Jong Ajax-MVV

28 sept 2021 10:40
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Jong Ajax-MVV #31
@ Lijnsje: volgens mij stond Leroy helemaal niet verkeerd te dekken. Het was helemaal niet nodig om te dekken, want we hadden de bal en hij was net naar de zijlijn gelopen om het veld breed te houden zodat onze keeper de bal kwijt zou kunnen. Alleen de uittrap was totaal verkeerd waardoor Labylle vanaf de zijkant naar het eigen strafschop gebied terug moet rennen….
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 10:40
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Jong Ajax-MVV #32
Los van alle benoemde onregelmatigheden, onterechte strafschop en buitenspelgoal speelde MVV gewoon zeer belabberd. Met name Tim Zeegers en Ntelo waren onthutsend zwak. Gewoon een bal van A naar B over 10 meter komt niet aan. Dan kun je nog zoveel willen maar dan houdt het op. het positiespel is dramatisch en de opbouw gaat veel te traag. Lange ballen vanuit de keeper komen niet aan. wat is dat toch in uitwedstrijden?

Op naar vrijdag, hopelijk dan weer de omgekeerde wereld! Maar dan moeten ze wel twee klassen beter gaan voetballen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 11:31
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Jong Ajax-MVV #33
Alles al gezegd over gisteren. Dat Aalberg geen meters maakt of dat sommige spelers tekort komen.. het is niet iets verrassends...

Waar ik mij wel over verbaas is hoe Leroy bij de 2-0 echt als een slap wijf en met angst het duel aangaat. Ook in de thuismatch tegen Eindhoven verdedigde hij heel slap en gaf hij zijn tegenstander steeds de ruimte om een voorzet te geven. Dit zal allemaal te maken hebben met zijn blessureleed in het verleden maar als 'grootverdiener' en ervaren speler valt het mij vies tegen op verdedigend gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 13:02
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Jong Ajax-MVV #34
Labylle en Aalberg zijn de enigste die de bal (bv bei inworpen) onder controle houden/krijgen als gevolg van hun techniek. Haal die eruit en je hebt een ploeg die de bal helemaal niet meer kan controleren of vasthouden (bij inworpen zie je al vaak of een speler iets kan, hun wijfelende keuze, sommige willen de bal zelfs liever niet terug gespeeld krijgen).
Waarom staat Dzepar niet in de basis? waarschijnlijk ook een van de betere spelers, dacht ik.
Wie er dan uit mag.... kan de trainer bepalen (hij ziet ze toch iedere dag).
Anders is 4-4 -2 evtl. een andere mogelijkheid (zeker in uitwedstrijden)
Ze hebben minimaal 5 x gewisseld dat is al een plus punt (want dat zou ik altijd doen bij "gelijkwaardige" spelers, en zeker als de pot verloren is).
Als je de Jong-teams (zeker Ajax en PSV) wilt kloete, dan stel je ook gewoon zelf ook een jong elftal op, met 2-e garnituur…naar enkele seizoenen is het gegarandeerd gedaan met de Jong elftallen (omdat het niet meer interessant is voor hun). De punten moet je dan zien te halen uit de resterende wedstrijden. Een club als Sparta (nu eredivisie) zou dat meteen imiteren… iemand moet ermee beginnen, als trendsetter zou je op de lange duur zelfs respekt afdwingen (en bij de KNVB en scheidsrechters ook op weerstand stoten, maar dat zijn we sowieso al gewend).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 13:48
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Jong Ajax-MVV #35
Bekijk het eens van de positieve kant. We kunnen ,eigenlijk moeten ,na een half uurtje met 0-2 voorstaan. Strafschop van ajax is een cadeautje. Het 3e doelpunt van ajax 100% buitenspel. Dat ze de overhand hebben lijkt me logisch. Hun spits kost en verdiend meer dan onze hele selectie bij elkaar. Op naar de volgende wedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2021 16:17
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Jong Ajax-MVV #36
Alè,een fictieve 1-1 Iedereen blij ;-)

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2021 01:55
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Jong Ajax-MVV #37

Larsbak schreef :

Hill28 schreef : Van de KNVB-website:

“Spelers die in het seizoen 18, 19, 20 jaar zijn, mogen uitkomen in het eerste elftal. Na achttien keer te zijn uitgekomen in bindende wedstrijden van het eerste elftal, mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam.”

Nu zullen ze in Zeist wel bedoelen dat een speler niet meer mee mag doen als hij in het DESBETREFFENDE SEIZOEN 18x heeft meegedaan met het eerste. Maar dat staat er dus niet. Als je de regel letterlijk interpreteert zoals hij op de KNVB site staat, dan mocht Rensch niet meedoen.

Wat betreft Alberg, wie weet maakt die dit seizoen nog een goal á la Jonas Olsen. (Al moet die dan wel dat hele stuk van de middellijn tot de 16 lopen)


Wat ze in Zeist bedoelen, staat vrij letterlijk op hun site. De quote die je gebruikt staat onder 'voorwaarden beloften in de amateurcompetitie.'
Deze voorwaarden gelden namelijk niet voor de Keuken Kampioen Divisie. Als je de paragraaf daarboven leest, kom je deze bepaling namelijk niet tegen.

Speler was dus gewoon speelgerechtigd, evenals de 22-jarige Danilo. Dat de inzet van een speler die voor miljoenen is gehaald en vorig jaar nog 17 keer scoorde in de Eredivisie niets te maken heeft met een eerlijke competitie, is natuurlijk een ander verhaal. Voor MVV extra zuur dat het ineens moet aantreden tegen Danilo en Rensch, net als Almere City tegen Kudus vorige week.
Na een uur waren ze allebei gewisseld en was Jong Ajax nog steeds veel beter. Maar deze wedstrijd hadden we echt te allen tijde verloren.



Larsbak, ik meen toch dat 't zo op de site van de KNVB staat en niet over amateurvoetbal gaat, volgens mij heeeft Hill gelijk. Kijk zelf maar
www.knvb.nl/competities/competitiezaken/...n-de-voetbalpiramide

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2021 03:54 29 sept 2021 03:56 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
Jong Ajax-MVV #38
Natuurlijk was Jong Ajax, met Oranje-international - dat kun je toch eigenlijk niet meer een speler van Jong Ajax noemen - Rensch in de gelederen, oppermachtig. Ja, ik weet wel dat veel MVV-spelers, journalisten en mede-mvvfans.nl-forumleden vonden dat MVV slecht speelde en erg veel balverlies leed. Passes over 10 meter kwamen niet aan. Dat klopt allemaal. Ik heb het gezien. Een terechte nederlaag, zo lijkt het op het eerste gezicht.

MAAR... Balbezit, knullig of hopeloos balverlies, zegt niet alles. Waar het in dit spelletje om draait is wie de meeste goals maakt. Toegegeven, veel mislukte bij aanvallen van MVV. Hopeloos soms. Daar staat tegenover dat MVV heel af en toe best lekker aan het tikken was. Ook stond de verdediging van MVV best goed.

Ik ben het helemaal eens met forumlid Pieter hierboven. Raar maar waar: in de eerste helft waren de beste kansen toch voor MVV. MVV had ondanks het overwicht van Jong Ajax na een half uur met 0-1 of 0-2 moeten voorstaan. Helaas schoot Blummel die penalty veel te zacht in.

Dan de goals van Ajax. Die eerste goal werd veroorzaakt door een mislukte 'wegtrap' van doelman Nijhuis. Shit happens. De penalty die Ajax werd geschonken was absoluut geen penalty. Labylle doet daar toch helemaal niks fouts? En die derde goal was duidelijk buitenspel.

Ondanks het grote overwicht van Jong Ajax zou het niet raar zijn geweest als de wedstrijd was geëindigd in een gelijkspel of in een overwinning van MVV.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2021 07:50
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Jong Ajax-MVV #39
De als-dan telt niet in het gewone leven en ook niet in t voetbal .
Verliezen van de beste club van Nederland is geen schande , ook als is het jong Ajax ! Daar waar de Amsterdammers de laatste 20 jaar enorme progressie hebben gemaakt in het voetbal als hoofdstad van Nl , heeft ons Maastricht ( hoofdstad van Limburg) zo goed als stil gestaan .

Het verschil is gewoon veel te groot , Ajax wordt gedragen door miljoenen supporters over de hele wereld en MVV daar in tegen heeft een regionale support ! Niks mis mee allemaal maar daar is niet tegen op de boksen .
Wat ik gezien heb van Ajax- MVV , was dat MVV zeker zijn kansen heeft gehad en zich goed heeft verweerd . Stuntje had er in gezeten maar het is gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de individuele spelers .

Voor MVV is het gewoon zaak om de komende weken ergens rond die plek 10 te blijven hangen , zicht te houden op , want het vizier moet scherp blijven . Of dat gaat lukken zullen we gaan zien

Tot nu toe winnen van gelijkgestemde en verliezen we waar je van kunt en mag verliezen . De start is daarom ook prima te noemen .
Tegen ADO en VVV ben je in beide gevallen de underdog en ligt de druk bij de tegenstanders . Eens zien of we daar grip op krijgen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2021 10:52 29 sept 2021 10:55 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong Ajax-MVV #40
MVV heeft gewoon in 20 jaar de slag verloren. Daar waar MVV in de vroegere jaren (voor mij de jaren '70 en '80) nog heel goed mee kon met Ajax 1 en Psv 1, Feyenoord 1, heeft het in 20 jaar tijd de slag verloren. Wat zal de oudere generatie supporters van de F-side vol verbazing kijken naar Maastricht, wat hier gebeurd is. Men kwam met knikkende knieën naar Maastricht. Het enige dat MVV nog uit de modder kan trekken is een investeerder. En dan is het maar hopen dat alles precies goed valt. M.a.w. er is een inhaalslag nodig. En niet zomaar een. Daarvoor is teveel kapot.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2021 05:36 30 sept 2021 05:38 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
Jong Ajax-MVV #41
Eens met het eerste deel van je analyse Schapendonk. En ook in de jaren ‘90 werd Ajax in de Geusselt nog geregeld op 1-1 gehouden. Maar een investeerder als de allesverlossende oplossing zien, is veel te makkelijk. Kijk maar eens naar Vitesse, waar de Russische maffia aan het roer zit. Of r*da met hun geweldige geldschieters. Cent is noets veur niks.

Overigens presteerden we met Elsen meestal goed tegen Jong Ajax.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden