Het bevreemdt mij eigenlijk niet , dat we nu daar staan waar we staan, tuurlijk met zicht op een PO plaats maar dat hebben genoeg andere ploegen ook.
Vorige week speelde we tegen Telstar een leuke 2de helft , maar die ploeg liet ons ook voetballen , echter ook daar wisten we niet te scoren.
Met een stukje basis statistiek kun je dit eigenlijk bijna voorspellen wat er dit seizoen gaande is . Ik schreef het vorige week al , onze complete voorhoede scoort amper de laatste jaren , wat denkt men bij MVV dat zoiets dan nu wel gaat gebeuren, temeer omdat de aanvoer naar de voorste linie ook vaak tekort schiet.
Ons middenveld kent ( ook met Ippel) het zelfde probleem, te weinig creativiteit en veel te weinig scorend vermogen . Met de nu 31 gemaakte doelpunten kom je in de zone terrecht waarin we nu staan. Daarbij opgeteld hebben we een verdediging die minder is dan verleden jaar. Centraal missen we een leider en eentje die een jaar of wat op dit niveau speelt. Het 2de doelpunt gister van GAE was ook zo'n voorbeeld, door het midden een hele slechte dekking van onze beide CV en geen communicatie en de 2-0 ligt erin .
Dus het probleem zit dit jaar echt in iedere linie, voorin , achterin en op t middenveld. En met deze groep speel je dus heel wisselvallig en een plek ergens tussen de 10-14 is een beetje wat het is dit jaar.
Ik lees hier ook mensen schrijven dat er best wel kwaliteit in deze ploeg zit, we hebben best 1 of 2 spelers die iets extra's (kunnen) hebben , maar dan houdt het op. Echt veel kwaliteit hebben we niet. Daarbij opgeteld dat het collectief te jong te onervaren en ontbreekt aan mentaliteit dan loop je op een gegeven moment achter de feiten aan.
We zullen zeker nog wedstrijden gaan winnen en als er nog wat spelers bij gaan komen dan kan dat misschien een positief effect hebben. Maar we mogen nu toch wel stellen dat het aankoop beleid van dit jaar tot op heden niet voldoet aan de critera. Althans ik kan me niet voorstellen dan een 14de plek die we nu hebben tot tevredenheid stelt, en natuurlijk telt deze plek op dit moment niet voor een ticket PO, maar deze plek telt wel voor een heleboel andere zaken , namelijk de losse verkoop bij de volgende wedstrijd , de aantrekkingkracht op nieuwe en bestaande sponsoren , extra inkomten TV gelden en ga zo maar door.
Het verhoogde budget heeft blijkbaar een omgekeerde werking gehad namelijk , minder leuk voetbal , mindere resultaten en een lagere ranking tot op heden.
Het feit dat onze selectie pas heel laat compleet was dit seizoen zegt alles denk ik. En natuurlijk alles heeft te maken met middelen, maar zeker ook met ons netwerk en onze manier van scouten. Dat we een kleine club zijn heeft hier alles mee te maken. Maar ik heb liever dat Wim Dusseldorp wekelijks alle wedstrijden en spelers bezoekt dit mogelijk zijn binnen zijn arbeidscontract en tijd dan dat hij met een groep moet werken ,zijn negatieve uitstraling en manier van communiceren heeft geleid tot al veel kwade gezichten in de selectie en een slechte werkhouding met de spelers !
Maar ons lukt 2 dingen moeizaam , dat is 1 meer middelen naar binnen hengelen en 2 een evenwichtigere selectie samenstellen. Nu hebben beide enorm met elkaar te maken maar misschien moeten er ook wat nieuwe gezichten gaan komen binnen MVV. Voor mij mag Ron Elsen blijven maar dan meer in de rol van scout , technisch manager etc. P. Bastiaans die mag van mij vertrekken en ook Wim DUsseldorp. Dat betekent ook een nieuwe hoofdtrainer met nieuwe ideen en een ander netwerk . Ook het technisch hart met Thal, Van Marwijk , Dijkstra en Meijer mag eens wat aanvulling krijgen .
Heb al eerder aangegeven dat Dusseldorp wordt uitgekost door de groep , vooral zijn communicatie . De steeds slechter wordende resultaten hebben daar zeker mee te maken.
Daarbij verzorgt Wim ook altijd de warming up , zelden dat we goed uit de startblokken komen meestal tegengesteld, zo ook gister . Dat is natuurlijk moeilijk aan te tonen maar ik denk dat Wim daar invloed op heeft .
Maar goed, dit seizoen is nog niet helemaal verloren maar het hangt aan een zijde draaitje . Hangt af of we er nog iets bij krijgen van niveau en tegen welke prijs want dat is het rekensommetje. Doen we niks dan loopt het publiek wekelijks terug doen we wel iets tegen welke prijs en wat is het effect.
Ook al doen we iets ik denk dat PO halen en daar iets in betekenen ene utopie is , misschien wel de PO halen maar we gaan daar geen rol in spelen met deze groep , dan heb je zeker 4 nieuwe spelers nodig en die komen toch niet ( die iets toevoegen)
En als je nu iets doet moet dat ook iets toevoegen voor de komende 2 jaar
we zullen zien wat er gaat gebeuren