Wat mij betreft doe je je nickname met je laatste post weinig eer aan, MVV supporter. Na 5 gespeelde wedstrijden, waarvan 2 winstpartijen, verliespartijen en 1 gelijkspel gooi jij al de handdoek en heb je gezien dat we niet meedoen om promotie dit jaar? Natuurlijk mag (moet!) een supporter kritisch zijn en is er nog veel voor verbetering vatbaar. Maar ik vind het erg opportunistisch om deze ploeg nu al af te schrijven. Alsof we een dramatische start van het seizoen beleven. Nee, het loopt allemaal nog niet lekker. De ploeg heeft behoefte aan vastigheden en patronen en nu de selectie dan eindelijk compleet is de taak aan Usta om die patronen erin te gaan slijpen. De beoogde sterkste basisopstelling zal ook nog flink wat mutaties gaan kennen in vergelijking met de elf die gisteren op het veld stonden.
Mahmutovic is gehaald voor de basis en zal hopelijk over een tijdje weer mee kunnen doen. Nissilä is gehaald voor de basis lijkt mij, datzelfde geldt voor van Acker en Bertrams. Dat zijn 4 belangrijke posities op het veld, allemaal in de as. Als daar overal een betere speler komt te staan dan gisteren dan kan de wereld er opeens heel anders uit zien wat betreft wat veldspel. Aan de andere kant is betere poppetjes geen garantie voor succes, maar het begint allemaal met kwalitatief sterke individuen.
Kut resultaat tegen een kutploeg op een kut tijdstip. Snel vergeten ja, maar wel "gewoon" 7 punten na te zijn begonnen met 0 uit 2. Vergeet ook niet dat we een relatief lastig programma hebben gehad om mee te beginnen met Eagles uit, Graafschap thuis, jong PSV uit, Roda thuis en Dordrecht uit. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld het programma van een Top Oss en Excelsior. Ik zal ze voor het gemak er even bij zetten:
Oss: jong Ajax (T) 2-1 winst, jong Utrecht (U) 2-1 verlies, Jong AZ (T) 2-1 verlies, Graafschap (T) 0-0.
Excelsior: jong Utrecht (T) 2-0 winst, jong AZ (U) 1-2 winst, Telstar (U) 3-0 (!!) verlies, Helmond (T) 3-1 winst, Eagles (U) 2-2.
Tijdens het schrijven besef ik me wel opeens dat wij 3 tegenstanders hebben gehad die nu op plek 18,19 en 20 staan. Zie je dus wel hoe goed wij zijn? Die staan allemaal zo laag omdat ze al tegen MVV hebben moeten spelen. Wij worden kampioen!
Zonder gekheid, ik wil alleen maar zeggen dat we uiteindelijk leven in de waan van de dag en met inachtneming van het slechte veldspel tot nu toe de resultaten en positie op de ranglijst zo slecht nog niet zijn. Volgende week thuis winnen van Telstar en je staat waarschijnlijk ergens onderaan het linkerrijtje.