MVV-Cambuur 22-09-2017

21 sept 2017 09:21
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Cambuur 22-09-2017 #1
Mannen, kom op? Muirge is alweer de volgende wedstrijd en ederein heet 't allein nog mer euver AZ thoes? Jao, good gedoon en good gespeuld, mer noe weer de volle focus op de competitie. Dezelfde partij op de mat ligke es tegen AZ en oug Cambuur kinnen veer hobben. Al mot iech wel zigke dat Cambuur oug begint te dreije noe.....

2-1 Ogunjimi (38 1-0) , Rossi ( 52 1-1) en Okita ( 74 2-1) :applaus:

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2017 11:24
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #2
Cambuur heeft een goede ploeg dus het zal geen gemakkelijke pot worden.
Dat geldt eigenlijk voor de komende vier wedstrijden: Cambuur thuis, NEC uit, Almere uit en dan Fortuna thuis.
Ik reken niet op 12 punten in die serie. Maar zeker thuis moeten we van iedereen kunnen winnen als de selectie compleet fit en niet geschorst is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

21 sept 2017 11:36
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #3
Derde topwedstrijd op een rij. Cambuur heeft zijn vorm tegen gevonden met vorige week winst op Go Ahead en zeer ruime winst in de beker bij Helmond Sport. Gezien het goede niveau dat MVV op dit moment haalt, wordt het ongetwijfeld opnieuw een aantrekkelijke wedstrijd. Hopelijk slagen we er deze keer wel in de drie punten thuis te houden. Je kunt wel goed spelen, maar daar draait het uiteindelijk wel om. Als ik een pronostiek zou moeten geven, zou ik echter opnieuw inzetten op een draw.

21 sept 2017 12:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #4
Cambuur heeft wederom een prima selectie. In het doel Bertrams, was altijd groot talent bij Jong PSV. Degelijke verdediging. Op het middenveld met Smeets, Schils, Kippersluis en Kip genoeg creativiteit, spelers die een kans kunnen creëren. Onze vriend Smeets speelde daar pas 40 minuten dit seizoen. Kippersluis heeft er alweer twee inliggen in slechts vier wedstrijden, typisch zo’n speler die tegen ons vanaf 25 meter de bal in de kruising legt. Voorin hebben ze een keur aan spelers die allemaal hun speeltijd pakken, en opmerkelijk genoeg ook allemaal scoren. Zeven aanvallers van Cambuur wisten dit seizoen al te scoren – en daar zit dus Kippersluis niet eens bij. Justin Mathieu, door sommigen van ons graag bij MVV gezien, loopt daar onder andere rond. Uiteraard ook nog een angstgegner voor ons: Barto. Staat dit seizoen “pas” op één doelpunt, maar die lijkt tegen ons altijd te scoren. Het vermelden is inderdaad nog waard dat Rossi daar de eerste spits lijkt. Goede voetballer. In het algemeen: Cambuur heeft niet alleen goede spelers, maar vooral ook véél goede spelers. Die kunnen op iedere positie twee spelers opstellen die voor Jupiler League begrippen top zijn. Ben ik stiekem wel jaloers op.

Cambuur begon het seizoen met twee nederlagen maar won sindsdien uit bij Volendam en Go Ahead. Afgelopen dinsdag walsten ze voor de beker over Helmond heen met 1-5. Nu kreeg Helmond in die wedstrijd twee rode kaarten, maar toch. Cambuur is warmgedraaid. Dit wordt een zware pot. MVV moet gezien het programma eigenlijk wel drie punten pakken, dan kun je uit bij NEC en/of Almere wat laten liggen zonder dat dat erge pijn doet.

Gezien de statistiek dat MVV al zeven keer op rij de competitiewedstrijd na een bekerwedstrijd niet wist te winnen, vrees ik dat we genoegen moeten nemen met een gelijkspel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80

21 sept 2017 13:00
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #5
Mèt krampversjijsele vaan dinsdag in de bein: 0-2 veur Cambuur.

Zoonder kramp: 1-1.

Mer Barto geit score...

21 sept 2017 15:37
Meeuw
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #6
GEKKENHUIS morgen!!!!

Wij kunnen het verschil maken!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Jacques

21 sept 2017 18:49 21 sept 2017 19:05 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #7

aw mösj alias Meeuw schreef : GEKKENHUIS morgen!!!!

Wij kunnen het verschil maken!!

Iech höb gezoope mer de miew is zaat geluif iech ... :lachen:
knab veurziegtig zoe'n oetspraok...

niks "kunnen"....

veer MAAKE ut versjil ! B)

wie de jonges noe speule is dao gaar gein ekskuus um us neet te laote huure !
dus kump daor unne boonte störrem daal vaan de tribuunes op ut veld neer...
Smeets en de zeine lzulle daan väöl naate puupkes kriege in uzzen tempel!

3:1

Bijlagen:

21 sept 2017 22:55
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #8
De topwedstrijden volgen elkaar inderdaad in een razend tempo op. We hebben het nog over een mooie dinsdagavond tegen AZ en Cambuur staat alweer op de stoep. Pikant duel indachtig de halve finale van de PO afgelopen seizoen. Ik moet toegeven dat mijn gedachten nog nauwelijks bij de komende pot geweest zijn, zo snel volgt alles elkaar op. Ik hoop dat dat bij de ploeg anders is. Ook die zullen hebben moeten afkicken van afgelopen dinsdag. En daar zit ook net het gevaar voor morgen...ik begrijp dus de angst van Jacques nav de statistieken.
Van de andere kant; ik verwacht morgen wederom een sfeervolle Geusselt. Dit zijn toch de wedstrijden waar iedereen naar uitkijkt.
Ja, als we ons nivo halen moet een overwinning erin zitten. Want kansen gaan we krijgen.
Maar Cambuur is natuurlijk gewoon een van de kandidaten dit seizoen voor een top 5 klassering. Mijn hart zegt 2-1, mijn hoofd 2-2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Lassie80

22 sept 2017 05:32 22 sept 2017 05:33 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #9
Welke statistieken. Laten we nu niet doen alsof we gewonnen hebben van AZ. We hebben verloren met 2-3. Tegen den Haag wonnen we toen met 2-1. Dus dan zouden we nu van Cambuur moeten winnen en niet verliezen..

22 sept 2017 12:23
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #10
Uit de Leeuwarder Courant:

Cambuur met fitte selectie naar Maastricht voor clash met MVV

Cambuur reist vrijdag met een bijna fitte selectie af naar Maastricht, waar de uitwedstrijd tegen MVV op het programma staat.
Ad by Streamads

Xander Houtkoop is er met een enkelblessure nog niet bij. Trainer Marinus Dijkhuizen verwacht dat de linkspoot volgende week weer kan spelen. Ook Alvin Daniels en Darren Rosheuvel - beiden uitgeschakeld met een hamstringblessure - zijn er niet bij. Dijkhuizen liet zich donderdag niet uit over de opstelling, maar zei wel weinig te willen veranderen na de prima bekerwedstrijd tegen Helmond Sport (1-5 winst, red).

,,We zijn daar goed uit gekomen'', aldus Dijkhuizen. ,,Sommige spelers hebben wat kleine pijntjes, maar verder niet.'' De trainer bemerkt een positief gevoel bij de groep en ziet een stijgende lijn in de manier van voetballen.

De wedstrijd tegen MVV is voor de eerste periodetitel van belang. Zowel Cambuur als MVV heeft zeven punten uit drie wedstrijden. De Leeuwarders zijn er evenwel nog niet heel veel mee bezig. ,,Het maakt het affiche wel leuker, maar de periode speelt nog niet echt bij ons. Het geeft wat extra 'jus' aan de wedstrijd en een periode is natuurlijk belangrijk voor de club en de uitstraling.''

Vanavond (donderdagavond) is de loting voor de volgende ronde van de KNVB-beker. Dijkhuizen hoopt op een thuiswedstrijd tegen een amateurclub. ,,Een goede loting is natuurlijk cruciaal om verder te komen. Loot je Feyenoord-uit, dan heb je misschien 5 procent kans.''

Vermoedelijke opstelling Cambuur: Bertrams; Van Wermeskerken, Steenvoorden, Schilder, Peersman; Schils, Boerlage, Van Kippersluis; Kallon, Rossi, Mathieu.

22 sept 2017 22:32 22 sept 2017 22:38 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #11
Man of the match: Hilger...Of hoe maak je een wedstrijd kapot...!!!

Miljaar...ik dacht dat enkele jaren gelden tegen Helmond dit lachwekkend en triest figuur zijn hoogtepunt had, maar hij heeft zichzelf overtroffen...

Kan MVV geen SV-tje voor deze man geven...?

Had gehoopt op 3 punten, maar het was geen gestolen punt van Cambuur.
Jammer, maar toch zeker met vlagen genoten van uzze matadoore :thumbsup:

Leuk de wedstrijd naast Boer oet Merregraote mee te maken, maar verliet enkele minuten voor het einde uit zelfbescherming de Geusselt want ...iech had un poorsie gif teege dee fluitist in mien prei....

Genoten van de sfeer op de Angelside en tot de volgende toeswedstrijd !
Merci veur eur gezaank en fein wiekend Allemaol !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

22 sept 2017 22:36
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #12
Gekke Higler.

22 sept 2017 22:41 22 sept 2017 22:43 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #13
Ik heb maar een reactie :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: ...higler...gr opa ;)

ps Wat oneerlijk ik heb geen stem meer dank zij de scheids...hoe is dit mogelijk dat deze zenuw lachende persoon nog een wedstrijd binnen het maastrichtse mag fluiten...een grote aanfluiting.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

22 sept 2017 22:44
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #14
Higler was een drama, maar MVV speelde zelf ook niet goed. OnTzettend slordig aan de bal en een beetje laks in de duels leek het wel. Middenveld totaal onzichtbaar op een keihard werkende Nys na. Okita maakt een knappe goal maar vond ik verder tegenvallen. Veel te veel op zoek naar een technisch trucje. Janssens was in mijn ogen man of The match. Voorin krachtenloos. Yildirim onzichtbaar, Schroijen uit vorm.
Maar goed: een puntje is niet slecht met tien man en met deze scheids. Alleen jammer dat Fortuna ons voorbij is. Krijgen ze weer een grote mond daar....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

22 sept 2017 22:46 22 sept 2017 22:50 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #15
Ik heb vrede met een punt. We verdienden niet meer en er zat ook niet meer in. MVV had het bij vlagen moeilijk vanavond, maar is op de been gebleven, zelfs met 10 tegen 12.

Vond ons slordig starten. Meteen in minuut 1 gingen al twee passes verkeerd. Cambuur zat er heel fel op. Een fysiek erg sterk team, met een aantal prima voetballers. Zij zaten heel fel op ons middenveld. Wij hadden daar geen antwoord op en verloren veel teveel duels. Daarbij oogden we moe vond ik. Mag ook hoor, na dinsdag. Dan moet je even geluk hebben, of even een moment van klasse. Dat kregen met Jansen en zijn perfecte voorzet, prachtig ingekopt door Okita. Vlak daarna moet het 2-0 worden. Valt die dan krijg je een andere wedstrijd. Maar goed, vond Cambuur de wedstrijd controleren de eerste helft, waarbij ze overigens maar een grote kans wisten te creeeren.

Na rust feitelijk zelfde beeld. Helaas begon de heer Higler zijn hoofd een beetje te verliezen en floot elke 50-50 in ons nadeel. Nouja, Higler is zo'n scheidsrechter die er van lijkt te genieten als het publiek los op hem gaat. In het verleden wel vaker discutabel bij ons gefloten. Hoort bij de categorie scheidsrechters die je eigenlijk zoveel mogelijk wilt mijden gedurende het seizoen. Heel vervelend gewoon omdat je er niks aan kunt doen en zo een wedstrijd ontspoord terwijl daar helemaal geen aanleiding voor was. Maar goed, Cambuur bleef dreigend, wij kwamen er een enkele keer uit met oa die bal op de lat. Uiteindelijk valt dan toch de 1-1. En dat was niet onterecht. Daarna kansen aan beide kanten en uiteindekijk de rode kaart. Leek me zeer zwaar gestraft en bovendien matennaaijerij van die rechtsbuiten, maar ik moet wel zeggen: Pereira geeft Higler de mogelijkheid te fluiten. Vanaf de Boschpoort leek die duw totaal onnodig. Niet slim dus, gezien hoe vreemd deze man op dat moment aan het fluiten was. Daarna werd het spannend maar hielden we eigenlijk redelijk gemakkelijk stand.

Op de defensie wederom weinig aan te merken. Veel kansen hebben we niet weggegeven. Verrips speelde heel degelijk. Janssens assist was uit de kunst. Ciranni speelde volwassen. Mmaae vocht lekkere duels uit met die Rossi maar bleef prima op de been. Pereira idem. Nys vond ik man van de wedstrijd. Was constant aan het sleuren, vocht voor elke meter. Een aanvoerder waardig. Koolhof en Loshaj hadden moeite met het fysieke spel van Cambuur. Daardoor kregen ze vaak heel weinig tijd aan de bal, waardoor eea vaak sloridig ging. Schroyen, tja... Zijn kracht zat in Labylle. Die lanceerde hem met strakke steekballen. Nu zijn die er niet meer en is Schroyen dus totaal onzichtbaar. Nauwelijks gevaarlijk geweest vandaag. Frustratie droop er vanaf ook. Yilderim was totaal onzichtbaar. Kreeg weinig ballen sowieso. Maar ging verder weinig vanuit. Ogumjimni is toch echt een ander kaliber spits, al kon hij in die korte tijd ook weinig doen, zeker omdat snel de rode kaart volgde. Okita was de enige die voor dreiging zorgde voorin, maar stond ook veel op een eiland en te vaak tegen een overmacht aan verdedigers. Martina viel prima in. Dat Pereira er volgende week niet bij is is zuur, maar met Martina hebben we in principe een prima vervanger. Thuys haalde een paar nuttige ballen weg. Overigens, de sfeer was weer prima. Angelside zat lekker vol. Ik weet zeker dat dat wederom enorm heeft bijgedragen eraan dat we een punt uit het vuur hebben gesleept en iet verloren.

Al met al kan ik leven met een gelijkspel. Vond dit absoluut een van onze minste wedstrijden tot nu toe, we zijn nauwelijks aan ons lekkere snelle combinatiespel toegekomen. Daar zijn begrijpelijke redenen voor, de wedstrijd van dinsdag, het fysieke spel en de felle druk van Cambuur en de scheidsrechter. Maar goed, als het niet lukt te winnen, zorg dan in elk geval dat je niet verliest. En dat is prima gelukt. Het is een pittige serie waar we in zitten met jong PSV, Cambuur, NEC, Almere en Fortuna. Tot nu toe vind ik dat we het heel aardig doen. Ook volgende week zal het zwaar worden maar zijn we absoluut niet kansloos. Een week rust zal het team goed doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, opadiehard, Lassie80, Boschpoort, Zoewiezoe

Tijd voor maken pagina: 0.311 seconden