>
Ontvangen bedankjes 2879
Sjonnie schreef :
Hugo schreef :
jeoff schreef : Vermoedelijke opstelling:
Verrips, Ciranni, Pereira, Mmaee, Janssens,
Mares, Nys, Nwakali, Okita, Ogunjimi,
Schroijen.
Ziet er niet slecht uit! Mis je eigenlijk alleen Ippel nog. Op papier geen slechte ploeg.
Nee IDD niks mis mee . Wat er wel mis mee is , dat er volgend seizoen hooguit 3 of 4 spelers nog bij MVV spelen .
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Charmeur schreef : sorry, maar dit is de eerste keer in 35 jaar dat ik 10 minuten voor tijd vertrokken ben. Al had je nog een keer 90 minuten gespeeld dan had je nog niet gescoord. De Graafschap hoefde niet eens te verdedigen, want alle ballen werden vanzelf ingeleverd. Onderling gevloek van spelers, de ballen achter niet wegkrijgen, ieder duel verliezen en dan ook nog helaas de scheidsrechter vanaf minuut 1 al tegen je hebben. Wat een dramashow was het weer. Ron, ik vraag me af hoe je dit weer op de rails krijgt, want er is iets flink mis in dit team. Geen passie, geen strijd of beleving, helemaal niks......
Sjonnie schreef : En 6 gele kaarten , pure frustratie ... vooral die kaart van Nwankali , had gewoon donker rood moeten zijn .
Tuor schreef : Ik denk dat we vanavond getuige zijn geweest van de definitieve demasquee van dit MVV. Natuurlijk, it ain't over till it's over en zeg nooit nooit, maar niks wijst erop dat het dit seizoen nog goed gaat komen. Een ploeg die de laatste 5 wedstrijden 1 punt behaalde heeft ons in eigen huis volledig gedeklasseerd, afgezeken en voor lul gezet. Dat belooft wat met Jong PSV, Cambuur en NEC als volgende tegenstanders.
Laten we bij het begin beginnen. Pol van Boekel. Niet teveel woorden aan vuil maken. Elke MVV supporter die de geschiedenis kent wist bij het zien van zijn naam dat dit een avond vol ergernissen zou betekenen. Van Boekel is een scheidsrechter die zelden volgens de regels fluit. Ook vanavond heeft hij weer een enorme stempel in negatieve zin op de wedstrijd gedrukt. Is al genoeg over gezegd, maar laten we wel wezen, daar hebben we niet van verloren. Volgens mij zat iedereen vol goede moed in het stadion. Een bijna fitte selectie, een topper erbij in de persoon van Nwakali, zou dan eindelijk de ommekeer komen? Ik rekende op een gretig MVV dat het gras op zou vreten, dat een felle start zou maken, zeker ook na dat debacle vorige week in Deventer. Niks bleek minder waar. De allereerste bal ging al meteen over de zijlijn, en daarna heeft de Graafschap geloof ik bijna 2 minuten probleemloos de bal rond gespeeld. MVV is er de hele eerste helft nauwelijks ingekomen. De 0-2 was een heerlijk staaltje verdedigen. Overigens een echte spitsengoal. Zoiets wat wij zeg maar niet kunnen. De 1-2 gaf even hoop, maar goed, met de 1-3 werd die hoop vakkundig de grond in geboord. Dramatisch staaltje fluiten, maar tegelijkertijd ook gewoon wederom kinderlijk verdedigd. De tweede helft was een waar dieptepunt. Misschien wel de meest kansloze 45 minuten die MVV de afgelopen jaren gespeeld heeft. Heel pijnlijk. Ik denk dat bij alle 4500 aanwezigen de gedachten wel even zijn afgedreven naar afgelopen mei, daarbij de vraag stellend hoe het in godsnaam zover heeft kunnen komen.
Verrips, tja, heb nog geen herhaling gezien maar ik vond het geen pingel. Keepte daarna een degelijke wedstrijd, maar straalt ook nog steeds een mate van onzekerheid uit. Ciranni, mooie assist, verder heel, heel ver weggezakt ten opzichte van vorig jaar. Pereira en Mmaee hadden heel veel moeite met de aanval van de Graafschap. Met Martina verbeterde dit niet. Janssens speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd. Valt die jongen lastig kwalijk te nemen, komt net terug van een zware blessure en moet zonder enige vorm van wedstrijdritme meteen meedraaien in een elftal dat kant nog wal raakt. Mares heeft in het verleden aangegeven niks met MVV te hebben en dat was duidelijk in zijn spel te merken. Aardige speler om als 14e man erbij te hebben, maar ook een speler die uiteindelijk vorig jaar bij Fortuna niet eens in de basis stond. Nys probeert leiding te geven, maar kan het niet alleen. Frustratie droop ervan af. Idem bij Nwakali, die zich waarschijnlijk nog weleens achter zijn oren zal krabben of hij niet toch beter elders heen had kunnen gaan. Zijn komst geeft MVV aanvallend meer smoel, maar in deze poel des ellende is het ook voor hem onmogelijk het verschil te maken. Houben is een leuke draver, maar meer ook niet. Misschien wel tekenend voor de situatie dat deze speler, die ik zeker niet onsympathiek vind, tegenwoordig in de basis staat en vorig jaar feitelijk 18e man was. Okita is een momentenvoetballer, die vandaag weliswaar mooi scoorde, maar die eigenlijk over 90 minuten te vaak onzichtbaar is. Ogunjimni, werkte keihard. Vond hem helemaal niet zo slecht. Hoeveel ballen heeft hij nou gehad... Maar goed, laten we wel wezen, de twee kansjes die hij kreeg zaten er niet in. Vergelijk dat even met Sjoerd Ars en hoe die de 0-2 erin legde... Schroyen presteerde het alleen al in de eerste 25 seconden na zijn wissel om direct twee keer te bal te verliezen. Koolhof speelde totaal onzichtbaar, maar goed, valt ook weinig eer aan te behalen als je een kwartier voor tijd mag invallen in zo'n kansloze wedstrijd.
De ranglijst liegt niet. Na bijna 60% van de competitie staan we troosteloos 14e. Na 22 wedstrijden kun je lastig beweren dat een plek op de ranglijst onterecht is. De harde waarheid is dat dit elftal gewoon aan alle kanten tekort komt. Ik geloof er nog steeds in dat we op papier een aardig elftal hebben, dat er behoorlijk wat potentie in zit, dat de meeste spelers individueel echt wel kwaliteit hebben. Ongetwijfeld is van ze allemaal een kek youtube filmpje te maken met geinige acties. Maar die kwaliteit komt er in teamverband niet uit, want als een ding duidelijk is geworden vanavond dat is het dat dit MVV als los zand aan elkaar hangt. Het elftal mist mentaliteit, ervaring en leiderschap. De kopjes gaan bij elke kleine tegenslag hangen. Niemand staat op. Niemand durft te voetballen. Strijdlust is bij de meeste spelers ver te zoeken. Technisch is het allemaal frivool, maar het ouderwetse de beuk erin gooien, de over-mijn-lijk mentaliteit, dat ontbreekt bij veel spelers. En met regelmaat heeft het meer weg van een kleuterklasje. Het was mannen tegen jochies vanavond. En dat klopt leeftijdstechnisch ook. In de basis vanavond stonden met Nys en Ogunjimni twee spelers van boven de 25. Verder zijn het bijna allemaal jongens die hun eerste of tweede volledige seizoen profvoetbal spelen. Die weliswaar in de meeste gevallen talent hebben, maar ook behoefte hebben aan leider figuren die hun kunnen bijstaan, die hun de mentaliteit bijbrengen van het profbestaan. Vergelijk dat met vorig jaar toen we met Kuijpers, Nys, Ippel, Labylle, Pedro en Nkoyi stonden. Misschien niet allemaal top spelers, maar wel jongens die allemaal wat ervarener waren, rustig bleven en die de jonge gasten als Pereira, Nwakali, Loshaj en Ciranni bij de hand namen als het even tegenzat of stijf vloekten wanneer ze niet opletten. Nu doet niemand dat (ja, Nys moet het in zijn eentje doen). Spelers ook die een bepaalde slimheid hadden, die wisten wanneer even te gaan liggen, wanneer een tegenstander uit de tent te lokken, wanneer even met de scheidsrechter te praten. Zeg maar zoals de Graafschap vanavond speelde. Bij ons liep het grootste deel van het elftal als een kip zonder kop over het veld. Natuurlijk, het gemis van Ippel doet zich voelen, maar de conclusie op dit gebied kan niet anders zijn dan dat MVV onevenwichtig heeft ingekocht en gegokt heeft op jeugdig talent. En die gok heeft totaal verkeerd uitgepakt.
Conclusies kunnen we pas echt trekken aan het einde van het seizoen. Maar op basis van de huidige positie kan die niet anders zijn dan dat MVV gewoon gefaald heeft. Het momentum was er in mei. Dat heeft zich onder andere vertaald in een stijging van de seizoenskaartverkoop van meer dan 10%. Ook vanavond weer zaten er maar liefst 1000 man meer bij ons op de tribune dan bij onze noorderburen, die aan het begin van de avond eerste stonden. Er is financieel dikke winst gemaakt vorig seizoen. Er zijn beloftes gedaan, er zou door geselecteerd worden. De voorzitter riep dat er eredivisiekwaliteit zou komen. Maar daar is vooralsnog niks van uitgekomen. Iemand bij mij in het vak wees me erop dat van de basis die we vanavond hadden maar liefst 6 (!) spelers ofwel gehuurd zijn, ofwel met een amateurcontract spelen. We hebben hier over betaald voetbal. Van de 11 spelers waarmee we vanavond gestart zijn staan slechts Ciranni, Pereira, Nys, Okita en Ogunjimni daadwerkelijk onder contract bij MVV. Op basis daarvan kun je toch lastig concluderen dat er sprake is van doordacht beleid.
Het is makkelijk lullen vanachter het toetsenbord en om achteraf aan te wijzen wat allemaal anders had gemoeten. En ook makkelijk zeiken na een dramatische avond als vanavond. Ik probeer altijd positief te blijven, maar feit is dat dit MVV vanavond volledig, totaal en volkomen door het ijs gezakt is. Alles kan nog, het zijn nog 16 wedstrijden, waarin nog veel kan gebeuren. Maar op basis van de vorm die we na de winterstop hebben laten zien, en met het programma van de komende maand lijkt er een klein wonder nodig te zijn willen we nog in de buurt van de playoffs gaan komen. De dromer in me houdt zich vast aan het sprankje hoop dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. De realist in me zegt dat vanavond duidelijk is geworden dat het seizoen 2017-2018 hem niet gaat worden. Ik hoop dat de realist ongelijk krijgt, hoe onrealistisch dat ook lijkt momenteel.