Re:MVV - Telstar

05 sept 2021 17:34
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
Re:MVV - Telstar #16
Telstar was natuurlijk erg zwak, maar dan nog was dit een erg knappe zege van MVV. Centraal duo Delferrière-Waem had Plet in de tas. Keulen begon prima, maar zijn blessure maakte MVV niet zwakker. Integendeel.
Je zag meteen de klasse en slimmigheid van Alberg, die aan de basis stond van de 1-0 en de 3-0, en ook in de 2-0 een slimme bal gaf aan Remans, die ook prima speelde. Telstar had niks in te brengen. Na rust controleerde MVV en had Ntelo eigenlijk het duel helemaal in het slot moeten gooien, die kans moet hij eigenlijk maken. Maar MVV kwam geen moment in de problemen en controleerde de tweede helft.
Uitblinkers voor mij Souren en Kleinen. Veel voetbal op het middenveld, vooral Souren speelde uitstekend. Ook Blummel was goed, net als Labylle die als back beter voor de dag komt dan als linksbuiten.
Al met al een prima zege en een dito seizoenstart!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Huib, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Sjiek, Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 18:21
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Re:MVV - Telstar #17
Synchroon aan het Nederlands elftal van Louis van Gaal, zie je ook MVV stappen maken. Met een keeper die plots toch weer een relatief betrouwbare sluitpost blijkt, doelpunten van Remans die in het Oosten kennelijk over het hoofd is gezien, omdat ze enkel bij ons over de Geusseltschutting kijken, met een Labylle op de juiste positie, een gevaarlijke Ntelo, een uitblinkende Blummel en een twaalfde man die meer minuten maakte dan beide selecties samen, een mooie overwinning behaald! Hopelijk geen zeperds meer, en volle krach veuroet. 5e plaats, vóór Ado, Almere, Venlo en consorten. Laot goan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 18:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Re:MVV - Telstar #18
In het weekend die eigenlijk helemaal in t teken stond van de GP van Zandvoort , heeft MVV een prima overwinning geboekt

Geheel terecht en niets op aan te merken heeft MVV het Telstar van Andries Jonker verslagen .
MVV was ook gewoon beter , slimmer en handiger met Remans die een heerlijke energieke indruk op mij maakte en Alberg die zijn techniek liet zien

Ook mooi was de blijk van waardering van de MVV supporters na afloop van de match naar Andries ,toen hij na de catacombe liep , dat met een mooi applaus werd ondersteund

Een mooie start van MVV , de competitie is nog heel lang en 9 uit 5 is een mooi begin
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 18:46
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Re:MVV - Telstar #19
Lekker om die 5-0 nederlaag tegen Volendam alweer weg te poetsen tegen Telstar. Top gedaan mannen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 18:47
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Re:MVV - Telstar #20
Mooi om de kater van vorige week op deze manier weg te spoelen. Van een 5-0 pak op de broek naar een klinkende 3-0 overwinning. Dat is veerkracht. Dit Telstar was dan ook de ideale tegenstander voor MVV. Normaal laat Jonker zijn team best aardig spelen, maar daar was vandaag weinig sprake van. Dat kan ook de verdienste van MVV zijn geweest.
Over MVV dan. Enkele namen die mij vandaag opvielen: Delferriere en Waem vond ik solide spelen. Die twee willen zich nog wel eens verslikken in hun eigen enthousiasme, maar hebben onmiskenbaar potentie. Waem heeft vandaag behoorlijk wat gevrijworsteld met Plet. Meermaals kwam-ie als winnaar uit de strijd.
Het trio Souren, Alberg en Kleinen vond ik verdienstelijk. Alberg is niet het type speler die een paar meter te veel maakt, daar zijn Souren en Kleinen voor. Hij heeft wel voetbal en slimmigheidjes in zich. Gaf een mooi balletje op Remans en had enkele goeie acties in huis.
Voorin viel Remans op. Harde werker die ook een goaltje kan maken. Veelzeggend dat-ie Wels besprong na zijn goal. Volgens mij een jongen die vooral goed in zijn vel zit als-ie veel minuten kan maken.
Algemeen dan: leuke combinaties gezien, waarbij wel nog moet worden gewerkt aan het elimineren van slordigheden.
Al met al verloren van ploegen waar je van kan verliezen (De Graafschap, Volendam) en gewonnen van ploegen waarvan je wel mag winnen (Jong FC Utrecht, Helmond Sport en Telstar). In dat opzicht wordt de wedstrijd tegen FC Emmen een interessante. Bij aanvang van het seizoen getipt als een ploeg die mee gaat doen om het kampioenschap, maar die vooralsnog een valse start heeft gemaakt. Benieuwd wat dit jonge, enthousiaste MVV daar kan laten zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 19:40
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Re:MVV - Telstar #21
Dik verdiende overwinning van Mvv tegen Telstar.
Eerste helft liet Mvv leuke dingen zien, Telstar kwam er niet aan te pas, tweede helft zaten de meeste spelers er helemaal doorheen, de hitte en de vechtlust van de meeste Mvv spelers eiste zijn tol.
Mart Remans is een goede aanwinst en zeer welkom bij Mvv, een speler met een tomeloze inzet die (mooie) doelpunten kan maken. Mooi dat hij nu voor Mvv speelt, bij onze buurclub heeft men geen oog voor spelers uit de regio, alles van ver buitenaf is duurder en beter is hun filosofie.
Ik vind, in tegenstelling tot voorgaande berichten, Alberg niet geweldig. Hij loopt geen meter teveel, oogt lui en komt arrogant over.
Labylle kan veel beter, hoop snel weer de echte Leroy te zien, spits Ntelo was onopvallend, vraag me nog af hoe hij geheel vrij voor de goal ernaast schoot.
Telstar was kansloos tegen een veel beter Mvv en dat verdient een pluim!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 21:38
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Re:MVV - Telstar #22
Prima 1e helft met een heel effectief MVV. Deze groep heeft echt veel meer potentie dan de groep van vorig jaar en ze opereren echt als een team. Ook de invallers doen weinig tot niet onder voor de basis elf (is ook vaak anders geweest).
Alberg mag nog wel paar kilootjes lozen maar hij brengt echt extra voetballend vermogen in deze groep ! Als al die jonge gasten om hem heen de "vuile meters" willen opknappen, want dat gaat hij zeker niet doen, en het wil mee zitten met blessures en schorsingen, kan het wel eens een heel leuk seizoen worden.
Ik heb vertrouwen in de trainers dat deze groep als team blijft knokken want dat blijft wel echt nodig om te verassen! Gaan het meemaken....
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 21:52 05 sept 2021 22:08 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Re:MVV - Telstar #23
Lekker middagje zo, heerlijk weer, goeie sfeer en een met name in de eerste helft fris en fel MVV. Terechte overwinning verder. Ik heb dit seizoen 3 wedstrijden gezien, tegen Jong Utrecht, de Graafschap en nu dus. Die tegen Jong Utrecht laat ik buiten beschouwing, aangezien ongeveer de helft van de basis van vandaag toen niet meedeed. De Graafschap won terecht, maar dat lag voor een belangrijk deel aan de cadeautjes die MVV uitdeelde. Over het algemeen vond ik MVV die wedstrijd niet slecht spelen en in elk geval keihard werken en met drang naar voren spelen (dat laatste is een enorm verschil met de vorige trainer!). Ook vandaag vond ik dat weer.

Want ook vandaag vond ik MVV, zoals eerder gezegd, fel en fris spelen (toegegeven, dit was een tegenstander van een heel ander kaliber natuurlijk). Ik las dat niet iedereen tevreden is over de transferperiode. Dat snap ik ergens wel, in die zin dat dit elftal duidelijk bepaalde zwaktes heeft. De achterhoede heeft vanwege de onervarenheid altijd een foutje in zich, al vind ik Delferriere een absolute aanwinst en zit in Waem en Zeegers potentie. Labylle op linksachter is duidelijk beter dan Keulen. Een ervaren centrale verdediger zou nog een mooie aanwinst zijn geweest, wie weet komt er nog wat uit de hoge hoed. Tegelijkertijd hebben ze deze wedstrijd nauwelijks iets weggegeven. Om nu te zeggen dat de verdediging er zwaar op achteruit is gegaan ten opzichte van vorig, dat kan ik ook weer niet zeggen. Ter vergelijking, vorig seizoen speelden we met Swanson en Salasiwa rechts- en linksachter.

Souren speelde een prima wedstrijd  op het middenveld. Kleinen idem, al verwacht ik dat Dzepar zijn plek zal innemen op termijn. Alberg verzet inderdaad weinig werk, al komt dat misschien ook door gebrek aan ritme. Dat hij voetballend vermogen heeft blijkt uit die pass waaruit de 1-0 viel. Tja, als hij wat minder meters maakt maar wel op deze manier beslissend is, graag! Een fatsoenlijke nummer 10 hebben we in geen jaren gehad. Als ik een pilsje kreeg voor al die keren de afgelopen seizoenen dat uitbraken of aanvallen faalden vanwege een mislukte laatste pass, een misplaatste steekbal etc dan was ik de komende maand aan een stuk door bezopen. Ik heb goeie hoop dat dit met Alberg beter zal gaan, al moet natuurlijk wel de nuance worden gemaakt dat ik mijn oordeel nu baseer op 1 wedstrijd tegen een matige tegenstander. Zaak is wel dat anderen de meters maken die Alberg misschien niet maakt. Maar dat zou op papier met Souren en Dzepar wel goed moeten komen.

Met name voorin vind ik ons enorm vooruitgegaan. Blummel, Ntelo en Remans zijn allen spelers die een actie in huis hebben, snelheid en techniek hebben. Daar zit echt veel dreiging in. Natuurlijk gaat niet alles goed, Ntelo was vandaag wat onzichtbaar en moet die kans natuurlijk maken (maar laten we eerlijk zijn, beter dat hij vandaag bij 3-0 miste dan bij weet ik veel, een 0-0 stand). Blummel en Remans werken allebei keihard (Remans mag dat zelfs op basis van vandaag wel een beetje meer doseren), hebben een actie in zich. Plus, alledrie hebben voetballend en scorend vermogen. Iets dat de afgelopen seizoenen beide meestal ontbrak in onze aanval. Met name vorig seizoen waren we, zeker de eerste helft, volledig afhankelijk van de momenten van Schroyen. Vergelijk het elftal dat ruwweg een jaar geleden tegen Telstar speelde even met dit. Voorin stonden in de basis Mickels en Duin, met daarachter Deom, Kostons en van Acker. Deom even daargelaten, maar dan zijn Blummel, Remans, Souren en Alberg toch duidelijk upgrades. Die dag wonnen we overigens ook, een compleet gestolen 1-2.

We gaan echt geen kampioen worden en dit elftal gaat echt wel wedstrijden verliezen, en ongetwijfeld gaat daar nog weleens een Volendammetje tussen zitten. Maar we gaan ook wedstrijden winnen. Ik heb oprecht het gevoel dat er muziek in dit team zit, en dat is gevoelsmatig al een tijdje geleden. Een overwinning op een zwak Telstar is natuurlijk een lastige graadmeter, en daarbij is het misschien ook nog te vroeg in het seizoen om echt te kunnen oordelen. Vorig jaar hadden we na 5 wedstrijden 7 punten, en aan het einde van de eerste seizoenshelft was dat aantal niet eens verdubbeld. Een redelijke start zegt niet altijd alles. Maar ik vind dit MVV in meerdere opzichten echt stukken beter voor de dag komen dan het elftal van vorig jaar. En ik denk dat als alles meezit plek 7 of 8 mogelijk moet kunnen zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, Ben Salemans, jovkle, Brncic, M.V.V. 1902, Liersesup, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 23:05
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Re:MVV - Telstar #24
Tuor

Een goed verslag van de wedstrijd .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 23:12
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Telstar #25

Mr Sjaan schreef : Bijna 48 uur voor de aftrap en er is nog geen topic aangemaakt voor deze wedstrijd. Vanochtend realiseerde ik mij pas dat MVV-Telstar en de F1 in Zandvoort tegelijkertijd plaatsvinden. Balen, ik had graag beide wedstrijden gezien maar ik moet een keuze maken. Uiteraard is die keuze niet moeilijk, ik ben op tijd in de Geusselt.
Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog, zo tevreden ben ik namelijk niet over de nieuwe samenstelling van de selectie. Tuurlijk hoop ik ongelijk te krijgen maar ik vrees dat er niet meer in zit dan een gelijkspelletje: 1-1.


En soms is het lekker om je ongelijk toe te geven, ik heb mij vanmiddag prima vermaakt. Met name de eerste helft was goed maar ik moet er wel bij zeggen dat Telstar een zeer zwakke indruk maakte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 08:39
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Re:MVV - Telstar #26
Gisteren was op alle vlakken een prima voetbalmiddag: leuk voetbal, gewonnen, de 0 gehouden en leuke sfeer.
Wat ik misschien nog wel het belangrijkste vind: er is echt een goede wisselwerking tussen publiek en spelers. Zelfs de reservespelers genieten mee als ze in de rust naar de catacombe lopen. De verplaatsing van Angel-Side naar het midden van de tribune was echt een prima idee. Je merkt nu al dat de Angel-Side nu 1 is en er niet 2 supportersgroepen hun eigen liederen gaan zingen en elkaar niet horen. Tevens slaat het al steeds vaker over op de Boschpoorttribune.
Ik geniet van dit team. Ze werken er allemaal hard voor. Keeper had gelukkig een prima middag, op 1 twijfelmomentje na.
De 3 nieuwelingen vanuit Aachen-Nord zijn alledrie een meerwaarde voor ons. En in zo'n geval zijn ze natuurlijk meer dan welkom! Laat ze zich maar lekker revancheren, met name in de derby's die nog gaan volgen.
Sterkste opstelling wordt voor mij ook steeds duidelijker: Nijhuis -- R.Zeegers/Essers - Delferriere - Waem - Labylle -- Dzepar - Alberg - Souren -- Blummel - Ntelo - Remans.
Middenveld was gisteren stabiel. Aanval was creatief en beweeglijk.

Verder nog een dikke chapeau voor gentleman Andrie Jonker: aandacht voor het MVV-publiek, een kus voor Beppie en het hele volkslied staand langs de lijn. Een fijne persoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 09:02
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Re:MVV - Telstar #27
Gisteren wederom genoten van een leuk spelend mvv.
Remans en Alberg lijken me echte aanwinsten, al loopt die laatste geen meter te veel.
Ik hoop dat dit geen problemen oplevert tegen ploegen die meer balbezit hebben.
Verder is ook gewoon duidelijk dat het evenwicht in de selectie ontbreekt, aanvallend kun je niks wisselen , dan wordt je veel zwakker.
Hopenlijk vrijdag deze lijn doortrekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 10:07
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Re:MVV - Telstar #28
Het is onnoemelijk lang geleden, kan me de laatste keer zelfs niet meer herinneren, dat we zo'n overwicht hadden en zo vroeg in de wedstrijd al wisten dat de overwinning binnen was. Even teruggezocht: de laatste keer dat we 2-0 voor stonden bij rust was december 2019 tegen Helmond Sport.

De onvermijdelijke vraag is dan of wij zo goed waren of zij zo slecht.. In het geval van de doelman van Telstar is die vraag eenvoudig te beantwoorden en Telstar gaat zeker geen play-offs halen, maar ze hebben bijvoorbeeld wel gelijk gespeeld tegen ADO en Emmen en drie keer gescoord tegen Roda.

Toch wel een aantal punten van zorg naar aanleiding van gisteren:
- Ik verwacht dat we met Nijhuis, Waem en Delferriere nog veel tegendoelpunten gaan moeten slikken. Nijhuis straalt allesbehalve zekerheid uit en Waem en Delferriere deden het prima gisteren, maar maken nog te veel jeugdige fouten. Een ervaren centrale verdediger (al is het een Christian Kum ofzo) zou zeer welkom zijn.
- Het team dat gisteren het grootste gedeelte van de wedstrijd speelde, eventueel aangevuld met Dzepar of Essers, zou het linkerrijtje moeten kunnen halen. De spoeling daarachter wordt wel dun en bovendien is een aantal spelers blessuregevoelig. Alberg heeft al bijna een jaar geen 90 minuten meer gemaakt en heeft in 2021 sowieso bijna niet gespeeld. Bij Roda werd hij al standaard vroegtijdig gewisseld en ook wij zullen niet elke wedstrijd volledig op hem kunnen rekenen. Gisteren vielen Souren en Keulen uit en had Blummel kramp (na de eerste wedstrijd al gemist te hebben). Mochten we plots drie sterkhouders missen, zijn we ineens weer zo sterk als september vorig jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 10:49
SjengSjo
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Re:MVV - Telstar #29
Genoten vaan dit MVV dat in de ierste helf gewoen doorduijd (mèt get geluk, mer allèz).

De zuus duudelijk de nuij contouren: Labylle mot gewoen trök nao linksachter, dao weurt de hiel verdediging rustiger vaan.
Middenveld mèt Souren es controleur en Alberg op 10 is gewoen 'nne hiele fijne balans. Dat Alberg te weinig lup maak miech ierlijk gezag neet oet, unne voetballer vaan 31/32 mot neet väöl laope, mer mèt euverziech en 'nne gooje pass alles in werking zètte.

Remans goon ver nog väöl aon höbben, zeker in een verkapte 4-4-2 opstelling.

Op nao volgende week, Emmen zeker neet onmeugelijk. Die höbben vriedag nog verloren vaan Verkes Sport. Noe doorpakken!

Laot goon, laot goon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 12:07 06 sept 2021 12:07 door moonghoya66.
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Re:MVV - Telstar #30
Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden