Telstar - MVV 05-02-2015

06 feb 2016 12:26
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #61

dreekemvvke schreef : Wat een flauwekul verhalen allemaal hier er is er maar een verantwoordelijk aan dit en dat is Ron Elzen hij beslist wie er speeld en hoe er gespeeld wordt .Het is toch te gek voor woorden dar er spelers in deze ploeg spelen die nog niet het niveau hebben van een hoofdklasse amateur Knops moet er zo wie zo uit zet er voorlopig Pieter Nijs neer zolang kuipers niet fit is ,en ga over op 5 3 2 en ga opde nul spelen en probeer weer het vertrouwen terug te krijgen in je ploeg .is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor een trainer ,en durf eens spelers te gebruiken die mischien iets minde zijn maar zich wel 100procent zich inzetten voor de ploeg ik denk dat je als trainer dan wel laat zien wie ee de baas is


En er is maar 1 trainer die dit kan.............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 13:15
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #62
Voor elke echte MVV-supporter betekent een nederlaag dat je met een heel slecht humeur het weekeinde ingaat. Maar vergeet niet dat dit ook zal gelden voor technische staf en spelersgroep. Is het een remedie om dan geen Vastelaovend te vieren? Dat doen de meeste supporters toch ook niet. Even de zinnen verzetten is in een crisissituatie vaak het begin van de ommekeer. Straftrainingen hebben nog nooit nut bewezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 13:43 06 feb 2016 13:53 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #63
Elsen geniet diplomatieke onschendbaarheid, vooral in zijn taak als trainer. In mijn ogen terecht, hij moet een taak uitvoeren waar hij helemaal niet voor gekozen heeft. Laten we hem daar niet op afrekenen, want daar heeft nooit een eis op gestaan. Als hij ergens op afgebrand moet worden is het zeker niet die functie. Het gaat namelijk niet om het seizoen, het gaat om de overkant halen.

We presteren gewoon naar vermogen, kijk maar naar de omringende clubs, die presteren nagenoeg gelijk, dit is helaas het tijdperk van het nieuwe MVV. Het wordt tijd dat we al die nostalgie (Vergane glorie) sinds de jaren zeventig in de prullenbak gaan gooien. 'Das war Einmal'. Thiebaut en Gomez kwamen met smeergeld, die tijden liggen ver achter ons. We zijn een grauwe middenmoter geworden, niet omdat het in de sterren staat, niet omdat geluk ontbreekt, niet door de concurrentie, nee omdat we geen nagel op onze kloten hebben en de voedingsbodem ontbreekt.

Fortuna heeft gemiddeld 1500 toeschouwers tijdens de thuiswedstrijden, draaien al jaren in de grauwe middenmoot/ onderste regionen, maar harken desondanks toch dezelfde begroting als MVV binnen. Daar mag je vraagtekens bij zetten hoe actief betrokken Maastricht is met haar voetbalclub, dat voor een club die meer toeschouwers heeft en iets beter gepresteerd heeft de afgelopen jaren.

Wat betreft het aantrekken van spelers kun je Elsen het voordeel van de twijfel geven vind ik. Hij doet goede dingen met een onmogelijk budget. Maar hij durft ook niet afscheid te nemen van vriendschappen. Verkiest persoonlijkheid boven kwaliteit. De verdediging is in ieder geval niet zijn sterkste kant geweest de afgelopen twee jaar, buiten natuurlijk de pech met twee belangrijke aankopen.

Maar kun je het hem allemaal verwijten? 650.00 euro voor de hele toko, dat is inclusief sociale lasten. Dat is een budget waar niet mee te werken valt. Wel als je Telstar, Almere of Achilles heet. Maar niet als je gemiddeld 4000 toeschouwers op de tribune hebt zitten, gevuld met de meest chauvinistische supporters van het land die hun club willen zien stralen en floreren. Die een serieuze deelname aan de competitie verwachten en niet in de gaten hebben dat het alleen maar draait op overleven, tijddoden en begrotingen afsluiten. MVV is praktisch failliet, staat op een koord te balanceren, zoals heel veel clubs in de JL, echter zijn die clubs minder afhankelijk van de inkomsten van het thuispubliek dan bij ons. Hoe minder prestige op het veld, hoe minder inkomsten, hoe breder die kloof wordt voordat je weer vaste grond onder je voeten hebt. Hier kun je niemand de schuld van gaan geven, dit is het gegeven waar je mee moet werken.

Feit is wel dat de kans op een faillissement of een fusie steeds realistischer wordt. Als een burger zijn rekeningen niet kan betalen, zal hij moeten gaan zakken in zijn maatschappelijke klasse, kan hij niet meer zakken dan gaat hij failliet. Bij MVV is dat niet anders. Tenzij die voedingsbodem eens wordt aangesterkt door het bedrijfsleven. Bedrijven zoals Qpark worden in ieder geval hevig gemist. Het verschil tussen 1 miljoen euro is zeven plaatsen op de ranglijst. Als we dat bedrag erbij hadden, dan geloof ik wel dat Elsen een gedegen elftal op het veld zou kunnen zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 14:13
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #64
Allemaal prachtig wat je schrijft "houte", dat jij Elsen steunt en dat hij hier niet verantwoordelijk mag worden
gesteld, wie is dan de verantwoordelijke?
Gisterenavond zij Johan Derksen, dat een gemiddelde trainer in de Jupilair leage gemiddeld 50â 60.000 euro verdiend.
Na wat ik vernomen heb heeft Elsen het dubbele, in de zakenwereld heb je met zo"n salaris een loodzware verant-
woordelijkheid, bovendien is Ron erg arrogant spreek maae eens met oud spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 14:22 06 feb 2016 14:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #65

middenstip schreef : Allemaal prachtig wat je schrijft "houte", dat jij Elsen steunt en dat hij hier niet verantwoordelijk mag worden
gesteld, wie is dan de verantwoordelijke?


Niemand binnen MVV helaas.. De mondiale, landelijke, provinciale economie. Zonder florerend bedrijfsleven geen voetbal. En natuurlijk de reputatieschade van de voorgangers (Weyzen t/m Goumans).

middenstip schreef : Gisterenavond zij Johan Derksen, dat een gemiddelde trainer in de Jupilair leage gemiddeld 50â 60.000 euro verdiend.
Na wat ik vernomen heb heeft Elsen het dubbele, in de zakenwereld heb je met zo"n salaris een loodzware verant-
woordelijkheid, bovendien is Ron erg arrogant spreek maae eens met oud spelers.


Dit is altijd tegengesproken door het nieuwe bestuur. Elsen is Technisch Directeur, daar staat normaal een hoger salaris tegenover dan bij een trainersfunctie. Ik ken Elsen niet persoonlijk, dat iemand problemen heeft met zijn persoonlijkheid is een interne aangelegenheid voor MVV. Het gaat puur om het eindresultaat en het hebben van een werkbare situatie vind ik. Hij heeft destijds de overstap naar Roda JC laten varen omdat hij meer perspectief zag in MVV. Ik ben benieuwd of hij daar spijt van heeft en of het contract voor onbepaalde tijd hierin doorslaggevend is geweest. Ik zie dat perspectief in ieder geval niet, maar ik zit als supporter ook heel ver van het vuur. Ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig bent in een dubbele functie, waar je zelf niet voor gekozen hebt. Vooral als je wordt afgerekend op zaken waar je helemaal niets aan kunt veranderen. (Voorbeeld: Amateurs en gratis jeugdspelers van Genk, in plaats van betaalde krachten met ervaring.)

Edit:

Mocht hij daadwerkelijk onderpresteren als TD. Dan nog kun je hem niet ontslaan, want je hebt er het geld niet voor. En het is niet dat de TD met dergelijke ervaring aan de bosjes groeien. Roda melde zich niet voor niets bij hem (via Trost). Technisch Directeuren met netwerken zijn zeldzame truffels.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 14:49
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #66
Bedankt voor je toelichting, wat ik niet begrijp wat heb ik aan een T.D. met een enorm netwerk wat jij schrijft
(wat ik betwijfel) als hij er niets mee kan doen er is immers geen geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 15:40 06 feb 2016 15:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #67

middenstip schreef : ... bovendien is Ron erg arrogant spreek maae eens met oud spelers.


Deze ervaring heb ik totaal niet. Integendeel; hij is de laatste 5 jaar altijd aanspreekbaar en geeft eerlijk zijn mening, uitgezonderd als het om vertrouwelijke clubinterne zaken gaat.
Maar ook hierop geeft zijn manier van zwijgen vaak een goede aanduiding of hij het met je eens is of dat je gelijk hebt.

Daarnaast vraag ik me af wie die oud-spelers zijn....welke toppers zijn dat of spreken we over (k)neusjes van de zalm...?
Want de laatste 10 jaar zijn er genoeg spelers voorbij gekomen die in hun handjes mogen klappen, dat ze bij zo'n fijne club met een fantastisch en hondstrouw publiek hebben mogen spelen !
En de schoenen van een Dijkstra, Schapendonk en Meijer nog niet eens mogen poetsen...Spelers die een halve dag trainen en 50 K of meer vangen....! Gaan die met en bij John Webb schilderen of met Opa ramen lappen...?
Denk 't niet, liever gaan ze playstation spelen...:

Bovendien moet zo'n speler het zakelijke van persoonlijke kunnen onderscheiden als er contract onderhandelingen zijn en Ron niks te besteden heeft...

Waren die oud-spelers zo goed...? Denk het niet, want ze spelen toch niet bij grote namen in binnen of buitenland....
Zelfs Thiebout niet en Gomez en Daemen speelden wel in het buitenland, maar dat waren ook bepaald geen topclubs...
Waar zijn Braken, Smeets, Sema, Seserovic en noem ze maar op nu dan...?
Zelfs de Kuuper ( fijne vent trouwens) blunderde vaak totdat Tini Ruijs met hem apart trainde maar is helaas nog steeds geen rots in de branding...

Niet dat ik fouten van Ron goed wil praten, maar het is me wat te kort door de bocht om de tegenvallende prestaties van onze ( te hoge?) verwachtingen op hem af te schuiven.
Daarnaast vind ik zijn loyaliteit naar MVV te prijzen waar anderen ( o.a. lulletje rozewater Faber het niet aandurfden om zich echt te bewijzen als trainer met beperkt materiaal en dus MVV oversloegen om liever in een gespreid bedje komen ...
waar ze Maaskant-achtige grootspraak makkelijk kunnen plegen...zoals Fabertje dat nu ook doet...).

En dat we geen goed materiaal hebben..tja....als Ajax, Feyenoord of PSV fan stijgt het schaamrood je ook vaak tot boven je kaken als het om prestaties gaat...
Nee dan liever MIEN MVV-ke!!!! en daan lekker sjageneere, sjelle en kaankerre met Opa, Boer, Sjraar, Ivoo, Sjonnie en num ze mer op !

De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 20:33
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #68

Jacques schreef : Waardeloos gisteren. Verschrikkelijk. Wat een totale aanfluiting. Maar ik ben er komende wedstrijden en volgend seizoen gewoon weer bij.

Was ik toch maar miljonair...


Kicke gast zoeen reactie...heb zelfde idee..je weet ik vind je altijd super eerlijk en realistisch ...ook ik heb die dream...ik ben er ook de komende jaren bij maar toch...hoop dat feyenoord morgen voor stunt zorgt dan komt het hier ook weer voor elkaar...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2016 21:10
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Telstar - MVV 05-02-2015 #69

opadiehard schreef : ...hoop dat feyenoord morgen voor stunt zorgt dan komt het hier ook weer voor elkaar...gr opa ;)

Ik gun het je van ganser harte en die Amsterdamse braniebende in het geheel niet!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.296 seconden