MVVke schreef : (...)Boe 'ch m'ch wel bovemaoteg aon gesjaggerneerd höb, dat is tot de sfeer compleet kepot weurt gemaak door dee hèlle kut meziek. 't Waor väöl sjoener gewees es de speakers oet waore gegaange nao de wedstrijd, en gewoen te hure waor wie de supporters oet hun daak gónge en vocaal te hure waore.
Door dee pokkeherrie oet de radio hadde leedsjes es ''Always look on the bright side of life'' en ''wat zien die moffe stèl'' nao de wedstijd 0,0 effec. Hiel jaomer.
Deze opmerking van MVVke verdient ook een stip: heel irritant ja, die
harde muziek na de wedstrijd. Die muziek moet uit. Supporters kunnen dan zelf plagende of juichende liederen zingen of leuzen scanderen/roepen: "zij staan onderaan, zij staan onderaan", "Jean-Paul neem je rotzooi mee" en meer van dit soort vrolijkheden.
Nog enkele opmerkingen.
a. De
gebroeders Martina speelden beiden een heel goede pot; zij waren met
Kot naar mijn smaak de beste MVV'ers. De blessure van de ene Martina, die met een brancard van het veld moest worden gedragen door wel erg traag acterende EHBO'ers, leek/lijkt mee te vallen, omdat na de wedstrijd beide Martina's op het veld aan het springen, dansen en feesten waren.
b. Jammer dat Croux zo rond de 40e minuut een
bierdouche van de Angelside-tribune kreeg. Scheidsrechter Bax pikte dat niet. Begrijpelijk. Maar enkele minuten eerder kreeg Joeri Schroijen een vergelijkbare douche over zich heen toen hij een hoekschop nam vlak voor de tribune van de Roda-supporters. Daar zei Bax niks over. Ik vind dat toch wel met twee maten meten door Bax, die ook op enkele andere momenten warrig floot. Maar ik heb het afgelopen jaar veel slechtere scheidsrechters zien fluiten in De Geusselt. Bax viel mee. Maar dat hij die duidelijk zichtbare bierdouche van Joeri door de vingers zag, was mede een aanleiding voor de Angelside om Croux een vergelijkbare douche te geven. Toch wel een blundertje van Bax.
c. Croux werd op spandoeken een
Judas genoemd. Och, ik vind dat een vrij beschaafde, acceptabele vorm van kritiek tegen een speler die een dik half jaar geleden nog meldde dat MVV zijn grote liefde was (en mede met geld van supporters, via Veer Zien MVV, werd gehuurd van Willem II). Of hij zijn vrouw bedrogen heeft weet ik niet. Zijn zogenaamd grote liefde MVV heeft hij wel een beetje bedrogen, door vreemd te gaan via de overstap naar aartsvijand Roda. Zijn dat nu echt spreuken die niet door de beugel kunnen?
d. Wat is onze
nummer 6, Boni, toch een scheermes. Jordi Croux heeft hem geen enkele keer echt gepasseerd. Boni zal dit seizoen wel veel gele kaarten verzamelen, vermoed ik.
e. Het doorgaans zeer goed ingelichte forumlid Hier! meldde dat MVV vandaag, maandag 2 september, bekend maakt dat er
nog minstens twee nieuwe spelers bij zijn gekomen. Die Fin Nissillä, die in de oefenwedstrijden zo goed speelde? Dat zou heel mooi zijn! Andere spelers die genoemd worden, namelijk Kenny van der Weg, Thibaut Van Acker en Dylan Seys, zijn ook zeer welkom. Ook de terugkeer van Dimitri Lavalee sluit ik niet uit. Spannend!
f. Al met al staat er een team dat volgens mij echt beter is dan het team van vorig jaar. Er is
doorgeselecteerd. Zwakkere spelers zijn vervangen door betere spelers en veel spelers zijn niet meer gehuurd, maar eigendom van MVV en hebben een contract van een jaar of langer met een optie voor verlenging. Dat betekent dat MVV bij aanvang van een nieuw seizoen niet opnieuw op zoek hoeft naar een stuk of 10 of 15 nieuwelingen. De aanstelling van Ron Elsen als technisch directeur lijkt vruchten te gaan afwerpen.
g. Ik zag mensen met
kopieën op papier van de opstellingen van beide teams. Heeft MVV besloten om die maffe bezuinigingsmaatregel om geen opstellingen op papier meer beschikbaar te stellen terug te draaien?
h. Mijn
stoeltje was helemaal schoon.
i. Het niveau van de derby was niet hoog. Maar de overwinning van MVV (met twee schoten op de lat, en een penalty-waardige overtreding op Joeri Schroijen helemaal aan het begin van de wedstrijd) was volkomen terecht. Op Werker na loopt er geen enkele speler bij Roda rond die ik graag bij MVV zou willen hebben. Wat was dit
Roda zwak. En wat een 'jenk-iezers', wat een klagers, steeds zeuren bij de scheidsrechter. Wat waren nummer 7 en 9 van Roda ongelofelijk slecht.
j. Mede dankzij het recente artikel in NRC over de Mexicaanse De la Vega ofwel Zorro (
www.nrc.nl/nieuws/2019/08/30/in-spanje-w...man-ruineert-je-club
) zal de KNVB de
overname door Zorro van de aandelen van de doodzieke Frits Schrouff hoogstwaarschijnlijk niet goedkeuren. Hoe moet dat verder met Roda? Zal de gemeente Kerkrade opnieuw hulp bieden, via een verdere huurverlaging of een of andere kromme regeling?
k. Aan het eind en vlak na afloop van de wedstrijd stond in het vak van de Roda-supporters een of andere idioot op het punt om over de scheidingswand te klimmen. En maar dreigend wijzen naar mensen op de kids-Noord-tribune... (Deze Grossmaul mag blij zijn dat hij niet over de scheidingswand klom, want dan was hij te grazen genomen door de vaders van de kids-tribune, die echt niet toestaan dat zo'n idioot hun kinderen in gevaar brengt.) Waarom grepen de Roda-stewards niet in? Wat heeft het voor zin om
stewards van de bezoekende club mee te laten plaatsnemen in het bezoekersvak, als die stewards bij ongeregeldheden (o.a. bij de eerder genoemde bierdouche van Joeri Schroijen) in hun eigen vak niet ingrijpen?
l. Fijn voor
Gilles Deusings dat hij de nul kon houden. Hij groeide in de wedstrijd. Eerst stompte hij, degelijk maar toch ietwat onzeker, bij corners en vrije trappen ballen nog weg, later had hij veel van die ballen klemvast. Goed dat trainer Fuat Usta ervoor koos om Deusings onder de lat te zetten en niet de nieuweling Nigel Bertrams. Als de trainer meteen voor Bertrams had gekozen, zou dat een enorme knauw in het zelfvertrouwen van Deusings hebben opgeleverd. Nu zal het zelfvertrouwen van Deusings gegroeid zijn. Goed gezien van Fuat Usta! Bertrams zal wel de eerste keeper worden. Maar Deusings zal met zijn in deze wedstrijd gegroeide zelfvertrouwen een duchtige concurrent zijn.
m. MVV heeft een
nieuwe website mvv.nl. Dat werd tijd. Nu wordt het tijd om die website bij te houden en te voorzien van nieuwtjes. Helaas staat er nu, een halve dag na het einde van de match MVV - Roda, nog steeds geen uitslag van die partij op de nieuwe website. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Kom op, MVV, een website bijhouden betekent 24 uur per dag die site met de laatste nieuwtjes voorzien. Daar moet echt tijd voor worden vrijgemaakt, want anders is de nieuwe site al vlug onaantrekkelijk.
Elke dag moet er via de startpage minstens een nieuwtje te vinden zijn op mvv.nl. Jammer dat de tussenstand van het aantal verkochte seizoenskaarten nergens meer te vinden is. Dat is nu een voorbeeld van een nieuwtje dat toch vrij gemakkelijk op mvv.nl te plaatsen moet zijn?