MVV - De Graafschap 26 januari
27 jan 2018 09:16
M.V.V. 1902 schreef : In balbezit te veel mensen acter de bal, waardoor MVV de bal niet kwijt kon en De Graafschap vroeg druk kon zetten. Bij balverlies werd er niet collectief afgejaagd. De Graafschap hield zo altijd een vrije man over. Weinig dynamiek en diepgang op het middenveld en voorin.
Het is gemakkelijk om één speler er uit te pikken maar wat jij beschrijft klopt helemaal, en is precies, echt exact, het verschil tussen Ippel en Mares. Mares blijft altijd achter de bal, waar Ippel nog wel eens diep gaat. Mares loopt rustig mee naar achteren bij balverlies, waar Ippel vaak juist meteen fel jaagt. Op de manier waarop Mares gisteren speelde is hij vrijwel waardeloos.
Ik geef het je te doen, op een amateurcontractje in een slechtlopend team ineens in de basis terecht komen. Maar hij straalt ook niet uit dat hij nu keihard vecht voor een vast contract...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
27 jan 2018 09:44
De_Lange
Platinum Boarder
Beste mede supporters!
Al dit is een goed doordacht plan van onze tevhnische staf. Deze hebben de spelers opgedragen tijdens de winterse transferperiode zo slecht mogelijk te doen zodat ze niet worden opgepikt door andere clubs.
Vanaf volgende wedstrijd gaat het los en staat er een team waar we al jaren van dromen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Robin, Tuor
27 jan 2018 09:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Zwaar teleurgesteld in MVV, alles is denk ik al gezegd.........
Maar no way dat we hiermee de playoffs halen.
27 jan 2018 10:07
Na de samenvatting gezien te hebben moet ik mijn woorden over van Boekel nuanceren. Ik kan niet anders dan concluderen dat de strafschop wel degelijk gegeven kan worden. De meeste scheidsrechters doen het niet omdat de kans al voorbij was, maar Verrips was veel te laat en haalt wel degelijk die speler onderuit. En dat moment bij de 1-3 ziet er ook niet zo heftig uit als het in het stadion leek. Het is een bekend trucje van spelers die achterin in het nauw zitten met een tegenstander in de rug, laat je vallen bij het minste contact en de scheidsrechter kiest 9 van de 10 keer voor de veilige optie en geeft een vrije trap mee. Gebeurt in elke wedstrijd meerdere keren, meestal wordt ervoor gefloten, maar soms ook niet. Bij de 1-2 deed Ciranni min of meer hetzelfde en liet van Boekel ook door spelen, tot woede van heel de Graafschap.
27 jan 2018 10:10
Onderwerp Auteur
Van de combinatie Nwakali/Okita gaan we nog mooie dingen zien. Nu komen we snel achter en worden we 2x genaaid door de scheids. Daarna kan MVV niks meer laten zien.
God wat waren Jansens en Mares slecht. Mmae ging volgens mij ook de fout in bij een tegengoal, de invalbeurt van Martina was helemaal bedroevend. Kortom de verdediging was 3x niks.
Houben is een talent, maar met Janssens achter zich speelde hij ook ongelukkig. Volgende keer Hawbir AUB!
Ogunjimi bleef conditioneel overeind, maar vaak verliest hij nog net het duel. Komt misschien weer in vorm, maar geef Kostons toch ook eens een half uur ofzo.
Al met al een ongelukkige avond gisteren
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor
27 jan 2018 10:44
Gisteren was een collectief falen, het probleem is dat dit steeds vaker voorkomt.
Ik zie dit niet zo snel omkeren.
Ik hoop dat ik me vergis, maar je raakt te ver achterop en moet wel heel veel wedstrijden gaan winnen om weer aansluiting bij de top 5 te vinden.
Hier wil ik structureel voor spelen en niet zoals Elsen zegt, we moeten de playoffs halen !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
27 jan 2018 10:45
Napoleon
Platinum Boarder
Mede supporters schrijf het maar goed van jullie af en we delen allemaal mee in de ellende .
Ik heb al een paar mooie stukjes voorbij zien komen, onze forum leden halen wekelijks een hoger niveau dan onze selectie . Die selectie die hopeloos zoekt naar vertrouwen en hou vast. Nwakali liet af en toe zien wat hij kan en is echt een impuls alleen is deze groep uit balans.
Dit komt vooral doordat vanaf achteruit teveel jonge onervaren spelers staan. We missen leeftijd en wedstrijden en kwaliteit achterin . Daar gaat t fout en daar begint het. Tja wie reken je dat aan , dat mogen jullie allemaal zelf invullen.
We hebben een begroting van 2,8 miljoen waarvan ongeveer 2,2 in contanten en 6 ton aan barter deals. Van die 2,2 miljoen hebben we 8 ton aan voetbal te besteden. De vraag is dan altijd is dit het beste wat je voor dat geld kunt krijgen ?!
Het is ook maar de vraag of andere clubs met op papier dezelfde begroting niet buiten deze begroting spelers betalen ( lees Fortuna) of ook andere teams.
Voor mij gevoel is 8 ton erg weinig om een super ploeg neer te zetten , wat ik wel vind is dat deze ploeg gewoon te jong is en daar lopen we wekelijks tegen aan.
Ik zou dan ook wel eens willen weten hoeveel spelers die als eerste keus van onze TD waren voor aanvang van dit seizoen ook echt zijn gekomen ?
Maar goed dat zijn vragen voor uit het verleden .
Als je naar de match kijkt dan zie je gewoon ook dat we zeker in de 2de helft ook helemaal niks creeeren , tekenen van een team dat mentaal en fysiek door de ondergrens heen zit. De wissels kan ik daarbij dan ook soms niet volgen . Koolhof van Janssen en daarna weer schrooijen op de plek van LB. Als je 1-3 achterstaat dan ga je toch lekker 1-1 spelen achterin en dan zet je nog een lopende speler erbij zoals Yildirim of Goldpeck. Dat Elsen Janssens wisselt dat is prima maar zet dan niet Joeri op LB en Koolhof die altijd met zijn kont naar de goal speelt op 10. Ga gewoon lange ballen spelen op Ogijumi en zet daar een speler naast .
Tacktieks was het een ramp, op het veld was het een ramp .... Ik denk dat we ons moeten focussen op het winnen van de 4de periode om nog enige kans te maken op PO.
En als we Oktia of Ciranni en of Perrera kunnen verkopen tijdens de winterstop, zou ik zeggen doen !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, krampioen
27 jan 2018 11:09
Charmeur
Platinum Boarder
Enige wat MVV nodig heeft is een flinke financiële injectie, zodat je echt kan bouwen met goede ervaren spelers erbij
27 jan 2018 11:29
Dik 4500 toeschouwers op de tribune en dan zooooooooooooo slecht voetballen.
Gisteren flitste me even de beelden door mijn hoofd van afgelopen seizoen....de wedstrijden tegen Roda. De geweldige sfeer erom heen, wat leefde Mvv, een kolkende uitverkochte Geusselt, een lange stoet van 1500 supporters vanuit de café s Kesselkade richting De Geusselt. Adrenaline in mijn hele lichaam.
Wat is er nu nog van over...
Het slechte inkoopbeleid van Mvv is hier natuurlijk debet aan.
De aangetrokken spelers als Verrips, Moustafa, Mares, Yildirim, Olgunjimi, Thuys,Houben, Koolhof en Golpek brengen Mvv niet hogerop.
Olgunjimi vindt ik een regelrechte miskoop, voegt totaal niets toe!! Mares heeft niets bij Mvv te zoeken, ik vergeef hem ook niet zijn uitspraken en uitgesproken mening in zijn dorp over Mvv en Maastricht, opzouten!!
Ondanks alles heeft Mvv enkele spelers die zeker op Jupiler niveau makkelijk moeten meekunnen; Okido, Ippel, Pereira, Mmaee en in mindere mate Ciranni, de rest is ( momenteel) niet goed genoeg voor dit niveau.
27 jan 2018 12:22
Frank Salemans
Platinum Boarder
Tja, wat valt er nog toe te voegen aan de uitstekende analyses op dit Forum. Niet veel maar toch:
- met name Janssens liep dramatisch te voetballen. Stond meestal een meter of 5-10 van zijn tegenstander af en geeft veel te veel ruimte weg. Nog opvallender: geen enkele medespeler of trainer die hem daarin corrigeert.
- Als ervaren speler vind ik ook Nijs ondermaats presteren. Er wordt hier geschreven dat hij nog probeert te corrigeren. Oké. Maar behalve corrigeren moet je zelf ook voetballen. Ik heb weinig constructieve impulsen richting voorwaartsen gezien van hem. Alleen de laatste tien minuten van de wedstrijd zag ik wat meer dadendrang. Oei, wat mis ik Ricardo Ippel in deze fase.
- Van mensen die de trainingen bezoeken hoor ik dat er felle ruzies zijn tussen onder andere Pereira en Verrips. Maar ook dat Elsen en Yildirim met de koppen tegen elkaar aan staan. En dat Dusseldorp mensen op extreem botte wijze vooral erop wijst wat ze fout doen. Krijgt dit duo deze onervaren ploeg nog op de rails?
- Het contrast met het begin van het seizoen is onbegrijpelijk groot. Of moeten we hier de verklaring zoeken in Okita? Na twee maanden weet elke club hoe goed die is en offert een of twee mannetjes op om hem te schaduwen. Dan is de verrassing er vlug af en blijkt hoe kwetsbaar de rest van de ploeg is.
- Nwakali zal zich nog wel eens achter zijn oren krabben: waar ben ik hier aan begonnen? Is dit hetzelfde MVV?
Natuurlijk: geld speelt een belangrijke rol. Maar het gaat ook om het beste uit spelers en team te halen wat erin zit. Dat vraagt goede training en coaching. Dat vraagt aanvullende kwaliteiten en coaching op het veld. Dat vraagt om kameraadschap, geloof en voor elkaar door het vuur gaan. Heb ik dat gisteren gezien?
Zelden zag ik MVV zo schutteren. De Graafschap was gewoon op alle fronten beter, naar mijn smaak op momenten echter wel degelijk een handje geholpen door de warrig leidende van Boekel. Dat speelde bij twee van de drie doelpunten een rol. Maar de scheidsrechter bleek uiteindelijk van ondergeschikt belang. Zo spelend bereiken we de playoffs zeker niet c.q. heb je daar ook niets te zoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80
27 jan 2018 12:33
Iech huur soms vrouwe wel 'ns klaoge tot ze al 8 jaor in de euvergaank zitte. Gisteraovend bedach iech miech; Wat zitte ze daan te zeike, veer es M.V.V.'ers höbbe al 18 euvergaanksjaore achter de rögk, en nog steeds zitte v'r midde drin.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
27 jan 2018 16:08
Charmeur
Platinum Boarder
MVVke schreef : Iech huur soms vrouwe wel 'ns klaoge tot ze al 8 jaor in de euvergaank zitte. Gisteraovend bedach iech miech; Wat zitte ze daan te zeike, veer es M.V.V.'ers höbbe al 18 euvergaanksjaore achter de rögk, en nog steeds zitte v'r midde drin.....
Nein gein euvergaanksjaor mer noe un trukvaljaor....
27 jan 2018 19:35
krampioen
Platinum Boarder
We hebben verdiend verloren. Het is niet anders.
Het heeft geen zin om iemand de schuld te geven. De spelers zijn het veld opgegaan met de beste bedoelingen. Niemand wil verliezen, iedereen wil zijn best doen. Maar, het is niet gelukt. Heel vervelend.
Anderzijds, Schroyen is geen schim van de speler die hij vorig seizoen was, 2 niet goed functionerende spitsen, 1 talentvolle spits die onvoldoende speelt om door te kunnen groeien. Het gaat even niet zo goed.
Onze directe concurrenten (regionaal) doen het veel beter. En dat doet pijn.
Daarnaast, wij staan op een plek op de ranglijst waar wij niet thuishoren. Dit seizoen kunnen we afschrijven. Ik zeg, bestuur, leer er van. Er is een goede kans dat wij volgend seizoen nog de enige Limburgse club zijn die in de 1e divisie speelt. En dat hebben wij niet verdiend.
Ik heb sterke twijfels over dit beleid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
28 jan 2018 08:58
Charmeur schreef :
MVVke schreef : Iech huur soms vrouwe wel 'ns klaoge tot ze al 8 jaor in de euvergaank zitte. Gisteraovend bedach iech miech; Wat zitte ze daan te zeike, veer es M.V.V.'ers höbbe al 18 euvergaanksjaore achter de rögk, en nog steeds zitte v'r midde drin.....
Nein gein euvergaanksjaor mer noe un trukvaljaor....
Heet mier weg vaan de processie vaan Echternach: 3 stappen veuroet en 2 trök (of waor ‘t 3 achteroet en 2 naor väör?)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, De Zwarte Vogel
Tijd voor maken pagina: 0.292 seconden