Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u

26 aug 2023 09:33
vakB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #46
Afgaande op de samenvatting van ESPN komen wij goed weg met een punt, in minuut 92 had onze 2e spits wel nog de winnende op zijn schoen (had gewoon een goal moeten zijn).

Bij het doelpunt van Kostons komt een 2e beker op de vijf meter lijn van het strafschopgebied, heeft niks met juichen te maken. Bier is om te drinken en niet om te gooien. Vorige wedstrijd in Venlo kwamen wij twee keer goed weg met de bekers die in het vak onder het uitvak belanden. Denk svp na (ook ik vind de regel te ver gaan, maar helaas zullen wij toch rekening moeten houden met deze regel).

Hopelijk heeft dit weinig consequenties, want onze ploeg verdiend de prachtige support.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 09:35
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #47
Vier punten uit twee (uit)wedstrijden is een goed begin. En dat is dan weer het halve werk. Ik was er gisteren niet bij, maar heb de wedstrijd via verschillende kanalen gevolgd. Ik vernam dat het een zwakke pot was van MVV. Wat dat betreft prima dat je dan ook in dat soort wedstrijden een resultaat eruit weet te slepen. Er waren kansen op een driepunter, maar eerlijk is eerlijk: Dordt had die kansen ook. Het viel me op Twitter op dat er zoveel commentaar was op de scheids. Kan iemand daar iets over zeggen? In de beelden die ik heb gezien (flitsen en samenvatting) is niets terug te zien van een pingel die MVV had moeten krijgen. Verder leek de overtreding op Smeets die op de goal afging goed voor een gele kaart, maar de scheids floot niet eens.
Los daarvan moet je de schuld altijd bij jezelf zoeken. Iets dat Verberne en de geïnterviewde spelers na afloop ook deden. De tegengoals ontstaan over de zijkanten. Dat blijft een aandachtspunt. Ik wil echter niet onze huidige, jonge backs affakkelen want volgens mij leverde zowel Schenk (tegen VVV) als Zeegers gisteren een assist. Maar je kan ook eerder wisselen. Waarom Labylle en Sy op een gegeven moment niet brengen?
Positief is in ieder geval dat MVV vooralsnog makkelijk weet te scoren: 5 goals in 2 wedstrijden door 4 verschillende doelpuntenmakers. Dat biedt perspectief vrijdag thuis tegen Jong Ajax. Die ploeg scoorde 4 keer in 3 wedstrijden, maar nog belangrijker: de Amsterdammers incasseerden al 10 tegentreffers.

Dan nog even het volgende (niet cynisch bedoeld): kan er voor de bierbekergooi-discussie geen apart topic worden geopend? Of wellicht is dat er al. Ik respecteer ieders mening, maar ik lees bij een voorval iedere keer dezelfde standpunten van voor- en tegenstanders in het wedstrijdtopic. Een herhaling van de discussie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 14:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #48
Alleen de samenvatting gezien , daar wel wat leuke combi's in gezien , puntje is prima !
Er wordt wat kritiek hier geuit op de backs ( en dat mag) maar centraal achterin stond men ook niet echt lekker bij de tegendoelpunten

Verder zonde van de boete die er wellicht aankomt 5K zal het wel worden , of de VC moet het weten weg te poetsen richting de KNVB met een overtuigend rapport Je moet als "supporter" je afvragen wat de lol is , zeker als je weet dat dit de consequenties zijn en wedstrijden zonder uit publiek zal dan niet meer lang gaan op zich gaan wachten . Vraag me zowiezo af hoe je als club dit wilt voorkomen iemand die wat drank besteld en daarna het bekertje op t veld gooit .


Wat me ook opviel los van de rugsponsor die gestopt is ook de broeksponsor ( voetbaldrukkerij) ook niet meer op de broek staat , voor de nieuwe dame dus werk aan de winkel om die 2 plekken snel op te vullen. Gokbedrijven stappen mss nog wel snel in om die plekken in te vullen of haar geliefde TUI of Corendon !
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 15:27
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 964
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #49
Noem mij maar een moraalridder maar degene die dit gegooid heeft schaadt wellens en wetens de club op een flinke manier. En dus verdient diegene gewoon een behoorlijk pak slaag. Wij hebben vroeger genoeg uitgespookt maar benadeelden nooit bewust de club. en die wat het nu nog niet leren zullen het nooit leren dus svp voorgoed uit alle stadions verwijderen. De echte supporters zijn helemaal klaar met dit soort figuren. Het is inmiddels bij bijna elke wedstrijd van MVV raak, vooral uit. Nou goedpraters, laat je reactie maar komen. interesseert me niks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u 007, peeke, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 16:56
Belsj
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #50
De manier waarop sommigen hier redeneren, trekt gewoon op niks. Omdat ik blij of kwaad ben, gooi ik een beker op het veld. Wat heeft dat met voetbal of supporteren te maken. Och god ja, het is maar een bekertje, ... maar grenzen vervagen snel, wat nu een bekertje is, wordt op termijn weer iets anders.

Als ik naar de bioscoop ga en de film staat mij niet aan, gooi ik ook niet met drank of eten.
Als ik ga winkelen en er gaat iemand snel voor mij bij de kassa staan, smijt ik ook geen winkelkarretje door de Jumbo.
Als ik het niet eens ben met een beslissing met mijn baas, gooi ik hem ook geen koffiemok tegen zijn hoofd.

Maar als we in een stadion zitten, dan is dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.

Het mag niet, het hoort niet,.... dus doe het gewoon niet. Je schaadt "jouw" club er mee en dat doe je bewust.

Misschien moet er speciaal voor deze supporters van onze club maar een kwartiertje voor of na de wedstrijd geregeld worden, waar zij aan een wedstrijdje bekertjes gooien mogen doen. De winnaar krijgt de wedstrijdbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u 007, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 17:18
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #51
Het is helemaal niet van belang wat wij er met zijn allen van vinden, of we nu voor of tegen zijn...het enige dat telt is dat dit MVV geld kost.
Geld dat we al zó weinig hebben. Geld dat we zóveel beter in andere zaken kunnen steken, waaronder het 1e elftal.
En waar we het allemaal wél over eens zijn, is dat we willen dat MVV het zo goed mogelijk doet. En daar is geld voor nodig.

Verder: 4 punten na 2 uitwedstrijden vind ik helemaal prima. Hopelijk trekken we de lijn door tegen jong ajax. Als we die winnen, hebben we gewoon een prima seizoenstart.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, opadiehard, 007

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 17:38
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #52
Laura van Leeuwen zal wel weer de schuld krijgen.
En de Amerikanen opstappen.
dat gebeurde ook met Ward Vleugels met q park..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 17:46
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #53

Belsj schreef : De manier waarop sommigen hier redeneren, trekt gewoon op niks. Omdat ik blij of kwaad ben, gooi ik een beker op het veld. Wat heeft dat met voetbal of supporteren te maken. Och god ja, het is maar een bekertje, ... maar grenzen vervagen snel, wat nu een bekertje is, wordt op termijn weer iets anders.

Als ik naar de bioscoop ga en de film staat mij niet aan, gooi ik ook niet met drank of eten.
Als ik ga winkelen en er gaat iemand snel voor mij bij de kassa staan, smijt ik ook geen winkelkarretje door de Jumbo.
Als ik het niet eens ben met een beslissing met mijn baas, gooi ik hem ook geen koffiemok tegen zijn hoofd.

Maar als we in een stadion zitten, dan is dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.

Het mag niet, het hoort niet,.... dus doe het gewoon niet. Je schaadt "jouw" club er mee en dat doe je bewust.

Misschien moet er speciaal voor deze supporters van onze club maar een kwartiertje voor of na de wedstrijd geregeld worden, waar zij aan een wedstrijdje bekertjes gooien mogen doen. De winnaar krijgt de wedstrijdbal.


Het zal me een rotzooi bij die mensen thuis zijn, of zouden ze daar niet met bekertjes gooien als ze blij zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 20:18
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 475
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #54
Het heeft niks met voetbal of MVV of vreugde te maken. Degene die bekertjes gooien weten het heus wel dat dit (voorlopig) niet mag/kan. Het zijn mensen die geen regeltjes kunnen verdragen en tegen de maatschappij willen aanschoppen. Als MVV er ooit niet meer is (ooit), want ja, iedereen vertrekt. Dan gaan ze ergens anders heen, waar regels heersen/worden opgelegd.Hopenlijk richting het oosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 20:47
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #55

Belsj schreef : De manier waarop sommigen hier redeneren, trekt gewoon op niks. Omdat ik blij of kwaad ben, gooi ik een beker op het veld. Wat heeft dat met voetbal of supporteren te maken. Och god ja, het is maar een bekertje, ... maar grenzen vervagen snel, wat nu een bekertje is, wordt op termijn weer iets anders.

Als ik naar de bioscoop ga en de film staat mij niet aan, gooi ik ook niet met drank of eten.
Als ik ga winkelen en er gaat iemand snel voor mij bij de kassa staan, smijt ik ook geen winkelkarretje door de Jumbo.
Als ik het niet eens ben met een beslissing met mijn baas, gooi ik hem ook geen koffiemok tegen zijn hoofd.

Maar als we in een stadion zitten, dan is dat blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.

Het mag niet, het hoort niet,.... dus doe het gewoon niet. Je schaadt "jouw" club er mee en dat doe je bewust.

Misschien moet er speciaal voor deze supporters van onze club maar een kwartiertje voor of na de wedstrijd geregeld worden, waar zij aan een wedstrijdje bekertjes gooien mogen doen. De winnaar krijgt de wedstrijdbal.


Wat een bizarre vergelijking is dit dan zeg.. sodeju.
Gaan we nu serieus een vergelijking maken tussen voetbal en een bezoek aan de biosscoop, of een bezoek aan de lokale plus. Voetbal is iets wat gepaard gaat met heel veel emotie. Mensen springen uit blijdschap, gaan in de hekken hangen, zwaaien met hun sjaaltje.. en ja al jarenlang wordt er bier in de lucht gegooid. Een bezoek aan de bios , wat staat aan een avondje ontspanning, staat in een totaal ander daglicht wat samenstaat met spanning. Een goal is ontlading..

Ik vind het een ander verhaal als er bewust naar spelers of officials wordt gegooid. Maar hier doe je toch niemand kwaad mee? Ja het is vervelend , en we weten ondertussen de regels. Maar kom op, raap dat bekertje op en klaar.

En grenzen vervagen snel.. ook weer zo’n lekker dooddoener. Hier staken we om een plastic bekertje, op lange termijn maakt dit de competitie totaal onaantrekkelijk. Ook voor spelers uit andere comptities.
In andere landen vallen er letterlijk doden..

Nu wil ik het niet goed praten. Regels zijn regels .. hoe belachelijk ze ook zijn. Maar in Nederland kiezen we vaak voor de makkelijkste oplossing. Ipv de spelers en de 4000 supporters te straffen, pik die kerel eruit. Ben je toch van het gezeiks af. Nu gaan we altijd maar collectief straffen.. lekker voor die kerel als die er toch mee wegkomt.

Daarbij moet ieder stadion toch aan heel veel criteria voldoen op het gebied van veiligheid. Haarscherpe camera’s is hier ook een onderdeel van. Pik je diegene toch zo eruit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 21:06
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 475
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #56
En als je vandaag Henk eruit pikt en niet meer toelaat, staat morgen Jan klaar om het over te nemen. Dat is wel gebleken. Degene die de bekertjes gooien weten heus wel dat ze niet gegooid mogen worden, om daarna met een gezicht te gaan staan, oh ja shit het mag niet. Er zijn genoeg ander plekken waar je tegen regels mag ingaan. A12 Wegblokkade etc.daar kun je ook heen i.p.v MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2023 21:19
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #57

Mosae schreef : En als je vandaag Henk eruit pikt en niet meer toelaat, staat morgen Jan klaar om het over te nemen. Dat is wel gebleken. Degene die de bekertjes gooien weten heus wel dat ze niet gegooid mogen worden, om daarna met een gezicht te gaan staan, oh ja shit het mag niet. Er zijn genoeg ander plekken waar je tegen regels mag ingaan. A12 Wegblokkade etc.daar kun je ook heen i.p.v MVV.


En als je Henk eruit pikt, maak je wel een veel groter statement. Namelijk je komt er niet mee weg. Nu gooi je in principe zonder individuele consequentie. Deze oplossing is voor niemand goed. Niet voor de spelers, niet voor 3k wat niet gooit en zeker niet voor enig aanzien van de competitie. Daarbij blijkt deze regel op deze manier totaal niet te werken. Want nog steeds is het prijs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 10:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #58
Het is gewoon een heel vervelend dossier , op de eerste plaatst voor de club zelf MVV die eigenlijk met de rug tegen de muur staat
Je wilt als club op goede voet leven met je supporters en je wilt de excessen voorkomen , maar als dit de trend wordt dan heeft MVV weinig optie helaas denk ik
Een van de optie is ( als eerste ) om drank in het uitvak te verbieden , als MVV daar uberhaupt over gaat als bezoekende club en als 2de om gewoon uitsupporters te weren en niet meer mee te nemen.
Een enkeling bepaald dus een beetje die koers en als club kun je gewoon niet te vaak met hoge boetes geconfronteerd gaan worden

Het gezonde verstand en de sociale controle werken blijkbaar niet afdoende en dus glijden we heel langzaam af naar andere maatregelen .
En mss is dan geen drank in het uitvak de beste oplossing , hoe vervelend het ook is voor iedereen die zich wel kan beheersen .
En wederom zijn de vele supporters die zich gewoon gedragen altijd de dupe van een kleine "groepje" personen die menen overal lak aan te hebben , trieste constatering .
Een goede VC zou denk ik ook heel veel positieve invloed hebben , maar volgens mij is daar bij MVV de laatste jaren ook veel om te doen geweest wat ik begreep .
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 12:26
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #59
Wat een klaagzang hier op het forum zeg. Dit draagt echt niks bij aan de oplossing. En opperen om nog meer zaken te verbieden, die iedereen treft en niet enkel de veroorzaker, zal MVV en het voetbal in het algemeen zeker geen goed doen. Maarja blijkbaar is het zo erg, dat we het voetbal maar in zijn geheel moeten verbieden, want met al die doden en gewonden iedere week is het toch niet meer te doen. Misschien maar iedereen preventief in zijn woning opsluiten, zodat er niks meer kan gebeuren.

Hopelijk draagt elke klager hier op het forum ook zelf zijn steentje bij aan de zogenaamde sociale controle, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 13:03
Willy
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #60
Dat iemand met jouw naam zich niet aan de regels wenst te houden snap ik nog wel. Ben wel benieuwd welke oplossing je dan wel ziet. Dat is: zolang de KNVB deze lijn trekt. Dus: bekers gooien weer toestaan telt niet als oplossing. Je ziet toch ook wel dat dit onnodig geld kost. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden