MVV Maastricht - FC Oss

18 aug 2012 08:19
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #121
a wie staat boven aan Sjengen voor het eerst in 13 jaar aan kop!!
Na 45 jaar voor het eerst de eerste 2 wedstrijden van het seizoen gewonnen.
Wat ben ik trots op us MVVke, dat met een salaris plafond toch zo goed weet te presteren zowel financieel als sportief Ik ben Trots op Trost en Us MVV
Ik heb een geweldige avond gehad, had ik eindelijk mijn stem terug ben hem weer helemaal kwijt.
Wat een sfeer niet normaal kippenvel :applaus:
Hoop dat het iedere wedstrijd zo gaat wat een goal van Smeets.
Dat word na vorige week het doelpunt van de week Esajas
De tweede MVVer die het doelpunt van de week gaat winnen.
Ik ben zo blij dat wil je niet geloven YES

wat heb ik heerlijk geslapen

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 08:23
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 304
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #122
Leuke, spannende wedstrijd gezien. Niet altijd even goed van MVV-kant, zeker de tweede helft niet, sommigen draven de acties wat te ver door en wilden het wat te mooi doen, maar de overwinning was uiteindelijk dik verdiend. Ook een heerlijk sfeertje de tweede helft, chapeau aan het publiek, die hebben MVV geholpen tijdens die mindere fase.

Heerlijk om de ranglijst te zien! VEER STOON BOVE AON, VEER STOON BOVE AON! B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 08:54
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #123
oké, voor diegene die het ff vergeten zijn...

veer stoon bove aon, veer stoon bove aon!!

mooie eerste helft gezien!!
als een van die vele kansen in de eerste 5 minuten erin gaat denk ik dat je een monsterscore neerzet.
eerste helft was labylle overal te zien... van l-back tot l-voor heerlijk..
ik vond de samenwerking van veldmate en schreurs erg goed!!

kuipers aardige wedstrijd gespeeld, met een mooie redding en een bijna goal, alleen voetballend mogen we er niet te veel van verwachten.

ook fijn om te weten dat er een zeer betrouwbare keeper in de goal staat!!
mooi hoe ut mie leef mestreech massaal van de tribunes klonk!!
sjevraoie!!
zo zie je maar dat als de gehele angel-side tribune (ultra kant en trepke B zal ik maar zeggen) samen zingen, dit door de boschpoort en de rest van het stadion eerder wordt overgenomen dan dat ze tegen elkaar in gaan zingen..

op naar volgende week!!

gruuts op de jonges!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 11:45 18 aug 2012 11:47 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #124
Dat journalist Philippens MVV Maastricht slechts met een 6 beloonde in DDL verbaasde me, alhoewel sommige reacties op dit Forum ook gematigd zijn. MVV Maastricht zou niet geweldig gespeeld hebben. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vond dat MVV als collectief een heel goede prestatie leverde gisteren. Daar was een TEAM aan het ballen.

Geen enkele speler die het schuwde om het vuile werk op te knappen voor de ander. Ik heb bijv. Malcolm Esajas bij balverlies ballen zien heroveren. Veldmate (let op: die gaat er veel inleggen dit seizoen) die de bal voorin goed kon vasthouden en overzicht heeft voor zijn medespelers (en bovendien opnieuw een belangrijke goal maakte). Schreurs met alweer een belangrijke assist; nog niet gelukkig in al zijn acties, maar wat een teamspeler; daar mag Prince Rajcomar (WTF is Rajcomar?) een voorbeeld aan nemen. Rutjes die de nodige kilometers aflegde. Labylle die op papier linksback stond, maar meer linkshalf of linksbuiten stond te ballen (daar had Oss echt geen enkel antwoord op). Rutjes die kilometers vrat. Van Hyfte die dit seizoen meer een controlerende functie heeft. En dan, heel belangrijk, een keeper die rust en zekerheid uitstraalt. Hij heeft gisteren foutloos gekeept en verrichtte een prima redding op een moeilijk schot van een Oss-speler. Castro (haha, leuk die Cubaanse vlag op de tribune) was daarmee voor mij MOTM.

De sfeer in het stadion was top: aangezet door de Angelside brulde de hele Boschpoorttribune mee: kippenvel!
Natuurlijk zal MVV nog wel tegen een zeperd aanlopen dit seizoen, maar dan moeten de tegenstanders van goede huize komen. Dit elftal is nu al in balans en vertoont om met Trost te spreken "maturiteit". Ik denk dat we met dit elftal (en een sterke bank gezien de goede invalbeurten) hoge ogen gaan gooien deze competitie.

Is er dan geen kritiek te geven? Toch wel. Ik vond Lance Voorjans weliswaar hard werken, maar het spel ging soms aan hem voorbij. Van een nummer 10 verwacht ik meer, wil je straks echt voor de top 3 mee gaan doen. En de opbouw van achteruit verloopt soms wat slordig, hoewel de organisatie verdedigend wel goed stond. En in de eerste 20 minuten na rust liet MVV Oss iets te veel in zijn spel komen.

Voor de wedstrijd was ik bang voor een gelijkspel. Als de verwachtingen hoog gespannen zijn, dan komt het nogal eens voor dat MVV Maastricht moeilijk daarmee om kan gaan, zo leert me de ervaring. Maar dit is een "ander" MVV, met veel voetbalvermogen en fysieke kracht en mentaal sterk en super gemotiveerd. En dat al zo vroeg in het seizoen. Ik hoop dat de jongens dit kunnen vasthouden.

Heerlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Oaktree, Schapendonk, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 12:04
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #125
Gooie wedstrijd gisteren, velt miech op dat de speulers hiel good elkaar oanveule op 't veld itt veurgaonde joaren. Veural op links kump doar ut koppel Esajas//opkoamende Labylle hiel veul gevaar derin. Op links is dat oach mit Schreurs en Veldmate.

Rutjes bevelt miech oach super, wat un inzet en strijd dat dee levert, chapeau :applaus: Had ´r much wel unne fleenke doedstackle op eigen speuler, of had iech dat verkierd gezeen? :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 12:05 18 aug 2012 12:14 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #126
Het resultaat was goed, maar dat je Flop Oss 70% van het spel in eigen huis laat dicteren was niet goed. Het eerste kwartier kon je de wedstrijd met ruime cijfers op slot gooien, als je al die kansen had benut, daarna hing de hele wedstrijd de 1-1 in de lucht, totdat Smeets de wedstrijd op slot gooide met een vrije trap.

Mooi dat we bovenaan staan, maar met 6 punten is dat nietszeggend. Die plek zullen we snel uit handen gaan geven, zeker met al die schoonheidsfoutjes achterin, dat hoef je niet te doen tegen ploegen als De Graafschap en Sparta, die vallen niet over hun eigen benen in zulke kansrijke posities. Ik mis een type Laurent achterin, Kuipers interveniëerde goed maar kwam opbouwend tekort, je moet hem centraal zetten daar komt hij fysiek beter tot zijn recht , in het nieuwe systeem moet Knops zich de longen uit het lijf rennen om twee man af te dekken als Labylle doorschuift. Als je zo speelt tegen 'grotere' ploegen, is daar waar de tegenstander de ruimte zal vinden om je de genadeklap toe te dienen.

Aanvallend zijn we heel sterk, het middenveld is redelijk, maar de achterhoede is veel te wisselvallig. Ik hoop dat MVV de transfer periode nog weet te benutten om daar verandering in te brengen, dan pas geloof ik in een goed seizoen.

Mooi om te zien hoe Schreurs ondanks zijn lengte bijna alle kop duels wint, zijn snelheid op de flanken heb ik vorig seizoen gemist, mooi hoe hij Veldmate bedient na zijn actie. Ook dankzij Labylle kwam er eindelijk eens dreiging over de linkerkant. Iedereen speelde voldoende, ondanks de vaak vele foute passes die in de voeten van de tegenstander vielen. Ik moet wel zeggen dat Van Hyfte een offday had, maar dat mag wel eens na zijn goede prestaties vorig seizoen.

Met Castro in het doel, hoef ik bij corners niet meer bang te zijn dat ik koffie in de nek krijg. Eindelijk weer eens een keeper in het doel die kan timen. Mooie reflex op die pegel richting de kruising. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 12:10
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #127
Waarom staat op L1 altijd een geluidsfragment van fortuna en nooit van mvv :thumbsdown: :thumbsdown:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 12:40 18 aug 2012 12:41 door Guevara.
Guevara
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #128
Wat heb ik vannacht heeeeerlijk geslapen! Veer stoan boven oan, veer stoan boven oan! Kan niet vaak genoeg gezegd worden!

Ik heb gister een MVV gezien dat bij vlagen zeer volwassen speelde. Er werd weinig tot niks weg gegeven, en de zeldzame keren dat Oss gevaarlijk werd hadden we gelukkig uzze Castro in het doel staan! Wat straalt die man een rust uit, een verademing tegenover de vorige seizoenen. We hadden de wedstrijd natuurlijk al in de eerste paar minuten op slot kunnen (en misschien wel moeten) gooien, maar mij hoor je uiteraard niet klagen met dit resultaat! :thumbsup:

Wat ik tot nu toe van de nieuwe spelers heb gezien bevalt me uitstekend. Een Veldmate die bijna niet van de bal te krijgen is, zich de longen uit het lijf loopt en bovendien de ballen erinschiet, Rutjes die zich als een kamikazepiloot voor iedere bal gooit, en de rest van het elftal met een tackle die net op het randje is weer wakker schudt, en natuurlijk Danny die in tegenstelling tot ene Prince Rajcodinges WEL oog heeft voor medespelers. Bovendien hebben we zoals ik al zei EINDELIJK weer eens een keeper die rust uitstraalt onder de lat staan.

Wat heb ik gister een heerlijke avond beleefd in de Geusselt. MVV'ke, en alle supporters die zorgen voor de fantastische sfeer: BEDAANK!!! :thumbsup: :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 12:44 18 aug 2012 12:45 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #129
Zoals ik al voorspelde was FC Oss een zeer zwakke tegenstander. Maar maakt het gevoel er niet slechter op. Wij staan bovenaan, heerlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 13:25
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #130

Peter Pan schreef : Rutjes bevelt miech oach super, wat un inzet en strijd dat dee levert, chapeau :applaus: Had ´r much wel unne fleenke doedstackle op eigen speuler, of had iech dat verkierd gezeen? :lachen:


Ja dat zag ik ook en kreeg daardoor ook die gele kaart toch? ik wist niet dat je door een sliding perongeluk je eigen speler onderuit haalt een kaart kan krijgen?

Over de match zelf.. wat een fantastisch begin! ik had het gevoel dat er maar op 1 helft gevoetbald werd! MVV speelde zo gretig! zo bezeten! Jammer dat kuipers die bal op de paal zag vliegen. verdiende echt die goal! mooi dat schreurs die bal afgaf op veldmate! zoals eerder geschreven werd Prince had het zelf gedaan! overigens werd P nog laat gesignaleerd op donderdagavond terwijl hij vroeg in sittard moest zijn.

Vond ook bij corners MVV goed opgesteld.. esajas iets verder dan de 16.. om evt een bal die uit de box komt snoeihardt op goal te knallen!

ik heb echt een goed gevoel bij dit MVV..

stiekem loer iech nao boven en zeen iech volgend jaor MVV - Roda oppe affiche staon:P en neih neet umdat roda degradeerd;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 14:44
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #131
Even een reflectie op mijn favorieten van deze wedstrijd.

Castro: Wat is Bram Castro een verademing ten op zichten van andere keepers die we de laatste jaren hebben gehad. Hij brengt rust, coached de verdediging goed, en is heer en meester in de 5 meter. Komt zeer goed uit bij corners, en heeft ze klemvast!

Knops: Kjell heeft een goede wedstrijd gespeeld, zeer sterk in 1 op 1 duels met aanvallers van Oss. Als hij gepasseerd werd wilde hij zich meteen revancheren, en deed dit meestal ook. Pluim voor Knops!

Kuipers: Heeft zich goed hersteld van zijn optreden in Eindhoven. Was sterk op de rechtsback-positie, en voorkwam zelfs een voorsprong van FC Oss, door het schot te blokkeren. Ook Nick verdiend een dikke chapeau!

Labylle: Leroy speelde ook een goede wedstrijd, hield het links-achter goed dicht op een enkel moment na. Kwam veelvuldig mee op in combinatie met Esajas. Hij is zeer technisch begaafd, en dat zie je ook terug in het kunnen passeren van 2 man zonder moeite. Chapeau!

Rutjes: Het werkpaard op het middenveld, deze man heeft gisteren een ZEER groot aandeel gehad in de overwinning. Velen zullen het niet gezien hebben maar hij knapte heel veel vuil werk op, op het middenveld. Nathan stoorde de opbouw van Oss vroeg, en veroverde de bal vaak. Alleen soms wat ongelukkig met passen, verder sterke pot.

Veldmate: Physiek zeer sterke, en balvaste spits. Dit is precies wat we nodig hadden bij MVV, een aanspeelpunt voorin. Mark heeft een goed gevoel voor positie kiezen, en op aangeven van Danny knalde hij de bal loeihard tegen het net. Complimenten!

Schreurs: Zorgde voor de nodige dreiging op de linkerkant, soms wat ongelukkig in zijn acties. Maar, het gaat helemaal goed komen met Danny! Hij was wederom belangrijk met een assist op Veldmate.

Rest van het team verdiend natuurlijk alle complimenten, het was een teamprestatie. :applaus:



Come on you boys in red!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, damske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 15:05
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #132
Journalist (?) van flutblad De Limburger: "orginele tekst" lalala... Haha
Ja, lalala is inderdaad niet orgineel, maar wel met de twee zinnen tekst... maar die verstond die waarschijnlijk niet.

Het was een heerlijk voetbalavondje!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 15:07
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - FC Oss #133
@lummel: mooie reflectie :thumbsup:

Het systeem dat Trost gebruikte was nieuw voor mij, 3-5-2 of 3-3-3-1 in de opbouw, en verdedigend was het 4-2-3-1. We speelden eigenlijk met 3 verdedigers, Labylle was meer middenvelder dan linksback. Italië speelde op het e.k in een gelijke opstelling.

Oss had een prima middenveld en een hoge balcirculatie. Verdedig dit maar eens met 30 graden.

Knappe teamprestatie, qua inzet en spel iedereen een voldoende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 15:11
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #134

Ben Salemans schreef : Er is hier discussie (geweest) over het meezingen van het publiek. Nou, in de wedstrijd MVV Maastricht - Top Oss, werd door alle tribunes meegezongen met het lied 'Mie leef Mestreech'. Daar bestaan nogal wat versies van (o.a. van Johnnie Blenco en van Beppie Craft), maar onderstaande versie van Peper en Zaajt mag er zeker wezen. Vooral het lalala-gedeelte (vanaf 1.18 min.) werd flink meegebruld. Sjevraoje! Dit alternatieve Maastrichtse volkslied wordt een knaller met carnaval en wedden dat André Rieu het volgend jaar in zijn Vrijthofrepertoire opneemt?



En wat te denken van de gepimpte versie van de Shakin Dj's?



Mie leef Mestreech
is geschreven en gecomponeerd door Jos Kuijpers uit Limmel.
Jos heeft dit lied geschreven in de tijd dat hij lid was van het bekende dansorkest The All Sounds.
Peper en Zaait bestaat uit Jos Kuijpers en Roelof Koch.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Graasvrete

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 16:33
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #135

Aloy Agu schreef : Mie leef Mestreech
is geschreven en gecomponeerd door Jos Kuijpers uit Limmel.
Jos heeft dit lied geschreven in de tijd dat hij lid was van het bekende dansorkest The All Sounds.
Peper en Zaait bestaat uit Jos Kuijpers en Roelof Koch.

Dan zal dit de orginele versie zijn:


Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden