MVV Maastricht - NEC Nijmegen

06 feb 2021 19:03
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #31
Hoopgevend: Zeker ook de nieuwkomers Blummel en Dyanessy.
Mickels ? Wat kun je hem nu kwalijk nemen? ,het is toch echt Kalezic die hem in bracht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 19:04
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #32
Mooie prestatie van usmvke, mooie overwinning. Ook al was het de laatste 10 minuten weer zweten.
Het stond goed. En dit keer aanvallender ingesteld en de eerste helft was één van de beste dit seizoen. Veelbelovend wat Dianessy liet zien. Dit was in opbouwend opzicht de beste 45 minuten wat ik dit seizoen gezien heb van usmvvke. Soumaoro vind ik nog niet overtuigend, laat verdedigend toch wat te veel steekjes vallen. En Mickels was ronduit een dieptepunt... Wat mij betreft is zijn krediet helemaal op. Maar de trainer had het goed staan... En uit zijn interviews is er vertrouwen naar de toekomst. Inzet was er ook weer in het team.
Op naar de volgende match.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 19:17
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #33
MVV is er duidelijk beter op geworden. Dianessy had veel dreiging, Blummel doet me denken aan de goede jaren vanCroux. Maar ook Rico Zeegers wil ik niet onvermeld laten: verdedigend en aanvallend prima back. Beste man voor mij echter was Sürmeli. Rust en overzicht. En tot slot heeft Havekotte zich ook ontwikkeld tot een betrouwbare doelman. Met versterking op linksback en in de spits denk ik dat we al best bouwen aan een aardige ploeg voor volgend seizoen. Ik zou Havekotte, Rico Zeegers, Mares en Dianessy in elk geval proberen te houden. Soumaoro en Van Acker zijn twijfelgevallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 19:30
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #34
In de eerste helft speelde MVV fris van de lever. Inderdaad een van beste helften dit seizoen. NEC had wel meer balbezit, maar werd niet een keer gevaarlijk. Het middenveld maakte met Surmeli, Van Acker en Deom een goed gebalanceerde indruk. De organisatie stond prima en er was eindelijk (!) sprake van meer diepgang. Dianessy (duels aangaan, diepgang) en Blummel (steekpassjes en duels aangaan) deden voorin goed werk; Naudts komt echt tekort als centrumspits. Met meer afspeelmogelijkheden naar de linker- en rechterspits, komt het middenveld ook beter tot zijn recht.

De rode kaart voor de NEC-speler vond ik een te zware straf, maar zorgde ervoor dat MVV een mannetje meer had vanaf de 40 minuut. Toch was het NEC dat wat frisser uit de kleedkamer kwam.

Mares was twee keer attent bij rebounds van de lat (na een kwartier) en na slecht keeperswerk van Alblas (tweede helft). Eigenlijk was er helemaal niets aan de hand, toen invaller Mickels van zo'n 70 meter terugpasste: het buitenkansje werd benut door NEC en tien werd het als vanouds billenknijpen, met dank dus aan Mickels. Foi foi foi! Straftraining zou ik zeggen.

In de laatste tien minuten kreeg NEC nog een paar dotten van kansen, maar we hebben met Havekotte echt een betrouwbare sluitpost. Ik vind Soumaoro achterin geen versterking; zijn passes zijn risicoloos en in duels vind ik hem niet sterk. Ik zie daar straks toch liever Shermar Martina staan. En invallende Tim Zegers wordt in duels ook te gemakkelijk gepasseerd.

Al met al: eindelijk weer eens het gevoel dat er perspectief zit in deze vernieuwde selectie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, Kletswief, itsman, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 19:32 06 feb 2021 19:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #35
Mvv is eindelijk van dat 6/3/1 systeem af,gelukkig weer spelend met een voorhoede die creatief en goed aanwezig was.
Mares stond twee keer goed bij de 1 en de 2-0.
Zo kunnen wij indd bouwen aan een selectie voor het seizoen 21/22.
Haverkort begint ook verdienstelijk te keepen,al met al kunnen we met hele kleine stapjes weer naar boven kijken.
Zou dit de hand van kalezic zijn om zo zijn elftal te kunnen bouwen dat er volgend seizoen staat?...gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 19:59 06 feb 2021 20:03 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #36
Met Blummel, Dianessy, Sürmeli en Rico Zeegers heeft MVV versterkingen gehaald die allemaal potentie hebben om dit MVV beter te maken en die dus ook automatisch basisspeler zijn (al was daar ook niet heel veel voor nodig). Soumaoro vind ik zoals anderen ook al schrijven nog niet overtuigend.
Nu je met Dianessy (body en snelheid) en Blummel (techniek en durf) meer drang naar voren hebt, komt de rest ook beter tot zijn recht. Deom vind ik - nu-ie Blummel om zich heen heeft - veel meer renderen. Sürmeli liet een aantal keer zien dat-ie aanvallers mooi vrij kan spelen/diep kan sturen.
Achterin stond het redelijk. Ik wil Mares een compliment maken. No nonsens, doet (bijna) geen gekke dingen en scoort twee keer! Gewoon door goed op te letten en door te zetten. Ook Zeegers was solide.
MVV liet voor het eerst sinds tijden weer grote delen van de wedstrijd goede dingen zien tegen een heel pover NEC. Al kan dat laatste ook de verdienste van MVV zijn. Opvallend genoeg wordt het tegen tien man in de tweede helft dan toch weer rommelig en billen knijpen en over de bal van Mickels zal ik maar niets zeggen...
Napoleon beschreef deze wedstrijd (cynisch of niet?) als de eerste van een hele lange oefencampagne. Laten we hopen dat er iets moois ontstaat waar we volgend jaar de vruchten van kunnen plukken. En misschien zien we dit seizoen dan nog wat leuke wedstrijden en wat goals die stand en het aanzien een beetje opvijzelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Kletswief, bokkesprongen, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 20:23 06 feb 2021 20:23 door Ster_Drager.
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #37
Als we met dit team aan het bouwen zijn voor het nieuwe seizoen, dan moeten er contracten gaan worden uitgedeeld.
Anders heb je er uiteindelijk niks aan....

en dan vooral dianessy meteen een contract anabieden ! voordat een andere club ons voor is.
Misschien is dat al geregeld in het huurcontract? Al lijkt me dat sterk...

Surmeli en Blummel liggen gelukkig wel vast dat zijn ook de enige 2 van de nieuwelingen als ik me niet vergis.
Dat zijn 2 ware versterkingen voor MVV.
Ricardo zeegers, Dianessy en Soumao zijn gehuurd tot einde seizoen.
Zeegers en dianessy zie ik graag blijven.

Wil je komend seizoen mee doen voor de play-offs hebben we nog minstens 7 spelers van dit kaliber nodig.
Dus een (betrouwbare) investeerder(s) / grote sponsor blijft cruciaal in dit geval.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 20:38 06 feb 2021 20:42 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #38
Ik zal me vandaag zoals gesugereerd houden bij mijn mening over (buiten)spelers van MVV.

Een veel beter voetballend MVV met Blummel en Dianessey. Deom en Nauds komen nu ook beter uit de verf. Blummel is technisch echt heel erg goed. Hoe hij in de eerste helft bijvoorbeeld een moeilijke bal weet te controleren bij de achterlijn, met een man in zijn rug en er vervolgens ook nog langs gaat. Als hij dat weet vast te houden gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Dianessey ook soms gevaarlijk, maar mist natuurlijk nog ritme; hopelijk blijft hij blessurevrij en komt hij terug op niveau.

De nieuwe Zeegers 10x beter dan de oude. Het leek bij vlagen wel profvoetbal. Ik mis alleen Martina en Last nog een beetje. Hoop dat zij niet helemaal worden afgeschreven als echte MVV-ers. Last is veelbelovend en ik gun hem veel meer minuten. Zeker als je ziet dat Mickels op een gegeven moment wordt ingebracht, dan heb ik toch tien keer liever een Last - of wie dan ook -.

Voetballend lijkt het ergste voorlopig achter de rug. Laten we hopen dat ook financieel de boel op orde blijft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 20:48
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #39

Hill28 schreef : Ik zal me vandaag zoals gesugereerd houden bij mijn mening over (buiten)spelers van MVV.

Een veel beter voetballend MVV met Blummel en Dianessey. Deom en Nauds komen nu ook beter uit de verf. Blummel is technisch echt heel erg goed. Hoe hij in de eerste helft bijvoorbeeld een moeilijke bal weet te controleren bij de achterlijn, met een man in zijn rug en er vervolgens ook nog langs gaat. Als hij dat weet vast te houden gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Dianessey ook soms gevaarlijk, maar mist natuurlijk nog ritme; hopelijk blijft hij blessurevrij en komt hij terug op niveau.

De nieuwe Zeegers 10x beter dan de oude. Het leek bij vlagen wel profvoetbal. Ik mis alleen Martina en Last nog een beetje. Hoop dat zij niet helemaal worden afgeschreven als echte MVV-ers. Last is veelbelovend en ik gun hem veel meer minuten. Zeker als je ziet dat Mickels op een gegeven moment wordt ingebracht, dan heb ik toch tien keer liever een Last - of wie dan ook -.

Voetballend lijkt het ergste voorlopig achter de rug. Laten we hopen dat ook financieel de boel op orde blijft.



Haha, respect voor de steek onder water, kan ik zeer waarderen! :-)
Bovenstaande ben ik overigens 100% met je eens!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 13:00
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #40
Toch lekker zo'n oefenpotje winnen !
Kalazic haalt mooi de druk van dit team af ( maar geloof mij maar dat hij iedere match wil winnen )
En op de plek waar MVV staat kun je ook alleen maar "winnen" bijna iedereen staat boven je . Zo ook NEC ze hadden 41 punten en die hebben ze nog steeds, wij slechts 17 en nu 20 ! Als MVV heb je niks meer te verliezen je kunt "vrijuit" spelen

Zoals ik al zei de gehele blik ( een heel seizoen lang) is gericht op 2021-2022, wel knap dat je dat zo verkocht krijgt om een compleet seizoen op te offeren voor het aankomende seizoen , en in alles al een dikke streep te zetten !

Toch zitten daar positieve kanten aan, Elsen is verbannen naar de jeugd . De veren die hij van iedereen in zijn plaatselijk .... kreeg zijn natuurlijk voor de buhne . Ron gaat lekker afbouwen bij MVV en de jeugd met een budget van nog geen 250.000 per seizoen naar een hoger plan tillen. De talenten zullen de komende jaren zich in rap tempo gaan opvolgen nu Ron daar gaat voor kwaliteit ipv kwantiteit ( volgens Darije) .

Het andere positieve is dat we een heel seizoen zonder dat het echt pijn doet kunnen doorslikken en straks vergeten . Immers alles wat Darije zegt of doet wordt voor zoete koek gegeten . Let wel voor mij heeft hij ook de sympathie en mag hij er gewoon voor gaan. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik veel van zijn interviews totaal on na volgzaam vindt en soms helemaal geen idee heeft wat hij nu echt bedoeld .(maar dat kan aan mij liggen natuurlijk)

De reus NEC is verslagen en MVV gaat de komende 8 maanden bouwen om ergens in September klaar te zijn ?! Misschien zien we in periode 4 van dit seizoen al positieve effecten van de cultuur schommeling in de club.

En wellicht gaan we vanaf het nieuwe seizoen onder een compleet nieuwe eigenaar van start en zijn mannen als Erik Noor dan al niet meer in dienst ( want wie wil nu een directeur in dienst hebben die betrokken is bij 5 faillisementen en waar toch iets vreemds aan kleeft)
Het is en blijft voetbal en daarin kan alles gebeuren en is morgen niet als vandaag !

Om af te sluiten , toch fijn dat Elsen niet meer onze TD is, want die Mickels stond al jaren op zijn lijstje !!!

Op naar de volgende oefenmatch , de Graafschap uit.... niet verkeerd om weer eens met 6 verdedigers iets te proberen ! ;-)

( en voor mijn "fans" zie deze topic ook als een beetje cabaret ... zeker nu in hartje Corona )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 13:09
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #41
Zo daar heeft iemand zijn azijnzure blaas weer eens kunnen legen, lucht dat op Napoleon?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle, Kletswief, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 14:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #42

jeoff schreef : Zo daar heeft iemand zijn azijnzure blaas weer eens kunnen legen, lucht dat op Napoleon?


Fijn om “fans” zoals jou in mijn “publiek “ te hebben Jeoff !! Heel dankbaar zoiets !!



Neem je zelf niet zo serieus man ! Je veranderd mij toch niet !! “ cabaret in corona tijd “

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 15:37
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #43
Ik hoop dat MVV nu de boel een beetje voor is, want ik zie het alweer voor me dat die club uit het oosten zich op het einde van het seizoen meldt voor Dianessy....zoals ze met bijna alle favoriete spelers van MVV doen. Dus a.u.b. MVV leg deze speler (indien mogelijk) vast, nu jullie op de eerste rij zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 16:00 07 feb 2021 16:09 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #44
Toch leuk om te lezen! @napoleon! Ben het deels met je eens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2021 16:48
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #45


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden