>
Ontvangen bedankjes 40
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Roed en Wit 70 schreef :
Zeg gelijk ook even tegen die Kartoffeln daar op het prikbord, dat Roda in de tweede ronde (mochten ze die halen) eerst thuis speelt en daarna uit. Lezen is moeilijk daar. Roda is 'C' in die tabel, niet 'D'...
De nummer twee van de Jupiler league heeft een voordeel ten opzichte van de nummer 17 van de eredivisie. Alleen NEC krijgt in die hiërarchie het thuisvoordeel.
Artikel 4 van playoff promotie/degradatie reglement
Indien in een ronde twee deelnemers uit de eerste divisie tegen elkaar uitkomen, speelt de hoogst geklasseerde deelnemer van de (fictieve) ranglijst, als bedoeld in artikel 2 van dit reglement, de eerste wedstrijd uit en daarna de tweede wedstrijd thuis (hierna te noemen: "thuisvoordeel").
Indien in een ronde een deelnemer uit de eredivisie uitkomt tegen een deelnemer uit de eerste divisie, speelt de deelnemer uit de eredivisie steeds de eerste wedstrijd uit en daarna de tweede wedstrijd thuis (hierna te noemen: "thuisvoordeel").
Dus neem aan dat dit geldt voor beide finales dan ?
Maar goed, leuk, eerst staat cambuur te wachten.
houtengerard schreef : Wellicht dat het inderdaad per tegenstander wordt bekeken en niet met wie je vooraf bent ingedeeld. Dan is dit schema dus fictief.
www.jupilerleague.nl/nieuws/alles-jupiler-play-offs/
Volgens wiki ( nl.wikipedia.org/wiki/Play-offs_Nederlan...bal_2017#Wedstrijd_C ) ' Het team met de hoogste classificatie speelt de tweede wedstrijd thuis'. Dus in dat geval zijn dat de eredivisie ploegen. Was het vroeger niet zo dat de nummer 17 een nadeel had en 16 niet? Ik meen me zoiets te herinneren.
Stel we treffen Helmond Sport, dan spelen we dus de laatste wedstrijd thuis? Zoals erbij staat geschreven. De rest is alleen uit.
Edit:
Ik kan het nergens vinden deze uitzondering (ook niet in het verleden). Dan zal ik het wel bij het verkeerde eind hebben. Sorry, ik was dus de kartoffel. Het zou geen verkeerde regel zijn geweest om promotie/degradatie te bevorderen op deze manier.
Och, Schapendonk, het is toch ook duidelijk dat Roda geen tegenstander pijn kan doen. Roda heeft een goede keeper. En dat is het zo'n beetje. Roda is echt te pakken, zeker ook omdat die idiote Paulissen een rode kaart kreeg. Ik denk dat Helmond meteen al van Roda wint. Roda is bagger en heeft geen scorend vermogen.Schapendonk schreef : Ben ik nu de enige die hier een wat minder goed gevoel bij heeft? Ik denk namelijk dat geen van 3 bij machte is om Roda pijn te gaan doen. Daar komen we simpelweg te kort. En bovendien, kun je nooit tegen het geluk van die club op. Ze vallen eigenlijk juist in het goede deel van de NC, ondanks hun voorlaatste plaats.