Re:MVV - Telstar

03 sept 2021 13:17 03 sept 2021 13:17 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
Onderwerp Auteur
Re:MVV - Telstar #1
Bijna 48 uur voor de aftrap en er is nog geen topic aangemaakt voor deze wedstrijd. Vanochtend realiseerde ik mij pas dat MVV-Telstar en de F1 in Zandvoort tegelijkertijd plaatsvinden. Balen, ik had graag beide wedstrijden gezien maar ik moet een keuze maken. Uiteraard is die keuze niet moeilijk, ik ben op tijd in de Geusselt.
Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog, zo tevreden ben ik namelijk niet over de nieuwe samenstelling van de selectie. Tuurlijk hoop ik ongelijk te krijgen maar ik vrees dat er niet meer in zit dan een gelijkspelletje: 1-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Bungee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 10:06
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Re:MVV - Telstar #2
MVV MART REMANS EN NICKY SOUREN
Van geel-zwart naar rood-wit
De goede vrienden Mart Remans (23) en Nicky Souren (21) maakten de gevoelige overstap van Roda JC naar MVV. Het geel-zwarte boek is dicht, het rood-witte hoofdstuk is begonnen. „Mij maakt het niet uit wat anderen er van denken.”
DOOR EMIL VISSER

MAASTRICHT

» Hoe goed kennen jullie elkaar?

Nicky Souren: „We zijn goede vrienden. Mart is een jaartje ouder. We zijn bij elkaar in het team gekomen toen ik vanuit de C-tjes mocht doorschuiven. Sindsdien trekken we met elkaar op. Als er een feestje is of zo, dan gaan we wel samen. Ook in het veld klikt het goed. We kennen elkaars kwaliteiten.”

Mart Remans: „We staan ook altijd voor elkaar klaar. We carpoolen bijvoorbeeld met elkaar naar Maastricht. Vaker gaan we na de training nog wel even wat eten of iets doen.”

Veruit de meeste reacties waren positief. Hier in Maastricht hoor ik vooral dat mensen blij zijn met onze komst. Mart Remans
» Hoe is het balletje voor de transfer gaan rollen?

Remans:„Vorig jaar speelde ik op huurbasis bij TOP Oss, waar Klaas Wels toen trainer was. Nadat bekend was geworden dat hij naar MVV ging, heb ik hem met een bericht gefeliciteerd. Ik kreeg vervolgens een bericht terug van hem, min of meer grappend, of ik ook de overstap naar Maastricht zou maken. Ik heb de voorbereiding bij Roda best veel gespeeld en ook gescoord. Toen bleek dat er in Kerkrade opnieuw geen plek voor mij zou zijn, ben ik serieus over de stap naar MVV na gaan denken. Ik weet dat Klaas veel vertrouwen in mij heeft. Dat is voor mij erg belangrijk.”

Souren:„Ik kreeg via mijn zaakwaarnemer (Henk-Maarten Chin, ook de zaakwaarnemer van Remans, red.) te horen dat MVV ons wel wilde hebben. Daarna hebben we echt veel over deze beslissing gesproken. Het is natuurlijk niet makkelijk om een club te verlaten waar je bent opgegroeid. Ik heb alleen maar Roda gekend. Van geel-zwart naar rood-wit, dat is toch wel een overstap. En ik heb natuurlijk aan Mart gevraagd hoe de trainer precies is. Al moet ik nog steeds wel een beetje wennen aan zijn manier van trainen. Maar het is prettig dat we hier samen naartoe zijn gekomen.”

» Wat merken jullie van deze gevoelige overstap?

Remans: „Natuurlijk heb ik er goed over na moeten denken. Maar het vertrouwen dat er is, doet mij zo goed. Ronny van Geneugden (technisch manager van MVV, red.) wilde mij twee jaar geleden al naar Lommel halen; de band met Klaas Wels is sterk. Mij maakt het niet uit wat anderen er van denken. Het gaat er om dat wij straks presteren.”

Souren: „Het lag vooral voor mijzelf gevoelig. Ik heb veel geleerd in Kerkrade, daar ben ik een man geworden. Maar ik heb vroeger ook in het talentenplan hier bij MVV gezeten. Mijn moeder woont in Eijsden, ik heb daar zelf ook gewoond. Ik ben vaker in Maastricht dan dat ik in Kerkrade was.”

» Als er spelers van Kerkrade naar Maastricht gaan - of andersom - komen er altijd reacties. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Remans: „Natuurlijk zitten er wel een paar negatieve reacties bij. Maar die waren eigenlijk vooral aan Roda gericht. Dat is dan van mensen die niet snappen waarom de club ons heeft laten gaan, waarom wij geen kansen meer hebben gekregen. Veruit de meeste reacties waren positief. Hier in Maastricht hoor ik vooral dat mensen blij zijn met onze komst.”

» Jullie zijn niet de enige spelers die zijn overgekomen van Roda. Mitchel Keulen had al een contract getekend voordat jullie hier kwamen.

Remans: „Mitchel kennen we natuurlijk ook goed. Ik heb aan het begin van de voorbereiding nog een appje naar Klaas Wels gestuurd, met de vraag of hij nog een linksback kon gebruiken. Mitchel was op zoek naar een club en het minste wat ik als vriend kan doen, is zo’n berichtje sturen. Hij heeft uiteindelijk op eigen kracht hier een contract verdiend.”

» En daarna kwam Roland Alberg ook nog.

Souren:„Roland wilde graag terug naar Nederland komen, nadat hij een paar maanden in India had gespeeld. Hij appte mij om te zeggen dat MVV in hem was geïnteresseerd. Ik appte hem terug: dan zie ik je hier volgende week. En ja hoor, een paar dagen later was hij er inderdaad.”

» Waarom wilden jullie zo nodig weg bij Roda JC, terwijl er nog een doorlopend contract was?

Souren:„Ik heb een paar jaar geleden een goed seizoen gedraaid. Daarna kreeg ik een contractverlenging, maar heb ik nooit meer echt in de basis gestaan. Afgelopen seizoen was het ook een optie om als huurspeler naar TOP Oss te gaan, maar toen werd mij verteld dat Roda mij nog nodig had. Ik heb nauwelijks gespeeld.”

Remans:„Ik heb vorig seizoen gemerkt hoe prettig het kan zijn om in een andere omgeving te komen. Bij Oss heb ik best een goed seizoen gehad. Ik wil die lijn doorzetten, niet nu ineens weer een jaar op de bank zitten.”

Souren: „Het werkt demotiverend als je weet dat het niet uitmaakt hoe hard of goed je traint. Bij Roda was ik geen voetballer meer. We waren eigenlijk een soort trainingspoppetjes geworden. Dat gevoel ben ik hier kwijtgeraakt. Ik heb aan mijzelf gedacht, ik wil me ontwikkelen en weer plezier in het spel terugkrijgen. Het hoofdstuk Roda is dicht. Ik kijk nu vooruit.”

MVV - Telstar

Morgen, 14.30 uur Vermoedelijke opstelling: Nijhuis, R. Zeegers, Waem, Delferriere, Keulen, Kleinen, Souren, Blummel, Remans, Ntelo, Labylle. Niet inzetbaar: Džepar en Van Bommel (beiden geblesseerd).

Bon: de Limburger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 12:02
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 370
Meer
Re:MVV - Telstar #3
Mvv-Telstar, geen affiche wat een voetbalsupporter aanspreekt daarbij zondag ook nog Max Verstappen in Zandvoort op tv...de animo zal waarschijnlijk niet erg groot zijn.
Waarschijnlijk zijn deze twee ploegen aan elkaar gewaagd.
Mvv en Telstar hebben tot nu toe de meeste tegendoelpunten gekregen, beide defensies zijn niet al te best. Hopelijk gaat onze keeper het beter doen dan de afgelopen wedstrijden want dat was teleurstellend.
Het gaat geen makkelijke wedstrijd voor Mvv worden, voorspelling 2-2
-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 12:25
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Re:MVV - Telstar #4
0 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 14:22
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 696
Meer
Re:MVV - Telstar #5
Voorbeschouwing mvv.nl:

www.mvv.nl/nieuws/mvv-kruist-zondag-de-degens-met-telstar

Telstar natuurlijk niet te onderschatten met spelers als Overtoom, Plet en Van Velzen. Maar als je dit seizoen iets wil, moet je thuis gewoon winnen. Zal vooral afhangen van de verdediging, die moet stabieler staan dan de eerste wedstrijden. Hopelijk met een betrouwbare Nijhuis hopelijk. 3-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 15:10
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Re:MVV - Telstar #6
2-1 is genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 19:55 04 sept 2021 19:58 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 576
Meer
Re:MVV - Telstar #7
3:1

MVV toes neet te oondersjatte met us fantasties pebliek !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 23:38
Bungee
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 17
Meer
Re:MVV - Telstar #8
Als fan van F1 én Max ben ik toch aanwezig om us MVV-ke bij te staan, hopelijk hoor ik niets vantevoren over de F1, die ik dan in de avond “live” ga kijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 09:36 05 sept 2021 09:36 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Re:MVV - Telstar #9
Misschien een idee in de professionaliseringsslag.

Misschien kan MVV of CM tickets de foutmelding “error something went wrong” weghalen, die je krijgt als je naar mvv.nl/tickets gaat. Ondanks die foutmelding kun je gewoon een wedstrijd, in dit geval MVV - Telstar, selecteren en kaarten kopen. Maar het is nogal verwarrend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zeus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 15:25
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Re:MVV - Telstar #10
Gelukkig hebben we Napoleon niet gevolgd. Je zou maar Andries Jonker aanstellen als trainer, stel je zo’n keeper op en sta je 3-0 bij rust

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 15:36 05 sept 2021 15:37 door moonghoya66.
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Re:MVV - Telstar #11
3-0 eerste helft,lekker!!

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 17:15
Sjiek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 27
Meer
Re:MVV - Telstar #12
Iech moot zegge, ik heb waor wel onder de indruk van Alberg. Ech unne voetballer, bringkmetein ros aan de bal en helt euverziech. Sjoel en dikverdeende euverwinning op unne slechte tegenstander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 17:18
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Re:MVV - Telstar #13
MVV heeft zich knap hersteld van de zeperd in Volendam. Een herboren MVV speelde de eerste helft vol passie, ook al ging Telstar er onder het goedkeurend oog van de scheids. Twee fraaie doelpunten (Remans en Blummel) en een blunder van de Telstarkeeper (liet een houdbaar schot van Remans glippen) leidden tot een verdiende 3-0.

Ik vond de Roda-nieuwelingen erg sterk debuteren. Souren speelde gedegen op het middenveld. Remans en Alberg kunnen een mannetje uitspelen en zijn ook sterk in de kleine ruimte. Daar gaan we nog heel veel plezier aan beleven. Na het uitvallen van Keulen verhuisde Labylle weer naar de linksback positie. Dat leek de verdediging ten goede te komen qua stabiliteit en uitstraling. Waem en Delferriere speelden centraal achterin een sterke pot, met een dit keer balvaste keeper Nijhuis.

Er zit weer voetballend vermogen in deze ploeg. En er werd keihard gewerkt. Een stuk of zes kansen creëren, drie keer scoren en niks weggeven. Dit heeft meer perspectief dan menigeen van tevoren gedacht zou hebben. Er kunnen meer mensen scoren dan Blummel en Ntelo. Deze selectie oogt momenteel sterker en met meer balans dan die van vorig seizoen. Een dikverdiende overwinning!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 17:25 05 sept 2021 17:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2362
Meer
Re:MVV - Telstar #14
Als enige aanvulling remans maakte teveel meters achterin en liep op elke bal,dan kom je kracht te kort bij het opzetten van een snelle aanval.
Aan de andere kant hij wilde zich natuurlijk,,bewijzen,Mart petje af mooie debuut.
Hoop niet dat alberg erg geblesseerd is,mooie pot.
MVV wint met de nieuwe aanwinsten aan snelheid en creativiteit op het middenveld en aanval.
Heel blij met de drie punten en het positieve spel….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2021 17:32
Lima
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Re:MVV - Telstar #15
Souren, Alberg, Remans alle aanwinst voor dit Mvv!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden