>
Ontvangen bedankjes 540
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
RedWhiteArmy schreef : Ben ik werkelijk de enigste die ziet dat we voorin, muv Okita totaal geen vuist kunnen maken? Dit jaar weer spitsen erbij die er zeker geen 10 gaan maken. 4 extra punten naar de klote door psv en cambuur notabene in een thuiswedstrijd.
RedWhiteArmy schreef : Ben ik werkelijk de enigste die ziet dat we voorin, muv Okita totaal geen vuist kunnen maken? Dit jaar weer spitsen erbij die er zeker geen 10 gaan maken. 4 extra punten naar de klote door psv en cambuur notabene in een thuiswedstrijd.
mvv supporter schreef :
Ik deel jou mening. Naast Okita en Kostons is er voorin te weinig gevaar.
Als MVV de afgelopen jaren iets heeft duidelijk gemaakt is dat MVV geen oog / neus / gevoel heeft voor spitsen.
Sinds het seizoen schreurs en veldmate hebben we geen fatsoenlijke spits meer gehad.
Ieder seizoen opnieuw weet MVV een spits of spitsen te halen die niet meer scoren als onze middenvelders / verdedigers.
Dit staat allemaal los of een speler wel of niet zijn best doet en vecht voor MVV.
Zoals de achterban al jaren schreeuwt: we hebben een spits nodig.
Echter MVV luistert niet naar hun achterban, want MVV weet altijd alles beter en hoopt dat de bal vanzelf de goal in rolt net zoals tribunes zichzelf schoonmaken.
De afgelopen seizoenen hebben we iedere keer een redelijk team op het veld staan, waar je leuke dingen mee kunt bereiken.
Maar de afgelopen seizoenen is iedere keer opnieuw het probleem / pijnpunt een scorende spits.
Onze statistieken op het gebied van doelpunten zijn gewoon erg slecht en dit bewijst dat we op het gebied van scoren nog wel wat kunnen leren / verbeteren.
Wil je meedoen voor promotie ( kampioen of nacompetitie) dan is een scorende spits wel belangrijk / noodzakelijk.
Voor iedereen die roept dat bovenstaand overdreven is, hoe vaak mist MVV kansen?????? Hoe vaak word er voorgezet en staat er letterlijk NIEMAND voor de goal?
En dan bedoel ik kansen die echt de wedstrijd kunnen doen omdraaien of op slot gooien.
Gewoon veel te vaak, haast iedere wedstrijd worden er kansen gemist die je nooit van je leven mag missen.
Waarom: Er staat niemand? of de bal word extreem slecht afgemaakt gespeeld.
Heb ik een oplossing: NEE
Heb ik een zak met geld voor MVV: NEE
maar als ik eerlijk ben dan zegt mijn gevoel dat onze huidige spitsen niet voldoende zijn.
mvv supporter schreef :
Ik deel jou mening. Naast Okita en Kostons is er voorin te weinig gevaar.
Als MVV de afgelopen jaren iets heeft duidelijk gemaakt is dat MVV geen oog / neus / gevoel heeft voor spitsen.
Sinds het seizoen schreurs en veldmate hebben we geen fatsoenlijke spits meer gehad.
Ieder seizoen opnieuw weet MVV een spits of spitsen te halen die niet meer scoren als onze middenvelders / verdedigers.
Dit staat allemaal los of een speler wel of niet zijn best doet en vecht voor MVV.
Zoals de achterban al jaren schreeuwt: we hebben een spits nodig.
Echter MVV luistert niet naar hun achterban, want MVV weet altijd alles beter en hoopt dat de bal vanzelf de goal in rolt net zoals tribunes zichzelf schoonmaken.
De afgelopen seizoenen hebben we iedere keer een redelijk team op het veld staan, waar je leuke dingen mee kunt bereiken.
Maar de afgelopen seizoenen is iedere keer opnieuw het probleem / pijnpunt een scorende spits.
Onze statistieken op het gebied van doelpunten zijn gewoon erg slecht en dit bewijst dat we op het gebied van scoren nog wel wat kunnen leren / verbeteren.
Wil je meedoen voor promotie ( kampioen of nacompetitie) dan is een scorende spits wel belangrijk / noodzakelijk.
Voor iedereen die roept dat bovenstaand overdreven is, hoe vaak mist MVV kansen?????? Hoe vaak word er voorgezet en staat er letterlijk NIEMAND voor de goal?
En dan bedoel ik kansen die echt de wedstrijd kunnen doen omdraaien of op slot gooien.
Gewoon veel te vaak, haast iedere wedstrijd worden er kansen gemist die je nooit van je leven mag missen.
Waarom: Er staat niemand? of de bal word extreem slecht afgemaakt gespeeld.
Heb ik een oplossing: NEE
Heb ik een zak met geld voor MVV: NEE
maar als ik eerlijk ben dan zegt mijn gevoel dat onze huidige spitsen niet voldoende zijn.
Je ziet vaak dat dit soort clubs hun hele spel afstellen op de kwaliteiten van hun spits. Het resultaat is dat die spits veel scoort, maar dat de resultaten van die clubs niet hoogstaand zijn omdat er simpelweg te weinig kwaliteit is. Ik moet daarbij gelijk denken aan een Harrie Gommans. MVV moet zowat zijn enige club zijn geweest waarin hij in een seizoen meer dan 10x scoorde en dat was bij ons toen hij er opeens 22 maakte (we werden dat seizoen 13de). Als je in de top wil meedraaien, moet iedereen in je team kunnen scoren en moet vooral iedereen kwaliteit hebben en niet alleen je spits. In de tactiek van MVV heeft de spits een rol in de functie van het team. Hij moet de spelers om hem heen beter doen spelen door een aanspeelpunt te zijn en op een slimme manier te bewegen. Simpel gezegd: hij moet heel hard werken en niet alleen wachten tot hij een kans krijgt om die dan af te maken zoals een Boere of een Dessers vorig seizoen. Schroijen heeft vorig seizoen enorm vaak gescoord doordat de spelers om hem heen perfect inspeelden op zijn kwaliteiten. Je ziet dat dit nu minder loopt nu hij geen Labylle meer achter zich heeft en nu er een nieuwe spits is. MVV speelt ook relatief behoudend naar JL-normen waardoor MVV minder tegendoelpunten krijgt en je dus ook logischerwijs minder kansen krijgt en minder scoort.Jacques schreef : Het wordt misschien overkill, maar ik gooi er nog eens een statistiek tegenaan.
Topscorer vorig seizoen?
Tom Boere. 33 goals! De ploeg waarvoor hij speelde (Oss), haalde niet eens play-offs. Ik had Boere graag hier gehad hoor, daar niet van, maar zo heilig is een scorende spits dus niet. Nummer twee was Piotr Parzyszek. Wederom iemand die ik graag hier had, daar niet van. Maar wederom spelend bij een club (De Graafschap) die play-offs misliep.
Ik heb even snel de seizoenen daar voor bekeken. Dat de ploeg van de topscorer geen play-offs haalde, is zeldzaam. Maar dat de ploeg van de topscorer promoveert, is bijna even zeldzaam. Tuyp werd meerdere keren topscorer zonder dat Volendam promoveerde (zelfs een jaar dat Volendam met Tuyp en Kramer de top 2 van topscorerslijst had). Seuntjens twee jaar geleden topscorer, geen promotie VVV. Seuntjens scoorde vorig jaar ongeveer de helft van het aantal treffers van het jaar ervoor en toch promoveerde VVV!
Ik zie enkel Sjoerd Ars in zijn jaar bij NEC en Veldkamp bij Excelsior langskomen als spitsen die topscorer werden en promoveerden. Andere topscorers: paar keer de spits van Sparta als die weer eens een mislukt jaar hadden. Michael de Leeuw bij Veendam (!!), kun je nagaan hoe ver ik terug ben gegaan. Dat soort figuren en clubs.
Een veelscorende spits is absoluut geen garantie op een goed seizoen.