Ik heb vrede met een punt. We verdienden niet meer en er zat ook niet meer in. MVV had het bij vlagen moeilijk vanavond, maar is op de been gebleven, zelfs met 10 tegen 12.
Vond ons slordig starten. Meteen in minuut 1 gingen al twee passes verkeerd. Cambuur zat er heel fel op. Een fysiek erg sterk team, met een aantal prima voetballers. Zij zaten heel fel op ons middenveld. Wij hadden daar geen antwoord op en verloren veel teveel duels. Daarbij oogden we moe vond ik. Mag ook hoor, na dinsdag. Dan moet je even geluk hebben, of even een moment van klasse. Dat kregen met Jansen en zijn perfecte voorzet, prachtig ingekopt door Okita. Vlak daarna moet het 2-0 worden. Valt die dan krijg je een andere wedstrijd. Maar goed, vond Cambuur de wedstrijd controleren de eerste helft, waarbij ze overigens maar een grote kans wisten te creeeren.
Na rust feitelijk zelfde beeld. Helaas begon de heer Higler zijn hoofd een beetje te verliezen en floot elke 50-50 in ons nadeel. Nouja, Higler is zo'n scheidsrechter die er van lijkt te genieten als het publiek los op hem gaat. In het verleden wel vaker discutabel bij ons gefloten. Hoort bij de categorie scheidsrechters die je eigenlijk zoveel mogelijk wilt mijden gedurende het seizoen. Heel vervelend gewoon omdat je er niks aan kunt doen en zo een wedstrijd ontspoord terwijl daar helemaal geen aanleiding voor was. Maar goed, Cambuur bleef dreigend, wij kwamen er een enkele keer uit met oa die bal op de lat. Uiteindelijk valt dan toch de 1-1. En dat was niet onterecht. Daarna kansen aan beide kanten en uiteindekijk de rode kaart. Leek me zeer zwaar gestraft en bovendien matennaaijerij van die rechtsbuiten, maar ik moet wel zeggen: Pereira geeft Higler de mogelijkheid te fluiten. Vanaf de Boschpoort leek die duw totaal onnodig. Niet slim dus, gezien hoe vreemd deze man op dat moment aan het fluiten was. Daarna werd het spannend maar hielden we eigenlijk redelijk gemakkelijk stand.
Op de defensie wederom weinig aan te merken. Veel kansen hebben we niet weggegeven. Verrips speelde heel degelijk. Janssens assist was uit de kunst. Ciranni speelde volwassen. Mmaae vocht lekkere duels uit met die Rossi maar bleef prima op de been. Pereira idem. Nys vond ik man van de wedstrijd. Was constant aan het sleuren, vocht voor elke meter. Een aanvoerder waardig. Koolhof en Loshaj hadden moeite met het fysieke spel van Cambuur. Daardoor kregen ze vaak heel weinig tijd aan de bal, waardoor eea vaak sloridig ging. Schroyen, tja... Zijn kracht zat in Labylle. Die lanceerde hem met strakke steekballen. Nu zijn die er niet meer en is Schroyen dus totaal onzichtbaar. Nauwelijks gevaarlijk geweest vandaag. Frustratie droop er vanaf ook. Yilderim was totaal onzichtbaar. Kreeg weinig ballen sowieso. Maar ging verder weinig vanuit. Ogumjimni is toch echt een ander kaliber spits, al kon hij in die korte tijd ook weinig doen, zeker omdat snel de rode kaart volgde. Okita was de enige die voor dreiging zorgde voorin, maar stond ook veel op een eiland en te vaak tegen een overmacht aan verdedigers. Martina viel prima in. Dat Pereira er volgende week niet bij is is zuur, maar met Martina hebben we in principe een prima vervanger. Thuys haalde een paar nuttige ballen weg. Overigens, de sfeer was weer prima. Angelside zat lekker vol. Ik weet zeker dat dat wederom enorm heeft bijgedragen eraan dat we een punt uit het vuur hebben gesleept en iet verloren.
Al met al kan ik leven met een gelijkspel. Vond dit absoluut een van onze minste wedstrijden tot nu toe, we zijn nauwelijks aan ons lekkere snelle combinatiespel toegekomen. Daar zijn begrijpelijke redenen voor, de wedstrijd van dinsdag, het fysieke spel en de felle druk van Cambuur en de scheidsrechter. Maar goed, als het niet lukt te winnen, zorg dan in elk geval dat je niet verliest. En dat is prima gelukt. Het is een pittige serie waar we in zitten met jong PSV, Cambuur, NEC, Almere en Fortuna. Tot nu toe vind ik dat we het heel aardig doen. Ook volgende week zal het zwaar worden maar zijn we absoluut niet kansloos. Een week rust zal het team goed doen.