MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur

29 aug 2024 13:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3886
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #1
We mogen morgen weer, thuis tegen Jong PSV!

Nou is spelen tegen jong teams wat mij betreft weinig inspirerend. Sfeer is toch altijd wat gezapig, tegenstanders totaal onberekenbaar, uitvak leeg. Maar ik ben er zeker bij en heb er zelfs zin in.

De afgelopen jaren is Jong PSV thuis een moeilijke wedstrijd gebleken. In 20/21 gaven we een 3-0 voorsprong weg in de tweede helft, 3-3. In 21/22 stodn er een team met onder meer Saibari en Bakayoko en die wonnen met 1-2. 22/23 werd het 1-1 door een doelpunt 90+1 van Jong PSV. En vorig jaar nog frustrerender, 3-3 door een onnodige gelijkmaker met een luchtje in minuut 90+4. Sterker nog, we wonnen slecht 2 van de 10 wedstrijden die we ooit tegen hen in De Geusselt speelden. Blijkbaar een soort angstgegner.

Voordeel is dat deze keer PSV 1 met een acute crisis in de verdediging (en iets minder – het middenveld) worstelt. Dams, De Blaak, Bresser zouden normaal gezien waarschijnlijk meedoen tegen ons in de verdediging en Land en Uneken wellicht ook nog op middenveld/aanval. Linksachter Oppegard speelde vorig seizoen een periode lang iedere wedstrijd van Jong PSV (en werd daarna verhuurd aan Heracles), staat nu vast in de basis bij PSV. Maar een uitwedstrijd op vrijdag, dat is een risico voor de match van zondag bij PSV 1, dus al die namen zullen er niet bij zijn verwacht ik. Jong PSV zal hoogstwaarschijnlijk met een stel 17- en 18jarigen in de verdediging beginnen. Jongens van de O-18. Daar moeten we toch van kunnen profiteren. Jong PSV speelde op maandag tegen Telstar, en daar deden dan nog een paar van de genoemde namen mee omdat de wedstrijd pas op maandag was. Maar alsnog won Telstar relatief eenvoudig met 0-2.

Met twee punten uit drie wedstrijden is de start nog niet denderend en het voetbal is wisselvallig. De tweede helft tegen Den Bosch was aanvallend gezien niet onaardig. Kunnen we dat doortrekken, dan zie ik ons een goede kans maken om dit zwakke Jong PSV te verslaan. En mocht dat lukken, dan sta je in de buurt van de play-off plekken én heb je 3 punten meer dan vorig seizoen uit dezelfde wedstrijden. Perspectief om in de maand september verder stappen te maken.

Voorspelling 3-1.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Jim Cemint, bokkesprongen, ErikOranje

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 20:20
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #2
En weer geen Frietekot bij de AS/BP ........
Waardeloos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 20:54
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #3
Man man man ik probeer vanaf mijn vakantieadres deze wedstrijd te volgen, maar dat veld…… hoe kan dat? Ziet het er in het stadion ook zo slecht uit? Op sommige plekken lijkt wel een berg korrels te liggen. Ik ken geen 1 club met zo’n kunstgrasveld. Dit ziet er echt uit als een knolletuin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 22:13
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 255
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #4
Erg goed was het niet, maar gelukkig dan toch de eerste overwinning. Slegers en Schenk vielen deze keer in positieve zin op. En Aktas sterk als altijd. Wel veel onnodig balverlies. Beide tegengoals vielen ook puur door geklooi. Maar gelukkig maakt dat nu allemaal niet zo heel veel meer uit. Op drie punten van de eerste plek ;-)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 22:18
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #5
Belangrijke driepunter! MVV is niet verkeerd aan het seizoen begonnen, maar met een 2/9 was het resultaat heel matig. Vandaag was weer zo'n typische wedstrijd tegen Jong PSV. Vorig jaar ging het net mis, nu ging het net goed. Hopelijk een voorbode op ons eindresultaat dit seizoen met deze keer net wel PO's.

Goed om te zien hoe sommige spelers zich ontwikkelen. Schenk doet het nu al vier wedstrijden uitstekend. Ook Slegers en Bruifahi hebben stappen gezet in vergelijking met vorig seizoen. Er is vaak kritiek op Mmaee, maar hij viel vandaag uitstekend in met veel goede pressing en aan de bal deed hij ook meermaals goede dingen. Hopelijk kan hij zich ook steeds meer ontwikkelen tot vaste invaller voorin die regelmatig zijn doelpuntje meepikt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 22:39
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1215
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #6
Denk dat MVV heel erg snel werk moet gaan maken om Matthys een verbeterd contract aan te bieden . Een betere keeper vind MVV met hun budget never nooit meer .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2024 23:08
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 228
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #7
Qua niveau niet de beste, maar wel een hele leuke wedstrijd. Kansen over en weer, 2 prima keepers.

Veel strijd gezien in de 2e helft met El Basri voorop. Buifrahi die steeds meer vertrouwen krijgt. Sleegers met prima steekpassjes vanaf de 10 positie.

Al met al een leuke 2e helft met Mathys MOTM.‘inderdaad, nu er geld is contract openbreken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 00:10 31 aug 2024 00:12 door RoedWitHart.
RoedWitHart
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #8
Wat een verschil weer tussen de eerste en tweede helft. De eerste helft speelden ze bij wijze van spreken als lammetjes, de tweede helft als leeuwen.

De eerste helft tikte Jong PSV MVV bijna tureluurs. Er werd te veel ruimte gegeven in de opbouw. Er werd de eerste helft nauwelijks gestoord. MVV speelt graag compact, maar de vleugels werden nauwelijks gedekt. Dat het bij rust 0-0 was, was een klein wonder. Jong PSV schoot twee keer tegen de paal en Matthys had weer enkele fraaie reddingen. Toch had MVV enkele keren mooie combinaties maar er leek weinig geloof in eigen kunnen.

Dat werd anders in de tweede helft. MVV speelde veel feller. De opbouw van Jong PSV werd verstoord. Er was druk naar voren.

De penalty werd gemakkelijk gegeven, maar MVV bleef gaan. Met veel druk naar voren werd het al snel 1-1. Rayan ging door met acties maken: 2-1. De 3-1 hing in de lucht, maar een ongelukkige actie van Mmae leidde de 2-2 in

Dat was balen. Maar MVV bleef knokken en toen viel de 3-2. Het stadion explodeerde. De vechtlust van de tweede helft werd beloond!

Ik vond Sleegers zijn beste wedstrijd voor MVV tot nu toe spelen. Hij trok brutaal meer naar binnen en kwam centraal beter tot zijn recht. Ook Buifrahi speelde goed. En Matthys keepte solide.

Als het Hermans lukt dit team een hele wedstrijd te laten voetballen als de tweede helft, dan halen we de play-,offs.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 08:26 31 aug 2024 08:29 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 397
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #9
Een heerlijke KKD wedstrijd, 5 doelpunten, veel kansen aan beide kanten, knokken (2e helft) voor elke meter, mooie reddingen van de keepers.
Het is niet makkelijk om van dit Jong Psv te winnen, ze hebben zowat de beste talenten van Nederland aangevuld met spelers die staan te trappelen aan de poort van het eerste van PSV.
Mathys keepte wederom zeer sterk, Lars Schenk was voor mij de uitblinker, speelde een geweldige wedstrijd (Bert van Marwijk noemt hem zelfs een van de beste backs van de KKD), Zeegers speelde met volle inzet met de bekende foutjes, Aktas zoals altijd een rots in de branding achterin en onmisbaar in het team, Sleegers speelde nu een goede wedstrijd, Buifrahi laat zich steeds meer gelden, Braken vond ik zwak spelen, verloor zowat alle duels, kon de bal niet bij zich vasthouden maakte gelukkig wel de 1-1, Smeets speelde de tweede helft een sterke wedstrijd met heel veel inzet en slimme passes.
Winnen in de laatste minuten smaakt altijd goed, vorig seizoen verspeelde Mvv altijd in de laatste minuten de voorsprong.
Het weekend begint lekker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 09:25
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1389
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #10
Super dat we deze winnen. Maar er moet echt een spits worden aangetrokken. Braaken en Maee zijn zó ontzettend zwak..Als er niemand meer bijkomt desnoods maar een van de andere spelers in de spits zetten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 09:31 31 aug 2024 09:32 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #11

Hill28 schreef : Super dat we deze winnen. Maar er moet echt een spits worden aangetrokken. Braaken en Maee zijn zó ontzettend zwak..Als er niemand meer bijkomt desnoods maar een van de andere spelers in de spits zetten.


Met Mmaee ben ik het eens.
Braken is geen slechte spits en voor KKD begrippen al helemaal niet, maar Braken speelde vooral de eerste helft heel ongelukkig, en dat heeft ook vooral met vertrouwen te maken. Maar hij mist ook de buitenspelers die hem assisteren.
Hij staat op een eiland en is geen spits die een actie maakt op snelheid.
Hij moet de bal laten vallen en na de goal die zelfvertrouwen geeft als spits, lukte het ineens stukken beter.


Het liefst zie ik ook nog een spits voor de breedte maar die gaat toch niet komen aangezien Hermans aangaf dat we niks meer hoeven te verwachten.
Misschien een huur-optie vanuit Sittard maar anders lijkt me niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 12:12
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #12
Braken is beter op de rechtsbuiten. In de tijd bij Venlo, schitterde hij op die plek, en bediende hij Venema. Als spits kan ook, maar ik persoonlijk zie hem liever op de rechtsbuiten positie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 12:29
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #13

Mosae schreef : Braken is beter op de rechtsbuiten. In de tijd bij Venlo, schitterde hij op die plek, en bediende hij Venema. Als spits kan ook, maar ik persoonlijk zie hem liever op de rechtsbuiten positie.


Bij VVV speelden ze met 2 spitsen.
Hij en Venema.
Braken heeft nooit op de rechtsbuiten positie gestaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 13:30
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #14
Ik heb hem althans daar vaker langs de rechterflank zien oprennen op een magnafieke manier. Hij kan dat in ieder geval heel goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2024 16:26
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 228
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 30 augustus 20.00 uur #15
Braken als traagste rechtsbuiten in het profvoetbal ? Daar komt hij helemaal niet weg lijkt me.

Compliment voor Smeets die in blessuretijd om Buifrahi ging om de voorzet te geven. Laatste keren was hij de laatste 20 minuten op.

Ik zou die nr6 en 11 van PSV in de gaten houden, net als Uneken. Mochten die niet bij 1 doorbreken dan huren/kopen komend seizoen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden