MVV - Willem II

01 okt 2022 03:33 01 okt 2022 07:12 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV - Willem II #31
Twintig minuten voor tijd met 2-0 voor staan en dan nog met 3-2 verliezen. Dat kan haast alleen in De Geusselt gebeuren. Alleen was deze keer niet MVV de schlemiel, maar Willem II. Geweldige apotheose. Wat gebeurt er allemaal in Maastricht? Weer was het publiek de twaalfde man. Wat een spektakel! Wat een sfeer!

Vlak na het eindsignaal van de wel heel lakoniek fluitende scheidsrechter Nijhuis (die wel houdt van mannelijk, Engels, voetbal en veel trek- en duwwerk onbestraft liet; uiteindelijk in het voordeel van MVV) liepen de tranen van blijdschap over mijn wangen. Ik kan mij niet herinneren wanneer dat eerder gebeurde. Nee, tranen bij verlies van MVV heb ik nooit (of zelden?) laten vloeien.

(Trouwens ook leuk dat ik in het stadion mijn oud-mentorleerling Saskia Krolzig van het Sophianum in Gulpen ontmoette!)

Verberne en zijn staf (Luijpers) hebben van een tamme, matte selectie een vechtmachine gemaakt. Een team van vrienden die voor elkaar door het vuur gaan. Natuurlijk speelt technisch directeur Ronny Van Geneugden een belangrijke rol in het huidige succes van het straatarme MVV. (Straatarm? Ja. Maar je mag toch hopen dat zich nu veel nieuwe sponsors zullen aanmelden!) Van Geneugden liet onze geweldige keeper/puntenpakker Romain Matthys een contract t/m 30 juni 2024 tekenen, met een optie voor een extra jaar. Ook huurde hij van STVV uit Sint-Truiden de zich razendsnel ontwikkelende middenvelder Jarne Steuckers en verdediger Rein Van Helden.

En dan onze eigen kweekvijver. Kijk toch eens hoe voormalige jeugdspelers als Koen Kostons, Tim Zeegers, Marko Kleinen en Lars Schenk zich ontwikkelen. Met o.a. de Van Bommels nog eens op de bank... Heerlijk om te zien hoe die spelers zich hebben ontwikkeld. Koen is niet meer de braaf meevoetballende, goed bedoelende aanvaller van een paar jaar geleden, maar een vechter, een uitdeler, die zich niet meer van de bal laat zetten. Koen was voor mij de man van de wedstrijd, maar Ohran Dzepar, overigens gewoon een Nederlander met een Nederlands paspoort, speelde ook een geweldige wedstrijd. En hoe Tim Zeegers zich in een half jaar onder leiding van Verberne heeft ontwikkeld, vind ik ook heel opmerkelijk. Heerlijk.

Als ik Ohran Dzepar noem, heb ik het over een deel van ons middenveld. Nou, ons middenveld is ijzersterk. Echt een van de beste middenvelden van de eerste divisie. Geweldenaar Ohran Dzepar (en ook wel zijn vervanger Marko Kleinen), supertalent Jarne Steuckers en meester-dirigent Nicky Souren (geen 'product uit de jeugdopleiding', maar wel een streekgenoot uit Eijsden) weten elkaar goed te bereiken en hebben een geweldig spelinzicht met leuke tikkie-takkie-acties en splijtende passes.

Dan heb ik twee aanvallers (man of the match Koen Kostons vermeldde ik al) niet genoemd: Sven Blummel en Mart Remans. Blummel is heel nuttig, heeft leuke acties en beschikt over een tomeloze energie. Mart Remans is zeer wisselvallig in zijn acties: hij heeft soms heel mooi aanvallende acties en hij schiet soms in kansrijke posities vrij hopeloos naast de goal van de tegenstander. Maar Mart Remans is wel een 'klier', die altijd, op geoorloofde en ongeoorloofde manieren, een plaag is voor de tegenstander. Mart sleurt en trekt, werkt zich het snot voor de ogen. Fijn om zo'n klier erbij te hebben. Maar hij mag wel efficiënter omgaan met zijn scoringskansen. Maar ik mag hem wel, met zijn klier- en vechtlust.

Nee, in alle feestvreugde ga ik niks zeggen over die twee toch volledig onnodige goals van Willem II, dat hoog druk zette bij uittrappen van MVV ...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, Hill28, De Zwarte Vogel, Liersesup, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 04:37
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV - Willem II #32
LAOT US DRUIME!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 08:50
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Willem II #33
Ik heb al drie keer naar de samenvatting gekeken, wat een heerlijke beelden B) Dit zijn van die wedstrijden waar je het voor doet als fan en die je als jonge fan voor de rest van je leven bijblijven. Wat een onwaarschijnlijke ommekeer tegen een club met - zou je zeggen - veel meer kwaliteit en mogelijkheden.

Het lijkt er toch steeds meer op dat deze selectie heel slim is samengesteld. De stabiliteit om de selectie van vorig seizoen grotendeels te behouden, betaalt zich uit en de weinige nieuwkomers zijn bijna allemaal voltreffers. Heerlijk om Kostons nu wekelijks te zien uitblinken in onze kleuren. De potentie was altijd wel te zien, maar ik was er bang voor dat die uiteindelijk bij een andere club pas tot uiting zou komen. Er is ook een gezonde mix tussen talentvolle jeugdspelers en meer ervaren spelers. We hebben toch ook heel wat spelers in de basis die al een groot aantal wedstrijden op dit niveau in de benen heeft, dat was de afgelopen jaren wel eens anders.

Je moet er niet teveel bij stil staan waar we hadden gestaan zonder die twee tegentreffers in blessuretijd (helemaal bovenaan dus). Gezien de sterkte van de competitie valt het ook wel te verwachten dat MVV een terugslag zal krijgen op een bepaald moment. Maar het doet deugd dat MVV weer meedoet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 11:43
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Willem II #34
Dit heb ik al 10 jaar niet meer meegemaakt, we blijven week in week uit verrassen. Onder leiding van Maurice Verberne nu 28 punten uit 15 wedstrijden!

Duidelijke speelstijl, wekelijks dezelfde namen, enorme strijdlust en doorgaan tot het laatst: chapeau aan Maurice en de groep.
Echt bijzonder wat er is gebeurd met de spelersgroep, want toch zeven van de namen van gisteren stonden bijvoorbeeld ook in basis toen we in februari thuis met 0-5 van VVV verloren.

Nu breekt misschien langzamerhand het punt aan dat we niet meer duidelijk de underdog zijn. Benieuwd wat dat met dit team gaat doen.
De volgende drie wedstrijden zijn tegen de nummer dertien, twaalf en negentien. Mochten we hier er ook weer twee van winnen, dan staan we er echt onverwacht goed voor.

We gaan echt nog wel een paar keer flink onderuit, maar vooralsnog geniet ik van wat we wekelijks op de mat leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 13:07 01 okt 2022 13:09 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Willem II #35
Sjiek!
Even over de scheids.
Volgens mij ging aan de 0-2 wel een overtreding van Willem II vooraf (we zullen het nooit weten door de ‘uitstekende’ samenvatting van espn). Maar gelukkig was Nijhuis wel vrij consequent in het laten doorvoetballen. Je hebt ook scheidsrechters die uit het niks penalty’s uitdelen aan de ‘topclub’ en dan ben je helemaal weg.
Trouwens wel goed om fysiek sterke spelers in te zetten als Nijhuis de wedstrijd fluit. Je zou bijna gaan hopen dat je hem als scheids hebt tegen de fysiek vaak minder sterke jong-teams.

Dan over de de wedstrijd.
Eerste helft leek het alsof we tegen een eredivisie ploeg speelden. Gelukkig houden we het op 0-2 en was Willem 2 de tweede helft nergens meer te bekennen. Bij de 1-2 weet je dat het gaat spoken in de Geusselt. Maar dat we de overwinning pakken had ik zeker niet meer verwacht. Fantastische redding van Matthys trouwens weer op die kopbal, dus hij had weer een belangrijk aandeel in de overwinning.

Onsportieve aanhang van de Tilburgers trouwens, die met man en macht probeerden de kindertibune op Noord op te komen door het glazen hek te forceren. Zie je maar dat het niet aan Vak F ligt (dat weer eens gesloten was) als het uitpubliek zich misdraagt

Op naar Oss nu. En hopelijk wordt het wat gemakkelijker om kaartjes te kopen dan hebben we komende wedstrijden vol huis.

Kom op die roeie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 14:01
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV - Willem II #36
De 0 2 was een fout van van Helden. Hij liet zich echt te makkelijk wegzetten door de Leeuw. Mvv probeerde voetballend steeds uit te verdedigen en de uitvoering was soms ook heel goed. Alleen ik hield mijn hart vast waar dezelfde van Helden ook een keer de fout inging. Gelukkig maakte hij het in de 95e min allemaal goed en spreekt niemand er meer over.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 16:40
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Willem II #37
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik zo lang heb kunnen nagenieten van een overwinning. Ieder bericht, iedere foto, ieder filmpje. Ik heb het allemaal gezien. En de samenvatting. Vooral de samenvatting. Die heb ik al drie keer bekeken. Niet vanwege het voetbal an sich, maar vanwege de beleving. Een overwinning is altijd lekker, maar deze is er een voor de boeken. Als het 2-2 was gebleven had dat voor mij al als een overwinning gevoeld. Het gevoel bij de 3-2 was onbeschrijfelijk. Ik ga het dus ook niet proberen.
Complimenten voor het team! In het bijzonder nog even voor Marko Kleinen en Rein van Helden. Samen hadden ze in het begin zwaar als verdedigend duo, maar ze bleven strijden. Toen Rico Zeegers er centraal achterin bijkwam en Kleinen doorschoof naar het middenveld kwam-ie (logischerwijs) beter uit de verf. Kleinen en Van Helden beloonden zichzelf (en alles wat MVV is) met goede doelpunten. Kostons sleurde weer als vanouds en scoorde weer. En dan Jarne Steuckers. Man, wat kan die jongen goed voetballen. Die bal op Kleinen was om te genieten en dat gold ook voor de vrije trap die de overwinning inleidde. En het was ook Steuckers die de bal de zestien in slingerde bij de 2-2. Ik ga nog even verder met genieten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2022 19:18
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV - Willem II #38
Ik ben het zeker mee eens dat Steuckers een meer dan goede speler is voor MVV, maar dat komt ook door de spelers om hem heen, Souren en Dzepar. Het is gewoon een super middenveld. Ook de invallers Livramento en van Bommel, Zeegers en Labylle vielen geweldig in. Het klikt!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2022 11:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Willem II #39
Als je goed naar de beelden kijkt is er geen reden om het doelpunt van Koen Kostons af te keuren, Lamprou komt er zelf met alle risico vol in. Het is dan ook niet opmerkelijk dat hij en de andere Willem 2-ers nauwelijks protesteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2022 11:59 03 okt 2022 12:00 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - Willem II #40
Helaas kon ik er afgelopen vrijdag niet bij zijn (was in Antwerpen bij een waanzinnig concert van The Black Crowes, voorprogramma DeWolff dus dubbel feest) maar ik heb de samenvatting wel 5 keer bekeken.

Voor de competitiestart was ik er van overtuigd dat we begin oktober op een van de laatste plaatsen zouden staan maar dat is gelukkig niet uitgekomen. Het is wonderbaarlijk wat Maurice Verberne uit deze spelersgroep weet te halen, echt diep respect voor hem. Ik weet niet wat Koen Kostons te eten kreeg in Zweden maar het heeft hem blijkbaar goed gedaan, hij is een compleet andere speler geworden. Veel scherper, slimmer en op de juiste momenten zet hij zijn fysieke kracht in.

Laten we hopen dat deze euforie nog lang aanhoudt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2022 15:11
Klaos Dèks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 20
Meer
MVV - Willem II #41

Mr Sjaan schreef : Ik weet niet wat Koen Kostons te eten kreeg in Zweden maar het heeft hem blijkbaar goed gedaan, hij is een compleet andere speler geworden. Veel scherper, slimmer en op de juiste momenten zet hij zijn fysieke kracht in.
.

Vermoedelijk heeft Kostons op een dieet gestaan van Elandballen afgewisseld met surströmming!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2022 15:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Willem II #42

De Zwarte Vogel schreef : Als je goed naar de beelden kijkt is er geen reden om het doelpunt van Koen Kostons af te keuren, Lamprou komt er zelf met alle risico vol in. Het is dan ook niet opmerkelijk dat hij en de andere Willem 2-ers nauwelijks protesteren.


Na het TIG keer zien van dat doelpunt ben ik het helemaal met je eens….maar Gijs heel veel scheidsrechters zouden anders gehandeld hebben,maar nogmaals je hebt volkomen gelijk….. mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2022 15:04
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Willem II #43
De laatste keer dat MVV een 2 - 0 achterstand wist om te zetten in een overwinning was in 2012 tegen Eindhoven. Ook toen nog diep in blessuretijd de winnende treffer.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.339 seconden