>
Ontvangen bedankjes 5000
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.Jacques schreef : Het was vier jaar geleden dat we voor het laatst vier keer op rij wonnen, toen overigens meteen zes keer op rij. Toen was dat niet genoeg voor een periodetitel of voor play-offs. Mochten we er dit jaar ook weer zes overwinningen op rij van maken, dan zou het een erg knappe prestatie zijn als we niet de play-offs halen, dan zouden we de laatste 9 wedstrijden zo ongeveer allemaal moeten verliezen. Maar goed, zou een typisch MVV-scenario zijn.
Belgske schreef : Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.
Dan vertrouw ik op jouw statistieken Ik zou wel teleurgesteld zijn met een 1/6. MVV heeft dit seizoen al een handvol op papier moeilijke uitwedstrijden gewonnen. In deze vorm tegen twee tegenstanders die in een mindere periode zitten, hoop ik toch zeker op 1 driepunter. Daar moet MVV ook vol voor gaan en vertrouwen in hebben. MVV heeft iets goed te maken tegen deze twee ploegen, zeker tegen Go Ahead die tot de rode kaart van Gunst weggespeeld werden en tegen hun vervelende provocerende spits.Jacques schreef :
Belgske schreef : Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.
Ik zal je een ellenlange post vol statistieken besparen, maar áls MVV de komende twee wedstrijden wint, moet het daarna wel echt dramatisch slecht gaan wil je de play-offs mislopen. Het staat ieder jaar in februari erg dicht op elkaar, en ieder jaar zakken er een paar ploegen heel hard door het ijs en ergens in maart zijn er nog maar een club of 12 over in de strijd om het linkerrijtje - inclusief Jong Ajax en Jong PSV! Je noemt NEC. Bekijk hun programma tot eind maart eens: áls NEC ons nog voorbij gaat, betekent dat dat ze van allerlei concurrenten van ons in de huidige stand gewonnen hebben, zoals Almere en Roda. Wat NEC ook doet, het is bijna altijd gunstig voor ons.
Dat gezegd hebbende, ik geloof er echt niet in dat MVV zowel van Den Bosch als Go Ahead wint. Ik zou het dikke prima vinden als we één winnen en één verliezen, dat zijn bijna bonuspunten en dan kan je daarna inderdaad thuis tegen Almere en RKC heel grote stappen richting play-offs zetten. Is dat optimistisch? Vast wel, maar ik verwacht dat dus helemaal niet. Ik reken op nul of misschien één punt in de komende twee wedstrijden.
Het is toch wel een ‘eeuwigheid’ geleden dat je hele zondagmiddagen met een opengeklapt rekenblad voor de tv zat en je je opwond als de commentator foute informatie gaf. Vooral Theo Koomen kon wel eens te veel doorbokkesprongen schreef : Je schema,s lijken een beetje op de schema,s van de 10 km van het wk schaatsen ?
Schapendonk schreef : Pak dan simpelweg een kortere statistiek erbij. Wanneer won MVV van zowel den Bosch uit als van Go Ahead Eagles uit in één seizoen. Dan ben je snel uit gestatistiekt. Volgens mij één keer in de 50 jaar.