VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur

13 aug 2023 19:24
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #31
Eerste helft was wat onwennig, maar op wat slordigheden na kon het ermee door, mede omdat vvv het niet afstrafte.

Minuut 45-65 deed me denken aan de eerste helft van vorig seizoen. Frivool, mooie aanvallen en acties. En bam, 2-0.

Daarna zie je dat ze de kwaliteit/ervaring missen om de wedstrijd uit te spelen. De 2-1 valt knullig en 2-2 hing in de lucht. Met een beetje mazzel 3-1 en de drie punten zijn binnen. Heerlijk. Al 17 jaar niet meer gewonnen in de Koel las ik net. Werd tijd.

Positief was dat het spel aan de bal niet minder is dan vorig jaar. Het centrale duo lijkt daarnaast als een huis te staan. Aktas/Coomans speelden echt sterk en zijn vooral erg lang.

Nog twee leuke buitenspelers en misschien iets voor in de breedte en ik zie het helemaal positief in!

@Clochard, het juichen van Koen kan ook betekenen dat hij juist trouw blijft aan de club. We weten het niet. Feit is wel dat er een flinke zak geld neergelegd moet worden voor een spits met 20 assists en 9 doelpunten in een seizoen. En nu weer een doelpunt en assist. Ik meen dat Okita voor 300k (of zelfs iets meer?) is verkocht. Dan zou Koen dat toch ook minimaal of meer dan dat op moeten leveren. Het is toch ruim eenderde van het spelersbudget. Daar kun je een goede nieuwe spits voor terughalen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 19:29
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #32
Wat is MVV toch een rare club, en blijft me vaak weer verrassen. Dat maakt het steeds weer zo bijzonder. Ik zeik veel op MVV (moet ik minder gaan doen), maar wat houd ik op deze momenten van mijn club! Bedankt MVV!
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 19:35
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #33
Wat een verademing om een centraal verdedigingsduo te hebben met lengte, die ook over de grond sterk zijn de duels. Aktas en Coomans voetbalden of ze al jaren samenwerkten.

En Bryan Smeets speelde goed. Nagenoeg elke aanval begint bij hem. Hij ziet de gaten in de diepte en weet dan de voorhoede goed te bereiken. En als het nodig is e en de rust bewaren aan de bal en temporiseren. We gaan nog veel plezier krijgen van zijn er weinig als spelverdeler.

VVV had misschien iets meer balbezit, maar omdat een goede eindpass ontbrak, bleef het wat opportunistisch spelen. Bij MVV was de counter, zeker onmiddellijk na de pauze, veel gevaarlijker.

Een heerlijke start!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 19:39 13 aug 2023 19:55 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #34
Veel mensen hier op het forum werden hoe dichterbij de start van het seizoen we kwamen, minder positief. Ik had zelf het gevoel dat dit onterecht was.

Vandaag bleek (vond ik) mijn gevoel terecht. We doen echt niet onder tegenover vorig seizoen. Het was een beetje knullig, maar ik denk dat dit grotendeels komt omdat ze nog niet helemaal op elkaar zijn ingespeeld.

We hebben echt een leuk team. Echter moet er voorin echt iets bij. Buifrahi is het gewoon (nog) niet. Koen is een meerwaarde, maar gewoon geen spits. Hij scoort niet genoeg op momenten wanneer dat wel moet. Als er een goede spits bijkomt, hebben we een mooi team op het veld staan wat vorig seizoen minimaal kan evenaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 20:33 13 aug 2023 20:53 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #35
Lekkere manier om zo het seizoen te starten zeg! Had niet verwacht dat we zouden winnen, maar goed, dat was misschien ook vooral gebaseerd op het feit dat we zelden in Venlo winnen. Dat gezegd hebbende, het had ook anders kunnen lopen. MVV begon heel slordig, en met wat pech staat het na 20 minuten 2-0. Gelukkig viel het allemaal net onze kant op. Om te beginnen was het al echt een mega meevaller dat Venema er niet bij was vanwege een transfer, want die gast had gegarandeerd een van die kansen afgemaakt, al is het maar omdat hij sowieso altijd tegen ons scoort. Daarnaast is 2x scoren in de 5 minuten na rust gewoon psychisch ontzettend prettig. Bij de tweede goal zat het ook niet tegen, want de keeper had die bal best mogen hebben. Zelfde bij de pingel, die overtreding was gewoon dom.

Ik MVV hiermee zeker niet tekort doen hoor. De eerste 20 minuten hadden we het moeilijk maar daarna hadden we de wedstrijd in elk geval tot de 1-2 heel behoorlijk onder controle, en na die goal hebben we eigenlijk ook weinig tot niks weggegeven. De as van het team staat gewoon goed. Matthys is de beste lijnkeeper die ik ooit heb gezien bij MVV en is voetballend een enorme meerwaarde. Een foutje zoals bij de 1-2 blijft echter altijd erin zitten bij hem (geen kritiek want Matthys is een geweldige keeper voor MVV) en ik vermoed dat clubs het daarom een te groot risico vinden om een transfersom voor te betalen. Dat gezegd hebbende, als ergens nog een keeper vertrekt dan staat Matthys ongetwijfeld bovenaan veel lijstjes. Het centrale duo straalt kracht en rust uit en oogde veel zekerder dan het duo van vorig jaar. Na de 1-2 heeft MVV nauwelijks wat weggegeven, dat is knap. De backs zijn harde werkers maar ook hier zou wel een upgrade bij mogen. Maar echt prioriteit heeft het niet natuurlijk, het is veel belangrijker dat voorin kwaliteit erbij komt.
Smeets is op deze manier goud waard voor MVV. Bracht rust en overzicht en strooide met fijne passes. Met een beetje fantasie Pirlo in zijn latere jaren. Hij heeft niet meer het loopvermogen en de snelheid om het hele veld te bestrijken, maar zolang Souren en Kleinen, en later El Basri, het vuile werk opknappen is dat geen probleem, en die deden dat vandaag prima. Mocht Souren nog vertrekken dan moet een zelfde type gehaald worden, om Smeets in zijn kracht te laten spelen.
Ik hoop dat Souren blijft, maar als er een goed bod komt dan zal MVV hem laten gaan, en dat is ook prima. De enige manier om vooruit te komen is spelers op het juiste moment verkopen, en in het geval van Souren is het simpel, of je vangt nu geld, of hij gaat komende zomer gratis de deur uit. Dat is het lot van elke club, behalve de absolute top (en zelfs die moeten spelers verkopen vanwege FFP regels). Zelfde geldt voor Kostons. Superbelangrijk voor dit elftal, al mag hij nog wel wat doeltreffender worden (beetje zeiken om het zeiken na een seizoen met wat was het, 9 goals en 20 assists). Maar goed, als hij vertrekt wordt de spoeling voorin wel heel erg dun. Eenzelfde type vinden zal een enorme klus worden. En eigenlijk mogen er wel 2 spitsen bij, want Livramento komt mijns inziens echt tekort. Maar goed, 2 spitsen erbij zal niet gaan.
Belangrijkste plek voor versterking zijn de flanken. Slegers vond ik matig spelen. Lijkt me een prima speler om erbij te hebben, maar kwam in elk geval vandaag fysiek tekort voor de basis. Buifrahi heeft potentie, maar is ook nog vooral een talent. Uiteraard zijn beiden jong en verdienen dus tijd om zich te ontwikkelen. Maar een ervarenere buitenspeler is echt noodzakelijk.

Het is eigenlijk een enorm geluk bij een ongeluk dat de komende wedstrijd niet doorgaat. Daardoor heeft MVV langer de tijd om een eventuele vervanger te zoeken voor Kostons en is er meer tijd om de nieuwelingen in te spelen. Ik vermoed dat ook wat betreft de flanken eea afhangt van het vertrek van Kostons en hoeveel dat oplevert. Met een leuk transferbedrag, en ik neem aan dat Kostons wel enkele tonnen zal opleveren, zal een ander kaliber spelers in beeld komen. Van Geneugden heeft ongetwijfeld een lijstje klaarliggen.

Goed, wat het seizoen verder zal brengen gaan we merken, daar is op basis van zo'n eerste wedstrijd weinig over te zeggen. Zo top als vorig jaar zal het niet worden, maar dat is ook logisch. Met twee a drie versterkingen voorin en een beetje mazzel met blessures en falende concurrentie kunnen we denk ik gewoon weer meestrijden voor playoffs. In elk geval zijn de eerste drie punten binnen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, opadiehard, jovkle, bokkesprongen, ASR, Sjiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 21:21
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #36
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 21:31
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #37
Tevreden met het centrale duo dit jaar. Aktas is heel solide achterin. Ook weer met een uitstekend keepende Romain. Vreemd dat hij nog niet weg is. Natuurlijk spijtig mocht Romain weggaan, maar het zou een mooie zakcent opleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 21:33
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #38
Prachtig die 3 punten en weer geweldige support uit het bezoekers vak. Op hoofd tribune zaten ook meerdere fans. Man van de wedstrijd voor mij Aktas. Won echt al zijn duels, een stuk beter dan Waem. Zoals al door anderen terecht beschreven moet er nog wel eea bij. 2 nieuwe spelers halen en 1 a 2 goede huren. Met goede huurspelers genereer je indirect ook kapitaal. Worden interessante weken tm de 31e

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 00:07
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #39
Koen geeft aan “de clubs zijn in gesprek maar ik hoef zeker niet weg”.

Dat MVV nu Koen maar eens binnen boord probeert te houden. Extra jaar verlengen, beter contract, Die gaat er ook 15/20 inschieten dit seizoen, net als Ruben, en dan kan ie komend jaar ook subtop eredivisie voor waarschijnlijk een beter bedrag dan nu naar de derde divisie in Italie..

Kom op ‘investeerders’
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, jasonke7, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 00:19
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #40
Een heerlijke drie-punter!
Toen ik zag dat dit al ruim 17 jaar geleden was voelde hij nog een tikkeltje lekkerder, en al helemaal om zo het seizoen te starten.

Het was zeker niet oogstrelend voetbal maar ik heb bij vlagen wel leuke dingen gezien.
Aktas en Coomans vind ik erg solide.
Smeets af en toe slordig maar je ziet dat ze hem zoeken en dat hij daar wel raad mee weet.

De backs vond ik de eerst helft niet goed maar dat hebben ze de tweede helft goed herpakt.
Slegers vond ik erg leuk voetballen!

Vooral erg genoten van de sfeer en het weer naar je cluppie gaan.
We mogen er even van genieten wat de wedstrijd tegen Eindhoven word uitgesteld, en dus is de eerst volgende wedstrijd pas tegen Dordrecht.

Proficiat allemaal!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 05:35 14 aug 2023 05:43 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #41
Zag achter een goed verdedigings duo Aktas en Coomans,nu zal Nieling(Gister maar een speelminuten)ook zijn minuten moeten/willen maken?
Kan Nielings ook op de backpositie spelen,anders moet Verberne al een moeilijke keuze gaan maken Nielings of Coomans?
Zag dat Kostons bij dat doelpunt het MVV logo kuste zou dat betekenen dat hij aangaf dat hij,,gewoon,, blijft of dankte hij zijn fans dat Mvv een plekje in zijn hart heeft en toch ,,gewoon,,een afscheids gebaar?….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 08:45
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #42
De naar mijn insziens 2 zwaktste schakels gisteren bezorgen je binnen 5 minuten na rust de overwinning. Ik vond Slegers misschien wel de minste op het veld, al is volgens mijn rechtsbuiten ook niet zijn favoriete positie. Kleinen erg slordig, al kan dat van meer spelers gezegd worden. Vond eerlijk gezegd Smeets ook nog wat slordig en zelfs Souren in de 1ste helft aantal keer onnodig balverlies. Het is bewonderenswaardig dat ze ten koste van alles wilden blijven opbouwen maar dat had in de 1ste helft een aantal keer ook heel anders kunnen aflopen.

Heb het al meermaals gelezen maar centrale duo echt een verademing! De commentator bij ESPN noemde Aktas een krijger en dat is denk ik een perfecte beschrijving. Backs degelijk. Iedereen weet inmiddels dat we voorin stootkracht missen. Kostons sterk (zou heerlijk zijn als die blijft) maar Buifrahi weinig gezien.

Al met al kan er nog een hele hoop beter maar ik merk dat ik nogal loop te zeiken op een 1-3 overwinning in Venlo. Uiteindelijk gewoon ontzetten tevreden met het resultaat en bij vlagen wordt er toch gewoon heel aardig gecombineerd. Veel zin in de rest van het seizoen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 09:14
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #43
Altijd spannend zo'n eerste wedstrijd na de voorbereiding waaruit je toch vaak niet kunt opmaken waar 'we' staan.
Veel is al gezegd, veel balverlies, slordig en rommelig, maar bij vlagen ook veel potentie zichtbaar in deze groep.
Achterin gaan we dit jaar veel punten winnen. Ik denk dat als het centrale blok met Mathys erachter en Souren/Kleinen ervoor wat langer samenspeelt dat daar het grote verschil met vorig jaar gaat zitten. De helft minder tegendoelpunten, let maar op!

Ondanks de kritiek op onze backs hier denk ik dat die gewoon prima zijn voor dit niveau, zeker als het centrum goed staat en ze van daaruit beter aangestuurd kunnen worden dan vorig jaar. Het zal voor beide mannen wel dit jaar moeten gebeuren, aanhaken of afhaken denk ik persoonlijk.

Het middenveld is in potentie écht goed. Ook met Kleinen erbij, al vond ik ze alledrie gisteren onder hun niveau spelen met veel slordig en onnodig balverlies, maar ook daar was de potentie af en toe duidelijk zichtbaar.

Voorin is het inderdaad erg dun, Koen werkt vooral hard en is continue dreigend, maar zowel Buifrahi als Slegers lijken toch nog echt te licht op dit moment.
Aan de andere kant scoor je wel gewoon 3 keer, dus voorlopig bewijzen de cijfers het ongelijk hier.

Overall denk ik dat dit misschien nu al de belangrijkste overwinning van het seizoen is, want door het wegvallen van Eindhoven thuis heb je nu 2 weken de tijd om vanuit TD de keuzes te maken én je team verder te ontwikkelen. Ondanks dat er pas 1 wedstrijd gespeeld is zal onderhandelen met eventuele nieuwe spelers of geïnteresserde clubs toch prettiger zijn vanaf plek 3, dan dat je de komende 2 weken onderaan zou staan. Zo blijft de flow positief en 'bewijst' MVV geen eendagsvlieg te zijn geweest vorig jaar.
Ook voor sponsoren en seizoenskaarten kan dit een belangrijk zetje in de rug zijn denk ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 09:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #44
Heb de wedstrijd niet kunnen zien , wat beelden en een samenvatting en wat overige info
VVV is sterk erop achteruit gegaan tov verleden jaar en het niet meespelen van Nick was mss wel dat laatste zetje richting een plek 10-14 dit jaar
Ik zie die ploeg totaal niet de PO halen , dat was mijn "voorspelling" al voor het seizoen .

MVV heeft het maximale gedaan gister en daarmee ook een mooie stap gezet en een negatief record verbroken in Venlo
Verder is er nu allemaal heel weinig van de zeggen de komende weken gaan ploegen nog hier en daar veranderen en pas na 1-9 gaan we zien waar we staan
Het programma lijkt gunstig met Eindhoven , Dordt en Jong Ajax de komende weken , dus mss zit er wel een klein reeksje in wie zal het zeggen

De eerste punten zijn binnen een record is verbroken en de zon schijnt ! wat willen we nog meer !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 09:46
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
VVV - MVV, zo 13 aug. 2023, 16.45 uur #45

Napoleon schreef : Heb de wedstrijd niet kunnen zien , wat beelden en een samenvatting en wat overige info
VVV is sterk erop achteruit gegaan tov verleden jaar en het niet meespelen van Nick was mss wel dat laatste zetje richting een plek 10-14 dit jaar
Ik zie die ploeg totaal niet de PO halen , dat was mijn "voorspelling" al voor het seizoen .

MVV heeft het maximale gedaan gister en daarmee ook een mooie stap gezet en een negatief record verbroken in Venlo
Verder is er nu allemaal heel weinig van de zeggen de komende weken gaan ploegen nog hier en daar veranderen en pas na 1-9 gaan we zien waar we staan
Het programma lijkt gunstig met Eindhoven , Dordt en Jong Ajax de komende weken , dus mss zit er wel een klein reeksje in wie zal het zeggen

De eerste punten zijn binnen een record is verbroken en de zon schijnt ! wat willen we nog meer !


Eindhoven kun je uit dat lijstje schrappen die gaat waarschijnlijk naar 9 oktober…..mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden