MVV Maastricht - NEC Nijmegen

02 feb 2021 16:19
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #1
Zaterdagmiddag om 16.30 uur live op ESPN 1 de wedstrijd MVV Maastricht - NEC Nijmegen. Door de recente archeologische vondsten is het opnieuw iets minder zeker geworden dat Noviomagus ouder is dan Mosae Traiectum met daarbij de vicus aan de "euverkant". Alle gekheid op een stokje, ongeveer een jaar geleden werd een geldig doelpunt van de Nijmegenaren vlak voor tijd in de Geusselt niet als zodanig door de scheidsrechter en zijn assistent gehonoreerd. Ik stel voor dat Darije met zijn behoorlijk vernieuwde elftal ervoor zorgt dat ruim voor het laatste eindsignaal duidelijk is dat de 3 punten in Maastricht blijven. Dan kan ik hier weer met opgeheven hoofd naar buiten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 17:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #2
Natuurlijk is Nijmegen niet ouder dan Maastricht, waanzinnige stelling van de Nijmeegse kant. Ik zal jullie niet met details vermoeien maar vanuit zuiver historisch perspectief echt een heel vreemde claim vanuit het Nijmeegse.
Maar het is niet iets belangrijks om ruzie over te maken - alleen al de definitie, wat betekent "oudste stad" nou precies? Maastricht heeft een dergelijke status niet nodig om toeristen te trekken, dus laat die eer al tijden aan Nijmegen. Bekvechten is niet chique.

Dat gezegd hebbende; MVV speelde niet onaardig tegen Cambuur. NEC won vier van de laatste vijf wedstrijden, waaronder een bekerzege tegen Fortuna, en de niet gewonnen wedstrijd was een gelijkspel tegen Cambuur. Die zijn in vorm. Als het goed is, is Van Eijden er niet bij na zijn rode kaart, maar alsnog heeft NEC een prima selectie. Grote man is middenvelder Bruijn maar NEC is vooral erg compleet, daar komt het gevaar van allerlei verschillende spelers.

Ik ga voor 1-1.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:23
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #3
Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel. De oudste stad van Nederland zou in dit geval dus inderdaad Nijmegen zijn, maar de oudste nederzetting Maastricht.

Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:30 02 feb 2021 21:37 door bokkesprongen. Reden: Stond iets fouts in de mail
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #4
Opstelling MVV- Nec Nymegen ,

Havekotte
Rick Zeegers Waem of Sineli Saumauro T Zeegers

V/d Acker Deom Bossing Simeli /van Bommel

Diaanessy ,, Blummel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:53
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #5

bokkesprongen schreef : Opstelling MVV- Nec Nymegen ,

Havekotte
Rick Zeegers Waem of Sineli Saumauro T Zeegers

V/d Acker Deom Bossing Simeli /van Bommel

Diaanessy ,, Blummel


Zijn dit halve , kwarten of gewoon een hele krat pils je gutje ingeslagen? Mijn God , wist niet dat Ron nog zo veel nieuwe spelers wist te halen gisteren!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 21:53
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #6

bokkesprongen schreef : Opstelling MVV- Nec Nymegen ,

Havekotte
Rick Zeegers Waem of Sineli Saumauro T Zeegers

V/d Acker Deom Bossing Simeli /van Bommel

Diaanessy ,, Blummel


Bokkie, de maags d’r meh 11 opstelle ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 22:03 02 feb 2021 22:05 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #7
Eigenlijk ga ik nu eens de trainer beoordelen op zijn kunde. De waaier “ik heb geen spelers” gaat hopelijk vanaf nu niet meer op.

Ik vond Rico Zeegers tegen Cambuur zeer sterk voetballen. Nu stond hij ook tegen een kleutertje te spelen , maar die is doorgaans juist goed tegen ons.

De keeper zal vaststaan. We hebben simpelweg (met alle respect voor Lars van Meurs) geen betere keeper,

Rechtsback lijkt Rico (voor mij terecht) de voorkeur boven Tim. Centraal hoop ik op Mares-Angiulli. Linksback kunnen we beter zonder spelen. Salasiwa is een parodie op een voetballer en Last gaat er nooit komen. Als ik dan toch moet kiezen, kies ik als linksback voor Zev van Melick.

Blok voor de verdediging Sürmeli met Deom. Van Acker wordt bankzitter denk ik. Sürmeli is op voorspraak van Kalezic gehaald en Deom is een van de weinige die nog iets goed doet dit seizoen.

Daarvoor op lijn Dianessy (indien fit) - Bösing - Blummel. Een hele nieuwe linie. Het lag aan aanvallende creativiteit , niet waar?

Voorin good old Naudtsie! Sommige gaan me uitlachen , maar ik zou hier graag Mickels eens zien. Ik denk dat die man echt wat kan.

Eindelijk hebben we dan ook een wissels (mits fit) voor de gehele achterste linie , het blok voor de verdediging en de aanvallende linie. Alleen een echte , echte spits ontbreekt nog.

Zo , ik ga mijn bonnen verder tellen voor de Markt voor aankomend seizoen. De merchandise “noets mie naor Telstar” komt deze week ook online.

LAOT US DRUIME!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 23:36 02 feb 2021 23:40 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #8

Boys_in_Red schreef : Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel. De oudste stad van Nederland zou in dit geval dus inderdaad Nijmegen zijn, maar de oudste nederzetting Maastricht.

Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel

Volgens mij is het dat niet. Er zijn er die denken dat de Romeinen vanuit het zuiden eerst langs de rivier de Rijn zijn gelopen het huidige Nederland in. Maastricht ligt een stuk zuidelijker maar daarvoor moet je eerst de Rijn oversteken (destijds), en of ze dit eerst of later hebben gedaan is de vraag....mijn mening is eerst en toen de maas over, en dat maakt Maastricht ouder, maar hierover verschillen ze dus van mening.over de wedstrijd 2-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 00:21 03 feb 2021 00:24 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #9

Schapendonk schreef :

Boys_in_Red schreef : Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel. De oudste stad van Nederland zou in dit geval dus inderdaad Nijmegen zijn, maar de oudste nederzetting Maastricht.

Over de wedstrijd: na de recente toevoegingen aan de selectie een 2-2 gelijkspel

Volgens mij is het dat niet. Er zijn er die denken dat de Romeinen vanuit het zuiden eerst langs de rivier de Rijn zijn gelopen het huidige Nederland in. Maastricht ligt een stuk zuidelijker maar daarvoor moet je eerst de Rijn oversteken (destijds), en of ze dit eerst of later hebben gedaan is de vraag....mijn mening is eerst en toen de maas over, en dat maakt Maastricht ouder, maar hierover verschillen ze dus van mening.over de wedstrijd 2-1.


Maakt niks uit; de Eburonen waren er eerder en hebben Juul (Julius Cesar) een flink pak rammel gegeven ( zeer waarschijnlijk bij Kanne).
Kwam ze wel op een duur lesje te staan, want die jaagde ze bijna allemaal over de kling. Allemaal na te lezen in zijn boek "in Gallië" ( Commentarii Rerum in Gallia Gestarum).
Dat daarna o.a Karel de Grote een optrekje hier had ( oppe hook vaan de Vriethof) en nog meer historische coryfeeën ( na te lezen in "Chroniek van Maastricht van 70 na Chr. tot 1870 " van August Flament.... daar kunnen ze in Nijmegen niet aan tippen.
De enige bekenden die daar woonden waren Mariken van Nimwegen, 'n aw hoor die zich notabene terug trok in.....jawel Mestreech ( Wittevrouwenklooster) ,
dan Dries van Agt ( nog eine dee kos awhoore) en last but not least de ENIGE ECHTE coryfee uzzen eige Zwarte Vogel ( dee niks met awhoore te maake heet...) en boe kaom deze letste Vogel vandaan ? ! Zjus ..us sjoen Mestreech

Dus es eine euver Nijmeege begingt.... zegk teege dee gast : klop diech 'n ei-ke ... met de kompleminte vaan LRB

1:0
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 02:46
Maakneetoetboenaotouw
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #10
Mot wel zigge, vin ut ech hiel erg knap um Zev van Melick Linksback te wille höbbe...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 03:05
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #11

Maakneetoetboenaotouw schreef : Mot wel zigge, vin ut ech hiel erg knap um Zev van Melick Linksback te wille höbbe...

Haha, inderdaad. Jammer dat Zev vertrokken is. Had veel talent!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 06:25 03 feb 2021 06:48 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #12
Inderdaad, de Eburonen waren hier eerder, maar zijn deels uitgeroeid door de Romeinen (genocide). De Romeinen hebben Ambiorix, de leider van de Eburonen echter nooit te pakken kunnen krijgen. Vandaar het standbeeld van Ambiorix in Tongeren. Nee, natuurlijk kan Nijmegen niet tippen aan het mooie Maastricht, maar daarom denk ik ook de jaloezie, en moet men toch met iets komen, om dit te ontkrachten boven de grote rivieren....echter zijn het (helaas) wel de Romeinen die de eerste steen of houten paal van Maastricht hebben neergezet en volgens mij niet de Eburonen. En de vraag was/is, waar de Romeinen nu eerst aankwamen om die eerste steen te leggen. Voor mij/ons is het geen discussie, maar wil je dit gebied pas echt eren, moet je inderdaad de vlag van de Eburonen en Ambiorix laten wapperen in het stadion....maar of dat zo wenselijk is weet ik niet, want ze zaten waarschijnlijk ook in Kerkrade en Sittard. Dus dan toch liever maar die van de Romeinen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 07:18
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #13

LRB schreef :

Schapendonk schreef :

Boys_in_Red schreef :
Maakt niks uit; de Eburonen waren er eerder en hebben Juul (Julius Cesar) een flink pak rammel gegeven ( zeer waarschijnlijk bij Kanne).


Dus es eine euver Nijmeege begingt.... zegk teege dee gast : klop diech 'n ei-ke ... met de kompleminte vaan LRB

1:0

Ik zag toevallig online nog een filmfragment Romeinen vs Eburonen over die hinderlaag bij Kanne? (voor de geinteresseerden).

De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 08:23 03 feb 2021 08:24 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #14

Boys_in_Red schreef : Als ik het me goed herinner heeft deze claim te maken met het feit dat Maastricht nooit stadrechten heeft gehad ten tijden van het Romeinse rijk. Nijmegen daarentegen wel.


Dat is precies mijn punt - wat is dat voor rare definitie van "oudste stad"? Dat is de vertaling van een bepaalde Romeinse term (Municipum) die vooral verwijst naar burgerrechten als "stadsrechten" - en echt niet een objectieve antropologische blik of er een grote verzameling mensen was met diverse faciliteiten die als stad konden tellen. Het is in de huidige tijd al lastig om precies het onderscheid tussen dorp en stad te maken, laat staan 2000 jaar geleden. Zou het hedendaagse Eijsden in Namibië liggen, dan zou het duidelijk een stad zijn. Zou Maastricht in China liggen, dan zou men het een dorp vinden.
Lees bijvoorbeeld eens de Nederlandse wikipedia over die "stadsrechten", en daarna de Engelse. De verschillen zijn schrijnend en de Nederlandse pagina is dan ook voor het gemak volledig vanuit Nijmeegs perspectief geschreven om dat woord "stad" te kunnen claimen. De Engelse versie zegt letterlijk "the Latin term for a town or city". Zou je de term naar hedendaags Nederlands willen vertalen, dan zou waarschijnlijk "gemeente" nog de beste vertaling zijn. Niet "stad".

Nogmaals; laat Nijmegen maar roepen, wij als Maastrichtenaren liggen er niet wakker van, maar de claim slaat nergens op.

En mannen die over de Eburonen vs Romeinen praten - er zijn vondsten van 250.000 jaar geleden bij Belvédère gedaan, en vanaf toen steeds recentere vondsten. Duidelijke permanente bewoning van wat nu Maastricht is al honderden jaren, zo niet duizenden, voor de Romeinen en Eburonen hier kwamen. In Nijmegen is nauwelijks iets te vinden van voor de Romeinse tijd. Als het puur gaat om "waar waren eerder mensen aanwezig", dan wint Maastricht dat gemakkelijk en met de ogen dicht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 12:59
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 247
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #15

Lijnsje@tappunt schreef : Linksback kunnen we beter zonder spelen. Salasiwa is een parodie op een voetballer en Last gaat er nooit komen.

Als er uit de huidige lichting iemand van de eigen jeugd een vaste waarde kan worden de komende jaren, dan zou ik juist inzetten op Last. Mag wat mij betreft meer kansen krijgen, want Salasiwa brengt inderdaad niet wat je van iemand met zijn ervaring zou mogen verwachten.

Lijnsje@tappunt schreef : Voorin good old Naudtsie! Sommige gaan me uitlachen , maar ik zou hier graag Mickels eens zien. Ik denk dat die man echt wat kan.

Die indruk had ik in het begin van het seizoen ook, dat er steeds dreiging van hem uit ging maar steeds niet helemaal er uit kwam wat er in zat. Tegen Cambuur was van die potentie niet zo veel meer te zien, was het gewoon een en al slordigheid. Nog even het voordeel van de twijfel, zo veel keuzes hebben we toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden