>
Ontvangen bedankjes 275
Ben Salemans schreef : Een open vraag. Kan iemand mij vertellen welke rol de burgemeester van Maastricht speelt bij de veiligheid in het Geusselt-stadion?
De burgemeester is toch, ten eerste, deel van de driehoek (burgemeester, officier van justitie, politie) die over de veiligheid bij thuiswedstrijden van MVV gaat en bijv. een wedstrijd om veiligheidsredenen kan verschuiven of zelfs verbieden?
Ten tweede is de gemeente Maastricht (waarvan de burgemeester 'de baas' is) eigenaar van het stadion. Is de gemeente als verhuurder dan niet verplicht of mede verplicht ervoor te zorgen dat het Geusselt-stadion een veilig stadion is?
Ik vraag me dus, met andere woorden, ook af in hoeverre onze burgemeester medeverantwoordelijk is voor het gebrek aan veiligheid in ons stadion. Dat weet ik dus echt niet en ben heel benieuwd naar het antwoord.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
JulioB schreef : In de samenvatting wordt i.i.g. wel duidelijk aangegeven dat het vanuit het uitvak begon.
Napoleon schreef : Wat ook iedereen moet zijn opgevallen , waar waren onze voorzitter en AD ?! Tijdens de rellen in 2017 vloog Kersten en andere nog richting brandhaard , misschien om symbolisch wat te blussen maar ze waren er wel .
Paul Rinckens klom regelmatig het vak in als er iets gebeurde .
Maat afgelopen vrijdag heb ik niemand gezien van voorzitter of AD . Waarom niet , waarom kwamen ze niet uit de BC toen net de match gestaakt was om het publiek te sussen ?! … ook heb ik niemand van het beveiligings bedrijf Limburg beveiliging gezien … die stonden normaal in de gracht !! Het schijnt dat die ermee zijn gestopt en dat zou ook een tekort aan beveiligers verklaren !!
Daarnaast heb ik van Noor nog geen enkele reactie ergens gelezen .
LRB schreef :
Napoleon schreef : Wat ook iedereen moet zijn opgevallen , waar waren onze voorzitter en AD ?! Tijdens de rellen in 2017 vloog Kersten en andere nog richting brandhaard , misschien om symbolisch wat te blussen maar ze waren er wel .
Maat afgelopen vrijdag heb ik niemand gezien van voorzitter of AD . Waarom niet , waarom kwamen ze niet uit de BC toen net de match gestaakt was om het publiek te sussen ?! … ook heb ik niemand van het beveiligings bedrijf Limburg beveiliging gezien … die stonden normaal in de gracht !! Het schijnt dat die ermee zijn gestopt en dat zou ook een tekort aan beveiligers verklaren !!
En ook al op linkedin MVV te kakken zetten…mijn compliment, goed bezig !
“ de trieste balans van wat een mooie avond had moeten worden !! Wordt het ooit nog eens normaal of glijden we steeds verder af ! Een ding weet ik zeker …als er aan de top van een organisatie geen sterke personen staan dan merk je dat tot in t kleinste detail !! “
We kunnen alle publiciteit gebruiken om sponsoren en investeerders aan te trekken, niks club kapot maken maar positief opbouwende kritiek….goed gedaan Geert
Ik ga ook niet altijd mee in Napoleon zijn gedachten, maar in deze zegt hij toch alleen wat de feiten zijn?LRB schreef :
“ de trieste balans van wat een mooie avond had moeten worden !! Wordt het ooit nog eens normaal of glijden we steeds verder af ! Een ding weet ik zeker …als er aan de top van een organisatie geen sterke personen staan dan merk je dat tot in t kleinste detail !! “
We kunnen alle publiciteit gebruiken om sponsoren en investeerders aan te trekken, niks club kapot maken maar positief opbouwende kritiek….goed gedaan Geert
Duin schreef : Dit bewijst zijn professionaliteit maar weer eens én de reden waarom MVV heb graag zo ver mogelijk buiten de deur houdt!
Sjotelsplak schreef :
Ik ga ook niet altijd mee in Napoleon zijn gedachten, maar in deze zegt hij toch alleen wat de feiten zijn?LRB schreef :
We hebben namelijk ook echt geen sterke personen in de top van de organisatie. Zowel de voorzitter als de directeur zijn mediaschuw en laten nooit iets van zich horen. Zeker na de ongeregeldheden van afgelopen vrijdag moet je er staan of in ieder geval in de media aan damage control doen.
Napoleon schreef : Er komt nu echt wel een discussie los over het stadion maar ook over de beveiliging . Iedereen vind er wat van , oud bestuurders, directeuren etc komen allemaal aan t woord . Je hoort en lees veel zinnige maar ook veel onzinnige argumenten. Ik zou zoals al eerder in een post geplaats de uitbezoekers tijdelijk weren in het stadion totdat er een bepaalde rust en vertrouwen is terug gekeerd waaruit blijkt dat wij ( de club) het aankunnen !
Kijk als je 2017 vergelijkt met 2021 dan was voor mijn gevoel 2017 echt wel meer beladen in de grachten dan 2021 ( maar goed dat zegt mijn gevoel nu )
Wat alleen beter ging in 2017 is dat ergens middels , spelers , voorzitter , stewards etc etc de angel uit het conflict is gehaald tijdens die "rellen" en we die match zonder politie inzet hebben kunnen uitspelen
En vooral dit laatste heb ik echt gemist vrijdag, er was eigenlijk niks aan de hand 40 minuten binnen en buiten de lijnen . Daar moet je eerlijk in zijn
Dan komt toch de geest in de fles , loopt de gracht vol ,kunnen die van Roda in de hekken blijven hangen en doen en is er niemand buiten 5 stewards die dat kan sussen , en dat vind ik echt een gemiste kans . Waar was de voorzitter van MVV , waar was Noor waar waren de spelers die in 2017 die wel op het veld kwamen en nu heb ik ze niet gezien . En wellicht ook nog van Roda , bestuur/directie , dat daar mensen de zaak probeerde te sussen.
En opeens kwam van alle kanten ME , en AT , en vooral dat laatste ben ik met iedereen eens dat was en is schandalig hoe daar erop werd geknuppeld . Maar ik kan daar alleen iets van vinden met de beelden die rond gaan , misschien gingen daar zaken aan vooraf dat weet ik niet .Dan nog was dat mijn inziens totaal overbodig. De ME was meer dan voldoende om de grachten "schoon te krijgen"
Maar nogmaals dit had voor mijn gevoel gesust kunnen worden toen beide kampen met we geduw en getrek elkaar te lijf gingen . Alleen wat ik al schreef niemand van de top/directie/bestuur heeft dat gesust ook de spelers niet. Toen waren Verheijdt en Kuijpers meen ik ook op t veld om supporters rustig te krijgen
Uiteindelijk is dat gelukt nu niet helaas.
Maar goed iedereen vind er wat van , er zal een dikke rekening worden betaalt voor de hele gedoe ... als club zijn we alleen maar achteruit aan t lopen en de slogan van Noor , samen maken we stappen kan wat mij betreft de prullenbak in !
Hoe dan ook , hoop ik dat ergens achter de schermen mensen met daadkracht op staan en deze directie en bestuur naar huis sturen want ze dragen op (bijna)geen enkele manier bij dat MVV er over 10 jaar nog is . Dat is mijn opvatting en daar zullen het er een heleboel mee oneens zijn maar ook een heleboel mee eens. IK ben wel een beetje klaar met al dat gedoe , en om alles op corona te schuiven dat is allemaal lekker makkelijk
zorg dat je zaken voor bent , en als toch de geest in fles komt , handel dan professioneel en probeer het conflict te sussen . Dat mag je ook verwachten van mensen die in de directie dan wel bestuur zitten