Den Bosch - MVV Maastricht, vr 23-8-2024

24 aug 2024 14:03 24 aug 2024 14:05 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3886
Meer
Den Bosch - MVV Maastricht, vr 23-8-2024 #31
Dit zijn van die wedstrijden waarbij je er van kan maken wat je wilt.

Negatief? Eerste helft was drama, zeker in aanvallend opzicht. Niets in te brengen. Het doelpunt geeft Schenk gewoon weg (ja die Den Bosch speler komt fel in, maar als Nijhuis de scheidsrechter is, dan weet je dat ie niet snel gaat fluiten). Den Bosch was heel matig en uiteindelijk moet je nog blij zijn met een punt want krijgen zij een hele goeie kans op de winst vlak voor tijd.

Positief? Verdedigend geven we relatief weinig weg. In de tweede helft dwingen we opeens wel kansen af en met een bal op de paal en nog een goede actie maar slecht schot van Smeets, had je ook zo maar 1-3 kunnen winnen. Die tweede helft smaakt naar meer.

Ik ben zelf redelijk neutraal over deze wedstrijd. De eerste helft was echt schrikken, hoe zwak het aanvallend allemaal was. Maar de tweede helft biedt perspectief. Wat me opviel was dat het aanvallend los zand is in de zin van, spelers zijn totaal niet ingesteld op Braken. Slegers en Buifrahi doen bij vlagen maar wat, zo lijk het dan. En dat is iets dat hopelijk snel verandert door samen te trainen en samen te spelen. Ook speelde Slegers een deel van de wedstrijd feitelijk op de 10. Waar hij eigenlijk van oorsprong thuishoort. Dat zag er nog niet vlekkeloos uit maar ik ben heel benieuwd hoe het gaat als hij daar wat vaker staat. Als Kassimi en Esajas er bij komen en Buifrahi zijn stappen blijft maken krijgen we hopelijk een luxeprobleem op de flanken.

Aktas is achterin een geweldenaar maar opbouwend is het tegelijkertijd zwak. Dat was deel van het probleem in de eerste helft.

In het geheel wat mij betreft een neutrale competitiestart. 2 punten uit 3 wedstrijden is gewoon niet "veelbelovend". Maar het is ook niet dramatisch. Vrijdag tegen een uitgekleed Jong PSV (want PSV 1 heeft grote personele problemen) winnen en je staat gewoon rond de play-off plaatsen. September wordt dan een maand die al vroeg je seizoen kan bepalen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2024 18:33
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1215
Meer
Den Bosch - MVV Maastricht, vr 23-8-2024 #32
Eindhoven verliest thuis met 0-3 van jong Ajax dat met zo een beetje hetzelfde elftal speelde als tegen MVV .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden