De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur

17 mei 2016 00:01 17 mei 2016 00:15 door Janepie.
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #76
Körver langs de lijn?

Even de woede laten zakken en teruglezen op het forum en zie dat Napoleon perfect verwoord wat ik ook dacht.
Na de 0-1 was de 0-2 eerder in de maak dan de 1-1. Jammer het heeft niet mogen zijn...

Godverdomme, we missen inderdaad de 'killer' mentaliteit en het geluk dat die moffen wel hebben dat terzijde:

MVV Mestreech Bin gruuts op uuch!

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2016 08:23
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #77
Killersmentaliteit????ik denk dat de spelers zich toch vol gegeven hebben en dat het daar niet aan lag. Als je ziet op welke lullige manier de 1-1 valt dan kun je eigenlijk niet meer als concluderen dat MVV nu net dat beetje geluk mist.
Voor de rest heb ik mij 4 wedstrijden in de nacompetitie goed geamuseerd ....en ik denk dat het toch de eerste vereiste is om de mensen zich te laten amuseren?
Op naar volgend seizoen...hopelijk stapje hoger op ranglijst en evt verder in nacompetitie!

17 mei 2016 08:54
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #78
Ik had liever twee keer onterecht gewonnen dan twee keer de 'morele winnaar' te zijn en met lege handen te staan.

17 mei 2016 08:59
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #79

Boschpoort schreef : Ik had liever twee keer onterecht gewonnen dan twee keer de 'morele winnaar' te zijn en met lege handen te staan.

Natuurlijk was ik ook veel liever verder gegaan op een sneaky duitse manier...maar het is niet anders
En zoals het nu gegaan is kan ik de spelers niet verwijten dat ze geen killerinstinct hebben, een killerinstinct staat niet grant voor constante winst.

17 mei 2016 09:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #80
Sommige begrijpen me niet, het verschil tussen mentaliteit en winnaars mentaliteit is het woordje Winnaar !

Onze spelers hebben een prima mentaliteit alleen beschikken ze niet over een winnaars mentaliteit
We zijn dit jaar 10de in de competitie geworden , verleden jaar geen play offs.... en we hadden nu de kans om de zwakke eredivisie ploeg de Graafschap te elimineren, alleen moet je t dan wel durven en dat hebben we niet
We kunnen zo nog 20 jaar blijven spelen , zonder winnaars mentaliteit gaan we nooit promoveren, klinkt hard maar het is nu eenmaal zo.
En toen we op 0-1 kwamen gister toen hadden we echt moeten doorpakken en toen hadden we die winnaars mentaliteit nodig helaas, we lieten ons terug drukken met de 1-1 tot gevolg
En ja dat we geen spits hebben die er 20 in schiet dat is ook zo, maar we creeren ook geen 5 kansen voor die spits.

Enfin, ik baal nog steeds, gister was de kans om de finale te halen en we doen het niet ....

17 mei 2016 10:05
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #81
Oh ik begrijp je wel hoor, alleen je zegt dat het aan Ron en Wim ligt. Een trainer is maar 1 aspect van de totale balans die goed moet zijn. Ik heb zelf al vaker gezegd dat wat meer 'randstedelingen' in de selectie voor een betere balans zorgt (en misschien wel wat meer winnaarsmentaliteit), teveel zuiderlingen bij elkaar geeft ook een bepaalde mentaliteit, maar kan zeer zeker een goed team zijn. En daarnaast dan nog een scorende spits, het probleem van de jeugdige onervarenheid, omgaan met druk, etc.

Het is gewoon ieder jaar weer een puzzel, en ik denk dat iedereen als je de balans van het seizoen opmaakt, het gevoel had dat de puzzel meer af was dan in andere jaren (vanaf trost). En dat met €630k budget!!

Misschien dat thomas volgend jaar de haagse killer kan combineren met doelpunten, het zal puzzelen blijven!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

17 mei 2016 11:59 17 mei 2016 12:11 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #82

Boe is dat feeske? schreef : Oh ik begrijp je wel hoor, alleen je zegt dat het aan Ron en Wim ligt. Een trainer is maar 1 aspect van de totale balans die goed moet zijn. Ik heb zelf al vaker gezegd dat wat meer 'randstedelingen' in de selectie voor een betere balans zorgt (en misschien wel wat meer winnaarsmentaliteit), teveel zuiderlingen bij elkaar geeft ook een bepaalde mentaliteit, maar kan zeer zeker een goed team zijn. En daarnaast dan nog een scorende spits, het probleem van de jeugdige onervarenheid, omgaan met druk, etc.

Het is gewoon ieder jaar weer een puzzel, en ik denk dat iedereen als je de balans van het seizoen opmaakt, het gevoel had dat de puzzel meer af was dan in andere jaren (vanaf trost). En dat met €630k budget!!

Misschien dat thomas volgend jaar de haagse killer kan combineren met doelpunten, het zal puzzelen blijven!

Waarom zouden Zuiderlingen persée een mindere winnaarsmentalitieit hebben als 'randstedelingen' ? Voorbeelden? Max Verstappen, Tom Dumoulin, Eric Meijer etc,etc............

Bij de Graafschap vinden ze zelfs dat een Zuiderling als Brian Smeets een winnaarsmentaliteit heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, La Chouffe

17 mei 2016 12:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #83
@Sandro, niet perse hoor.

Maar wat ik zeg, een goede mix/balans in de selectie is altijd goed.

Boe is dat feeske?

17 mei 2016 16:20
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #84
Laten we niet vergeten dat we met de kleinste inleg van alle deelnemende teams aan deze mini-competitie hebben meegedaan. Ook Almere heeft het met diezelfde inleg niet gered. Onze jongens hebben alles gegeven, maar je ziet gewoon dat je kwaliteit tekort komt in sommige posities. Het middenveld daarentegen was oppermachtig, dat levert heel veel kansen op, maar veel te weinig doelpunten om echt in die finale te komen. Het rendement was veel te laag en de inzet (lees kansen) veel te hoog in verhouding. De Graafschap is beslissend met een hand vol kansen, daar zat geluk bij, maar dat dwing je ook af met afrondende kwaliteiten en solide verdediging.

Dat we dit seizoen play-offs hebben gehaald met een zeer karige begroting, was meer geluk dan wijsheid vind ik. Volgend seizoen kun je weer hetzelfde presteren en pis je gewoon naast de pot, net als vorig seizoen. Er zal toch echt een hoop moeten veranderen op financieel vlak binnen MVV, wil je structureel kunnen hopen op play-off voetbal. Natuurlijk hebben we reclame gemaakt als club, dat zeker. Maar qua omvang blijven we hetzelfde zolang er geen nieuwe sponsoren zich melden komend seizoen om het bestuur te belonen voor haar werk. Ik hoop niet dat men volgend seizoen het MVV bestuur weer gaat verwijten als ze geen play-off ticket halen. Dat is gewoon niet realistisch met zes ton spelersbegroting en amper eigen vermogen.

Geloof maar dat ze bij VVV nu in paniek zijn. Die hadden hun hele begroting op promotie gezet en hebben nu, met het dubbele vermogen van MVV, helemaal niets, behalve een hoop schuld door het gokken. En als NAC het niet redt, dan krijg je ook het RKC scenario daar, want die draaien helemaal op een luchtbel. Alleen de Eagles kunnen het zich echt veroorloven om structureel in de JL te draaien met hun selectie. FC Dordrecht, vorig seizoen Eredivisie, nam die gok niet, haalde ook geen play-off voetbal, maar speelde op safe. Dus wat dat betreft heeft MVV het niet slecht gedaan. Toch op safe spelen en toch een kleine beloning gehad op het einde van het seizoen. Hopelijk krijgt het bestuur volgend seizoen eens een beloning voor haar werk in de vorm van sponsorgroei, dat is wat we nodig hebben voor structureel play off voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ster_Drager, Fabrice, Schapendonk, middenstip, Tuor, Kay, SJENG@BOSCHPOORT

17 mei 2016 19:45 17 mei 2016 19:46 door Vrijgeleer.
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #85
Ondanks alle publieke lof, de sfeer, het betere spel en de vechtlust van MVV lukt het me nog niet om tevreden terug te kijken.
Weer had MVV het geluk niet aan haar kant, weer wilde die bal er op de cruciale momenten niet in... Seizoen op seizoen hoop ik met vele dat we terug huiswaarts mogen keren, terug naar de Eredivisie, daar waar wij horen.

Nooit schatte ik de kansen zo hoog in als dit jaar, ondanks ons budget, ondanks onze 10e plek op de ranglijst. Weer heeft een hard werkend en goed voetballend MVV mis gegrepen... Een laffe tegenstander, een onnodig domme Smeets, publiek van de tegenstander dat zich voordoet als fanatiek maar alleen te horen is na de 1-1 en 2-1... Het waren onze wedstrijden, het was onze weg naar de finale... en dan de deceptie.

Wie mij vooraf had verteld dat we zover zouden komen verklaarde ik voor gek, achteraf kan ik wel stellen dat de honger naar de Eredivisie groter is geworden dan ooit! Het publiek, de spelers de hele stad heeft laten zien klaar te zijn voor die stap! Het volgende seizoen moet er vanaf dag 1 worden gespeeld voor die droom! Laten we er als publiek achter gaan staan zoals we dat afgelopen wedstrijden hebben gedaan, fuck de beloftes van Ajax, PSV en Utrecht maar laten we ook tijdens deze wedstrijden massaal aanwezig zijn, LAOT US DRUIME!

I WANNA GO HOME! EN DAT GEIT GEBAORE! :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Sjotelsplak, middenstip, La Chouffe

17 mei 2016 20:43
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #86

houtengerard schreef : Laten we niet vergeten dat we met de kleinste inleg van alle deelnemende teams aan deze mini-competitie hebben meegedaan. Ook Almere heeft het met diezelfde inleg niet gered. Onze jongens hebben alles gegeven, maar je ziet gewoon dat je kwaliteit tekort komt in sommige posities. Het middenveld daarentegen was oppermachtig, dat levert heel veel kansen op, maar veel te weinig doelpunten om echt in die finale te komen. Het rendement was veel te laag en de inzet (lees kansen) veel te hoog in verhouding. De Graafschap is beslissend met een hand vol kansen, daar zat geluk bij, maar dat dwing je ook af met afrondende kwaliteiten en solide verdediging.

Dat we dit seizoen play-offs hebben gehaald met een zeer karige begroting, was meer geluk dan wijsheid vind ik. Volgend seizoen kun je weer hetzelfde presteren en pis je gewoon naast de pot, net als vorig seizoen. Er zal toch echt een hoop moeten veranderen op financieel vlak binnen MVV, wil je structureel kunnen hopen op play-off voetbal. Natuurlijk hebben we reclame gemaakt als club, dat zeker. Maar qua omvang blijven we hetzelfde zolang er geen nieuwe sponsoren zich melden komend seizoen om het bestuur te belonen voor haar werk. Ik hoop niet dat men volgend seizoen het MVV bestuur weer gaat verwijten als ze geen play-off ticket halen. Dat is gewoon niet realistisch met zes ton spelersbegroting en amper eigen vermogen.

Geloof maar dat ze bij VVV nu in paniek zijn. Die hadden hun hele begroting op promotie gezet en hebben nu, met het dubbele vermogen van MVV, helemaal niets, behalve een hoop schuld door het gokken. En als NAC het niet redt, dan krijg je ook het RKC scenario daar, want die draaien helemaal op een luchtbel. Alleen de Eagles kunnen het zich echt veroorloven om structureel in de JL te draaien met hun selectie. FC Dordrecht, vorig seizoen Eredivisie, nam die gok niet, haalde ook geen play-off voetbal, maar speelde op safe. Dus wat dat betreft heeft MVV het niet slecht gedaan. Toch op safe spelen en toch een kleine beloning gehad op het einde van het seizoen. Hopelijk krijgt het bestuur volgend seizoen eens een beloning voor haar werk in de vorm van sponsorgroei, dat is wat we nodig hebben voor structureel play off voetbal.

mvv heeft door 2 rondes nacompetitie een forse extra winst behaald. zou zomaar 2 ton totaal kunnen zijn. Bijna schuldenvrij en gezond. Alle respect voor iedereen bij mvv. We komen er wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

17 mei 2016 21:30
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #87
Natuurlijk is van die extra inkomsten wel een percentage betaald aan spelers als overwinningspremie, zo kan ik mij voorstellen. Mss een procent of 20?

Also sprach Zarathustra

18 mei 2016 11:37 18 mei 2016 11:39 door RedWhiteArmy.
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #88

Napoleon schreef :

Winnaars mentaliteit , daar moeten we op zoek naar, Elsen en Dusseldorp maken geen winnaars die maken halve finalisten , ik wil een trainer hebben die Winnaars zoekt , vind en beter maakt en dan , en ja en dan kunnen we promoveren !

Een voorhoede die minstens 40 tot 50 doelpunten maken per seizoen, daar promoveer je mee. Maakt het voor iedere trainer gemakkelijker. Roeien met de riemen die we hebben Napoleon. Ron heeft geen geld voor een Messi. Vind dat Ron toch weer een goed team heeft weten samen te stellen. Dat hij vaker als trainer ook in mijn ogen verkeerde keuzes heeft gemaakt, daar moet ik je gelijk geven.

19 mei 2016 21:45
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #89
Niet verrassend, De Graafschap verliest met 4-1 in Deventer.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

19 mei 2016 22:01
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #90

Sjotelsplak schreef : Niet verrassend, De Graafschap verliest met 4-1 in Deventer.

Ik zit te wachten op een interview met Smeets, ik ben benieuwd of hij nog steeds zo bijdehand doet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, SJENG@BOSCHPOORT

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden