MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018

09 mrt 2018 23:20 09 mrt 2018 23:22 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #31
Goede samenvatting. Maar kijk eens naar de stand. Hoe kort alles op elkaar staat. Je kunt gewoonweg geen club de wil opleggen. Vergeet niet.MVV verloor daar met 2-1. Je kunt iedere wedstrijd winnen, maar ook de boot ingaan. Dat wetende is 30 uit 10 mogelijk. En dat is geen grap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2018 23:29 09 mrt 2018 23:32 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #32
Dit soort wedstrijden kun je als MVV zijnde op voorhand alleen maar verliezen. Iedereen verwacht een (dikke) overwinning. Winnen we dan is niemand daarvan onder de indruk. Verliezen we, of spelen we gelijk dan is het een mega schande. Gelukkig hebben we drie punten gepakt. Maar het was niet best.

Eerste helft was ronduit abominabel. Echt verschrikkelijk slecht. Dankzij een moment van Nwakali kwamen we op 1-0. Die goal kwam op dat moment volledig uit de lucht vallen. Verder had het met wat pech met gemak 1-1 of erger kunnen staan. De keeper van Jong Utrecht heeft gedurende de hele eerste helft volgens mij geen redding hoeven maken. Vond MVV tam, ongeïnspireerd en voetballend gewoon ongelooflijk zwak. Tja, waar ligt zoiets aan... Het gemis van Nys telt heel zwaar vermoed ik. De aanvoerder en leider op het middenveld. Overigens had dit MVV ook rustig voor een jong elftal kunnen doorgaan. Volgens mij waren van de basis elf alleen Yilderim, Pereira en Moustapha boven de 23. Het gebrek aan ervaring was duidelijk af te zien aan het spel van MVV.

Tweede helft was beter. Weer een magisch moment van Nwakali. Daarna had het natuurlijk 3-, 4-0 moeten worden. Het werd echter 2-1, waarna het nog zweten werd. Wat een kansen daarna gemist. Precies de verkeerde keuzes, egoïstisch spel en bij momenten gewoon kinderachtig slecht uitgespeelde counters. Het was om gek van te worden. Gelukkig valt dan toch nog de 3-1.

Verrips hield ons de gedurende de wedstrijd met een paar klasse reddingen op de been. Vind hem gedurende dit seizoen echt gegroeid tot een betrouwbare doelman. Moustapha speelde een verdienstelijke wdstrijd en is een aardige vervanger voor Janssens. Ciranni eveneens, maar vind hem in het algemeen toch wel teruggevallen dit seizoen. Misschien is dat ook het verwachtingspatroon, verdedigend doet hij het in de regel gewoon okay, maar aanvallend brengt hij nog te weinig. Mmaaee oogde onrustig. Pereira straalde rust uit en speelde wederom prima. Op het midden werd Nys node gemist. Shermaine vind ik een prima centrale verdediger. Als middenvelder liep hij er verloren bij. Mares vond ik wederom een prima wedstrijd spelen. Nwakali is en blijft een feest om naar te kijken en had eindelijk zijn goeie schietschoenen aan. Veel te goed voor dit MVV. Zeer terechte man van de wedstrijd. Had het idee dat hij uit voorzorg gewisseld werd, hoop geen blessure. Yilderim, tja het is het repeterende plaat aan het worden. Werkte keihard en deed het als aanspeelpunt zeker niet slecht (creëerde oa de 1-0). Maar ja, het rendement... Gelukkig scoorde hij nog wel, maar dat had natuurlijk al veel eerder kunnen gebeuren. Vond Houben de eerste helft onzichtbaar en minder fel dan normaal. Liet zich in de tweede helft meer zien. Had ook meerdere keren moeten scoren en minstens een assist moeten hebben. Okita vond ik wederom wat tegenvallen en werd terecht gewisseld. Golpek deed het niet veel beter overigens.

Uiteindelijk tellen de punten. En tegen de nummer laatst moeten dat er gewoon 3 zijn. Aan die doelstelling hebben we vanavond voldaan, met matig spel. Maar, matige wedstrijden winnen is ook een kwaliteit. Zeker in een competitie waarin de marges zo klein zijn als in de Jupiler League. En uiteindelijk tellen zoals gezegd alleen de punten. En die hebben we hard nodig. Gezien de uitslagen van vanavond lijkt Dordrecht de periode te gaan pakken. Die staan nu 10e, grote kans dag die na het behalen van de periode weer weg gaan zakken. Dan zullen we 10e ipv 11e moeten worden voor playoffs. Dat kan, maar dan moeten we punten blijven pakken. Maandag Volendam. Lastige pot. Gelukkig met de geschorsten er weer bij. Bijkomend voordeel: die hebben vandaag niet gespeeld en zijn dus nog fris. Voor nu, 3 punten erbij, keurig. We doen nog volop mee voor de knikkers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Frank Salemans, Jacques, Anna D., jovkle, Hill28, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

10 mrt 2018 09:00 10 mrt 2018 09:02 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #33
Moustafa vond ik goed fel spelen en ook aanvallend deed hij soms mee.
Ciranni ook goed gisteren als aanvoerder. En had meteen in het begin ook al een gevaarlijk schot op doel; ik vind hem aanvallend heel aardig hoor.

Verrips mag inderdaad nog eens genoemd worden die heeft ech super gekeept en Nwakali...was er maar een manier om die bij MVV te houden. Wat moeten ze in Venlo stront in hun ogen hebben gehad om hem ernaast te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor

10 mrt 2018 10:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #34
Nu had ik die goals van Nwakali liever in Sittard gezien. Maar ja 12 uit 5. We mogen niet klagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

10 mrt 2018 11:20
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #35
Vind het niet belangrijk of je met mooi of niet mooi voetbal wint als je maar inzet laat zien en de wil om te winnen toond dan komt het mooie voetbal vanzelf weer ,vertrouwen opbouwen is het belangrijkste.Verder vind ik dat zolang Nys er niet bij is moet je de geschorste Martina op de plaats van Nys laten spelen en Mmaae als verdediger samen met Pereira en Janssen als back.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

10 mrt 2018 12:06 10 mrt 2018 12:17 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #36
zoals ik al eerder schreef moeten we het doen met de kwaliteiten (en de beperkingen ) van de selectie, het gebrek aan ervaring en de wispelturigheid van een jeugdig team.
Dus is ieder puntje en overwinning zoals hierboven beschreven welkom, moeten we afwachten dat we wat meer duiten hebben om een selectie langer vast te houden ( met name de bepalende spelers met toegevoegde waarde) en wat routiniers in te kopen op het middenveld en achterin om ook structureel sportief een stap naar voren te maken.

Dan moeten we niet zeuren over staf en spelers, want daar zitten nu limieten op qua kunnen en mogelijkheden, helaas....
Want je kunt toch niet stellen dat Erik M ze niets kan leren en het fanatisme van Dusseldorp ( die die van Robbie Delahaye overstijgt) niet aankomt bij de groep..

Dan is het oppassen om niet zo uiterst dom, zielig en triest als Mister *Oda ( Gene Hanssen ) bij Avondgasten tekeer te gaan en je club en team door het slijk te halen.. door het gebrek aan kwaliteit te ontkennen en je spelers als lulletjes rozenwater voor te stellen en aan te vallen, met een speler ernaast die zwijgt i.p.v. voor zijn medespelers op te nemen en minimaal een verbale kopstoot uit te delen door het opte nemen voor zijn maten !...of zoals "klootzak"Huub uit Zitterd laf het hazenpad te kiezen...en als krenten in de pap al die inteeltverhalen op hun prikbord...
Wat veur infantielle agterlikke zien dat doa....

Gelukkig is dat hier in de hoofdstad anders. HOUDEN ZO !

Proficiat MVV met de overwinning !:thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

10 mrt 2018 12:17
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #37

Hill28 schreef : Moustafa vond ik goed fel spelen en ook aanvallend deed hij soms mee.
Ciranni ook goed gisteren als aanvoerder. En had meteen in het begin ook al een gevaarlijk schot op doel; ik vind hem aanvallend heel aardig hoor.

Verrips mag inderdaad nog eens genoemd worden die heeft ech super gekeept en Nwakali...was er maar een manier om die bij MVV te houden. Wat moeten ze in Venlo stront in hun ogen hebben gehad om hem ernaast te zetten.

Nwakali is een speler waarvoor ik naar het stadion kom! Ik heb vorig seizoen al van hem genoten. Hij past niet goed in de speelstijl van Venlo, ik denk dat ze hem daarom van de hand hebben gedaan,
Had ik maar heel veel geld.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

10 mrt 2018 12:51
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #38
MVV tegen Jong Utrecht is zo'n wedstrijd daar ga je naar toe , je gaat zitten je drinkt wat haalt een snackie, Je hoopt op de dag dat het weer een normale competitie wordt zonder 2de elftallen maar met echte teams

Vond gister een belangrijke rol voor Verrips weggelegd....wordt iedere week beter vind ik ...Sparta zal blij zijn met de progerssie die hij bij ons maakt
Wie zich wel eens kunnen afvragen bij MVV zijn Losheij en Koolhof , die 2 zijn inmiddels de laatste keus geworden op het middenveld. Wat betreft Koolhof vraag je dan af wat is er verkeerd gegaan in de scouting ??

Tja Kelechi is het grote verschil met een paar weken geleden en natuurlijk ook Mares , ook die speelde gister weer goed ( onopvallend)
Verder was het een wedstrijd met veel kansen en maken we dat gewoon niet goed af, het teamspel was daar regelmatig ver te zoeken . Zeker bij Houben die toch echt wel eens in de spiegel moet kijken over zijn prestatie gister

Content met de 3 punten , we doen lekker mee. Op naar Volendam , hopelijk wel met Kelechi
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

10 mrt 2018 13:47
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #39

Napoleon schreef : Content met de 3 punten , we doen lekker mee. Op naar Volendam , hopelijk wel met Kelechi

Kelechi gaf zelf aan in het interview na de wedstrijd dat het een kleine blessure is en dat hij maandag gewoon kan spelen.

10 mrt 2018 13:53
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #40

Kloeteklaos schreef : Als je thuis niet van Jong FC Utrecht wint is het in essentie gewoon einde seizoen. Dit is een niet meer dan een matige tegenstander waar je zelfs zonder 2 of 3 geschorsten, zeker thuis, gewoon van moet winnen. Win je hier niet van dan blijf je in de stand achter de feiten aan lopen en heb je eigenlijk kwalitatief ook niets in de play-offs te zoeken.
We hopen weer op het beste en ik reken op een 3-1.

Even mezelf een schouderklopje geven :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

10 mrt 2018 14:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #41

jeoff schreef :

Napoleon schreef : Content met de 3 punten , we doen lekker mee. Op naar Volendam , hopelijk wel met Kelechi

Kelechi gaf zelf aan in het interview na de wedstrijd dat het een kleine blessure is en dat hij maandag gewoon kan spelen.

okay dat is top...want zonder hem speelt MVV 30-40 procent minder

10 mrt 2018 16:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- Jong FC Utrecht 09-03-2018 #42

Jacques schreef : En aangezien Dordrecht uit naar één van de sterkste ploegen van het moment (De Graafschap) moet, sta je normaal gezien na vrijdag "gewoon" weer op een play-off plek.

Nou, niet bepaald voor het eerst bewezen dat ik er geen verstand van heb, Dordrecht wint daar gewoon en dat is voor ons op dit moment ongunstig. Maar als we vaker winnen dan verliezen in het restant van de competitie komt het sowieso wel goed. Het staat allemaal bizar dicht bij elkaar.

Over de wedstrijd, meeste is wel gezegd, nog de woorden van Napoleon benadrukken over 2e elftallen. De beleving bij zo'n wedstrijd is waardeloos. Het voelt gewoon niet als echte wedstrijd. Wat een gedrocht toch, die jong-teams in de competitie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden