Jong Ajax-MVV

27 sept 2021 22:06
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 698
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax-MVV #16
Kansloze nederlaag, al waren er in de eerste helft toch wel wat kansen. Maar MVV speelde zó ontzettend slordig, onvoorstelbaar. De meest simpele ballen gingen mis. En dat terwijl er zeker wel ruimte lag. De strafschop van Blummel was wat dat betreft wel treffend: slap, zonder enige overtuiging. Blummel speelde überhaupt een ongelukkige wedstrijd, net als Remans. Ntelo totaal onzichtbaar. En dan is het zonder aanval heeft moeilijk voetballen. Dan stond het achterin beter. Nijhuis goed, op die ongelukkige trap bij de 1-0 na (al moet Delferriere hem gewoon op rechts aanspelen), Essers en Delferrière ook degelijk. Labylle was twee goals schuld en liet in deze wedstrijd zien nog lang niet fit te zijn. Middenveld was te flets om Ajax te verontrusten. Al met al een duidelijke en terechte nederlaag. Tegen Den Haag met een sfeervolle Geusselt kans op revanche!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:09
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Jong Ajax-MVV #17

Brncic schreef : Kansloze nederlaag, al waren er in de eerste helft toch wel wat kansen. Maar MVV speelde zó ontzettend slordig, onvoorstelbaar. De meest simpele ballen gingen mis. En dat terwijl er zeker wel ruimte lag. De strafschop van Blummel was wat dat betreft wel treffend: slap, zonder enige overtuiging. Blummel speelde überhaupt een ongelukkige wedstrijd, net als Remans. Ntelo totaal onzichtbaar. En dan is het zonder aanval heeft moeilijk voetballen. Dan stond het achterin beter. Nijhuis goed, op die ongelukkige trap bij de 1-0 na (al moet Delferriere hem gewoon op rechts aanspelen), Essers en Delferrière ook degelijk. Labylle was twee goals schuld en liet in deze wedstrijd zien nog lang niet fit te zijn. Middenveld was te flets om Ajax te verontrusten. Al met al een duidelijke en terechte nederlaag. Tegen Den Haag met een sfeervolle Geusselt kans op revanche!


Helemaal niks aan toe te voegen, wederom een perfecte analyse Brncic
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:10
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Jong Ajax-MVV #18

pinobel schreef :

Lijnsje@tappunt schreef : Essers CV tegen Danilo….voorin zal Ntelo in de broekzak van international Rensch zitten. Waar gaat dit nog over….

Vraag me af of dit mag. Ook op voetbalpromeur twijfelen een aantal mensen of dit nog mag. Na 18 eredivisiewedstrijden mag je volgens de nieuwe regels niet meer in Jong. Volgens mij heeft Rensch er 21, echter geteld over vorig seizoen + dit seizoen. Of vergis ik me? Volgens dit overzicht zelfs 22: www.voetbal.com/speler_profiel/devyne-rensch/


Nou Van Bommel is voor minder uit de beker gegooid in Duitsland. Maar goed, als ze 0-5 opschrijven praten we nergens meer over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:12 27 sept 2021 22:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jong Ajax-MVV #19
27 procent balbezit. Als je van die 'procenten' <=> 'milimeters' maakt dan kun je de wedstrijd in 1 woord samenvatten. "Buttplug-Voetbal ™"

Geen pass lukte, geen bal werd gecontroleerd, er werd alleen druk gezet op het eigen stuitje. Maar goed, met deze inleg mocht je normaliter toch niet meedoen aan het pokertournooi zullen we maar zeggen.. Het is wat het is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:20
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Jong Ajax-MVV #20
Hoe makkelijk Ajax de bal laat rond gaan.. hoe moeilijk is het voor MVV. Ajax vind constant de man tussen de linies, bewegen altijd door, zakken uit.. altijd zijn er mensen aanspeelbaar. Bij MVV gaan de meest simpele dingen fout.

Het is MVV geen moment gelukt om jong ajax echt terug te dringen op eigen helft. Te voorspelbaar, te slordig en vooral geen overtuiging. Labylle is nog heel ver af van zijn niveau van zijn vorige periode. Remans heeft iedere bal met zijn gezicht naar eigen goal gehad, blummel was slecht. Grootste tegenvaller Aalberg!

Aalberg loopt geen meter te veel.. ziet er ook wat aan de forse kant uit. Kan echt wel goed voetballen, maar doet dit alleen als hij de bal heeft. Dit soort potjes zijn vervelend om te spelen, veel achter de bal aan lopen en vaak je man volgen. Maar hij loopt toch vrij laks rond.

Wederom een nederlaag in een uitwedstrijd. Dat wilt zeggen dat we thuis tegen Ado weer winnen! Kom op!
De volgende gebruiker (s) zei dank u JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:30
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 698
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax-MVV #21
Gaan we nu bij iedere nederlaag benadrukken dat Alberg geen meter te veel loopt?? Dat is zo, maar daar moet hij het ook niet van hebben. Hij moet mensen vrij voor de keeper zetten en zelf zijn goals meepikken. Dat zat er vanavond niet in, maar tegen Telstar bijvoorbeeld was hij uitstekend. Laat Alberg maar van zijn eigen kwaliteiten uitgaan, dan mag hij best wat minder lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:35 27 sept 2021 22:39 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Jong Ajax-MVV #22
Van de KNVB-website:

“Spelers die in het seizoen 18, 19, 20 jaar zijn, mogen uitkomen in het eerste elftal. Na achttien keer te zijn uitgekomen in bindende wedstrijden van het eerste elftal, mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam.”

Nu zullen ze in Zeist wel bedoelen dat een speler niet meer mee mag doen als hij in het DESBETREFFENDE SEIZOEN 18x heeft meegedaan met het eerste. Maar dat staat er dus niet. Als je de regel letterlijk interpreteert zoals hij op de KNVB site staat, dan mocht Rensch niet meedoen.

Wat betreft Alberg, wie weet maakt die dit seizoen nog een goal á la Jonas Olsen. (Al moet die dan wel dat hele stuk van de middellijn tot de 16 lopen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:55
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Jong Ajax-MVV #23

Brncic schreef : Gaan we nu bij iedere nederlaag benadrukken dat Alberg geen meter te veel loopt?? Dat is zo, maar daar moet hij het ook niet van hebben. Hij moet mensen vrij voor de keeper zetten en zelf zijn goals meepikken. Dat zat er vanavond niet in, maar tegen Telstar bijvoorbeeld was hij uitstekend. Laat Alberg maar van zijn eigen kwaliteiten uitgaan, dan mag hij best wat minder lopen.


Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
De basis van dit MVV is juist keihard werken.. wedstrijden worden gewonnen op karakter. Tegen de mindere goden kun je wellicht een metertje minder lopen, maar dit zijn niet de wedstrijden daarvoor. Juist tegen Ajax wat constant de vrije man zoekt , moet je kort op de man zitten. We hebben hier hier niet over Messi he.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 22:57 27 sept 2021 23:05 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Jong Ajax-MVV #24
Ik heb maar een kwartier van de wedstrijd gezien, dus kan er weinig over zeggen. Maar lees net wel op trepke b dat Jong Ajax 6x gewisseld zou hebben? Als ik naar de statistieken kijk bij bv Google dan lijkt dat inderdaad het geval te zijn geweest. Neem aan dat dit indien dit klopt nog wel staartje gaat krijgen...


Edit: je mag wel 6x wisselen in geval van hoofdblessure zie ik nu. Dus dit was reglementair (en een goeie regel bovendien). Vergeet de hier bovenstaande tekst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2021 23:08 27 sept 2021 23:09 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Jong Ajax-MVV #25
Goed gezien Hill

Voor 'n andere voorwaarde, direct boven de betreffende bepaling staat wel 'in het betreffende seizoen', temeer duidelijk dus dat die speler niet speelgerechtigd was.
Als er iets anders bedoeld wordt dan er staat...tja dan kunnen we alle wet- en regelgeving wel opdoeken zal 'n rechter misschien zeggen, de beroeps/geschillen commissie v KNVB zal 'n protest wel afwijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 08:50 28 sept 2021 08:50 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Jong Ajax-MVV #26
Daar sta je dan op de,,toekomst,,al bij voorbaat sta je met 3-0 achter.
Elk week een ander team gewoon een grote oneerlijke loterij….7 ton begroting….met 1 speler van hen die al voor een grotere salieering op loonlijst staat…begrijp helemaal de gasten die deze wedstrijden boycotten…..spelers die willekeurig de ene week in het eerste de andere week in ,,jong,,Ajax spelen.
Zelfs een die al aan het grote oranje mocht deelnemen plus europeesch zijn minuten mocht maken…..bahbah….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 09:43
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong Ajax-MVV #27
Een op basis van het vertoonde spel een verdiende nederlaag, maar toch:
- een gemiste penalty van Blummel;
- een zeer discutabele penalty voor Jong Ajax. Labylle doet werkelijk alles in het duel om de bal om contact te vermijden;
- de derde goal van Jong Ajax was ook volgens de commentator buitenspel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 09:55
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Jong Ajax-MVV #28
Klopt, maar ik denk dat onze penalty ook discutabel was. Denk dat Remans daar hands maakt en wellicht dat een VAR hem niet had gegeven.
Voor de penalty had Remans ook kunnen scoren. Shot van Ntelo en de rebound voor Remans. Dan was het zeker een andere wedstrijd geweest.

Het meest frustrerend vond ik toch wel het rondspelen van de bal. Werkelijk iedere 2de pass gaat fout. Hopelijk wordt hier de komende weken op getraind want dit constante bal verliest zorgt ervoor dat je zelf niet in de wedstrijd komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 10:12
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Jong Ajax-MVV #29
Op voorhand weet je dat je 80 minuten met je reet in de eigen 16 staat te spelen en moet hopen dat Jong Ajax de kansen niet krijgt of afmaakt. We missen in dit soort wedstrijden ervaring met overtredingen, irritatie bij de tegenstander opwekken zoals een Ippel en Nys in dit soort wedstrijden uitstekend deden.

De openingsfase kom je goed door. De laatste bal van Ajax valt telkens nét niet. Dan krijg je aan de andere kant een strafschop (was met VAR uiteraard niet gegeven). Ik vond het dan ook door mijn rood-witte bril een rode kaart; enkel als de tegenstander bij het toekennen van een penalty de intentie had om de bal te spelen, is het geel. Nu trek je iemand neer die op doel afgaat. Vervolgens zei ik met mijn helderziende blik al dat de penalty niet ging zitten; deze was getelefoneerd genomen. Ik begrijp ook niet waarom een Alberg deze niet heeft genomen.

Vervolgens krijgt Jong Ajax een goedmakertje en staat Labylle verkeerd te dekken. Een spits die voor tonnen op de loonlijst staat (wie weet miljoen?) mag deze bal wel maken dan. Bij de 2-0 staat, terecht wat Zakelijk aangeeft, Alberg te slapen. Je mag dan wel andere kwaliteiten hebben, maar binnen de 16m (en eigenlijk overal op het veld) moet je een ''over mijn lijk'' mentaliteit hebben. Hoe Ünüvar in de 16 bij hem wegloopt is lachwekkend. Hiermee vergooi je ook de wedstrijd, want met een 1-0 de rust in heb je nog een kansje.

Na de rust heb je eigenlijk geen kans gehad op een individuele actie van Blummel na. Het geloof was volgens mij ook weg. Wat mij verder nog opviel;

- Essers speelde bikkelhard met de juiste intentie.
- Rico Zeegers is zeer blessuregevoelig. Voor mij mag Essers op de rechtbanks als Waem terug is van zijn schorsing.
- Souren / Kleinen komen tegen dit soort leeftijdsgenoten voetbalgogme te kort.
- Ntelo opnieuw onzichtbaar. Een keertje Alberg spits en Dzepar op het middenveld erbij ?

Vrijdag met de bekende 12e man krijg je weer een andere wedstrijd!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 10:33 28 sept 2021 10:33 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jong Ajax-MVV #30

Hill28 schreef : Van de KNVB-website:

“Spelers die in het seizoen 18, 19, 20 jaar zijn, mogen uitkomen in het eerste elftal. Na achttien keer te zijn uitgekomen in bindende wedstrijden van het eerste elftal, mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam.”

Nu zullen ze in Zeist wel bedoelen dat een speler niet meer mee mag doen als hij in het DESBETREFFENDE SEIZOEN 18x heeft meegedaan met het eerste. Maar dat staat er dus niet. Als je de regel letterlijk interpreteert zoals hij op de KNVB site staat, dan mocht Rensch niet meedoen.

Wat betreft Alberg, wie weet maakt die dit seizoen nog een goal á la Jonas Olsen. (Al moet die dan wel dat hele stuk van de middellijn tot de 16 lopen)


Wat ze in Zeist bedoelen, staat vrij letterlijk op hun site. De quote die je gebruikt staat onder 'voorwaarden beloften in de amateurcompetitie.'
Deze voorwaarden gelden namelijk niet voor de Keuken Kampioen Divisie. Als je de paragraaf daarboven leest, kom je deze bepaling namelijk niet tegen.

Speler was dus gewoon speelgerechtigd, evenals de 22-jarige Danilo. Dat de inzet van een speler die voor miljoenen is gehaald en vorig jaar nog 17 keer scoorde in de Eredivisie niets te maken heeft met een eerlijke competitie, is natuurlijk een ander verhaal. Voor MVV extra zuur dat het ineens moet aantreden tegen Danilo en Rensch, net als Almere City tegen Kudus vorige week.
Na een uur waren ze allebei gewisseld en was Jong Ajax nog steeds veel beter. Maar deze wedstrijd hadden we echt te allen tijde verloren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.362 seconden