Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u

27 aug 2023 13:07 27 aug 2023 13:08 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #61

αναρχος schreef : Wat een klaagzang hier op het forum zeg. Dit draagt echt niks bij aan de oplossing. En opperen om nog meer zaken te verbieden, die iedereen treft en niet enkel de veroorzaker, zal MVV en het voetbal in het algemeen zeker geen goed doen. Maarja blijkbaar is het zo erg, dat we het voetbal maar in zijn geheel moeten verbieden, want met al die doden en gewonden iedere week is het toch niet meer te doen. Misschien maar iedereen preventief in zijn woning opsluiten, zodat er niks meer kan gebeuren.

Hopelijk draagt elke klager hier op het forum ook zelf zijn steentje bij aan de zogenaamde sociale controle, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.


Wat zou jou optie dan zijn om die boetes te voorkomen?…. Mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 13:32
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #62
heel makkelijk geen drinken meer verkopen in stadion zowel voor thuis supporters als uit supporters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 14:11 27 aug 2023 14:15 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #63
Naar mijn mening moeten we gewoon accepteren dat niet alles 100% te controleren is. MVV zal zo nu en dan te maken krijgen met boetes etc. Net zoals onze complete samenleving te maken krijgt met allerlei criminele activiteiten, welke qua mate van ernstigheid toch meer prioriteit behoeven dan wat plastic bekers.

Wel denk ik dat de KNVB niet zomaar een boete geeft voor een enkeling die een bekertje gooit tijdens het juichen na een goal. Naar mijn idee is het vaak een optelsom van feiten. Waarbij het handelen van MVV m.b.t. preventie, na afloop m.b.t. opsporen en het geven van een eventueel stadionverbod en het uiteindelijke verweer een zeer bepalende factor is bij een eventuele boete. Ik denk dat de organisatie van MVV hierin wel nog stappen kan zetten, onder leiding van een goede VC in samenwerking met de SLO’s. Mensen die kwaad in de zin hebben en serieus iets uithalen moet je gewoon een stadionverbod geven. Naar mijn mening is een bekertje gooien bij het juichen trouwens geen kwaad in de zin hebben, maar eerder wat onbenullig opgaan in de emotie. Veel meer kan je niet doen, tenzij je buiten proportionele maatregelen gaat treffen die niet enkel de dader straffen en dat lijkt mij onwenselijk.

Verder denk ik dat alle clubs zich eens samen moeten pakken en de KNVB tot de orde moeten roepen. De KNVB zou de belangen van de clubs moeten behartigen, maar doet dit niet en voert eerder een soort totalitair schrikbewind.

Daarnaast denk ik dat hier op forum erg veel negatieve energie uitgaat, naar dit soort onbenulligheden. We kunnen het naar mijn idee beter over de wedstrijd hebben, maar daar worden bijna geen berichten over geplaatst. Wel zie ik als ik hier het topic open, ongeveer 50 keer dezelfde klaagzang staan. Dit zal blijkbaar bij de huidige online cultuur horen, maar ik irriteer me eraan. Naar mijn idee draagt dat niks bij en kan je enkel een bijdrage leveren in het stadion door je mede collega supporter eventueel aan te spreken.

Het verbieden van drank in het stadion kost de clubs trouwens substantieel meer dan die paar boetes. Dat staat in geen enkele verhouding. Dus voordat je dat soort domme en buiten proportionele ideëen oppert moet je misschien eerst even een kosten/baten analyse maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, FatyPapy1990

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 14:18
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 180
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #64
Dit gaat nog heel vaak voorkomen by wat voor een club dan ook zei Brian Smeets na de wedstrijd.
Een rationele constatering!
Wen er maar aan zou ik zeggen …..
onzinnige regeltjes van wie dan ook worden normaal niet nageleefd. Dit begint al in het verkeer en op de basis-school.
Meestal heb ik sympathy voor mensen die kritisch kunnen denken, en niet alles klakkeloos overnemen wat anderen dicteren of bedenken.
De fout ligt bij de KnvB naar mijn mening.

Als MVV een boete van 5k niet meer kan betalen dan gaan ze maar failliet, of anders besparen ze maar in het management.
De wereld vergaat niet.

Zou Labylle weer meedoen vrijdag (onze toren die ook iets naar voren kan uitrichten) ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 14:25
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #65
Wel ja FatyPapy dan gaan ze maar failliet heh. Daar heb je een punt. Fijn om te weten dat je met plastic bekertjes clubs failliet kunt gooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 19:17
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #66
Perfect idee van die sociale controle, maar wie van de Dordrecht-bezoekers heeft de ‘biergooier’ aangesproken, c.q. aangegeven en wie heeft ervoor gezorgd dat er geen vuurwerk zou worden afgestoken? Forget it! Iedereen ‘dekt’ elkaar, ook uit angst voor repressailles. Het is dan makkelijker om gezamenlijk de regels aan te vechten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2023 20:04
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #67

FatyPapy1990 schreef : Als MVV een boete van 5k niet meer kan betalen dan gaan ze maar failliet


Als je dit durft op te schrijven hoor je niet op dit forum thuis, want je bent overduidelijk géén supporter van onze club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief, jovkle, Boschpoort, jasonke7, M-MVV, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 10:58
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #68
Het valt me op dat de nadruk bij sommigen ligt op de onzinnigheid van de regel dat een wedstrijd gestaakt wordt als er bekers op het veld gegooid worden. Je mag van alles van die regel vinden maar het zou moeten gaan over de gevolgen die het voor onze club heeft.

Ik vind 100 km per uur op de snelweg ook belachelijk maar als ik een flitser zie staan, ga ik wel even van het gas af. Dan ga ik niet stoer roepen dat ik schijt heb aan de regels. ik vind de consequenties van mijn gedrag (te hard langs een flitspaal rijden) dan toch zwaarwegender dan mijn eigen principes.

Het zou goed zijn als de bekergooiende 'supporters' ook iets meer over de gevolgen voor de club en de mede-supporters zouden nadenken in plaats van die mede-supporters als moraalridders af te schilderen (de andere schandalige teksten die ik hier voorbij heb zien komen benoem ik niet eens)
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, jesfen, Sjappie, jovkle, Kay, Jim Cemint, itsman, De Zwarte Vogel, Kotspoejer, Larsbak en4 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 11:51
MVVMestreech02
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #69
Ben het helemaal met je eens Boschpoort. Ik heb me afgelopen vrijdagavond gruwelijk zitten te ergeren. Buiten de boetes en slechte naam die je de club bezorgd, beïnvloed je ook nog de wedstrijd. Op het moment dat de 2-2 valt had je namelijk het moment mee om door te drukken en wellicht nog de winnende kunnen maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 12:04 28 aug 2023 12:04 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #70
Waarom blijft iedereen hier discussiëren over deze domme regel?

We zijn het er in elk geval (bijna) allemaal over eens dat deze regel te dom is voor woorden. Dat mensen zich er dan wel of niet aan moeten houden of dat een vreugdebiertje wel eens kan gebeuren, is dan een andere discussie. Een discussie waar we het hier nooit over eens zullen worden.

Kunnen we ons erbij neerleggen dat totdat de KNVB een betere oplossing verzint, dit blijft voorkomen? Hierover blijven discussiëren heeft totaal geen zin want zoals eerder aangegeven, gaan we het hier nooit over eens worden.

Richt jullie a.u.b. weer op de wedstrijden hier en ook in de toekomst: start deze eindeloze discussie niet meer want ook dit zet MVV in een slecht daglicht en zorgt voor enorme verdeling onder de supporters. Laten we elkaars mening hierover respecteren. En mocht het alsnog nodig zijn om een discussie te starten, doe dit dan een een apart topic zou ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 12:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #71

Mestreech28 schreef : Richt jullie a.u.b. weer op de wedstrijden hier en ook in de toekomst: start deze eindeloze discussie niet meer want ook dit zet MVV in een slecht daglicht en zorgt voor enorme verdeling onder de supporters.

Er is geen verdeling onder de supporters. Supporters berokkenen de club geen schade toe.

Wil je nog steeds bekers gooien met je mede-pubers, richt dan een fonds op zodat de club geen schade oploopt. Zoiets als VeerzienMVV maar dan VeerzienBekerGoeiers.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 12:49
itsman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #72
Op de Boschpoort werd bij een goal anders gejuicht nml. het hele stadion stond springend met de handen in de lucht te juichen.
Bier is om te drinken en niet om weg te gooien.
Dit is tamelijk primitief .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 13:34
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #73

Mestreech28 schreef : Waarom blijft iedereen hier discussiëren over deze domme regel?

We zijn het er in elk geval (bijna) allemaal over eens dat deze regel te dom is voor woorden. Dat mensen zich er dan wel of niet aan moeten houden of dat een vreugdebiertje wel eens kan gebeuren, is dan een andere discussie. Een discussie waar we het hier nooit over eens zullen worden.

Kunnen we ons erbij neerleggen dat totdat de KNVB een betere oplossing verzint, dit blijft voorkomen? Hierover blijven discussiëren heeft totaal geen zin want zoals eerder aangegeven, gaan we het hier nooit over eens worden.

Richt jullie a.u.b. weer op de wedstrijden hier en ook in de toekomst: start deze eindeloze discussie niet meer want ook dit zet MVV in een slecht daglicht en zorgt voor enorme verdeling onder de supporters. Laten we elkaars mening hierover respecteren. En mocht het alsnog nodig zijn om een discussie te starten, doe dit dan een een apart topic zou ik zeggen.


Het gaat hier niet over het respecteren van elkaars mening. Het gaat om het voorkomen van sociaal onaangepast gedrag, dat door de méér dan overgrote meerderheid wordt afgekeurd. Kijk bijvoorbeeld eens naar supporters van andere clubs. Deze zijn vaak minstens éven enthousiast en in een grotere getale aanwezig en tóch doen deze minder ‘domme’ dingen. Tenslotte heeft hierover blijven discussiëren misschien wel degelijk zin, daar de euro dan toch een keer gaat vallen (waarschijnlijk is dit ijdele hoop).
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Boer458, Boschpoort, itsman, MVVMestreech02, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2023 17:00 28 aug 2023 17:02 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Dordrecht - MVV, vr 25 aug. 2023, 20.00u #74
De discussie stopt straks vanzelf als er een bier-verbod wordt afgekondigd bij voetbalwedstrijden. Of als supporters straks helemaal niet meer mee mogen naar uit-wedstrijden. Ik denk toch dat we het daar op zijn minst met zijn allen over eens zijn, dat we zulke maatregelen moeten voorkomen. Maar die riskeren we wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.384 seconden