MVV Maastricht - jong Ajax

02 dec 2017 07:03
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #16
Als we nou even heel kritisch kijken, komen Thuys, Golpek, Jungschleger, Loshaj, Houben en Yildirim gewoon te kort voor dit niveau. Ciranni en Schroijen en Okita zijn uit vorm, Nys, Martina en Mmaee pas net weer fit. Dan ga je het met vechtlust alleen simpelweg niet redden.
Ik vond toevallig de opstelling van twee seizoenen geleden: Coppens, Moustafa, Werker, Knops, Martina, Ippel, Nys, Peeters, Martina, Palacios en Croux. Dan zijn we dus echt op elke positie zwakker nu, behalve de keeper wellicht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2017 08:23
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #17
Nou dit kan de T.S.zich wel aantrekken!

02 dec 2017 09:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #18
We zijn gister compleet weggespeeld , bijna 90 minuten lang en dat bijna met onze sterkste bezetting. Zonder Ippel en Ogijumi , alleen die laatste moet je dat wel een aanwinst noemen die speelt amper en zonder Janssens , tja wat moet je daar van zeggen.

Nys vond dat er te weinig inzet werd getoond, denk alleen dat wanneer je zo uit positie wordt gespeeld en het baltempo en de precisie van Ajax dit niveau haalt dan ga je dat niet met inzet compenseren.
Deze selectie kan dit gewoon niet aan, ik had alleen Costons gister niet mee begonnen , als onze TD Ajax goed had geanalyseerd dan hadden ze zeker niet met Koen moeten beginnen maar met Yildirim . Had niks voor het resultaat uitgemaakt maar dan hadden we iets meer body gehad.

Dat breekt er aan MVV heeft geen body, ik hoor hier mensen nog schrijven dat Maeee zoveel beter was dan Kuipers, na wat had ik die Kuipers er maar wat graag gehad, een prima CV in de duels inzet etc en coaching . Steven P speelde ook veel beter samen met Nick dan met Maeee, niet vreemd Maee is ook veel te jong. Deze hele selectie is veel te jong en veel te weinig body , daar is gewoon niet goed op ingekocht .

Ik heb een waardeloze avond gehad en tegen jong AZ sla ik dan ook over , heb een weekendje weg geboekt want die 2de elftallen zeggen me niks en het niveau en het spel van MVV is belabberd.

De 0-4 was dik verdiend , de jongens moeten zich niks kwalijk nemen ze kunnen niet beter, onze TD moet zich diep samen om deze selectie samen te stellen met een groter budget zijn we weer jaren terug in niveau gegaan. Op deze manier worden de PO halen bijna een onmogelijk missie
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

02 dec 2017 09:24 02 dec 2017 09:30 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #19
Jong-Ajax is wel een goede graadmeter waar je staat; ze spelen elk jaar snel combinatievoetbal met jonge talenten TenzIj je pech hebt en het halve eerste voorgeschoteld krijgt, maar dat was nu niet zo.
Van die Ajax jonkies win je op karakter, daar heb je spelers als Ippel, Nys, de Kuuper en t Bies voor nodig. Op Nys na zijn dit soort spelers niet meer te vinden bij MVV. Dan hou je wat Belgische en eigen talenten over en die leggen het flink af tegen de voetbalschool van Ajax.

Als er nog wat geld is moet er echt kwaliteit bij komen nu. En niet van die goedkoop/duurkoop aankopen als Ogunjimi en Yildrim.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

02 dec 2017 10:14
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #20
zoals verwacht verloren en van de mat gespeeld.
Ik snap niet dat er serieus nog supporters zijn die dachten dat we hier echt kans gingen maken.
Kijken jullie dan wel realistisch naar het voetbal?
behalve de geluks factor was er geen mogelijkheid om vanavond te winnen.
We zijn dit seizoen gewoon echt slecht, geen hecht team en helaas ook nog blessures.
Ogunjimi en Yildrim stellen niks voor maar nog steeds zie ik deze namen voorbijkomen met positieve reacties.
Hoe kun je nu positief zijn over deze spelers. het enigste wat ze aanvaller maakt is het woord aanvaller op hun CV.
Toevoeging voor het team? Nou nee, kosten alleen maar geld. Zijn erg dure goals die die 2 gaan maken.
Met of zonder Ogunjimi en Yildrim ga je niet merken, beide spitsen zijn al 2 jaar niet in vorm, spelen al 2 jaar amper voetbal en Ogunjimi gaat daar nog een jaar aan bij plakken. Dit is onze slechtste voorhoede sinds jaren !!!! het bies was 5 x beter als Ogunjimi en Yildrim. aangezien die nog gedekt moest worden. Ons huidig duo heeft niet eens dekking nodig.
al met al weer een blamage voor MVV

02 dec 2017 10:22
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #21
Tja. Na 2 minuten spelen hadden we 1x de bal geraakt. Het was meteen duidelijk wat voor avond het zou worden... Wat moet je hierover zeggen. Kan me grotendeels in de woorden van M.V.V. 1902 vinden. Dit jong Ajax was heel goed. Technisch, fysiek en qua snelheid zwaar superieur aan ons. En mag ook gezegd worden, ik heb genoten van de instelling van jong Ajax. Niet zoals de meeste JL teams als je 1-0 voorkomt de rest van de wedstrijd lopen etteren, tijdrekken, zeiken en zeuren, nee gewoon lekker voetballen. Een verademing ten opzichte van de meeste tegenstanders.

Maar goed, ja, jong Ajax was goed, duidelijk. Tegelijkertijd: wij waren echt heel erg slecht. Het was bij vlagen gewoon zielig wat MVV liet zien. Wat mij betreft hebben alleen Verrips, Mmaee, Pereira en Nys een voldoende gescoord. Dankzij die eerste drie is het 'slechts' 0-4 geworden. Nys sleurde, probeerde boel aan de gang te krijgen, zonder succes, en was de enige die een leidersrol op zich nam. Wat wordt Ippel dan toch gemist (al zou er wat mij betreft nog wel een ervaren man bij mogen, maar dat terzijde)... De rest van het elftal was zwaar onder de maat. Er zat geen enkele lijn in het spel. Een deel van de spelers leek zich al bij voorbaat te hebben neergelegd bij een nederlaag. MVV als team leek voor het eerst samen op het veld te staan. Nouja, als je de balbehandeling van sommige van onze spelers zag leek het wel alsof ze uberhaupt voor het eerst op een voetbalveld stonden. Onze twee beste kansen kwamen voort uit foute terugspeelballen. Dan weet je verder genoeg. Heel pijnlijk om er zo kansloos in eigen huis af te gaan. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo snel de afgelopen 25 jaar een thuiswedstrijd voor de geest halen dat we zo totaal kansloos afgeserveerd zijn geworden als gister. Herinner me een 1-7 tegen Excelsior, in 2001 ofzo, maar toen speelden we een uur met tien man.

Ik blijf erbij dat we een elftal hebben dat de playoffs moet kunnen halen. Zeker als iedereen weer (wedstrijd)fit is. En ja, er zal echt nog wat bij moeten komen in januari. Maar ook zonder de afwezigen moet dit elftal tot meer in staat zijn. Dordrecht, jong AZ en Oss zijn kwalitatief heel andere tegenstanders dan jong Ajax. Daar moeten we punten tegen kunnen pakken. Ook met de blessurelijst zoals die nu is.

Dusja, maar snel vergeten dit en het vizier op vrijdag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

02 dec 2017 10:36 02 dec 2017 10:40 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #22
@Tuor ik wil de pret niet drukken maar wat moet er dan bij komen? Een linksback? Een aanvaller? Een ervaren leider? Er kan overal wel wat bij.

Volgens mij heeft MVV totaal geen geld voor wat voor versterking dan ook. Tegen jong AZ gaat de kaartverkoop zwaar tegenvallen en gezopen wordt er al maanden niet meer. Dus tegenvallers en penningmeester gaat dan rekenen.

Denk dat we moeten wachten op die bevlieging van Ogunjimi hè mvv supporter ?

Dit was wel een wedstrijd op zich ja, jong Ajax is erg goed. We zullen zien waar we staan op 22 december, kump goot hè.

Boe is dat feeske?

02 dec 2017 10:52
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #23
@Tuor, kan me ook een 7-0 tegen Top Oss herinneren. Enfin, het enige wat ik nu nog hoop is een soort 2e Cambuur verhaal van vorig seizoen. Als je met een fitte selectie in de 2e helft van het seizoen over alles heen walst kun je nog 2e of 3e worden. Maar ja, hoe....MVV moet dit toch ook eens kunnen, of is het nu echt allemaal gedaan. Kom op MVV, staank op!

02 dec 2017 10:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #24
@Tuor, vraag me af waarop je baseert dat dit MVV de PO moet kunnen halen. Eindhoven uit spelen we een belabberde 1ste helft, Emmen uit een drama , Ajax thuis een afslachting , Jong Utrecht uit een blamage. En natuurlijk we missen doorlopend 3 vaste basisspelers en dat is voor MVV heel bepalend. Maar we halen tot nu toe 19 punten . We hebben inmiddels weer een negatief doelsaldo en het einde is niet in zicht . We missen idd in iedere linie een versterking , met dit elftal mag je hopen dat je rond plek 10 uitkomt. Ik verwacht dat Cambuur , Volendam en de Eagles echt nog punten gaan pakken. Wij gaan ook zeker nog punten pakken alleen ons elftal is niet evenwichtig en te onervaren en die mix is voor mij geen goed teken.

We zitten in een negatieve tendens, ik hoop eigenlijk dat we Croux, Labylle en Kuipers kunnen huren in de winterstop en ook Nwakali want die spelen toch amper . Maar iets van dat niveau hebben we nodig om een impuls te geven aan deze groep. Als er niks bij komt dan zie ik ons de PO echt missen dit jaar en ergens eindigen rond plek 12 tot 14 . Alle credits van vorig seizoen zijn dan weg en misschien moeten we t ook maar eens op TD gebied over en andere boeg gaan gooien

02 dec 2017 10:56
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - jong Ajax #25
Vroeger was de Geusselt voor veel teams een onneembare vestig.
Hoe vaak zongen wij niet smalend: "Zij krijgen voetballes".
Gisteravond kregen WIJ voetballes.
Achteraf mochten we blij zijn, dat de teller op 4 bleef staan.
Tegen dit jong Ajax was geen kruid gewassen. Een volkomen terechte nederlaag, die wellicht nog lang zal nadreunen.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

02 dec 2017 11:18 02 dec 2017 11:21 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #26
@ Boe is dat feeske. Liefst zou ik zowel op de backposities als linksvoorin versterking zien. Schroyen en de beide Martina's zijn geen echte backs, er is voor zowel Janssens als Ciranni geen goede vevanger. Weet MVV ook, daarom zijn ze oa bezig geweest met een back van Heerenveen. En voorin rendeert Schroyen gewoon niet dit seizoen. Een snelle, technische speler is gewenst. Ideaal scenario zou het huren van Croux zijn. Dan gaat een Yilderim gegarandeerd ook beter redenderen, met twee snelle flankspelers naast zich. Maar goed, dit is natuurlijk allemaal makkelijk geroepen, de werkelijkheid zal een stuk lastiger zijn. En je hebt gelijk, eea moet financieel natuurlijk wel mogelijk zijn. En dat zal ongetwijfeld lastig worden. We wachten mar af.

@ Napoleon. MVV heeft aan het begin van het seizoen laten zie heel leuk te kunnen voetballen, met dito resultaat. We zijn echt niet minder dan een Den Bosch of Telstar. Plek 11 is in principe genoeg voor playoffs. Neemt niet weg dat we dan een fitte selectie moeten hebben en een aantal spelers hun vorm en wedstrijdritme moeten hervinden. En de negatieve tendens inderdaad doorbreken. Dat is nog niet zo makkelijk. Maar wanneer dat het geval is kunnen we volgens mij prima de playoffs halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

02 dec 2017 11:20 02 dec 2017 11:27 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #27
zal volgende thuiswedstrijd wel een stuk leger zijn...
dan kunnen we terecht zingen "..want er zijn geen stoute kindren bij!"
want all die greeniezers zitten in de zak op weg naar Spanje ! ;)

Trouwens ook goed, want er is geen plaats voor*oda-JC-prikbord-ites ziekte op dit forum !!! :daag:

We hebben eenmaal geen selectie meer met matadoren a la Dijkstra , de Witte en Colombain...of Webb, van Marwijk, Jippy Lainen, Schapendonk, Meyer en noem ze allemaal maar op.

Ook niet een op elkaar ingespeeld jeugdteam zoals Trost die in zijn schoot geworpen kreeg....

Maar een veredelde groep jongeren van diverse clubs die nog een eenheid moet vormen en ervaring moet opdoen, een team zonder "senior" op de grasmat aanwezig die kan coachen.
Dan loop je wel eens tegen een zeperd op...of un tet op zien fetsoenlik Mestreechs

Daarom weiger ik een aantal fans te volgen in hun negatieve zienswijze ...
Want die vaan us geen prutsers of braggeleers, maar hebben onze jonge honden wel degelijk kwaliteit en veerkracht ( denk maar eens aan de wedstrijd tegen de Eagels).

Daarnaast zitten bij Ajax veel jonges die van jongs af aan met toptrainers in de jeugd vanaf de F-jes t/m jong Ajax hebben gewerkt en daardoor wat meer bagage meenemen.

Soit... op naar de volgende toeswedstrijd !
En steun ezzebleef daan uzze matadoren liever i.p.v. te roepen om vervangers ...
gun die vaan us de tied ( zjus wie väölle ut destieds neet in Sven zaoge zitte, mer dee wel noe sjoen en goed bezig is)
Fijne Sinterklaos
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, De Zwarte Vogel

02 dec 2017 11:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #28
@LRB... heeft niks met negativiteit te maken . We hebben gewoon helemaal niet zo'n goede groep . Tegen de Eagles was een uitzondering.
Voor jou beeld van de laatste 12 wedstrijden hebben we er slechts 3 gewonnen !, en de tendens is alleen maar neerwaarts

@Tuor , ook al is bij ons iedereen fit dan wordt het met deze groep een enorme opgave op de PO te halen . En al zouden we die al halen , we spelen geen enkele betekenis in de PO . Ik hoop dan ook echt dat we in de winterstop wat karakter voetballers kunnen aantrekken die ergens buiten de boot vallen en toch niet aan t spelen toekomen. Daarbij heb ik geen idee of er uberhaupt nog ruimte is om iets te doen. Wat ik me echt blijf afvragen hoe kunnen we zoveel meer budget hebben voor spelers dit jaar dan verleden jaar en dat terwijl de kwaliteit en de kwantiteit zinder oog is verminderd ?!

02 dec 2017 12:34
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #29
Het was ook geen team wat hier stond.
Maar wat was dit een klote avond. Niet vechten voor elkaar en alleen maar schelden op elkaar.
Eigenlijk hoef je niks te zeggen over de wedstrijd want we zijn gewoon van de mat af gespeeld.
Volgende thuiswedstrijd tegen AZ als je zo speelt word je ook gewoon afgezeikt en van de mat afgespeeld.

02 dec 2017 13:30 02 dec 2017 13:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - jong Ajax #30
Knikkie knakka tegen tiki taka was het. We mogen nog blij zijn dat het bij 0-4 is gebleven. En dan deed onze achterhoede het nog niet zo heel slecht, vooral Pereira kon prima meespelen met het niveau van de tegenstander gisterenavond vond ik.

Het middenveld is compleet overklast en van aanvallers kun je niet spreken. De doelman van Ajax die moet toch zwaar onderkoeld zijn geweest gisterenavond. Natuurlijk is jong-Ajax een kaliber beter, het is ook geen schande om daarvan te verliezen, maar de manier waarop is wel schandelijk. In onze omschakeling zat helemaal geen bezieling, helemaal geen tactiek, het was maar de bal naar voren rammen naar spelers die a) nooit een luchtduel winnen en b) geen bal kunnen vasthouden. En als dat miraculeus wel lukt en de bal komt op de flanken, dan komt er een voorzet waar zelfs Christiano Ronaldo helemaal niets mee kan, door nota bene basisspelers(!) die het basisniveau van het jupiler league voetbal niet halen. Kijk eens hoe Ajax die ballen panklaar in de zestien legt, daar kun je spitsen op afrekenen, niet op een slalom actie die ze zelf moeten opzetten vanaf het middenveld. Dat is de reden dat we weer aan een vergeetachtig seizoen bezig zijn, niet die vier ballen die wij in het netje krijgen, maar die hatelijke nul op het scorebord.

Een oordeel over het clubbeleid en de voetbaltechnische besluiten binnen MVV staan altijd buiten beschouwing. Logisch ook, want deze club staat nog altijd met de rug tegen de muur. Maar als je het gewoon mocht noemen wat het is, en dan is het gewoon keihard wanbeleid, al komt het voort uit machteloosheid, maar alles wat organisatorisch fout gaat, zie je terug in het sportieve eindresultaat. Onze technische staf heeft totaal geen aanvalsplan, onze basisspelers halen hun niveau niet en van interne kwaliteitscontrole is geen sprake om dat te verbeteren, want binnen MVV is er niet de financiële vrijheid om de eigen besluitvormingen te evalueren. Ik laat Ippel en Janssens weer meedoen, dan nog verlies je de wedstrijden bij gebrek aan scorend vermogen, het gebrek aan spelers die een assist in de benen hebben en de te trage denksnelheid in de omschakeling.

Dat is het verhaal wat geld kost. Er is ook iets wat geen geld kost en dat is de achterliggende tactiek. De trainers mogen zich eens flink achter de oren krabben over "de omschakeling". Yildirim en Kostons zijn geen Verheijdt, Golpek is geen Labylle en Loshaj is geen Nwakali, maar toch staat weer de tactiek van 2016 op het programma, die gewoon niet werkt met deze spelersgroep. Die hele omschakeling moet anders, die had al anders moeten zijn in oktober, en die zal denk ik wegens gebrek aan inspiratie in januari wederom hetzelfde blijven. Op deze manier, met deze spelersgroep verwacht ik dat MVV zelfs ver onder haar begroting gaat eindigen. Twee of drie nieuwe transfers lost dat echt niet op, je hebt het over 5 a 6 basisspelers die teveel kansen of probeersels nodig hebben om succesvol te zijn. En dat zijn geen jonkies, dat zijn jongens die op het hoogtepunt van hun carrière opereren (23+). Hoeveel voorzetten moet Ciranni nog geven voordat hij een medespeler bereikt? Hoeveel ballen vliegen nog de tribunes in door Schroijen? Wanneer houdt Okita het overzicht? En wanneer komt Golpek zijn man voorbij?
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden