>
Ontvangen bedankjes 381
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Laat wat mij betreft ook wel zien dat je niet teveel op de korte termijn moet kijken, dat laat jij al een heel seizoen mooi zien door te vergelijken met het puntentotaal in vergelijking met vorig seizoen. Tot die wedstrijd tegen Twente hebben we amper 'makkelijke' thuiswedstrijden gehad, vooral ook door de vorm van de tegenstander op dat moment. Den Bosch, Go Ahead, Top Oss, Twente, Sparta waren allen in topvorm toen ze naar Maastricht kwamen en stonden helemaal bovenin de rangschikking in die periode. Dan in een aantal wedstrijden nog wat pech gehad door wedstrijdomstandigheden of door veel afwezigen. MVV heeft dat echter ruimschoots gecompenseerd door op verplaatsing super goede resultaten neer te zetten. De afgelopen weken hebben we drie thuiswedstrijden gehad tegen drie laagvliegers. Dat moet normaal gezien ook gewoon een 9/9 opleveren als je in aanmerking wilt komen voor de PO`s. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat je die wedstrijden allemaal achter elkaar krijgt. Dat geeft dus ook weer een beetje een vertekend beeld nu alsof MVV nu in supervorm is. Die 'makkelijke' wedstrijden zijn nu wel voorbij, vanaf nu speel je ongeveer iedere speeldag tegen een rechtstreekse concurrent of een ploeg die boven je staat (+ nog twee jong-teams).Jacques schreef : Ik zet het hier neer want zelfde speelronde. Twente wint gisteren van Jong PSV en staat boven ons in de periode doordat zij alle wedstrijden winnen. Twente heeft nog geen periodetitel, maar zal wel boven ons eindigen - ik zie ons althans geen 17 punten meer goedmaken in het laatste stuk van de competitie . Wat mij betreft mag Twente dus gewoon die periode pakken. Dan wel graag door letterlijk alle wedstrijden te winnen, want ze moeten nog tegen Eindhoven, Roda, Oss en Volendam. Allemaal ploegen die momenteel binnen vier punten van ons staan.
A propos, leuk stukje perspectief: na onze wedstrijd tegen Twente in januari stonden we drie punten boven Telstar en één puntje boven NEC. Oss stond acht punten boven ons. Amper vijf wedstrijden later staan we boven Oss, zeven punten boven NEC en veertien (!) boven Telstar. We kunnen Telstar inmiddels doorstrepen als concurrent. Qua stand de volgende clubs die kandidaat zijn om door te strepen: momenteel NEC en Cambuur. Maar daar ben ik toch wat voorzichtiger in; beiden hebben een selectie die in staat zou moeten zijn om een gigantische eindsprint in te zetten.