>
Ontvangen bedankjes 393
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Boschpoort schreef : Ik had liever twee keer onterecht gewonnen dan twee keer de 'morele winnaar' te zijn en met lege handen te staan.
Boe is dat feeske? schreef : Oh ik begrijp je wel hoor, alleen je zegt dat het aan Ron en Wim ligt. Een trainer is maar 1 aspect van de totale balans die goed moet zijn. Ik heb zelf al vaker gezegd dat wat meer 'randstedelingen' in de selectie voor een betere balans zorgt (en misschien wel wat meer winnaarsmentaliteit), teveel zuiderlingen bij elkaar geeft ook een bepaalde mentaliteit, maar kan zeer zeker een goed team zijn. En daarnaast dan nog een scorende spits, het probleem van de jeugdige onervarenheid, omgaan met druk, etc.
Het is gewoon ieder jaar weer een puzzel, en ik denk dat iedereen als je de balans van het seizoen opmaakt, het gevoel had dat de puzzel meer af was dan in andere jaren (vanaf trost). En dat met €630k budget!!
Misschien dat thomas volgend jaar de haagse killer kan combineren met doelpunten, het zal puzzelen blijven!
houtengerard schreef : Laten we niet vergeten dat we met de kleinste inleg van alle deelnemende teams aan deze mini-competitie hebben meegedaan. Ook Almere heeft het met diezelfde inleg niet gered. Onze jongens hebben alles gegeven, maar je ziet gewoon dat je kwaliteit tekort komt in sommige posities. Het middenveld daarentegen was oppermachtig, dat levert heel veel kansen op, maar veel te weinig doelpunten om echt in die finale te komen. Het rendement was veel te laag en de inzet (lees kansen) veel te hoog in verhouding. De Graafschap is beslissend met een hand vol kansen, daar zat geluk bij, maar dat dwing je ook af met afrondende kwaliteiten en solide verdediging.
Dat we dit seizoen play-offs hebben gehaald met een zeer karige begroting, was meer geluk dan wijsheid vind ik. Volgend seizoen kun je weer hetzelfde presteren en pis je gewoon naast de pot, net als vorig seizoen. Er zal toch echt een hoop moeten veranderen op financieel vlak binnen MVV, wil je structureel kunnen hopen op play-off voetbal. Natuurlijk hebben we reclame gemaakt als club, dat zeker. Maar qua omvang blijven we hetzelfde zolang er geen nieuwe sponsoren zich melden komend seizoen om het bestuur te belonen voor haar werk. Ik hoop niet dat men volgend seizoen het MVV bestuur weer gaat verwijten als ze geen play-off ticket halen. Dat is gewoon niet realistisch met zes ton spelersbegroting en amper eigen vermogen.
Geloof maar dat ze bij VVV nu in paniek zijn. Die hadden hun hele begroting op promotie gezet en hebben nu, met het dubbele vermogen van MVV, helemaal niets, behalve een hoop schuld door het gokken. En als NAC het niet redt, dan krijg je ook het RKC scenario daar, want die draaien helemaal op een luchtbel. Alleen de Eagles kunnen het zich echt veroorloven om structureel in de JL te draaien met hun selectie. FC Dordrecht, vorig seizoen Eredivisie, nam die gok niet, haalde ook geen play-off voetbal, maar speelde op safe. Dus wat dat betreft heeft MVV het niet slecht gedaan. Toch op safe spelen en toch een kleine beloning gehad op het einde van het seizoen. Hopelijk krijgt het bestuur volgend seizoen eens een beloning voor haar werk in de vorm van sponsorgroei, dat is wat we nodig hebben voor structureel play off voetbal.
Napoleon schreef :
Winnaars mentaliteit , daar moeten we op zoek naar, Elsen en Dusseldorp maken geen winnaars die maken halve finalisten , ik wil een trainer hebben die Winnaars zoekt , vind en beter maakt en dan , en ja en dan kunnen we promoveren !
Sjotelsplak schreef : Niet verrassend, De Graafschap verliest met 4-1 in Deventer.