NAC - MVV

30 nov 2019 11:35
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
NAC - MVV #16
Gisteravond gaan kijken naar een avondje NAC. Deze club ademt aan alle kanten Eredivisie: de support, het veld, het stadion en de faciliteiten. Hier kan MVV nog heel veel van leren.

Over de wedstrijd: MVV snijdt zichzelf in de handen. Ik had een razend NAC verwacht het eerste kwartier, maar dat viel vies tegen. NAC had de bal, maar MVV stond gewoon goed. De eerste echte kans was ook nog eens voor MVV, maar Goppel schiet naast. Het publiek begon wat te morren en het zat MVV niet mee. Communicatiefout tussen de keeper en de linksback, maar volgens mij was Goppel al gestopt met rennen. Erna valt hij in de kluts niet goed voor MVV en geeft de scheids aan de overkant (op advies van de grensrechter) een belachelijke strafschop! Bertrams mag deze best pakken eigenlijk, maar helaas. De volgende 5 ballen kreeg MVV allemaal mee van diezelfde grensrechter, dus wellicht kun je daar wel iets uit opmaken. Vervolgens krijgt NAC nog een enorme kans en is het rust. Ik had eigenlijk verwacht dat Kostons wel eruit werd gehaald, want die had geel en speelde belabberd.

De tweede helft misschien wel de beste helft van MVV dit seizoen: fris, aanvallend voetbal met duelkracht. We kregen kans op kans, maar belonen onszelf niet. Martina weer een puike partij (erg dat ik dit zeg), Last geen bal fout afgegeven. Centraal is er rust in de tent en op het middenveld zit met Deom die goed inviel veel voetbal. Alleen voorin is het nog te vaak blind en gehaast, zo ook de kans van Vd Hurk. Deze moet er gewoon in of minimaal tussen de palen! Bal van Goppel nog van de lijn en Schrooijen tegen te keeper.

De 2-0 mag Usta zich aanrekenen: hij stuurt Mahmutovic naar voren. Snap ik, als je in de aanval bent. Nu was een doeltrap van NAC en hij bleef voorin staan. We zeiden meteen: nu maken ze 2-0 en ja hoor, einde wedstrijd. Dan nog eens tussendoor Kot die volgens Usta te lang doet over zijn wissel en je avond is alsnog verpest.

Als ze iedere week zo voetballen als vandaag, gaan we echt nog veel punten pakken. Het lijkt een beetje dat de vaste 11 zijn gevonden nu. De komende 3 wedstrijden minimaal 6 punten!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., middenstip, Tuor, Vluuzak, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 12:12
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
NAC - MVV #17
Waarom erg dat je zegt dat Martina goed speelt?
Shermar draait het hele seizoen al behoorlijk, al vindt dit kennelijk niet iedereen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 12:31
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
NAC - MVV #18
Nu nog met Deom beginnen om vanaf het begin meer voetbal in de ploeg te hebben.
Als je nu je elf gevonden zou hebben is dat overigens rijkelijk laat.
Zoals ook gezegd, de trainer kan ze er niet zelf in schieten. Dat mag het technische hart zich aanrekenen. Te weinig scorend vermogen, ook vd hurk op beslissende momenten. Misschien in de winterstop corrigeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 13:13
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
NAC - MVV #19

stef schreef : Waarom erg dat je zegt dat Martina goed speelt?
Shermar draait het hele seizoen al behoorlijk, al vindt dit kennelijk niet iedereen.


Omdat ik op zijn zachts gezegd geen fan van deze twee heren ben om het zo maar te zeggen. Altijd een goal schuld, altijd een stapje te laat, altijd een pijntje of krampje (zo ook gisteren), altijd onbegrijpelijke inspeelballen. Nee, ze kunnen me gewoon niet bekoren en erger mij soms mateloos. Maar, hij speelt al 2 weken als rechtsback goed. Dan mag dat ook gezegd worden!

Roed en wit 70: het lijkt mij weggegooid geld om in de winterstop nog spelers te halen eerlijk gezegd. Ik heb dit seizoen inmiddels al als verloren beschouwd!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 13:49
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
NAC - MVV #20

Lijnsje@tappunt schreef :

stef schreef : Waarom erg dat je zegt dat Martina goed speelt?
Shermar draait het hele seizoen al behoorlijk, al vindt dit kennelijk niet iedereen.


Omdat ik op zijn zachts gezegd geen fan van deze twee heren ben om het zo maar te zeggen. Altijd een goal schuld, altijd een stapje te laat, altijd een pijntje of krampje (zo ook gisteren), altijd onbegrijpelijke inspeelballen. Nee, ze kunnen me gewoon niet bekoren en erger mij soms mateloos. Maar, hij speelt al 2 weken als rechtsback goed. Dan mag dat ook gezegd worden!

Roed en wit 70: het lijkt mij weggegooid geld om in de winterstop nog spelers te halen eerlijk gezegd. Ik heb dit seizoen inmiddels al als verloren beschouwd!


Wat een onzin dat dit seizoen al verloren is, haal of huur een scorende spits en je staat zo bij de eerste 8 of een periode titel, ontbreekt gewoon aan scorend vermogen, de rest staat goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 16:22
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
NAC - MVV #21
Leuk dat Vd Hurk een sympathieke gozer is en ook zijn best probeerd te doen, maar helaas komt hij toch echt tekort. Zowel fysiek als op scoren vermogen. Dus snel kijken voor een scorende spits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 16:26
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
NAC - MVV #22

Lijnsje@tappunt schreef : Als ze iedere week zo voetballen als vandaag, gaan we echt nog veel punten pakken. Het lijkt een beetje dat de vaste 11 zijn gevonden nu. De komende 3 wedstrijden minimaal 6 punten!


Nu al.... ??
En het seizoen begint pas in September :side:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 19:59
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
NAC - MVV #23
Jammer jammer jammer!!

Eerste helft was niet best, maar krijg je toch 2 mogelijkheden om voor te komen. Onterechte pingel tegen en je staat achter.

Tweede helft een goed MVV gezien! Helaas wat ons al meerdere malen opbreekt.. het maken van een goal. Ik denk ook serieus dat als de 1-1 valt NAC zou breken. Die kwamen er bij vlagen niet aan te pas. Prima voetbal in de tweede helft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2019 02:22
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
NAC - MVV #24
Vervang Kostons door Deom als basisspeler! Ik kan alleen op de samenvatting afgaan, maar ik zie een minstens gelijkwaardig MVV. Met Deom heb je meer creativiteit en bal-afpakkende kwaliteiten. Ik begrijp niet dat de trainer dat anders ziet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2019 07:57
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
NAC - MVV #25
Kostongs en een van de Martina's, moeten altijd spelen, ik heb heel sterk de indruk dat hier meer achter steekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2019 11:24
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
NAC - MVV #26
Bij 50/50 gevallen speelt de eigen jeugdspeler (Martina, Martina, Kostons, Last). Tenminste dat gevoel heb ik. En dat is toch prima?! Waarom altijd dat afkraken van eigen kweek? Die jongens lijken altijd een streepje achter te hebben bij sommigen.

Kostons hele zwakke match dat klopt, maar goppel had ook veel missers, hoor je niemand over. Zijn allemaal nog steeds hele jonge jongens!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2019 11:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
NAC - MVV #27
We zijn bijna op de helft van de competitie en voor mij gevoel moet dit seizoen nog beginnen
Met 10 van de 17 wedstrijden die we verloren hebben is dit seizoen eigenlijk nu al een ramp seizoen en natuurlijk komen er nog 21 wedstrijden maar met een dikke achterstand op de PO plek is dat bijna een utopie

Met meer geld in MVV1 dit jaar en betere spelers bakken we er helemaal niks van .... en tuurlijk lees ik de verhalen ook nu van NAC uit waar we dan blijkbaar een fase beter zijn , maar wat zal me dat interesseren een fase beter zijn en toch nooit de wedstrijd naar je hand kunnen zetten...Tegenstanders weten inmiddels dat MVV je toch geen pijn doet en niet genoeg scorend vermogen hebben om wedstrijden die er toe doen te winnen.

Alleen van de aller minste ploegen in deze divisie kunnen we resultaat boeken , voor de rest lachen ze ons uit .. Laat MVV maar komen , we duwen er wel eentje in de counter binnen zo ook tegen NAC

We hebben een trainer die vind dat onze ploeg hard werkt, wat interesseert mij nu hard werken...hard werken geeft geen enkel resultaat . We moeten op een hele andere manier trainen zodat er meer "ontspanning" in de ploeg komt en juist dan wel kansen benut gaan worden.
Hard werken in deze fase betekent meestal , geforceerd zaken doen en dat betekent weer met te veel "druk "moeten en dat lukt niet...

Een onderdeel die onze complete technische staf niet bezit.... de jongens op een andere manier in de flow laten raken zodat we wel die doelpunten gaan maken , want we hebben voldoende voetbal in de ploeg ( mits de juiste mensen worden opgesteld) om oplossingen te bedenken en resultaten te maken.

Het slechtse seizoen in jaren MVV is het lachertje van de divisie geworden, Paul Penders verkondigden promotie aan.... maar had niet nagedacht dat je alleen kunt promoveren als je mensen in je club hebt die anderen beter laten functioneren... En dat begint met een trainer die dat snapt en met een technisch directeur die contacten heeft , niet alleen een beetje rond Maastricht maar echte contacten .

Volgende week tegen jong Fc Utrecht hebben we nog lang niet van gewonnen en zullen er nog geen 2000 mensen in de Geusselt zitten we gaan we hard terug in de tijd ! Inmiddels weet ik hoe je een ploeg naar de eredivisie brengt , wat je wel en wat je niet nodig hebt en wat daar voor nodig is . Tot in detail heb ik alle info die daar voor nodig is .

Als jullie in het huidige MVV sprookje willen geloven met de huidige mensen dat we op deze wijze ooit gaan promoveren dan kunnen we net zo goed naar de Efteling gaan, dat gaat op deze manier never nooit gebeuren !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Ster_Drager, middenstip, opadiehard, jovkle, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2019 12:43
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
NAC - MVV #28

Napoleon schreef : Inmiddels weet ik hoe je een ploeg naar de eredivisie brengt , wat je wel en wat je niet nodig hebt en wat daar voor nodig is . Tot in detail heb ik alle info die daar voor nodig is .


Napoleoncomplex is een informele term uit de psychologie. Het is een vorm van minderwaardigheidscomplex. Alfred Adler was de eerste die de term gebruikte, waarmee hij doelde op een overgecompenseerd gevoel van minderwaardigheid.

De naam is ontleend aan Napoleon Bonaparte. Adler zag hem als voorbeeld van iemand die extreem ambitieus gedrag vertoonde om minderwaardigheidsgevoelens over zijn geringe lengte te compenseren. Zo zei Napoleon ooit tegen maarschalk Ney: "U bent dan wel langer, maar ik ben groter".

Napoleon was met ongeveer 1,67 m overigens niet kleiner dan de meeste Europeanen van zijn tijd. De wijdverbreide opvatting over zijn geringe lengte valt vooral terug te voeren op Engelse spotprenten uit het begin van de negentiende eeuw. Bovendien leek hij relatief klein omdat hij zich omringde met lijfwachten die allemaal flink langer dan gemiddeld waren.

In 2018 vond evolutionair psycholoog Mark van Vugt en zijn team aan de Vrije Universiteit Amsterdam bewijs voor het Napoleoncomplex bij mannen. Kleinere mannen gedroegen zich agressiever als ze onderhandelden met een lange man. Hun theorie gaat ervan uit dat kleine mannen slimme tactieken moeten gebruiken om hun lichaamstekort te compenseren. Daarvoor vind je ook in het dierenrijk aanwijzingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Vluuzak, Och jeh, Komopdieroeie, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2019 19:09 07 dec 2019 19:11 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
NAC - MVV #29
Kloeteklaos, boerum dit beriech?
Laote veer us es supporters door alle ellende neet oetein drieve en respek hubbe veur elkaar.
Of iech begriep ut hielemaol verkierd...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden