MVV-Cambuur 22-09-2017

24 sept 2017 01:43
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #31
Cambuur de ploeg met het meeste balbezit en grotere delen van de wedstrijd de controle maar qua kansen was het vrijwel 50/50. Op basis daarvan een terechte puntendeling. Ik vind het niveau van de ploegen waartegen we gespeeld hebben hoger dan afgelopen seizoen. De wedstrijden zijn beter, spannender, sneller. Zo winnen we bijvoorbeeld met 3-0 van Den Bosch maar ook die speelden geen slechte wedstrijd tegen ons. Ik heb tot nu toe geen reden tot klagen over wat we te zien gekregen hebben. Dat gezegd hebbende vind ik dat we het tot nu toe gewoon goed doen. Ik had dat met het oog op het zware programma vooraf niet gedacht. Ik hoop dat de ploeg de komende week kan herstellen van de zware Engelse week. De derby werpt zijn schaduw al vooruit. Stel je toch voor dat we tegen die tijd allebei nog in de top 3 staan....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Tuor, ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2017 12:45
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #32
Ben ik werkelijk de enigste die ziet dat we voorin, muv Okita totaal geen vuist kunnen maken? Dit jaar weer spitsen erbij die er zeker geen 10 gaan maken. 4 extra punten naar de klote door psv en cambuur notabene in een thuiswedstrijd.

24 sept 2017 13:22
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Cambuur 22-09-2017 #33

RedWhiteArmy schreef : Ben ik werkelijk de enigste die ziet dat we voorin, muv Okita totaal geen vuist kunnen maken? Dit jaar weer spitsen erbij die er zeker geen 10 gaan maken. 4 extra punten naar de klote door psv en cambuur notabene in een thuiswedstrijd.

Ik weet niet welk beeld en welke verwachtingen jij hebt vriend, maar ga het nog eens goed bekijken. MVV koopt nog steeds een voetballer. Een scorende spits zal altijd onderdak hebben, ga daar maar van uit. MVV moet gokken, zoals ze op iedere positie moeten doen. Kun je je Pereira nog herinneren zijn eerste wedstrijd? Zet dat af tegen hoe hij nu speelt en wellicht valt het kwartje bij je. Volgens mij ben jij ook zo iemand die na 2 wedstrijden roept dat MVV kampioen moet worden.....

Daarnaast, MVV heeft als ik me niet vergis pas 1x gewonnen van Jong PSV, dus dat dat nu opnieuw niet lukt mag geen verrassing heten. Daarnaast, streep de selectie van Cambuur eens weg en analyseer de wedstrijd, dan mag je blij zijn met een punt.

Mensen moeten hun verwachtingen eens gaan temperen. Natuurlijk, ik snak ook naar die promotie, maar die kan alleen maar behaald worden via de nacompetitie. Yildirim / Ogunjimi komen er wel. Je zag toch degelijk de kwaliteiten tegen AZ van Ogunjimi.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, danima98, Boschpoort, ASR

24 sept 2017 17:37
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #34

RedWhiteArmy schreef : Ben ik werkelijk de enigste die ziet dat we voorin, muv Okita totaal geen vuist kunnen maken? Dit jaar weer spitsen erbij die er zeker geen 10 gaan maken. 4 extra punten naar de klote door psv en cambuur notabene in een thuiswedstrijd.

Als jij werkelijk de enige bent die dit zo ziet, ligt het probleem denk ik bij jou..

Ogunjimi werkt zich werkelijk kapot voor het team, maakt juist goed ruimte voor okita en bijvoorbeeld koolhof. Ook veel kaatswerk en slimmigheidjes .. afrekenen op doelpunten kan, maar ik bekijk het in zijn totaliteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, jovkle, Boschpoort

26 sept 2017 09:51
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #35

Ik deel jou mening. Naast Okita en Kostons is er voorin te weinig gevaar.
Als MVV de afgelopen jaren iets heeft duidelijk gemaakt is dat MVV geen oog / neus / gevoel heeft voor spitsen.
Sinds het seizoen schreurs en veldmate hebben we geen fatsoenlijke spits meer gehad.
Ieder seizoen opnieuw weet MVV een spits of spitsen te halen die niet meer scoren als onze middenvelders / verdedigers.

Dit staat allemaal los of een speler wel of niet zijn best doet en vecht voor MVV.
Zoals de achterban al jaren schreeuwt: we hebben een spits nodig.
Echter MVV luistert niet naar hun achterban, want MVV weet altijd alles beter en hoopt dat de bal vanzelf de goal in rolt net zoals tribunes zichzelf schoonmaken.
De afgelopen seizoenen hebben we iedere keer een redelijk team op het veld staan, waar je leuke dingen mee kunt bereiken.
Maar de afgelopen seizoenen is iedere keer opnieuw het probleem / pijnpunt een scorende spits.
Onze statistieken op het gebied van doelpunten zijn gewoon erg slecht en dit bewijst dat we op het gebied van scoren nog wel wat kunnen leren / verbeteren.

Wil je meedoen voor promotie ( kampioen of nacompetitie) dan is een scorende spits wel belangrijk / noodzakelijk.

Voor iedereen die roept dat bovenstaand overdreven is, hoe vaak mist MVV kansen?????? Hoe vaak word er voorgezet en staat er letterlijk NIEMAND voor de goal?
En dan bedoel ik kansen die echt de wedstrijd kunnen doen omdraaien of op slot gooien.
Gewoon veel te vaak, haast iedere wedstrijd worden er kansen gemist die je nooit van je leven mag missen.
Waarom: Er staat niemand? of de bal word extreem slecht afgemaakt gespeeld.

Heb ik een oplossing: NEE
Heb ik een zak met geld voor MVV: NEE
maar als ik eerlijk ben dan zegt mijn gevoel dat onze huidige spitsen niet voldoende zijn.

26 sept 2017 10:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #36
"weer spitsen die er zeker geen tien gaan maken"

"Ieder seizoen opnieuw weet MVV een spits of spitsen te halen die niet meer scoren als onze middenvelders / verdedigers."

Enkel kijkend naar de competitie, dus zonder beker en zonder play-offs:

2016/2017: topscorer Verheijdt, 11 doelpunten
2015/2016: Peeters, 10 doelpunten
2014/2015: Brouwers, 15 doelpunten
2013/2014: Braken, 7 doelpunten
2012/2013: Van Hyfte, 11 doelpunten (overigens Veldmate 10 goals)
2011/2012: Rajcomar, 14 doelpunten

Afgelopen zes seizoenen precies twee keer dat geen enkele spits de 10 doelpunten haalde. En ook precies twee keer dat een middenvelder vaker scoorde dan de meest scorende spits. Hoezo "ieder seizoen opnieuw"? Jullie overdrijven.

Ik wil sowieso wel de weddenschap aangaan dat Ogunjimi 10 keer of meer scoort. Ik weet dat niet zeker, zal er vooral aan liggen of hij fit blijft. Maar ik heb het vorige wedstrijd al gezegd, onze spitsen nu al afserveren slaat echt helemaal nergens op. Ja, Yildrim was onzichtbaar tegen Cambuur. Maar dat onze tweede spits tegen één van de zwaarste tegenstanders van het jaar geen potten breekt, betekent niet dat het allemaal kommer en kwel is.

En dan ook nog beweren dat MVV alles beter weet en bewust de vraag om een spits negeert... Denken jullie dat echt? Dat de mensen die er over gaan bij MVV geen scorende spits willen halen? Wat voor rare complottheorie zit daar dan achter?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, vette sajs, Tuor, jovkle, Kay, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

26 sept 2017 10:22
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Cambuur 22-09-2017 #37

mvv supporter schreef :

Als MVV de afgelopen jaren iets heeft duidelijk gemaakt is dat MVV geen oog / neus / gevoel heeft voor spitsen.
Sinds het seizoen schreurs en veldmate hebben we geen fatsoenlijke spits meer gehad.
Ieder seizoen opnieuw weet MVV een spits of spitsen te halen die niet meer scoren als onze middenvelders / verdedigers.

Dit staat allemaal los of een speler wel of niet zijn best doet en vecht voor MVV.
Echter MVV luistert niet naar hun achterban, want MVV weet altijd alles beter en hoopt dat de bal vanzelf de goal in rolt net zoals tribunes zichzelf schoonmaken.
De afgelopen seizoenen hebben we iedere keer een redelijk team op het veld staan, waar je leuke dingen mee kunt bereiken.
Maar de afgelopen seizoenen is iedere keer opnieuw het probleem / pijnpunt een scorende spits.
Onze statistieken op het gebied van doelpunten zijn gewoon erg slecht en dit bewijst dat we op het gebied van scoren nog wel wat kunnen leren / verbeteren.

Wil je meedoen voor promotie ( kampioen of nacompetitie) dan is een scorende spits wel belangrijk / noodzakelijk.

Voor iedereen die roept dat bovenstaand overdreven is, hoe vaak mist MVV kansen?????? Hoe vaak word er voorgezet en staat er letterlijk NIEMAND voor de goal?
En dan bedoel ik kansen die echt de wedstrijd kunnen doen omdraaien of op slot gooien.
Gewoon veel te vaak, haast iedere wedstrijd worden er kansen gemist die je nooit van je leven mag missen.

maar als ik eerlijk ben dan zegt mijn gevoel dat onze huidige spitsen niet voldoende zijn.

Sorry dat ik je nu een stempel op je voorhoofd druk, maar ik bestempel je nu ook als een doorsnee zeiker. 10 goede posities lees ik nergens in je hele bericht terug. Maar ach, wat is het makkelijk om voor één positie een heel negatief bericht te plaatsen wat totaal niks bijvoegt aan deze hele wedstrijd.

We hebben de laatste jaren geweldige backs, verdedigers, sinds lange tijd weer eens een fatsoenlijke doelman , een dynamisch middenveld. Van dit soort spelers zijn er ook tien in een dozijn , maar zoals ik eerder aangaf een scorende spits zal altijd onderdak hebben. Heb je ooit een spits op de laatste dag van de transferwindow die ieder jaar 25 goals maak op een niveau waarop MVV acteert nog transfervrij gezien ? Als jij die hebt gezien, ga je direct melden als scout. Ik heb ze namelijk nog nooit gezien.

Het is dus inderdaad gokken. MVV gokt op 10 posisties ieder jaar (de laatste 3 jaar dan even genomen) en gokt op 9 van de 10 goed. Ik duw dan ook een hele pauw en al zijn veren in de kont van de technische staf , ja.

Je kunt het ook anders bekijken : al haalt MVV een spits die er (normaliter) 25 op een seizoen in het netje plaatst, maar dit gaat ten kosten van 3 voetballers (gezien salaris, want een goalgetter komt niet voor een appel en een peer omdat mvv supporter hierom vraagt) en dus geen toevoer is (MVV heeft nu 3 man minder om op te gokken, waar bijvoorbeeld een Okita bij zit) . En dan draait je hele team om één man, terwijl nu 10 man een goal kunnen maken. Als je het spel analyseert speelt MVV ook met een spits als aanspeelpunt en niet als diepste man. De spits zakt terug om de buitenspelers, Okita en Schrooijen, aan te spelen waarna een middelvelder (Koolhof, Nys, Ippel) eroverheen dendert en in de zestien staat.

Maar goed, wellicht analyseer jij geheel anders. Mag ook hoor, als je gelukkig bent in je wereld dan.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, Tuor, jovkle, Zoewiezoe, ASR

26 sept 2017 10:26 26 sept 2017 10:30 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #38

mvv supporter schreef :

Kom op, ga je nou echt beweren dat MVV bewust geen scorende spits haalt omdat ze niet willen luisteren naar de achterban? Geloof je dit echt zelf? Of roep je maar wat?

Ja, we zouden allemaal graag een spits hebben die er 20 inlegt. En inderdaad, we hebben geen zak geld daarvoor. Duidelijk toch? Komt ook omdat dat geld geïnvesteerd wordt in andere posities. Desalniettemin is het met de middelen die we hebben gelukt om een ex international vast te leggen waarvan iedereen kan zien dat het een uitstekende speler is. Schreurs en Veldmate mogen de veters nog niet eens strikken van Ogunjimni. Veldmate heeft in 87 wedstrijden voor MVV maar liefst 17x gescoord. Een echte goalgetter. Idem Schreurs, die zo goed is dat hij tegenwoordig voor Heer speelt. Maarja, dat viel te verwachten, in twee seizoenen MVV heeft hij maar liefst 16 goals gemaakt. De laatste echte topspits die we hadden was Thiebaut. Die stond garant voor 15+ doelpunten per jaar. Maar dat zit er nou eenmaal niet in. Het is belachelijk om te beweren dat dit komt omdat MVV niet luistert naar de achterban. Overigens staan we ook zonder een type Thiebaut momenteel gewoon in de top 3 en zijn er slechts 4 ploegen van de 20 die meer gescoord hebben dan wij.

Mensen hebben totaal irreële verwachtingen van het kaliber spitsen dat vastgelegd kan worden. En een veel te negatief beeld van de spitsen die we hebben en hadden. Blijkbaar zijn we alweer vergeten dat Brouwers er 3 jaar geleden 15 inlegde. Als spits. Door MVV gescout. De Kogel moesten we halen, die heeft dit seizoen precies even vaak gescoord als Ogunjimni. Kan overigens naar de VS, waar hij een enorme zak geld krijgt. Platje is ook zo'n held voor velen schijnbaar. Heeft sinds 2015/2016 maar liefst 9x gescoord (evenveel als Ogunjimni), maar toch moet MVV hem halen. Of nee, Barto dan, een spits van 33 die toevallig vorig jaar meer dan 10x gescoord heeft. Voor het eerst in zijn carriere. Het gras is blijkbaar altijd groener elders...
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, Belgske, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Lijnsje@tappunt

26 sept 2017 11:08 26 sept 2017 11:09 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #39
Het wordt misschien overkill, maar ik gooi er nog eens een statistiek tegenaan.

Topscorer vorig seizoen?

Tom Boere. 33 goals! De ploeg waarvoor hij speelde (Oss), haalde niet eens play-offs. Ik had Boere graag hier gehad hoor, daar niet van, maar zo heilig is een scorende spits dus niet. Nummer twee was Piotr Parzyszek. Wederom iemand die ik graag hier had, daar niet van. Maar wederom spelend bij een club (De Graafschap) die play-offs misliep.

Ik heb even snel de seizoenen daar voor bekeken. Dat de ploeg van de topscorer geen play-offs haalde, is zeldzaam. Maar dat de ploeg van de topscorer promoveert, is bijna even zeldzaam. Tuyp werd meerdere keren topscorer zonder dat Volendam promoveerde (zelfs een jaar dat Volendam met Tuyp en Kramer de top 2 van topscorerslijst had). Seuntjens twee jaar geleden topscorer, geen promotie VVV. Seuntjens scoorde vorig jaar ongeveer de helft van het aantal treffers van het jaar ervoor en toch promoveerde VVV!

Ik zie enkel Sjoerd Ars in zijn jaar bij NEC en Veldkamp bij Excelsior langskomen als spitsen die topscorer werden en promoveerden. Andere topscorers: paar keer de spits van Sparta als die weer eens een mislukt jaar hadden. Michael de Leeuw bij Veendam (!!), kun je nagaan hoe ver ik terug ben gegaan. Dat soort figuren en clubs.

Een veelscorende spits is absoluut geen garantie op een goed seizoen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belgske, Tuor, jovkle, Lijnsje@tappunt

26 sept 2017 12:21
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #40

Jacques schreef : Het wordt misschien overkill, maar ik gooi er nog eens een statistiek tegenaan.

Topscorer vorig seizoen?

Tom Boere. 33 goals! De ploeg waarvoor hij speelde (Oss), haalde niet eens play-offs. Ik had Boere graag hier gehad hoor, daar niet van, maar zo heilig is een scorende spits dus niet. Nummer twee was Piotr Parzyszek. Wederom iemand die ik graag hier had, daar niet van. Maar wederom spelend bij een club (De Graafschap) die play-offs misliep.

Ik heb even snel de seizoenen daar voor bekeken. Dat de ploeg van de topscorer geen play-offs haalde, is zeldzaam. Maar dat de ploeg van de topscorer promoveert, is bijna even zeldzaam. Tuyp werd meerdere keren topscorer zonder dat Volendam promoveerde (zelfs een jaar dat Volendam met Tuyp en Kramer de top 2 van topscorerslijst had). Seuntjens twee jaar geleden topscorer, geen promotie VVV. Seuntjens scoorde vorig jaar ongeveer de helft van het aantal treffers van het jaar ervoor en toch promoveerde VVV!

Ik zie enkel Sjoerd Ars in zijn jaar bij NEC en Veldkamp bij Excelsior langskomen als spitsen die topscorer werden en promoveerden. Andere topscorers: paar keer de spits van Sparta als die weer eens een mislukt jaar hadden. Michael de Leeuw bij Veendam (!!), kun je nagaan hoe ver ik terug ben gegaan. Dat soort figuren en clubs.

Een veelscorende spits is absoluut geen garantie op een goed seizoen.

Je ziet vaak dat dit soort clubs hun hele spel afstellen op de kwaliteiten van hun spits. Het resultaat is dat die spits veel scoort, maar dat de resultaten van die clubs niet hoogstaand zijn omdat er simpelweg te weinig kwaliteit is. Ik moet daarbij gelijk denken aan een Harrie Gommans. MVV moet zowat zijn enige club zijn geweest waarin hij in een seizoen meer dan 10x scoorde en dat was bij ons toen hij er opeens 22 maakte (we werden dat seizoen 13de). Als je in de top wil meedraaien, moet iedereen in je team kunnen scoren en moet vooral iedereen kwaliteit hebben en niet alleen je spits. In de tactiek van MVV heeft de spits een rol in de functie van het team. Hij moet de spelers om hem heen beter doen spelen door een aanspeelpunt te zijn en op een slimme manier te bewegen. Simpel gezegd: hij moet heel hard werken en niet alleen wachten tot hij een kans krijgt om die dan af te maken zoals een Boere of een Dessers vorig seizoen. Schroijen heeft vorig seizoen enorm vaak gescoord doordat de spelers om hem heen perfect inspeelden op zijn kwaliteiten. Je ziet dat dit nu minder loopt nu hij geen Labylle meer achter zich heeft en nu er een nieuwe spits is. MVV speelt ook relatief behoudend naar JL-normen waardoor MVV minder tegendoelpunten krijgt en je dus ook logischerwijs minder kansen krijgt en minder scoort.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Jacques, Tuor, jovkle

26 sept 2017 12:29 26 sept 2017 12:30 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #41
Gommans is een perfect voorbeeld. Die maakte er 22 maar miste voor mijn gevoel nog honderd kansen in dat seizoen. Thiebaut had er dat jaar bij wijze van spreken 40 gemaakt. Maar hey, we hadden wel een scorende spits!

26 sept 2017 13:09
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #42
Hou toch eens op met dat slappe gelul van wij hebben geen spits We hebben een van de beste spitsen in de Jupiler leauqe op dit moment maar als je ziet hoe schroyen loopt te schutteren en op het middenveld Nijs ,er komt geen fatsoenlijke bal bij de spits in de voeten en voor het doel wat moet je dan.hij is altij aanspeelbaar loopt goed vrij van zijn man maar als de rest er niets mee doet wat moet je dan nog meer doen.ik ben altijd voor een mee voetballende spits geweest en dat zal ook zo blijven,en die doelpunten gaan er heus wel komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Jacques, Tuor

26 sept 2017 17:11
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #43
Ik blijf bij het ( ouderwetse) vleugelspeler tot de achterlijn, balletje terug leggen op de 16 meter en schiet maar raak voor een knaak ( koolhof en ogun zijn er perfecte spelers voor). Als je ziet hoe erg weinig zo nog gevoetbald wordt. Alle ballen worden van een stuk vóór de achterlijn de 5- meter ingepompt in de hoop dat die goed valt.

26 sept 2017 17:54
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur 22-09-2017 #44
Mij boeit het persoonlijk echt niet wie scoort. Van mijn part wordt Verrips topscorer. Zolang we attractief voetbal spelen (dat doen we) en punten pakken (ook dat doen we), klaag ik niet. Heb een paar werstrijden specifiek op Ogunjimi gelet. Die werkt zich kapot en loopt slim. Daardoor renderen andere spelers. En ja, een spits wordt geacht te scoren. Maar nogmaals: ik lig er niet wakker van hoeveel hij er in legt. Liever een sterk collectief dan een team met een veel scorende spits dat verder geen punten pakt.

Tijd voor maken pagina: 0.297 seconden