 6 man door in de eigen 16. Maarja, beter geen kaarten pakken als je 5-1 voorstaat. Verheydt prima invalbeurt, staat waar die moet staan en werkt 2x prima voorzet tegen de touwen. Mooi ook die paniek bij de verdedigers van RKC toen Verheydt erin kwam :lachen:

Benieuwd naar volgende week, vrees dat Sparta een paar maten te groot is. Achterhoede Martina - Knops - Martina - Moustafa is niet ideaal zullen we maar zeggen op Het Kasteel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 23:10 11 dec 2015 23:11 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #35

Peter Pan schreef : Mooi ook die paniek bij de verdedigers van RKC toen Verheydt erin kwam :lachen:


Dat was echt hilarisch! Hij kwam erin en werd direct omsingeld door 3 of 4 overijverige RKC'ers die tegen hem op begonnen te springen terwijl de bal nog niet eens in het spel was. Verheijdt bleef kalm rechtop staan met zo'n blik van 'wat is dit nou weer?'.. 2 minuten later scoorde hij direct.

Eerste helft was goed, begin 2de helft vond ik toch best matig. Veel slorig balverlies waardoor RKC toch nog even de kans kreeg te denken dat er iets te halen was. Die rode kaart en de beauty van Croux maakte gelukkig een einde aan die illusie!

Uiteindelijk toch een erg leuke avond gehad!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2015 23:58
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #36
Ook mooi om onze nieuwe voorzitter enthousiast en vol beleving te horen praten over voetbal. Een verademing ten opzichte van Rinkens!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 02:11
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #37
Een keeper en de kuuper erbij voor na de winterstop en we doen mee bovenin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 08:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #38
Ik heb gister een MVV gezien wat de eerste 25 minuten geweldig speelde en de laatste 15 minuten en daar tussen in was in helemaal niets !

Na de 3-0 liet MVV het een beetje gaan en dat komt hun gewoon niet ten goede, als MVV niet in een ritme kan spelen dan worden ze slordig en verliezen ze hun concentratie en dan zie je t gewoon bergaf gaan , heel jammer

De overige gedeeltes waren we heer en meester en maakte we echt top doelpunten, Croux is op weg om zich goed te ontwikkelen , als hij zich zelf zo ontplooit dan is hij en ook Peeters na dit seizoen Eredivisie rijp.
Coppens mag van mij vertrekken na dit seizoen ook na zijn nuttige redding zie ik niets in hem .

Jeoff schreef het al , toen Thomas erin kwam gebeurde er wat bij RKC , gelijk 3 man naar hem toe trekken en vasthouden, moet ook wel zeggen het is een imposant figuur die straalt wat uit en maakt toch heel keurig 2 doelpunten !

Al met al best een leuke avond gehad in de gedeeltes dat MVV voetbalde , we doen lekker mee staan 7de een plek waar ik voor teken als we op t einde van de rit hier nog op staan dan spelen we in ieder geval play-offs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 09:41
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #39
Eerste 30 minuten speelden ze goed en RKC kwam weinig tot niet bij Coppens.
De laatste 15 minuten speelden ze wat rustiger en ja waarom ook niet je staat 3-0 voor waarom zou je dan eigenlijk nog doorgaan volgende week moet je immers naar Sparta daar moeten ze wel 90 minuten vol aan de bak!
Tweede helft begon erg slordig en hoe kan het ook anders RKC scoort uit een vrije trap.
Rode kaart kwam als geroepen alleen als de 4de official niks had gezegd had de scheids ook geen kaart getrokken.
Daarna de beauty van Croux .
En toen was het helemaal gedaan met RKC. Ze maken ook nog de tweede en dat vond ik toch amateuristisch bij MVV hoe dat doelpunt ontstaat.
Verheijd maakt er ook weer 2 en liet vandaag toch echt ook zien dat hij een bal kan vasthouden.
En als er altijd 3 tegenstanders bij hem staan dan mag hij van mij altijd erin staan. Gelukkig bleef hij rustig want ze bleven maar de hele tijd aan hem trekken en zou me best kunnen voorstellen dat je dan als speler geïrriteerd raakt.

Gele kaart van Croux dacht ik eerst van hoe dom kun je zijn als speler.
Maar nu ik het weet dat het ter ere is van zijn overleden opa dan snap ik hem wel.
Man of the match is dit keer toch Croux bleef maar rennen en scoorde verdienstelijk 2x .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 10:24 12 dec 2015 10:27 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #40
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 10:53
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #41
Samenvatting staat ook op de voorpagina nu.. Rode kaart was absoluut onterecht, en had Croux niet gewoon zijn shirt kunnen optillen ipv uittrekken? Maar wat scoorde hij toch een HEERLIJKE goal!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 11:16
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #42
Een heerlijke uitslag om 2015 af te sluiten. Mooie combinaties, prachtige doelpunten, goed spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 14:37
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #43
Ik wil Elsen toch eens een compliment maken..

Dit is gewoon het beste MVV sinds jaren, eigenlijk al sinds vorig seizoen ( toen bleven de doelpunten uit) , maar de balans van de selectie, het veldspel.. het is soms echt genieten. Nederlagen zoals tegen Fortuna thuis, tjah die zullen er heus nog wel komen, maar over het algemeen ben ik echt zeer tevreden over de eerste seizoenshelft.

Chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 15:01
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #44
Wat was het genieten gisteren. De ene goal nog mooier dan de andere. Het opent met een echte spitzengoal van Santi. Aannemen op de borst, stuiten, schieten. Heerlijk! Dat was een belangrijk doelpunt want de ban was toen al snel gebroken. Mooie 2-0 van Nijs (goed hoog in de touwen en geen laf schuivertje). De 3-0 van Croux was ook schitterend; Robbenachtig doelpunt (van buiten naar binnen trekken).

Daarna nam MVV gas terug. Dan zie je wel het zwakke punt van deze ploeg en dat is de verdediging. Op zich was die vrije trap mooi ingeschoten (3-1), maar MVV zakte daarna toch wel ver onder het niveau van de eerste 30 minuten. Als de verdediging onder druk komt te staan, dan komt MVV in de problemen en is er niemand die opstaat en orde op zaken stelt. Iemand als Knops zou met zijn ervaring dan toch veel meer leiding moeten geven. Het was eerder wachten op de 3-2 dan de 4-1.

De wedstrijd was beslist met de rode kaart na de Schwalbe van Croux. Dat was misschien wel professioneel, maar ik houd er niet van dat collega's elkaar kaarten aansmeren. Een speler van het kaliber Croux zou dat niet nodig hoeven te hebben. De 4-1- was voor mij het hoogtepunt van de wedstrijd. Hoe Croux die bal erin krulde (op de samenvatting op nu.nl zeer goed te zien); het was gewoon bijna geil hoe die bal er in kletste. Heerlijk.

De invulbeurt van Verheijdt was ook gedenkwaardig. Attent bij de 5-1 en ook alert bij de 6-2, na werkelijk subliem voorbereidend werk van Peters.

Hoe die 5-2 viel was weer tekenend voor de weinig resoluut ingrijpende defensie: die speler rommelde zich langs vijf slap ingrijpende spelers (keurig gedaan overigens van die jongen).

Als je zo slap verdedigt op het kasteel, dan kun je nog zo'n goed middenveld en voorhoede hebben, maar dan kom je toch echt in de problemen.

Voorlopig nog even nagenieten van die zes heerlijke doelpunten. Maar toch: waar sta je als je de twee wedstrijden tegen Achilles en Fortuna gewoon wint? Met de kwaliteiten die ze in huis hebben, staan ze gewoon een paar plaatsen te laag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2015 15:40
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV Maastricht - RKC Waalwijk 11-12-2015 #45

Hill28 schreef : Een keeper en de kuuper erbij voor na de winterstop en we doen mee bovenin.


Eerder een linksback en CV extra. Moustafa, de tweeling (potentie wel) en Knops is echt middelmaat Juup, het is dat ons middenveld zo goed in elkaar steekt (Ippel en Nys tegen RKC veel terugzakken express).

Gisteren was de samenwerking tussen Vak F Boschpoort en Trepke B/ultras weer ouderwets lekker, jammer dat dit niet tegen Fortuna gebeurde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden