MVV Maastricht - NEC Nijmegen
- De Zwarte Vogel
-
Topic Author
- Platinum Member
-
- nao väöre
MVV Maastricht - NEC Nijmegen
02 Feb 2021 16:19Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
Re: MVV Maastricht - NEC Nijmegen
02 Feb 2021 17:04Maar het is niet iets belangrijks om ruzie over te maken - alleen al de definitie, wat betekent "oudste stad" nou precies? Maastricht heeft een dergelijke status niet nodig om toeristen te trekken, dus laat die eer al tijden aan Nijmegen. Bekvechten is niet chique.
Dat gezegd hebbende; MVV speelde niet onaardig tegen Cambuur. NEC won vier van de laatste vijf wedstrijden, waaronder een bekerzege tegen Fortuna, en de niet gewonnen wedstrijd was een gelijkspel tegen Cambuur. Die zijn in vorm. Als het goed is, is Van Eijden er niet bij na zijn rode kaart, maar alsnog heeft NEC een prima selectie. Grote man is middenvelder Bruijn maar NEC is vooral erg compleet, daar komt het gevaar van allerlei verschillende spelers.
Ik ga voor 1-1.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boys_in_Red
-
- Elite Member
-
02 Feb 2021 21:23Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel
- bokkesprongen
-
- Away
- Platinum Member
-
02 Feb 2021 21:30 - 02 Feb 2021 21:37Havekotte
Rick Zeegers Waem of Sineli Saumauro T Zeegers
V/d Acker Deom Bossing Simeli /van Bommel
Diaanessy ,, Blummel
- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
02 Feb 2021 21:53bokkesprongen wrote: Opstelling MVV- Nec Nymegen ,
Havekotte
Diaanessy ,, Blummel
Zijn dit halve , kwarten of gewoon een hele krat pils je gutje ingeslagen? Mijn God , wist niet dat Ron nog zo veel nieuwe spelers wist te halen gisteren!
- Zeikbak
-
- Elite Member
-
02 Feb 2021 21:53bokkesprongen wrote: Opstelling MVV- Nec Nymegen ,
Havekotte
Diaanessy ,, Blummel
Bokkie, de maags d’r meh 11 opstelle

- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
02 Feb 2021 22:03 - 02 Feb 2021 22:05Ik vond Rico Zeegers tegen Cambuur zeer sterk voetballen. Nu stond hij ook tegen een kleutertje te spelen , maar die is doorgaans juist goed tegen ons.
De keeper zal vaststaan. We hebben simpelweg (met alle respect voor Lars van Meurs) geen betere keeper,
Rechtsback lijkt Rico (voor mij terecht) de voorkeur boven Tim. Centraal hoop ik op Mares-Angiulli. Linksback kunnen we beter zonder spelen. Salasiwa is een parodie op een voetballer en Last gaat er nooit komen. Als ik dan toch moet kiezen, kies ik als linksback voor Zev van Melick.
Blok voor de verdediging Sürmeli met Deom. Van Acker wordt bankzitter denk ik. Sürmeli is op voorspraak van Kalezic gehaald en Deom is een van de weinige die nog iets goed doet dit seizoen.
Daarvoor op lijn Dianessy (indien fit) - Bösing - Blummel. Een hele nieuwe linie. Het lag aan aanvallende creativiteit , niet waar?
Voorin good old Naudtsie! Sommige gaan me uitlachen , maar ik zou hier graag Mickels eens zien. Ik denk dat die man echt wat kan.
Eindelijk hebben we dan ook een wissels (mits fit) voor de gehele achterste linie , het blok voor de verdediging en de aanvallende linie. Alleen een echte , echte spits ontbreekt nog.
Zo , ik ga mijn bonnen verder tellen voor de Markt voor aankomend seizoen. De merchandise “noets mie naor Telstar” komt deze week ook online.
LAOT US DRUIME!
- Schapendonk
-
- Banned
-
02 Feb 2021 23:36 - 02 Feb 2021 23:40Volgens mij is het dat niet. Er zijn er die denken dat de Romeinen vanuit het zuiden eerst langs de rivier de Rijn zijn gelopen het huidige Nederland in. Maastricht ligt een stuk zuidelijker maar daarvoor moet je eerst de Rijn oversteken (destijds), en of ze dit eerst of later hebben gedaan is de vraag....mijn mening is eerst en toen de maas over, en dat maakt Maastricht ouder, maar hierover verschillen ze dus van mening.over de wedstrijd 2-1.Boys_in_Red wrote: Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel. De oudste stad van Nederland zou in dit geval dus inderdaad Nijmegen zijn, maar de oudste nederzetting Maastricht.
Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel
- LRB
-
- Platinum Member
-
03 Feb 2021 00:21 - 03 Feb 2021 00:24Schapendonk wrote:Volgens mij is het dat niet. Er zijn er die denken dat de Romeinen vanuit het zuiden eerst langs de rivier de Rijn zijn gelopen het huidige Nederland in. Maastricht ligt een stuk zuidelijker maar daarvoor moet je eerst de Rijn oversteken (destijds), en of ze dit eerst of later hebben gedaan is de vraag....mijn mening is eerst en toen de maas over, en dat maakt Maastricht ouder, maar hierover verschillen ze dus van mening.over de wedstrijd 2-1.Boys_in_Red wrote: Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel. De oudste stad van Nederland zou in dit geval dus inderdaad Nijmegen zijn, maar de oudste nederzetting Maastricht.
Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel
Maakt niks uit; de Eburonen waren er eerder en hebben Juul (Julius Cesar) een flink pak rammel gegeven ( zeer waarschijnlijk bij Kanne).
Kwam ze wel op een duur lesje te staan, want die jaagde ze bijna allemaal over de kling. Allemaal na te lezen in zijn boek "in Gallië" ( Commentarii Rerum in Gallia Gestarum).
Dat daarna o.a Karel de Grote een optrekje hier had ( oppe hook vaan de Vriethof) en nog meer historische coryfeeën ( na te lezen in "Chroniek van Maastricht van 70 na Chr. tot 1870 " van August Flament.... daar kunnen ze in Nijmegen niet aan tippen.
De enige bekenden die daar woonden waren Mariken van Nimwegen, 'n aw hoor die zich notabene terug trok in.....jawel Mestreech ( Wittevrouwenklooster) ,
dan Dries van Agt ( nog eine dee kos awhoore) en last but not least de ENIGE ECHTE coryfee uzzen eige Zwarte Vogel ( dee niks met awhoore te maake heet...) en boe kaom deze letste Vogel vandaan ? ! Zjus ..us sjoen Mestreech
Dus es eine euver Nijmeege begingt.... zegk teege dee gast : klop diech 'n ei-ke ... met de kompleminte vaan LRB
1:0
- Maakneetoetboenaotouw
-
- Visitor
-
03 Feb 2021 02:46Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
03 Feb 2021 03:05Haha, inderdaad. Jammer dat Zev vertrokken is. Had veel talent!Maakneetoetboenaotouw wrote: Mot wel zigge, vin ut ech hiel erg knap um Zev van Melick Linksback te wille höbbe...
- Schapendonk
-
- Banned
-
03 Feb 2021 06:25 - 03 Feb 2021 06:48Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
03 Feb 2021 07:18LRB wrote:Schapendonk wrote:Ik zag toevallig online nog een filmfragment Romeinen vs Eburonen over die hinderlaag bij Kanne? (voor de geinteresseerden).Boys_in_Red wrote:
Maakt niks uit; de Eburonen waren er eerder en hebben Juul (Julius Cesar) een flink pak rammel gegeven ( zeer waarschijnlijk bij Kanne).
Dus es eine euver Nijmeege begingt.... zegk teege dee gast : klop diech 'n ei-ke ... met de kompleminte vaan LRB
1:0
- Jacques
-
- Platinum Member
-
03 Feb 2021 08:23 - 03 Feb 2021 08:24Boys_in_Red wrote: Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel.
Dat is precies mijn punt - wat is dat voor rare definitie van "oudste stad"? Dat is de vertaling van een bepaalde Romeinse term (Municipum) die vooral verwijst naar burgerrechten als "stadsrechten" - en echt niet een objectieve antropologische blik of er een grote verzameling mensen was met diverse faciliteiten die als stad konden tellen. Het is in de huidige tijd al lastig om precies het onderscheid tussen dorp en stad te maken, laat staan 2000 jaar geleden. Zou het hedendaagse Eijsden in Namibië liggen, dan zou het duidelijk een stad zijn. Zou Maastricht in China liggen, dan zou men het een dorp vinden.
Lees bijvoorbeeld eens de Nederlandse wikipedia over die "stadsrechten", en daarna de Engelse. De verschillen zijn schrijnend en de Nederlandse pagina is dan ook voor het gemak volledig vanuit Nijmeegs perspectief geschreven om dat woord "stad" te kunnen claimen. De Engelse versie zegt letterlijk "the Latin term for a town or city". Zou je de term naar hedendaags Nederlands willen vertalen, dan zou waarschijnlijk "gemeente" nog de beste vertaling zijn. Niet "stad".
Nogmaals; laat Nijmegen maar roepen, wij als Maastrichtenaren liggen er niet wakker van, maar de claim slaat nergens op.
En mannen die over de Eburonen vs Romeinen praten - er zijn vondsten van 250.000 jaar geleden bij Belvédère gedaan, en vanaf toen steeds recentere vondsten. Duidelijke permanente bewoning van wat nu Maastricht is al honderden jaren, zo niet duizenden, voor de Romeinen en Eburonen hier kwamen. In Nijmegen is nauwelijks iets te vinden van voor de Romeinse tijd. Als het puur gaat om "waar waren eerder mensen aanwezig", dan wint Maastricht dat gemakkelijk en met de ogen dicht.
- Kay
-
- Elite Member
-
03 Feb 2021 12:59Als er uit de huidige lichting iemand van de eigen jeugd een vaste waarde kan worden de komende jaren, dan zou ik juist inzetten op Last. Mag wat mij betreft meer kansen krijgen, want Salasiwa brengt inderdaad niet wat je van iemand met zijn ervaring zou mogen verwachten.Lijnsje@tappunt wrote: Linksback kunnen we beter zonder spelen. Salasiwa is een parodie op een voetballer en Last gaat er nooit komen.
Die indruk had ik in het begin van het seizoen ook, dat er steeds dreiging van hem uit ging maar steeds niet helemaal er uit kwam wat er in zat. Tegen Cambuur was van die potentie niet zo veel meer te zien, was het gewoon een en al slordigheid. Nog even het voordeel van de twijfel, zo veel keuzes hebben we toch niet.Lijnsje@tappunt wrote: Voorin good old Naudtsie! Sommige gaan me uitlachen , maar ik zou hier graag Mickels eens zien. Ik denk dat die man echt wat kan.