MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u

02 dec 2024 23:50 02 dec 2024 23:50 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #1
MVV heeft de laatste twee wedstrijden gewonnen. Zou het tegen Vitesse lukken om een reeks van drie gewonnen wedstrijden op een rij neer te zetten?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2024 17:34
donny
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #2
De laatste MVV - Vitesse die ik mij kan herinneren verloren we met 1-2, na de openingstreffer van Emerson in de eerste paar minuten.

Hopelijk kan MVV de volgende tik uitdelen aan de geel-zwarten. 2-1 US MVVke

04 dec 2024 20:05
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #3

donny schreef : De laatste MVV - Vitesse die ik mij kan herinneren verloren we met 1-2, na de openingstreffer van Emerson in de eerste paar minuten.

Hopelijk kan MVV de volgende tik uitdelen aan de geel-zwarten. 2-1 US MVVke

waor dat neet in 98 ? dat woort 1:3

Bijlagen:

04 dec 2024 20:10
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #4
de sjoenjste voond iech get laater wie veer woonte, meh wel met unne manjefieke vrije trap vaan Reuser dee toen vaan Ajax koum , rechts zjus boete 't strafsjopgebied. Meh Dqanny en Emerson good op dreef !

Bijlagen:

05 dec 2024 16:03
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #5
Dit was ook de wedstrijd waardoor MVV behouden werd voor eredivisie (3e of 4e van onder).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

05 dec 2024 21:04
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #6

Mosae schreef : Dit was ook de wedstrijd waardoor MVV behouden werd voor eredivisie (3e of 4e van onder).

Bijlagen:

06 dec 2024 09:10 06 dec 2024 09:19 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #7
Ik begin te twijfelen of het deze wedstrijd was. Het kan zijn dat Rkc de laatste wedstrijd verloor en MVV zijn laatste won. Het kan echter ook zijn dat het een verloren wedstrijd was tegen vitesse (1-3) maar dat MVV ondanks dat tóch in de eredivisie bleef. Ergens in de jaren '90 (?). Edit: Aan de datum te zien moet het de 1-3 zijn geweest waarin MVV tóch nog in de eredivisie bleef omdat de concurrentie ook punten liet liggen. Enfin, iets staat me bij dat het allemaal kantje boord was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

06 dec 2024 11:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #8

Mosae schreef : Ik begin te twijfelen of het deze wedstrijd was. Het kan zijn dat Rkc de laatste wedstrijd verloor en MVV zijn laatste won. Het kan echter ook zijn dat het een verloren wedstrijd was tegen vitesse (1-3) maar dat MVV ondanks dat tóch in de eredivisie bleef. Ergens in de jaren '90 (?). Edit: Aan de datum te zien moet het de 1-3 zijn geweest waarin MVV tóch nog in de eredivisie bleef omdat de concurrentie ook punten liet liggen. Enfin, iets staat me bij dat het allemaal kantje boord was.

RKC inderdaad.

RKC zou aan een gelijkspel genoeg hebben gehad, en stond lange tijd voor. Toch verloor het de laatste wedstrijd uit bij Heerenveen, waar een jonge Ruud Van Nistelrooij in de 89e minuut MVV een jaar extra eredivisie schonk. Keiharde knal in de kruising, korte hoek voor de keeper, standaard Van Nistelrooij-goal.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor, jovkle, LRB

06 dec 2024 11:20 06 dec 2024 11:43 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #9
97/98 was toch wel een bizar jaar. Na 7 wedstrijden stijf onderaan met 0 uit 7 en uiteindelijk gewoon handhaving zonder nacompetitie. Zie trouwens ook die uitslagen van 98/99 die LRB gedeeld heeft, dat was toch wel een seizoen vol bijzondere wedstrijden zeg. Die 4-2 tegen Vitesse was een hele vette pot, maar er waren er mee. De 2-1 tegen AZ bijvoorbeeld met Oscar Moens die 'm tegen Taihuttu aanschoot in blessuretijd, 1-1 uit bij Ajax dat toen in diepe crisis verkeerde en pas in de 85e minuut gelijk maakte, 0-1 uit bij Fortuna, ik meen Emerson met een goal in de 2e minuut, waarna MVV 88 minuten met de rug tegen de muur stond, met een bomvol uitvak (vraag me 26 jaar later nog steeds af of er niet veel meer dan het maximaal aantal mensen in dat vak stonden, zo vol was het), 3-3 tegen NAC, echte degradatiekraker, veel gedoe op de tribune en Janssen die in blessuretijd de gelijkmaker binnen kopte, en uiteindelijk op het tandvlees handhaving tegen Heerenveen in de voorlaatste wedstrijd.

Edit: vergeet uit dat seizoen nog een 3-3 tegen Fortuna waarbij MVV na een half uur achter kwam, gelijk maakte doordat van Zwam op onnavolgbare wijze een terugspeelbal opraapte, daarna op 3-1 kwam en het uiteindelijk toch nog uit handen gaf (3-3). Ook bizar was een verliespartij bij de Graafschap. Zij stonden voor, maar na 55 minuten kregen ze rood en wij een pingel. Dusja, 1-1 tegen 10 man, wat wil je nog meer. Maar wat gebeurt, Emerson provoceert het publiek, mist de strafschop en krijgt 4 minuten later zelf rood. Uiteindelijk maakten we na 85 minuten gelijk, maar gaven het daarna alsnog uit handen, inclusief nog een rode kaart voor Joordens. En dan was er een nederlaag bij Roda waar we heel lang voorstonden, maar uiteindelijk verloren door een vrije trap van van der Leur, waarbij de scheidsrechter vlak daarvoor weigerde te fluiten toen Perez letterlijk de wedstrijd uitgeschopt werd, en vervolgens maandenlang geblesseerd was. Ik kan er nog boos om worden.

Echt een onvergetelijk seizoen vol bizarre wedstrijden (maar het heeft misschien ook zoveel indruk gemaakt vanwege mijn 13-14 jarige leeftijd destijds).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., jovkle, LRB

06 dec 2024 15:33 06 dec 2024 15:35 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #10

Tuor schreef : 97/98 was toch wel een bizar jaar. Na 7 wedstrijden stijf onderaan met 0 uit 7 en uiteindelijk gewoon handhaving zonder nacompetitie. Zie trouwens ook die uitslagen van 98/99 die LRB gedeeld heeft, dat was toch wel een seizoen vol bijzondere wedstrijden zeg. Die 4-2 tegen Vitesse was een hele vette pot, maar er waren er mee. De 2-1 tegen AZ bijvoorbeeld met Oscar Moens die 'm tegen Taihuttu aanschoot in blessuretijd, 1-1 uit bij Ajax dat toen in diepe crisis verkeerde en pas in de 85e minuut gelijk maakte, 0-1 uit bij Fortuna, ik meen Emerson met een goal in de 2e minuut, waarna MVV 88 minuten met de rug tegen de muur stond, met een bomvol uitvak (vraag me 26 jaar later nog steeds af of er niet veel meer dan het maximaal aantal mensen in dat vak stonden, zo vol was het), 3-3 tegen NAC, echte degradatiekraker, veel gedoe op de tribune en Janssen die in blessuretijd de gelijkmaker binnen kopte, en uiteindelijk op het tandvlees handhaving tegen Heerenveen in de voorlaatste wedstrijd.

Edit: vergeet uit dat seizoen nog een 3-3 tegen Fortuna waarbij MVV na een half uur achter kwam, gelijk maakte doordat van Zwam op onnavolgbare wijze een terugspeelbal opraapte, daarna op 3-1 kwam en het uiteindelijk toch nog uit handen gaf (3-3). Ook bizar was een verliespartij bij de Graafschap. Zij stonden voor, maar na 55 minuten kregen ze rood en wij een pingel. Dusja, 1-1 tegen 10 man, wat wil je nog meer. Maar wat gebeurt, Emerson provoceert het publiek, mist de strafschop en krijgt 4 minuten later zelf rood. Uiteindelijk maakten we na 85 minuten gelijk, maar gaven het daarna alsnog uit handen, inclusief nog een rode kaart voor Joordens. En dan was er een nederlaag bij Roda waar we heel lang voorstonden, maar uiteindelijk verloren door een vrije trap van van der Leur, waarbij de scheidsrechter vlak daarvoor weigerde te fluiten toen Perez letterlijk de wedstrijd uitgeschopt werd, en vervolgens maandenlang geblesseerd was. Ik kan er nog boos om worden.

Echt een onvergetelijk seizoen vol bizarre wedstrijden (maar het heeft misschien ook zoveel indruk gemaakt vanwege mijn 13-14 jarige leeftijd destijds).

In dat seizoen ook nog de 2-1 winst tegen het PSV van Waterreus, Stam, Zenden, etcetera. Was mijn eerste wedstrijd van MVV dus zal me altijd bij blijven. Doelpunten van Taiwo en De Jong.

Edit: ik heb het dan over seizoen 97-98.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

06 dec 2024 15:47
donny
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #11
Volgens mij zat ik tegen de 80ste minuut al in de McDrek ;)

06 dec 2024 18:43 06 dec 2024 18:54 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #12

Tuor schreef : 97/98 was toch wel een bizar jaar. De 2-1 tegen AZ bijvoorbeeld met Oscar Moens die 'm tegen Taihuttu aanschoot in blessuretijd, ).

waor manjefiek...de ganse Geusselt laog döbbel vaan plezeer. Komplemint; diech wets nog väöl te rappeleere ...koume väöl sjoen herinneringe weer nao boove; groete merci !

data vaan dat jaor

en begos 't met mie luij nao de Geusselt trök te koume
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

06 dec 2024 22:09
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #13
Echt weer eens zo'n typisch avondje MVV waarbij je een hele wedstrijd hebt aangevoeld dat de arbitrage het meer gunde aan onze tegenstander dan aan ons. Je moet wel van zeer slechte wil zijn om Vitesse in die situatie een strafschop te geven. En als je dan vijf minuten later aan de overkant voor een veel duidelijkere situatie ook een strafschop kan geven, doet hij het niet. Dit is gewoon bewust het resultaat van een wedstrijd willen beïnvloeden als scheidsrechter. Geen enkele objectieve ref had Vitesse een strafschop gegeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel

06 dec 2024 22:27
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #14
Wat is MVV hier op een schandalige manier niet 1x maar 2x genaaid door de scheidsrechter .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

06 dec 2024 22:45
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Vitesse, vr 6 december 2024, 20:00u #15
Ik heb genoten van de inzet van Mvv en de de sfeer in het stadion.
Deze wedstrijd hadden we zeker met 3 of 4-1 moeten winnen. Mvv verdiende de overwinning maar als je zoveel kansen mist....
Waarom geef die scheids een strafschop, hij heeft Mvv genaaid!
Mmae speelde in combinatie nog niet zo slecht maar als spits moet hij toch zeker 2x scoren.
Librici is geen verbetering t.o.v. Zeegers, Schenk verdedigde ook niet geweldig, Timas speelde ook minder.
Een wonderschone goal van Smeets, hij is veruit de beste speler, jammer dat we niet gewonnen hebben.

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden