Re:MVV - Telstar

25 feb 2021 23:10
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Telstar #1
Voorbeschouwing van DDL hieronder.. Zit een overwinning er in morgen?

MVV aast op een ‘hattrick’ aan thuiszeges. Als de Maastrichtenaren vrijdagavond (18.45 uur) Telstar verslaan, is de derde opeenvolgende zege in De Geusselt een feit. Dat lukte in februari 2019 voor het laatst.
MVV treft met Telstar een kwakkelende tegenstander. Die ploeg heeft dringend punten nodig in de strijd voor de play-offs. Na een aardige eerste competitiehelft is de afgelopen periode de klad er in gekomen bij Telstar. De Noord-Hollanders wisten de afgelopen vijf wedstrijden niet te winnen, maar staat nog wel negende op de ranglijst.

Bij de Maastrichtenaren ziet het er na de winterstop juist wat beter uit. Vooral in De Geusselt worden in het nieuwe jaar punten behaald. De laatste twee thuisduels won de ploeg van Kalezic en alleen van Jong FC Utrecht werd verloren in de competitie.

Op het personele vlak is er positief nieuws. Thibaut van Acker is weer van de partij. Hij moest afgelopen wedstrijd tegen Excelsior verstek laten gaan nadat hij in het duel tegen De Graafschap een hersenschudding had opgelopen.

Vermoedelijke opstelling: Havekotte, Tim Zeegers, Soumaoro, Mares, Salasiwa, Sürmeli, Van Acker, Deom, Blummel, Naudts, Dianessy
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 09:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Re:MVV - Telstar #2
Telstar begon het seizoen onder wondertrainer Jonker goed gezien hun zeer beperkte budget. Slechts twee nederlagen in de eerste tien wedstrijden, één van die nederlagen was tegen MVV.

Zoals teams onder Jonker wel vaker gebeurt komt na een paar maanden de klad er in en zakken ze af. Dat gebeurde Telstar vorig jaar (na dertien wedstrijden stond Telstar keurig zevende maar "eindigde" in het afgekapte seizoen als elfde). Maar ook eerder, in de drie seizoenen bij ons, zag je dit patroon: vroeg in het seizoen op of rond een play-off plaats, daarna wegzakken naar de grauwe middenmoot of zelfs lager dan dat. In 99/00 was Jonker een jaartje trainer bij Volendam en ook daar laat de grafiek van klassering per speeldag eenzelfde verloop zien, een kleine opleving in het begin en daarna recht naar onderen en stabiel laag.

Concreet won Telstar al vijf wedstrijden niet meer. Drie keer werd het een gelijkspel, tegen Go Ahead en NAC verloor Telstar. Telstar kampt met de nodige blessuregevallen, ik citeer het NH dagblad:

Bij Telstar ontbreken in ieder geval Frank Korpershoek, Sven van Doorm, Siebe Vandermeulen, Richelor Sprangers, Robin Eindhoven en Kick Groot.

Twijfelgevallen zijn Anass Najah, Tom Overtoom, Ilias Bronkhorst. Najah verliet tijdens de training voortijdig het veld.

Yaël Liesdek en Gyliano van Velzen stonden donderdag wel op het veld, maar deden niet de gehele training mee.


Liesdek, Korpershoek, Bronkhorst en Vandermeulen zijn verdedigers die normaal gezien veel speeltijd krijgen. Drie van de vier zijn mits fit meestal basisspeler en nummer vier (Vandermeulen) is vaste stand-in. Kick Groot is ook een verdediger maar volgens mij het hele seizoen al geblesseerd. Van Doorm, Najah en Overtoom zijn allen middenvelders, de eerste twee spelen altijd als ze fit zijn. Overtoom wat minder maar was twee jaar geleden nog de regisseur op het middenveld van Almere die ons toen compleet zoek speelde.
Van Velzen is samen met Plet (die er wel gewoon bij is) de uitblinker in de aanval.

Mochten al deze spelers inderdaad niet aanwezig zijn, dan is Plet zo ongeveer de enige speler voor wie we bang moeten zijn vanavond.

MVV zit in een flow, ik ben optimistisch, we winnen dit met 2-0!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M.V.V. 1902, bokkesprongen, Sjuulke, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 11:19
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Re:MVV - Telstar #3
Iech dink 2-0...

De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 16:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Re:MVV - Telstar #4
Alles is al gezegd; MVV in een ''flow'' , Telstar in een dip met afwezigen

4-0!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 19:32
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Re:MVV - Telstar #5
Aardige eerste helft. Dianessy niet fit genoeg voor 90 minuten? Anders mag van mij Naudts naar de bank en Mickels dan maar in de punt, daar komt tenminste nog een beetje dreiging vanaf itt Naudts.

Verschil tussen Tim en Rico Zeegers is helaas ook groot. Tim is eigenlijk puur veldvulling, zeker in aanvallend opzicht en in balbezit.

Sürmeli is een 100% aanwinst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 20:49
Sjiek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 27
Meer
Re:MVV - Telstar #6
Idd, Surmeli maakt indruk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 20:53
Burgundian043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Re:MVV - Telstar #7
Ook Soumaoro speelt steeds beter, heel sterk in duels en altijd optijd bij de bal met zijn lange benen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 20:54
Burgundian043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Re:MVV - Telstar #8
Tim Zeegers viel trouwens erg tegen vandaag.
Maar is wel nog erg jong natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 21:36
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Re:MVV - Telstar #9

Burgundian043 schreef : Tim Zeegers viel trouwens erg tegen vandaag.
Maar is wel nog erg jong natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Heb niet veel mee gekregen van de wedstrijd door omstandigheden.
Maar wat ik zag van Tim vond ik hem erg onzeker,,acteren,,.ik vind rico een betere speler,en toch wel degelijker spelen met minder risico in zijn spel.
Vandaag alweer 3 punter gaat de goede kant op...mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 21:43 26 feb 2021 21:45 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Re:MVV - Telstar #10
Qua wedstrijdbeeld het omgekeerde van wat we de afgelopen tijd een aantal keer hebben gezien. Bijvoorbeeld tegen De Graafschap. Toen begon MVV slap en werd het in de tweede helft strijdvaardiger. Nu werd er meteen fel en fanatiek begonnen en was er in de tweede helft weinig lijn in het spel te ontdekken.
Tegen een zwaar gehavend Telstar (bij wie een half team aan basiskrachten ontbrak) was MVV in de eerste helft de bovenliggende partij. De backs hoog bij balbezit, snel druk zetten bij balverlies en vervolgens via het controlerende, creatieve middenveld de bal weer met beleid naar voren brengen. En het mag gezegd: Mickels leek in die eerste helft in niets meer op de man die we de voorgaande wedstrijden hebben gezien. Hij was nu fel, snel, opportunistisch en achter zijn schot zat meer kracht dan ik tot nog toe van heb heb gezien. Overigens zonder verder beslissend te zijn. Ook Naudts was fel. Echt grote kansen leverde dat niet op. Gelukkig werd er al vroeg in de tweede helft gescoord door Sürmeli, want daarna werd het alleen maar minder. Mickels en Naudts kwamen niet meer in het spel voor, simpele ballen werden vanuit het middenveld ingeleverd en de backs (met name Zeegers) werden continu overlopen. Ook na de wissel Mickels <-> Dianessy leek er weinig verandering in het spel te komen. Sterker nog, ik vond Dianessy erg afwachtend en voorzichtig. Maar na een eindfase billenknijpen, was het diezelfde Dianessy die na een goede bal van Soumaoro goed voorgaf en Angiulli liet scoren. Kortom: vooralsnog van onschatbare waarde voor dit MVV.
Nee, het was vandaag met name in de tweede helft niet goed maar who cares? Twee overwinningen op rij, twee keer op rij de nul gehouden en vier keer op rij thuis niet meer verloren. Het weekend is in ieder geval prima begonnen. Complimenten specifiek voor Mares (weer solide), Soumaoro (die beter aan het worden is), Sürmeli (overzicht en rust) en Havekotte (die toch weer belangrijk is).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, opadiehard, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 21:46
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Re:MVV - Telstar #11
Sinds we met echt op papier 5 man achterin spelen , begint het te draaien lijkt het wel. Of ja , draaien...we halen punten. Vandaag was een dramatische wedstrijd van beide kanten. Telstar was blij dat ze 11 man op het wedstrijdformulier kregen , wij zijn blij als Naudts en Mickels een wissel krijgen.

Jammer dat Blummel in dit systeem niet echt aan de buitenkant speelt. Ik vind het nog steeds een goede voetballer , maar hij rendeert echt minder in de as. Mickels was ietjes beter vandaag , om over Naudts maar te zwijgen. Typerend dat een centrale verdediger meer voor elkaar weet te spelen in 3 minuten. Enfin.

Havekotte begint een betrouwbare sluippost te worden. Nog geen puntenpakker , maar wellicht gaat dat nog komen. Zeegers heeft het geluk dat hij loopvermogen heeft , want hij is toch (voor nu dan) te zwak voor dit niveau. Soumaoro wordt steeds stabieler , Mares degelijk en Sürmeli met kop en schouders erbovenuit ; verdedigend sterk , rust aan de bal en opbouwend bepalend.

Een degelijke overwinning op een zwak Telstar. Drie op rij thuis gewonnen. Hopelijk zetten ze dit eens door.

Ik krijg overigens het idee dat KaleIc spelers gewoon niet selecteert. Volgens MVV zijn ze fit (Zamouri bijvoorbeeld) , maar zitten ze vervolgens niet bij de selectie. Vreemd....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 21:51
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Re:MVV - Telstar #12

opadiehard schreef :

Burgundian043 schreef : Tim Zeegers viel trouwens erg tegen vandaag.
Maar is wel nog erg jong natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Heb niet veel mee gekregen van de wedstrijd door omstandigheden.
Maar wat ik zag van Tim vond ik hem erg onzeker,,acteren,,.ik vind rico een betere speler,en toch wel degelijker spelen met minder risico in zijn spel.
Vandaag alweer 3 punter gaat de goede kant op...mvrgr Opa.



Helaas in de History van MVV weet je als supporter die winnen niet zoveel en NU winnen ze 2 maal achter elkaar en gaan we zeuren die ene speler deed het niet goed . Koester de winst van vandaag en vorige week ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 23:08
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Telstar #13
Geen hoogstaande wedstrijd met een rommelige tweede helft, maar gewoon een lekkere 2-0 overwinning.. Mooi begin van het weekend weer!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2021 00:44
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Re:MVV - Telstar #14
Wat betreft het wedstrijdbeeld heb ik weinig toe te voegen aan de analyse van MVV 1902. Thx!

Soumaoro speelde een foutloze wedstrijd en was beslissend met zijn pass op Dianessy, waaruit de 2-0 voortkwam. Erg sterk. Voor mij MOTM. De rust van Van Acker en Surmeli werkt ook prima voor dit team.

Telstar speelde alles op links. Alle ballen richting Tim Zeegers was blijkbaar het devies van Andries Jonker. Gelukkig had Tim goede rugdekking van de solide Mares en Surmeli: een goede organisatie. Ik denk dat Rico Zeegers meer kwaliteit heeft, maar de werklust van Tim Zeegers is wel fraai!

Ik vind MVV wel erg traag in de omschakeling. Als de bal gewonnen wordt, is blijkbaar de instelling dat de bal in de ploeg moet worden gehouden. Een aanvallende impuls richting Blummel (inderdaad onzichtbaar centraal spelend) of Dianessy zou dan welkom zijn.

Mickels speelde eindelijk eens een redelijke partij, maar we hebben helaas geen dodelijk efficiënte spitsen. Als MVV een goede centrumspits aantrekt, heb je met Blummel en Dianessy een prima voorhoede.

Kortom: het kan altijd beter, maar dit MVV begint zich te profileren. Dik tevreden het weekend in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2021 07:13
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Re:MVV - Telstar #15
Ik vraag me af of de trainer niet ziet wat ik wel denk te zien.
Als Naudts erin staat, spelen we met 10 man.
Ik vraag me af wie die man gescout heeft ???

Tim Zeegers was gisteren inderdaad wat minder, maar hij werkt zich kapot.
Verder niet veel over de wedstrijd te zeggen daar we tegen het tweede van Telstar speelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden