MVV-Helmond

16 jan 2016 14:01
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV-Helmond #46
1 slechte wedstrijd en meteen niet meer in de basiself opstelling vind ik ook wat krom.
En niet alleen Polizzi speelde gisteren slecht wel meerdere spelers.

Enigste die ik erin zou zetten nog is Guvenc hij heeft zich wel bewezen met zijn invalbeurten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2016 14:42
Peetoven
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV-Helmond #47
Het is na een wedstrijd altijd praten achteraf en normaal niets voor mij om commentaar te schrijven op wat niet goed was.
Echter in deze wedstrijd was vanaf de eerste minuut duidelijk dat MVV niets had in te brengen tegen dit Helmond Sport. De ploeg heeft absoluut goede voetballers en die stonden tactisch uitermate goed op het veld. Daarover is al genoeg en volledig correct geschreven door mede-supporters op deze site.

De enige reden dat ik iets wil zeggen is het verschil in trainer Ron Elsen en Jan van Dijk want de laatste heeft al meerdere malen bewezen een zeer goede en gedreven trainer te zijn. Ons MVV faalde omdat het hele elftal niet stond waar het op dat niveau moet staan. Anders gezegd het begint toch met het analyseren van de tegenstander (Helmond Sport) om daar vervolgens je tactiek op af te stemmen. Het volgende punt is natuurlijk passie en dat heb ik gisteren ook gemist en ook dat is de trainer aan te rekenen. Immers hij is en blijft de verantwoordelijke.

Na deze wedstrijd hoop ik dat trainer Ron Elsen zelf inziet dat hij duidelijk heeft gefaald in het tactische aspect en dat hij toch beter moet zorgen voor passie bij zijn manschappen.

Iedereen ziet toch ook het tekort in techniek bij Thomas Verheydt om maar eens te noemen. Guvence en wellicht ook Rajcomar (heeft een geweldige techniek) horen in de basis te staan en dan mag een onervaren Polizzi met speelminuten laten zien hoeveel talent hij heeft.

Overigens denk ik wel eens dat Genk uitbetaald naar het aantal speelminuten van Polizzi??
Wie het weet mag het zeggen want ondenkbaar is het niet! Toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2016 15:43 16 jan 2016 15:46 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV-Helmond #48
Welke tegenstander maakt niks uit, als ze onze verdediging onder druk zetten weten ze er niet mee om te gaan.
Helmond speelde op die momenten 1 tegen 1 en schakelde weer snel om bij bal verlies.
Bij balverlies stond helmond beter wat resulteerde dat mvv de bal weer snel kwijt was.

Hierdoor kwam de aansluiting met de aanvallers er niet. Werden deze wel aangespeeld was er weinig aansluiting maar wel weer druk van helmond.

1e goal zeer amateuristisch, 2e goal is weer duidelijk geen over mijn lijk mentaliteit en op een zeer dodelijk moment.
Na rust veranderde er niet veel en liep helmond uit naar 0-4.

Na de 1-4 gebeurde iets in de ploeg, mede door een aantal wissels.
De 2-4 telde ik al maar deze ging via de binnenkant van de paal eruit en rolde zelfs nog over de achterlijn.
Dit was een belangrijke misser, welke gevolgd werd door een nieuwe kans en doelpunt maar deze werd afgekeurd, wat ik toch graag zou willen terug zien.
Dit had op korte tijd 3-4 moeten of kunnen zijn en de kansen van Guvence en santiago daarna had een historische wedstrijd kunnen worden. Ze speelden als een natte dweil maar ze hadden dit op karakter nog kunnen omdraaien.

Opvallend dit jaar is Mustafa. De koning van het terug spelen in welke situatie dan ook.
Elke en werkelijk elke bal terug naar achteren, om telkens op balbezit te spelen ook al worden mogelijke aanvallen hierdoor omzeep gebracht. En wat gebeurde in de 2e helft ?? Moustafa verhuisde naar links. Ik weet niet wat of hoe, of dat Elsen hem heeft toegesproken, of dat zijn limiet terugspelen is bereikt, of dat Labylle zijn hersens had ingeplugd ?? Moustafa veranderde in een opstormende back die steeds naar voren rende, duels aan ging, voorzetten gaf. Zo'n beetje alles wat een linker spits behoorde te doen. Ik zou zeggen neem eens wat meer risico en zie wat gebeurd, complimenten voor zijn 2e helft.

Vorig jaar draaide we goed met kuipers en maatsen in de verdediging, maar nu is knops weer terug.
Hij brengt niks extra's, zijn pass is ook verdwenen, en zijn goed schot waar te weinig mee werd gedaan is ook al helemaal verdwenen. Helaas is de constatering dat hij ook geen rots in de branding is. Het verlangen naar de rentree van kuipers neemt toch serieuze vormen aan. Pereira.is hem voorbij gestreefd. Meer snelheid, passie, strijd en de daarbij horende foutjes maar die maakt knops ook.

Polizi speelde minder en moest eerder gewisseld worden voor Guvence, zeker omdat deze tegen zijn oude club speelde en daardoor ook meer gedreven was.
Gisteren moest elsen tactisch ingrijpen en de spelers meer het spel verleggen naar voren en later eventueel weer van achteruit gaan spelen.

Een valse start die we gelukkig snel kunnen herstellen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2016 16:11
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV-Helmond #49
We lopen weer achter de feiten aan!!! Had me met de aanwinsten dit seizoen er iets meer van voorgesteld. Zal ik ooit nog meemaken dat we promoveren??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2016 11:10
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV-Helmond #50
Tja. Wat kun je nog zeggen over deze wedstrijd? Een totale offday, totale afgang in eigen huis!

Ik snapte vooraf niet waarom Elsen met Verheijdt begint. Santi is in het spel wat MVV speelt de beste spits. Verheijdt kun je als pinch-hitter gebruiken. Ook Guvenc is rijp voor een basisplaats. Na het inbrengen van Guvenc en Santi ging het ietsjes beter.

Die Vrijsen werd totaal overlopen door die rappe rechtsbuiten van Helmond. Ciranni deed het ietsjes beter. Moustafa vond ik als linksback beter dan op rechtsback.

Maar verder de verdediging....Knops/Pereira en ook Coppens verdedigen als oude wijven. Als je als MVV hogerop wilt, moet je afscheid nemen van die spelers die de (sub) top niet aankunnen (Coppens, Knops).

Ik hoorde via via (die weer via Erens) dat er geen spelers meer bijkomen. Geen Werker of Biemans. Hooguit nog die middenvelder Loshaj.

Kuipers zei dat hij nog een maand nodig heeft om wedstrijdritme op te doen. Labylle sprak ik ook even mee, over 4 weken begint hij met revalideren. Hij richt zich vooral op de play offs. Als MVV play offs haalt, zegt hij, gezien de wedstrijd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2016 21:34
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV-Helmond #51
we hebben verloren. jammer. die dingen gebeuren. en neen, de trainer hoeft niet weg, en neen, er hoeven geen nieuwe spelers bij. het is gewoon gebeurd. volgende keer beter. ik ga nog steeds voor de play offs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden