Zo lekker dit zeg, na vorige week. Op deze manier een overwinning uit het vuur slepen is echt de perfecte remedie. Heb de wedstrijd via een stream gekeken, dus kan niet heel goed oordelen over individuen, maar waar we vorige week collectief faalden was dit mijns inziens een echte teamprestatie.
Eerste helft was rommelig. Eindhoven stoorde vroeg en vond ons enigszins met de handrem erop spelen. Net iets teveel ballen breed en terug zeg maar. Niet onbegrijpelijk na vorige week hoor, maar het kwam het toch al slordige spel niet ten goede.
Na rust waren wij beter, zonder nou echt enorme kansen te creëren, op die van Remans na. Gelukkig valt dan toch de goal, uitstekend ingeschoten, en denk op basis van het spelbeeld ook wel terecht.
Tja, dan de laatste minuten, wat een achtbaan. Strafschop leek mij zwaar gestraft, maar ik kon dat eigenlijk niet goed beoordelen. Hoe dan ook, Nijhuis maakt zijn fouten van vorige week in een klap goed, complimenten. Sowieso gewoon degelijke wedstrijd gekeept, stond er op de momenten dat hij er moest staan. Nu deze lijn door trekken! Ook geestig dat de spelers van Eindhoven blijkbaar iets teveel naar Marseille gekeken hebben. Beetje sneu allemaal. Maar goed, ze hebben er vooral hun eigen speler mee uit de concentratie gehaald, dus ik klaag niet verder. De rode kaart daarna was terecht begreep ik. Jammer dat Waem er niet bij is komende week, de achterhoede heeft, eigenlijk net als tegen Emmen tot de gelijkmaker, nauwelijks kansen weggegeven. Overigens sjiek om te horen en zien hoe het hele stadion te keer ging en achter de ploeg stond. Dat heeft vanavond ook een verschil gemaakt.
Enfin, zoals vorige week gezegd, ook een 7-1 nederlaag kost per saldo maar 3 punten. Ja het doelsaldo is klote, maar je kunt beter met 7-1 verliezen en de week erna winnen dan met 2-1 de boot in gaan en de volgende wedstrijd gelijk spelen. Ik heb genoten van de vechtlust van dit team. Niet alles gaat goed, maar dit is een mvv dat er voor gaat, dat probeert aan te vallen (mijn grootste ergernis van de afgelopen 2 jaar was het laffe voetbal) en misschien vandaag het geluk daarom ook wel een beetje afdwingt. Ik vind dat dit team een hoge aaibaarheidsfactor heeft (ik weet even geen beter woord), erg likeable is zoals ze in Engeland zeggen.
Zoals hierboven al gezegd, dit elftal kan elke wedstrijd verliezen, maar er zitten goals in en dus kunnen we ook winnen. Nederlagen gaan nog wel komen, volgende week wacht weer een hele zware dobber. Maar vooralsnog staan we gewoon 6e, en hebben we puur cijfermatig bekeken een prima seizoenstart. En zoals Belgske zei, als we dit soort wedstrijden blijven winnen dan gaan we een goed seizoen draaien, zeker als we ook na een achterstand niet meteen instorten.