MVV - De Graafschap 26 januari

26 jan 2018 22:28
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #16

Sjonnie schreef :

Hugo schreef :

jeoff schreef : Vermoedelijke opstelling:
Verrips, Ciranni, Pereira, Mmaee, Janssens,
Mares, Nys, Nwakali, Okita, Ogunjimi,
Schroijen.

Ziet er niet slecht uit! Mis je eigenlijk alleen Ippel nog. Op papier geen slechte ploeg.

Nee IDD niks mis mee . Wat er wel mis mee is , dat er volgend seizoen hooguit 3 of 4 spelers nog bij MVV spelen .

Op basis van wat we vanavond te zien kregen zou dat niet eens zo slecht zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2018 22:29
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #17

Charmeur schreef : sorry, maar dit is de eerste keer in 35 jaar dat ik 10 minuten voor tijd vertrokken ben. Al had je nog een keer 90 minuten gespeeld dan had je nog niet gescoord. De Graafschap hoefde niet eens te verdedigen, want alle ballen werden vanzelf ingeleverd. Onderling gevloek van spelers, de ballen achter niet wegkrijgen, ieder duel verliezen en dan ook nog helaas de scheidsrechter vanaf minuut 1 al tegen je hebben. Wat een dramashow was het weer. Ron, ik vraag me af hoe je dit weer op de rails krijgt, want er is iets flink mis in dit team. Geen passie, geen strijd of beleving, helemaal niks......

Wat er mis is met dit team ?? Laten we beginnen met de achterhoede , Verhips/Maee/Janssens/Pereira en Cirani . Allemaal weg deze zomer . Het is niet alleen slecht , er is niks om op te bouwen . En 6 gele kaarten , pure frustratie ... vooral die kaart van Nwankali , had gewoon donker rood moeten zijn .

26 jan 2018 22:36
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #18
ik dacht dat we ook in een opbouwende fase zaten. Tot nu toe word alles gewoon afgebroken...

26 jan 2018 22:41
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #19
Voor dit seizoen helemaal klaar! Alles verkopen nu wat nog enigszins in de interesse ligt. Daarvoor geld ontvangen en dat volgend jaar steken in de wederopbouw van het team.

Het gaat helemaal nergens meer over nu. Play-Offs halen we niet meer en bovendien hebben we daar echt niets te zoeken!

Begin volgend jaar maar met een schone lei! Reserveer wat geld voor een nieuwe trainer, Ron 'Promotion'(?) zijn werkmethode is duidelijk uitgewerkt. Laat Ron maar technisch directeur/scout zijn en haal eens een nieuw gezicht dat voor het elftal komt te staan.

Er zijn maar weinig spelers die wat mij betreft kunnen blijven voor de werderopbouw:

Okita, de Martina's........ verder kom ik eigenlijk niet. Alle andere zijn vervangbaar. Geef de Martina broertjes maar speeltijd rest van het seizoen; goed voor de ontwikkeling.

pfffff, de gifbeker moet dit jaar helemaal leeg tot in april. Volgend seizoen nieuwe kansen.

Deh, en noe gaon iech slaope

MVV, Door Dik En Door Dun

26 jan 2018 22:45 26 jan 2018 22:45 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #20

Sjonnie schreef : En 6 gele kaarten , pure frustratie ... vooral die kaart van Nwankali , had gewoon donker rood moeten zijn .

Ja en hoe zou dat nou komen?? Heeft natuurlijk niks met ene heer van Boekel te maken zeker?
Nwakali doet nog een vlieg kwaad, heeft vorig seizoen bij MVV nauwelijks een enkele overtreding gemaakt en flipt nu in zijn eerste wedstrijd helemaal uit.

MVV begon niet goed aan de wedstrijd, de Graafschap maakte het spel de eerste paar minuten zonder kansen te creeeren, tot v Boekel tot ieders verbijstering ineens een penalty gaf. Daarna speelde MVV een stuk beter, kreeg ook wat mogelijkheden. Helaas werd het 2-0 (die ik net niet gezien heb).

Na de aansluitingstreffer had ik echt even het gevoel dat MVV wel door zou kunnen drukken tot minimaal een gelijkspel. Maar helaas, wederom besloot het arbitrale trio (in dit geval voornamelijk de grensrechter) MVV te benadelen door onbegrijpelijk niet te fluiten voor een vrije trap voor MVV waarna de 1-3 viel.

Blijkbaar knapte er toen iets bij MVV wantt de tweede helft was werkelijk dramatisch. Ik neem aan dat Mmae geblesseerd is want ik snapte niks van die wissel. Martina viel ook slecht in met veel balverlies. De slag op het middenveld werd keer op keer verloren door met name Mares. Er kwam geen bal meer fatsoenlijk aan.

In ieder geval complimenten aan de supporters die zich keurig hebben ingehouden ondanks de abominabele aribitrage.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

26 jan 2018 22:50
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #21
We are fucking shit. Dit team is kwalitatief het zwakste van de laatste 5 a 6 jaar. Er zit niks in. Sorry voor de negativiteit, maar wat zijn we slecht!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

26 jan 2018 22:51
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #22
Ik weet niet wat ik beschamender vindt ; het voetbal van de laatste tijd of het feit dat je als organisatie na een half seizoen nog niet een paar stickers (zoals aangekondigd bij de 1902 seizoenskaart) kunt drukken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

26 jan 2018 22:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #23
Jongens, waarom al die negativiteit ? In 2021 laat Ogunjimi echt wel zien waarvoor hij is aangetrokken.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

26 jan 2018 22:54
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #24
Van Boekel was een drama. Maar waar was de passie, de strijd, de lef om op de aanval te spelen, de teamgeest, de wil om te winnen? Als in zie hoe Shermaine en Schroyen invallen, hoe Verrips elke keer weifelend zijn goal uit komt, hoe onzichtbaar ons middenveld is. En wie heeft in vredesnaam Ogunjimi en Yildirim een contract voor twee jaar gegeven? Over kapitaalsvernieteging gesproken. Wordt ook tijd voor een nieuwe trainer. Elsen krijgt deze groep niet meer aan de praat.

26 jan 2018 23:21 26 jan 2018 23:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #25
"We gaan doorselecteren".. "We gaan doelpunten inkopen dit jaar" .."We gaan wederom meedoen voor de play-offs"... "Er zijn helaas veel blessures" Whoe hahaha, schei toch uit gekke fantasten!! FC Goodwill aan de Maas is het. Niks beleid, puur krassen hoe bij de lotto, dat is het ieder seizoen. En hopen dat het balletje een keer goed valt.

Geen euro in de kas om aan kwaliteitsverbetering te doen, om door onafhankelijken bloot te laten leggen waar organisatorisch de pijnpuntjes zitten, zodat je kunt verbeteren. Zodat mensen verantwoordelijkheid kunnen afgeven voor de input die zij leveren. "We zijn van niemand afhankelijk. We zijn schulden vrij." Hoe fantastisch!. Maar we hebben wel geen nagel op de kloten. Zelfs de penningmeester schijt in zijn broek als er per ongeluk een bekertje op het veld valt, zo goed gaat het met de club En maar hopen, en maar dromen. Dat Nwakali niet George Weah is dat was te verwachten, dat is niet meer dan normaal dat in een teamsport één speler geen heel team kan vervangen, het is triest dat die jongen nog zes maanden tussen deze rotzooi in moet gaan voetballen. Een pass over vijf meter, komt niet aan. Laat staan een uitgespeelde aanval. Negen man die door het ijs zakken als profvoetballer. En hoe meer er werd gewisseld, hoe minder MVV'ers er overbleven, ik geloof dat we na Schroijen nog maar met 8 man op het veld stonden. Die een dubbele wissel verdiende... pfffff Het dieptepunt lag ongeveer rond de 70e minuut, toen de keeper van de tegenpartij maar weer eens aan de hele warming-up begon dwars over het veld.. "Gruuts" moet je daarvan worden...

Wat wel een lichtpuntje is, is dat Ron en Henny voor 0 euro de bank hebben weten te verbreden met drie spelers. Een uitmuntende prestatie, dat is een stukje kwaliteitswerk dat je in de vingers moet hebben. Die zullen ongetwijfeld ieder weekend de 4e klant in de rij zijn bij de Jumbo.

Kom MVV, verzin aub weer eens een onhaalbaar jarenplan en lieg ons vol in de bakkes. Want het is moeilijk om nu nog mijlpalen te zien, na weer een bagger seizoen dat de schroothoop op kan. En dan boeit me de stand op de ranglijst niet eens, ik wil gewoon naar profvoetbal gaan kijken, niet naar een uitwedstrijd van de reserves van SV Meerssen.

Gelukkig is de gemiddelde MVV supporter inmiddels sterker dan een door oerkracht geperste diamant geworden, als het op incasseringsvermogen aankomt. Het Stockholm Voetbal Syndroom te noemen in het toekomstige DSM VI boek. Dus op naar volgende week... volgend seizoen... volgend decennium.. en als dat niet lukt, gewoon het clublied veranderen in "Lekker zoepen, in de Geusselt.. MVV, oet Mestreech"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frostie_999

26 jan 2018 23:43
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #26
Haha mijn god Houten, je weet als geen ander de vinger op de zere plek te leggen maar als je je zo focust op de negatieve punten kun je de supporters van 90% van de jupiler clubs in een depressie lullen.

Stockholm syndroom.. zo had ik er nog niet over gedacht maar komt idd in de buurt!

27 jan 2018 01:27 27 jan 2018 01:33 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #27
Ik denk dat we vanavond getuige zijn geweest van de definitieve demasquee van dit MVV. Natuurlijk, it ain't over till it's over en zeg nooit nooit, maar niks wijst erop dat het dit seizoen nog goed gaat komen. Een ploeg die de laatste 5 wedstrijden 1 punt behaalde heeft ons in eigen huis volledig gedeklasseerd, afgezeken en voor lul gezet. Dat belooft wat met Jong PSV, Cambuur en NEC als volgende tegenstanders.

Laten we bij het begin beginnen. Pol van Boekel. Niet teveel woorden aan vuil maken. Elke MVV supporter die de geschiedenis kent wist bij het zien van zijn naam dat dit een avond vol ergernissen zou betekenen. Van Boekel is een scheidsrechter die zelden volgens de regels fluit. Ook vanavond heeft hij weer een enorme stempel in negatieve zin op de wedstrijd gedrukt. Is al genoeg over gezegd, maar laten we wel wezen, daar hebben we niet van verloren. Volgens mij zat iedereen vol goede moed in het stadion. Een bijna fitte selectie, een topper erbij in de persoon van Nwakali, zou dan eindelijk de ommekeer komen? Ik rekende op een gretig MVV dat het gras op zou vreten, dat een felle start zou maken, zeker ook na dat debacle vorige week in Deventer. Niks bleek minder waar. De allereerste bal ging al meteen over de zijlijn, en daarna heeft de Graafschap geloof ik bijna 2 minuten probleemloos de bal rond gespeeld. MVV is er de hele eerste helft nauwelijks ingekomen. De 0-2 was een heerlijk staaltje verdedigen. Overigens een echte spitsengoal. Zoiets wat wij zeg maar niet kunnen. De 1-2 gaf even hoop, maar goed, met de 1-3 werd die hoop vakkundig de grond in geboord. Dramatisch staaltje fluiten, maar tegelijkertijd ook gewoon wederom kinderlijk verdedigd. De tweede helft was een waar dieptepunt. Misschien wel de meest kansloze 45 minuten die MVV de afgelopen jaren gespeeld heeft. Heel pijnlijk. Ik denk dat bij alle 4500 aanwezigen de gedachten wel even zijn afgedreven naar afgelopen mei, daarbij de vraag stellend hoe het in godsnaam zover heeft kunnen komen.

Verrips, tja, heb nog geen herhaling gezien maar ik vond het geen pingel. Keepte daarna een degelijke wedstrijd, maar straalt ook nog steeds een mate van onzekerheid uit. Ciranni, mooie assist, verder heel, heel ver weggezakt ten opzichte van vorig jaar. Pereira en Mmaee hadden heel veel moeite met de aanval van de Graafschap. Met Martina verbeterde dit niet. Janssens speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd. Valt die jongen lastig kwalijk te nemen, komt net terug van een zware blessure en moet zonder enige vorm van wedstrijdritme meteen meedraaien in een elftal dat kant nog wal raakt. Mares heeft in het verleden aangegeven niks met MVV te hebben en dat was duidelijk in zijn spel te merken. Aardige speler om als 14e man erbij te hebben, maar ook een speler die uiteindelijk vorig jaar bij Fortuna niet eens in de basis stond. Nys probeert leiding te geven, maar kan het niet alleen. Frustratie droop ervan af. Idem bij Nwakali, die zich waarschijnlijk nog weleens achter zijn oren zal krabben of hij niet toch beter elders heen had kunnen gaan. Zijn komst geeft MVV aanvallend meer smoel, maar in deze poel des ellende is het ook voor hem onmogelijk het verschil te maken. Houben is een leuke draver, maar meer ook niet. Misschien wel tekenend voor de situatie dat deze speler, die ik zeker niet onsympathiek vind, tegenwoordig in de basis staat en vorig jaar feitelijk 18e man was. Okita is een momentenvoetballer, die vandaag weliswaar mooi scoorde, maar die eigenlijk over 90 minuten te vaak onzichtbaar is. Ogunjimni, werkte keihard. Vond hem helemaal niet zo slecht. Hoeveel ballen heeft hij nou gehad... Maar goed, laten we wel wezen, de twee kansjes die hij kreeg zaten er niet in. Vergelijk dat even met Sjoerd Ars en hoe die de 0-2 erin legde... Schroyen presteerde het alleen al in de eerste 25 seconden na zijn wissel om direct twee keer te bal te verliezen. Koolhof speelde totaal onzichtbaar, maar goed, valt ook weinig eer aan te behalen als je een kwartier voor tijd mag invallen in zo'n kansloze wedstrijd.

De ranglijst liegt niet. Na bijna 60% van de competitie staan we troosteloos 14e. Na 22 wedstrijden kun je lastig beweren dat een plek op de ranglijst onterecht is. De harde waarheid is dat dit elftal gewoon aan alle kanten tekort komt. Ik geloof er nog steeds in dat we op papier een aardig elftal hebben, dat er behoorlijk wat potentie in zit, dat de meeste spelers individueel echt wel kwaliteit hebben. Ongetwijfeld is van ze allemaal een kek youtube filmpje te maken met geinige acties. Maar die kwaliteit komt er in teamverband niet uit, want als een ding duidelijk is geworden vanavond dat is het dat dit MVV als los zand aan elkaar hangt. Het elftal mist mentaliteit, ervaring en leiderschap. De kopjes gaan bij elke kleine tegenslag hangen. Niemand staat op. Niemand durft te voetballen. Strijdlust is bij de meeste spelers ver te zoeken. Technisch is het allemaal frivool, maar het ouderwetse de beuk erin gooien, de over-mijn-lijk mentaliteit, dat ontbreekt bij veel spelers. En met regelmaat heeft het meer weg van een kleuterklasje. Het was mannen tegen jochies vanavond. En dat klopt leeftijdstechnisch ook. In de basis vanavond stonden met Nys en Ogunjimni twee spelers van boven de 25. Verder zijn het bijna allemaal jongens die hun eerste of tweede volledige seizoen profvoetbal spelen. Die weliswaar in de meeste gevallen talent hebben, maar ook behoefte hebben aan leider figuren die hun kunnen bijstaan, die hun de mentaliteit bijbrengen van het profbestaan. Vergelijk dat met vorig jaar toen we met Kuijpers, Nys, Ippel, Labylle, Pedro en Nkoyi stonden. Misschien niet allemaal top spelers, maar wel jongens die allemaal wat ervarener waren, rustig bleven en die de jonge gasten als Pereira, Nwakali, Loshaj en Ciranni bij de hand namen als het even tegenzat of stijf vloekten wanneer ze niet opletten. Nu doet niemand dat (ja, Nys moet het in zijn eentje doen). Spelers ook die een bepaalde slimheid hadden, die wisten wanneer even te gaan liggen, wanneer een tegenstander uit de tent te lokken, wanneer even met de scheidsrechter te praten. Zeg maar zoals de Graafschap vanavond speelde. Bij ons liep het grootste deel van het elftal als een kip zonder kop over het veld. Natuurlijk, het gemis van Ippel doet zich voelen, maar de conclusie op dit gebied kan niet anders zijn dan dat MVV onevenwichtig heeft ingekocht en gegokt heeft op jeugdig talent. En die gok heeft totaal verkeerd uitgepakt.

Conclusies kunnen we pas echt trekken aan het einde van het seizoen. Maar op basis van de huidige positie kan die niet anders zijn dan dat MVV gewoon gefaald heeft. Het momentum was er in mei. Dat heeft zich onder andere vertaald in een stijging van de seizoenskaartverkoop van meer dan 10%. Ook vanavond weer zaten er maar liefst 1000 man meer bij ons op de tribune dan bij onze noorderburen, die aan het begin van de avond eerste stonden. Er is financieel dikke winst gemaakt vorig seizoen. Er zijn beloftes gedaan, er zou door geselecteerd worden. De voorzitter riep dat er eredivisiekwaliteit zou komen. Maar daar is vooralsnog niks van uitgekomen. Iemand bij mij in het vak wees me erop dat van de basis die we vanavond hadden maar liefst 6 (!) spelers ofwel gehuurd zijn, ofwel met een amateurcontract spelen. We hebben hier over betaald voetbal. Van de 11 spelers waarmee we vanavond gestart zijn staan slechts Ciranni, Pereira, Nys, Okita en Ogunjimni daadwerkelijk onder contract bij MVV. Op basis daarvan kun je toch lastig concluderen dat er sprake is van doordacht beleid.

Het is makkelijk lullen vanachter het toetsenbord en om achteraf aan te wijzen wat allemaal anders had gemoeten. En ook makkelijk zeiken na een dramatische avond als vanavond. Ik probeer altijd positief te blijven, maar feit is dat dit MVV vanavond volledig, totaal en volkomen door het ijs gezakt is. Alles kan nog, het zijn nog 16 wedstrijden, waarin nog veel kan gebeuren. Maar op basis van de vorm die we na de winterstop hebben laten zien, en met het programma van de komende maand lijkt er een klein wonder nodig te zijn willen we nog in de buurt van de playoffs gaan komen. De dromer in me houdt zich vast aan het sprankje hoop dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. De realist in me zegt dat vanavond duidelijk is geworden dat het seizoen 2017-2018 hem niet gaat worden. Ik hoop dat de realist ongelijk krijgt, hoe onrealistisch dat ook lijkt momenteel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Napoleon, Jacques, Anna D., opadiehard, Sjonnie, Lassie80, M.V.V. 1902, Frostie_999

27 jan 2018 08:26
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #28
Veel is hier al geschreven.

De optimist zegt dat we op 3 punt van een playoffs plek zitten

De pessimist geeft alles binnen de club nu de schuld van deze situatie.

De realist weet dat t seizoen eigenlijk klaar is, als je t spel ziet.

Ik geloof dat ik een realistisch moet zijn...

Boe is dat feeske?

27 jan 2018 08:30
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #29

Tuor schreef : Ik denk dat we vanavond getuige zijn geweest van de definitieve demasquee van dit MVV. Natuurlijk, it ain't over till it's over en zeg nooit nooit, maar niks wijst erop dat het dit seizoen nog goed gaat komen. Een ploeg die de laatste 5 wedstrijden 1 punt behaalde heeft ons in eigen huis volledig gedeklasseerd, afgezeken en voor lul gezet. Dat belooft wat met Jong PSV, Cambuur en NEC als volgende tegenstanders.

Laten we bij het begin beginnen. Pol van Boekel. Niet teveel woorden aan vuil maken. Elke MVV supporter die de geschiedenis kent wist bij het zien van zijn naam dat dit een avond vol ergernissen zou betekenen. Van Boekel is een scheidsrechter die zelden volgens de regels fluit. Ook vanavond heeft hij weer een enorme stempel in negatieve zin op de wedstrijd gedrukt. Is al genoeg over gezegd, maar laten we wel wezen, daar hebben we niet van verloren. Volgens mij zat iedereen vol goede moed in het stadion. Een bijna fitte selectie, een topper erbij in de persoon van Nwakali, zou dan eindelijk de ommekeer komen? Ik rekende op een gretig MVV dat het gras op zou vreten, dat een felle start zou maken, zeker ook na dat debacle vorige week in Deventer. Niks bleek minder waar. De allereerste bal ging al meteen over de zijlijn, en daarna heeft de Graafschap geloof ik bijna 2 minuten probleemloos de bal rond gespeeld. MVV is er de hele eerste helft nauwelijks ingekomen. De 0-2 was een heerlijk staaltje verdedigen. Overigens een echte spitsengoal. Zoiets wat wij zeg maar niet kunnen. De 1-2 gaf even hoop, maar goed, met de 1-3 werd die hoop vakkundig de grond in geboord. Dramatisch staaltje fluiten, maar tegelijkertijd ook gewoon wederom kinderlijk verdedigd. De tweede helft was een waar dieptepunt. Misschien wel de meest kansloze 45 minuten die MVV de afgelopen jaren gespeeld heeft. Heel pijnlijk. Ik denk dat bij alle 4500 aanwezigen de gedachten wel even zijn afgedreven naar afgelopen mei, daarbij de vraag stellend hoe het in godsnaam zover heeft kunnen komen.

Verrips, tja, heb nog geen herhaling gezien maar ik vond het geen pingel. Keepte daarna een degelijke wedstrijd, maar straalt ook nog steeds een mate van onzekerheid uit. Ciranni, mooie assist, verder heel, heel ver weggezakt ten opzichte van vorig jaar. Pereira en Mmaee hadden heel veel moeite met de aanval van de Graafschap. Met Martina verbeterde dit niet. Janssens speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd. Valt die jongen lastig kwalijk te nemen, komt net terug van een zware blessure en moet zonder enige vorm van wedstrijdritme meteen meedraaien in een elftal dat kant nog wal raakt. Mares heeft in het verleden aangegeven niks met MVV te hebben en dat was duidelijk in zijn spel te merken. Aardige speler om als 14e man erbij te hebben, maar ook een speler die uiteindelijk vorig jaar bij Fortuna niet eens in de basis stond. Nys probeert leiding te geven, maar kan het niet alleen. Frustratie droop ervan af. Idem bij Nwakali, die zich waarschijnlijk nog weleens achter zijn oren zal krabben of hij niet toch beter elders heen had kunnen gaan. Zijn komst geeft MVV aanvallend meer smoel, maar in deze poel des ellende is het ook voor hem onmogelijk het verschil te maken. Houben is een leuke draver, maar meer ook niet. Misschien wel tekenend voor de situatie dat deze speler, die ik zeker niet onsympathiek vind, tegenwoordig in de basis staat en vorig jaar feitelijk 18e man was. Okita is een momentenvoetballer, die vandaag weliswaar mooi scoorde, maar die eigenlijk over 90 minuten te vaak onzichtbaar is. Ogunjimni, werkte keihard. Vond hem helemaal niet zo slecht. Hoeveel ballen heeft hij nou gehad... Maar goed, laten we wel wezen, de twee kansjes die hij kreeg zaten er niet in. Vergelijk dat even met Sjoerd Ars en hoe die de 0-2 erin legde... Schroyen presteerde het alleen al in de eerste 25 seconden na zijn wissel om direct twee keer te bal te verliezen. Koolhof speelde totaal onzichtbaar, maar goed, valt ook weinig eer aan te behalen als je een kwartier voor tijd mag invallen in zo'n kansloze wedstrijd.

De ranglijst liegt niet. Na bijna 60% van de competitie staan we troosteloos 14e. Na 22 wedstrijden kun je lastig beweren dat een plek op de ranglijst onterecht is. De harde waarheid is dat dit elftal gewoon aan alle kanten tekort komt. Ik geloof er nog steeds in dat we op papier een aardig elftal hebben, dat er behoorlijk wat potentie in zit, dat de meeste spelers individueel echt wel kwaliteit hebben. Ongetwijfeld is van ze allemaal een kek youtube filmpje te maken met geinige acties. Maar die kwaliteit komt er in teamverband niet uit, want als een ding duidelijk is geworden vanavond dat is het dat dit MVV als los zand aan elkaar hangt. Het elftal mist mentaliteit, ervaring en leiderschap. De kopjes gaan bij elke kleine tegenslag hangen. Niemand staat op. Niemand durft te voetballen. Strijdlust is bij de meeste spelers ver te zoeken. Technisch is het allemaal frivool, maar het ouderwetse de beuk erin gooien, de over-mijn-lijk mentaliteit, dat ontbreekt bij veel spelers. En met regelmaat heeft het meer weg van een kleuterklasje. Het was mannen tegen jochies vanavond. En dat klopt leeftijdstechnisch ook. In de basis vanavond stonden met Nys en Ogunjimni twee spelers van boven de 25. Verder zijn het bijna allemaal jongens die hun eerste of tweede volledige seizoen profvoetbal spelen. Die weliswaar in de meeste gevallen talent hebben, maar ook behoefte hebben aan leider figuren die hun kunnen bijstaan, die hun de mentaliteit bijbrengen van het profbestaan. Vergelijk dat met vorig jaar toen we met Kuijpers, Nys, Ippel, Labylle, Pedro en Nkoyi stonden. Misschien niet allemaal top spelers, maar wel jongens die allemaal wat ervarener waren, rustig bleven en die de jonge gasten als Pereira, Nwakali, Loshaj en Ciranni bij de hand namen als het even tegenzat of stijf vloekten wanneer ze niet opletten. Nu doet niemand dat (ja, Nys moet het in zijn eentje doen). Spelers ook die een bepaalde slimheid hadden, die wisten wanneer even te gaan liggen, wanneer een tegenstander uit de tent te lokken, wanneer even met de scheidsrechter te praten. Zeg maar zoals de Graafschap vanavond speelde. Bij ons liep het grootste deel van het elftal als een kip zonder kop over het veld. Natuurlijk, het gemis van Ippel doet zich voelen, maar de conclusie op dit gebied kan niet anders zijn dan dat MVV onevenwichtig heeft ingekocht en gegokt heeft op jeugdig talent. En die gok heeft totaal verkeerd uitgepakt.

Conclusies kunnen we pas echt trekken aan het einde van het seizoen. Maar op basis van de huidige positie kan die niet anders zijn dan dat MVV gewoon gefaald heeft. Het momentum was er in mei. Dat heeft zich onder andere vertaald in een stijging van de seizoenskaartverkoop van meer dan 10%. Ook vanavond weer zaten er maar liefst 1000 man meer bij ons op de tribune dan bij onze noorderburen, die aan het begin van de avond eerste stonden. Er is financieel dikke winst gemaakt vorig seizoen. Er zijn beloftes gedaan, er zou door geselecteerd worden. De voorzitter riep dat er eredivisiekwaliteit zou komen. Maar daar is vooralsnog niks van uitgekomen. Iemand bij mij in het vak wees me erop dat van de basis die we vanavond hadden maar liefst 6 (!) spelers ofwel gehuurd zijn, ofwel met een amateurcontract spelen. We hebben hier over betaald voetbal. Van de 11 spelers waarmee we vanavond gestart zijn staan slechts Ciranni, Pereira, Nys, Okita en Ogunjimni daadwerkelijk onder contract bij MVV. Op basis daarvan kun je toch lastig concluderen dat er sprake is van doordacht beleid.

Het is makkelijk lullen vanachter het toetsenbord en om achteraf aan te wijzen wat allemaal anders had gemoeten. En ook makkelijk zeiken na een dramatische avond als vanavond. Ik probeer altijd positief te blijven, maar feit is dat dit MVV vanavond volledig, totaal en volkomen door het ijs gezakt is. Alles kan nog, het zijn nog 16 wedstrijden, waarin nog veel kan gebeuren. Maar op basis van de vorm die we na de winterstop hebben laten zien, en met het programma van de komende maand lijkt er een klein wonder nodig te zijn willen we nog in de buurt van de playoffs gaan komen. De dromer in me houdt zich vast aan het sprankje hoop dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. De realist in me zegt dat vanavond duidelijk is geworden dat het seizoen 2017-2018 hem niet gaat worden. Ik hoop dat de realist ongelijk krijgt, hoe onrealistisch dat ook lijkt momenteel.

Beter kan ik het niet verwoorden. Waarvoor hulde. Echter, wat ik er nog aan toe wil voegen: er klopte tactisch wat mij betreft helemaal niks van. In balbezit te veel mensen acter de bal, waardoor MVV de bal niet kwijt kon en De Graafschap vroeg druk kon zetten. Bij balverlies werd er niet collectief afgejaagd. De Graafschap hield zo altijd een vrije man over. Weinig dynamiek en diepgang op het middenveld en voorin. De verdediging uit Doetinchem werd geen enkele keer verrast. Dat kan deels aan de spelers liggen, maar ook aan de trainer. En nee, ik ben niet zo iemand die altijd afgeeft op Elsen. Maar als je niet het vermogen hebt om het spel te maken tegen een sterke(re) tegenstander moet je daar op inspelen. De wissel Schroijen voor Houben begreep ik niet. Niet dat Houben zo sterk speelde, maar Schroijen raakt de laatste tijd helemaal niks. En we weten allemaal dat-ie het wel kan. Hopelijk komt de ommekeer snel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

27 jan 2018 09:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - De Graafschap 26 januari #30
Ik hanteer al een hele tijd als stelregel dat ik niet reageer op de avond na een wedstrijd. Een wedstrijd als die van gisteravond is precies de reden waarom. Wat een aanfluiting.

Waar te beginnen? Laat ik het eens per linie doen, al is veel al door mensen hierboven gezegd.

Verrips, heeft soms fraaie reddingen, maar ik ben er niet kapot van. Ik zie de doorgroei ook niet. Jo Coppens was in het begin dramatisch maar daar zag je dat de slechte kanten trainbaar waren, een kwestie van ervaring, en die werd dan ook heel veel beter. Overigens zit Jo al het hele seizoen op de bank of op de tribune bij een club in Oost-Duitsland. Derde Bundesliga. Seizoen er voor hele jaar op de bank in de tweede klasse in België. Geens vond ik ook tijdens het seizoen beter worden vorig jaar. Ik had persoonlijk zowel liever Coppens als Geens dan Verrips. Penalty is hij veel te laat, strafschop is gewoon terecht, heb net even de herhaling gekeken. Overigens komt Verrips natuurlijk in die situatie doordat die middenvelder volledig vrij de zestien meter binnen mag lopen, dat kun je Verrips niet verwijten. Maar ik ben er van overtuigd dat zowel Coppens als Geens hier geen penalty hadden tegengekregen en die middenvelder had nooit van zijn leven gescoord. Die kon die bal helemaal niet controleren. Kijk de herhaling maar terug, foute keuze van Verrips. Overigens geven sommige scheidsrechters hier nog rood voor ook. “Gelukkig” is hier de oplossing voor volgend seizoen op papier simpel. Bo Geens vastleggen. Volgens mij mag dat nu al MVV, het is minder dan 6 maanden tot zijn contract afloopt. En anders gok ik zo maar dat het machtige Carl Zeiss Jena Jo Coppens wel gratis wil laten gaan.

De verdediging. Het is maar twee weken geleden dat Telstar geen schijn van kans kreeg tegen ons. Novakovich en Platje waren onzichtbaar. Telstar heeft gisteren alweer gewonnen, met Platje als maker van de winnende. Vorige week scoorden ze samen drie keer. Achteraf gezien moet ik concluderen dat die twee aanvallers van Telstar stomtoevallig allebei een off-day hadden in De Geusselt en dat de verdediging helemaal niet zo sterk stond. Want kijk die penaltysituatie eens terug: Diemers loopt zo door onze verdediging heen, niemand die ook maar naar hem toe beweegt, buiten dan helaas Verrips. En bij de 0-2 en 1-3 precies hetzelfde. Los zand. Janssens lijkt zijn beperkte tweelingbroer gestuurd te hebben sinds de winterstop, dit is totaal niet het leuke, degelijke talent dat er de eerste 6 wedstrijden stond. Ciranni geeft een goede assist maar verder weinig goeds zien doen. Mmae gaat bij de 0-2 de fout in, Pereira staat op dat moment lucht te dekken. Beiden staan ook helemaal verkeerd bij de 1-3 en grijpen slap in. Overigens is het in de samenvatting moeilijk te zien of het nou een overtreding was op Houben of niet, maar als Pereira nou gewoon twee stappen zet (ik denk dat zelfs één stap genoeg was geweest) om de lijn naar Serrarens dicht te zetten in plaats van met de armen omhoog stil te staan, en als Mmae niet wacht op een fluitje maar meteen richting die speler rent, maak je nog een kans.

Het middenveld. Tsja. Nys loopt een slag in de rondte en scheldt wat af. Nys had volgens mij donkerrood moeten hebben voor een smerige frustratietackle in de tweede helft. Nwakali wordt in de eerste 20 minuten een paar keer heel fors aangepakt door De Graafschap en vermijdt daarna een tijdje de duels. Na voornoemde tackle van Nys gaat Nwakali nog eens bewust op de liggende speler van De Graafschap staan. Als Van Boekel staat op te letten heb je daar twee rode kaarten te pakken. Mares lijdt dom balverlies en is bij alle drie de tegendoelpunten een beetje blind in de ruimte aan het lopen. Wandelen. Zijn kwaliteit zou degelijkheid moeten zijn, nou, zoals hij gisteren speelde kun je beter met 10 man spelen. Zet daar een Martina neer, dan doen die wat ervaring op. Slechter dan Mares gisteren zullen ze nooit spelen.

De aanval dan! Okita als enige man gevaarlijk. Maakt het doelpunt en had nog een goede actie waarbij hij op doel kon schieten, helaas in de armen van de keeper. Maar Okita is een grillige buitenspeler, die neemt een team niet op sleeptouw. Houben is een leuk talentje dat je in een goeddraaiend team af en toe 20 minuten laat invallen. Had niets in de wedstrijd van gisteren te zoeken. Ogunjimi raakte geen pepernoot. Sorry, niet waar. Hij schoot de bal heerlijk binnen, maar toen stond hij helaas buitenspel. Lag niet alleen aan Ogunjimi, kreeg nauwelijks een goede voorzet. Maar ja, kijk eens hoe Ars en Serrarens de 0-2 en 1-3 maken, die felheid op de goal mis ik bij Ogunjimi. Zoals bijna iedere week de vraag: waarom werd Kostons niet gebracht? In het ergste geval had ik dan nu over Kostons hetzelfde geschreven wat ik over Houben schreef. Maar voor mijn gevoel heeft Kostons die felheid op de goal wel. Kostons had je gisteren prima na 55, 60 minuten kunnen laten invallen. Maar nee, we brengen Schroijen, die het hele seizoen al zijn schoenen verkeerd om aanheeft (en het zich heel erg mag aanrekenen dat Houben momenteel een basisplaats heeft). Ik denk echt niet dat Kostons een wondermiddel is die ons seizoen alsnog gaat redden. Maar geef hem op zijn minst een kans.

Het seizoen is nog lang en MVV heeft me al te vaak verrast om nu de handdoek te gooien, maar met het programma van komende weken zie ik het somber in. De volgende wedstrijd uit naar Jong PSV op een maandag. Laten we daar dan maar op hopen. Dat is in ieder geval geen geslepen, ervaren tegenstander, misschien ligt ons dat op dit moment wel. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we zitten maar drie punten af van een play-off plaats… Als we uit de eerste drie wedstrijden na de winterstop “gewoon” zes of zeven punten hadden gehaald – gezien de vorm van Go Ahead en De Graafschap best mogelijk – hadden we nu verlekkerd gekeken richting de 5e, 4e plaats. Maar ja, als als als. Ik ga er voorlopig vanuit dat we in mei geen wedstrijden hoeven te spelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Frostie_999

Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden