GA Eagles - MVV - 19 januari

20 jan 2018 11:18
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
GA Eagles - MVV - 19 januari #31
Hou het toch gewoon kort. Voetbal draait om doelpunten. Die worden niet gemaakt. Zonder dit eindig je 14e of 15e. Is toch niet zo moeilijk. Het enige positieve waren de 2000 seizoenskaarten dit jaar. Maar dit is gebaseerd op de NC van vorig jaar. Misschien is MVV aan het sparen en hopen ze ondanks dit op een 9e plek. Maastricht snakt naar een goede spits. Hopenlijk dan maar volgend seizoen want ik zie het dit seizoen niet meer goedkomen. En a.u.b met alle respect, géén Verheijdt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 13:45
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
GA Eagles - MVV - 19 januari #32
Nouja goed, uit alles blijkt dat we wederom niet slechter waren dan de tegenstander. Net als vorige week. Maar in plaats van vliegend de winterstop uit te komen met de 4 punten waar we qua veldspel recht op hadden staan we met 1 schamel puntje en een programma voor de deur waar je niet vrolijk van wordt.

Vorig jaar had de nummer 11, de laatste ploeg die deelnam aan de playoffs, 53 punten. Wij hebben er nu 26. Ervan uitgaande dat 53 punten ook dit jaar voldoende zou moeten zijn (weet je natuurlijk nooit zeker, maar ik ga er voor het gemak even vanuit), dan betekent dat dat we in de resterende 17 wedstrijden 27 punten zouden moeten behalen. Dat wordt een behoorlijke opgave. Dat is 9x winnen, of 8x winnen en 3x gelijk spelen, 7x winnen en 6x gelijk spelen enzovoort. Dat is echt wel te doen. Maar de marge voor fouten wordt wel steeds kleiner, we kunnen ons nauwelijks meer een misstap veroorloven. En de resultaten bieden momenteel niet echt vertrouwen dat het goed gaat komen.

Met een fitte selectie geloof ik erin dat het zou moeten kunnen lukken, ook al zal ook dan met de kwaliteit die we hebben plek 7-8 het hoogst haalbare zijn. Maar feit is dat 3 van onze op papier belangrijkste spelers, spelers die in theorie het verschil kunnen maken, er uit liggen, Ippel, Koolhof en Ogunjimni. En er is weinig uitzicht op verbetering op dat vlak. Koolhof zal snel terugkeren, dat wel. Maar Ippel, wiens gemis toch echt het zwaarste is voor mijn gevoel, zal pas na de carnaval aansluiten, zonder wedstrijdritme of wat dan ook. Dat is vermoed ik te laat. Ogunjimni is maar afwachten of hij heel blijft. Indien er geen directe aanvallende versterking komt wordt het vrees ik een heel lastig verhaal. Nwakali zou dat kunnen zijn. Maar zelfs als hij komt zullen we heel, heel snel de vorm moeten vinden. Het doet allemaal een beetje denken aan seizoen 1415. Ook toen liepen we het hele seizoen achter de feiten aan. We hadden een heel aardige eindsprint, waarmee we net op doelsaldo de playoffs misten, maar die kwam uiteindelijk te laat dus.

Het is allemaal heel frustrerend dat het niet lukt. MVV hoort gewoon minimaal playoffs te halen, en zeker na afgelopen mei is dit seizoen gewoon 10x kut. De beschouwingen waar het eventueel allemaal mis is gegaan, daarover is hierboven al genoeg gezegd en bewaar ik voor als het seizoen voorbij is. Voor nu is aankomende vrijdag gewoon een sleutelwedstrijd. Als we niet winnen, met daarna bezoekjes aan Cambuur en Jong PSV en thuis tegen NEC op de rol dan wordt het een heel lastig verhaal om nog de playoffs te halen. Maar zover zijn we gelukkig nog niet. Hoe moeilijk het ook zal worden, het kan nog gewoon, en daar moeten we ons maar aan vast houden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden