Jong Ajax - MVV

26 apr 2018 11:29
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #31

Jacques schreef :

Tuor schreef : Desalniettemin heeft iedereen het er nog steeds over hoe een fantastisch seizoen het was. Waarom? Omdat we tegen elke verwachting in de finale van de playoffs speelden en op een haar na eredivisie haalden.

Tuor, ik zit toevallig mijn statistiek-bestandje bij te werken en wil toch wel één ding over vorig seizoen in vergelijking met dit seizoen in cijfers uitdrukken. Als je na iedere speelronde de plaats op de ranglijst van MVV pakt, die bij elkaar optelt en door 38 (het aantal wedstrijden) deelt, kom je uit op een gemiddelde plaats op de ranglijst. Van dit seizoen is nog één plaats onzeker maar dat wordt een 9 of een 10 afhankelijk van de resultaten zaterdag.

Vorig seizoen stond MVV gemiddeld op plaats 4,58. We stonden dus gemiddeld in de top 5. Dat klopt ook, we hebben vanaf eind augustus tot en met begin april precies twee wedstrijdrondes NIET in de top 5 gestaan.

Dit seizoen komt de telling uit op 9,55 of 9,58. We staan dus maar net gemiddeld in het linkerrijtje. En ook dat klopt uiteraard met het beeld: vanaf eind oktober tot ver in maart stonden we op plaats 10 of lager.

Over het hele seizoen staan we gemiddeld 5 volle plaatsen lager dan vorig jaar. Logisch dat vorig jaar veel beter aanvoelde. Dat we in de praktijk misschien "maar" twee plaatsen lager eindigen en via de play-offs dit seizoen een knallend slot zou kunnen krijgen, is mooi. Tevens ook terecht, een gemiddelde stand doet er totaal niet toe, het gaat om de eindstand. Maar het verklaart wel waarom dit aanvoelde als een waardeloos seizoen in vergelijking met vorig jaar.

Overigens trokken we dit seizoen ruim 4.000 fans meer in totaal bij thuiswedstrijden, of gemiddeld ongeveer 220 fans per thuiswedstrijd meer. Bijna 5% stijging. Hopelijk kunnen we dat naar volgend seizoen doortrekken, dan komen we boven de 5.000 per wedstrijd gemiddeld uit.

Je hebt gelijk natuurlijk, vorig seizoen zijn we veel hoger geëindigd en was dus een beter seizoen dan het huidige. Geen discussie over mogelijk. Maar ook aan het einde van vorig seizoen heerste er weinig optimisme, maar vooral realisme, over de playoffs. Die vergelijking wilde ik trekken.
Overigens geven de statistieken natuurlijk wel een wat vertekend beeld. We zijn vooral 5e geworden dankzij een ijzersterke eerste seizoenshelft. Na de lullige nederlaag tegen VVV en het gelijkspel tegen NAC in januari is de boel behoorlijk ingezakt. In de aanloop naar de playoffs waren we totaal uit vorm. Die 5e plek hebben we op de laatste speeldag met pijn en moeite veiliggesteld, met name dankzij NAC dat de laatste wedstrijd met 0-2 won bij Almere City. Dit seizoen hebben we 2x zoveel punten gehaald uit de laatste 8 wedstrijden als vorig seizoen (10 om 5, er van uitgaande dat we zaterdag verliezen). Ik meen me te herinneren dat er discussie op het forum was of we niet beter 6e konden worden in plaats van 5e, zodat we Cambuur zouden vermijden. De kopbal van Verheydt en de daaropvolgende bijna promotie hebben die mindere tweede seizoenshelft in een keer weggespoeld. Terecht en logisch ook. Laten we hopen op een herhaling! Het kan!

Mooi om te zien ook wat de playoffs van vorig seizoen met de toeschouwersaantallen gedaan hebben. Zou inderdaad sjiek zijn als we volgend jaar door de 5.000 heen kunnen (of nog meer, als we in de eredivisie terecht komen)!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2018 11:56
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #32
Met b spelers beginnen idd je hebt de basis spelers hard nodig in de play offs!
Stel je haalt de finale dan heb je 6 wedstrijden in een kort tijdsbestek.

28 apr 2018 18:35
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV #33
Net terug van de toekomst...sprak iemand van de beveiliging daar maar zal beladen zijn vanavond met veel beveiliging. Verwachten 2000 man van de harde kern van Ajax 1...

28 apr 2018 19:55
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #34
De eerste 5 min geven mij weinig hoop op een goed resultaat .

28 apr 2018 21:13
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV #35
Godverdomme mist Okita nu de eerste wedstrijd vd play-offs??? Waarom had Elsen hem niet eruit gehaald???

28 apr 2018 21:49
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #36

MVV_Mestreech schreef : Godverdomme mist Okita nu de eerste wedstrijd vd play-offs??? Waarom had Elsen hem niet eruit gehaald???

Play-Offs zijn een andere competitie. Hij is geschorst voor de eerste wedstrijd van volgend seizoen. Elsen koos er dus voor om niet te roteren. Afwachten of dat een goede keuze was. Ik vermoed dat Elsen hoopte om vanavond een goed resultaat neer te zetten, wellicht Ajax van de titel te houden, om op die manier wat het momentum te pakken. Helaas zat dat er niet in. Op het einde van de wedstrijd lagen onder andere Okita en Nys een tijdje geveld met een blessure en moest ook Martina gewisseld worden. Hopelijk allemaal zonder erg. Ik kon me opzich best iets voorstellen bij de motivatie van Elsen, maar had toch graag gezien dat een Okita een halfuur voor tijd gewisseld was. Op naar dinsdag in ieder geval!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

28 apr 2018 21:52
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #37
Volgens mij is Okita niet geschorst voor de nacompetitie,wel voor de eerste wedstrijd volgend seizoen.

29 apr 2018 00:37 29 apr 2018 00:39 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #38
Net terug van de Toekomst. Die 2000 man harde kern waren er dus 200. Maar goed, de beveiliging was inderdaad duidelijk aanwezig. Ik vond MVV zeker voor rust goed spelen. Goed in de discipline, weinig weggeven. Op de counter waar mogelijk. Naarmate de helft vorderde werd het rustiger en rustiger op de tribunes. Een verdienste van MVV. De 0-0 met rust was dan ook terecht en het kon alle kanten op. Moet wel zeggen dat we de scheids vandaag niet tegen hadden..
Ik heb de aanleiding van de penalty niet gezien. Net zoals de andere aanwezigen denk ik. Kelechi schiet die overigens weer puik binnen.
Jammer dat de gelijkmaker zo snel valt en daarenboven de 2-1 waar wij in de verdediging op dat moment niet goed uitzien en er door slecht uitverdedigen zelf debet aan zijn. Zonde maar het is geen schande om daar te verliezen. Ze zijn niet voor niets kampioen. De transferwaarde van hun aanvallers is -tig keer onze begroting....vanuit dat perspectief bezien is het vreemd dat ze pas nu voor de 1e keer kampioen zijn geworden in de JL.
Laat de PO maar komen. Iedereen begint weer op nul.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, Tuor, Lassie80, Boer458, Gianni Bruno, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

29 apr 2018 13:55
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Jong Ajax - MVV #39
Het was gewoon weer braggel wat Mvv liet zien, ik word daar niet vrolijk van......

Tijd voor maken pagina: 0.238 seconden