De Graafschap - MVV Maastricht

15 sept 2012 14:23
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #106
Sfeer voor de wedstrijd uitvak



Sfeer na de wedstrijd uitvak

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, jesfen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 14:27
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #107
Op Eredivisie-live heb ik de wedstrijd gisteren bekeken. Ik denk dat MVV zichzelf gisteren enigszins tekort heeft gedaan, al zal de neutrale toeschouwer een gelijkspel als terechte uitslag ervaren. Ik ga ook met een prettig gevoel het weekend in.

De eerste 30 minuten was MVV Maastricht heer-en-meester in Doetinchem. De wedstrijd werd volkomen gecontroleerd door de jongens in roed-en-wit. Het was alleen jammer dat dit verzorgde voetbal niet echt resulteerde in grote kansen. Het leek wel alsof de echte overtuiging om te scoren ontbrak. Het laatste steekballetje naar de frontlinie ontbreekt dan en speelde m.n. Schreurs iets minder vooruit geposteerd als ik zou wensen. Het middenveld en de verdediging werken dan wel keihard, maar dat beetje finesse (en aanvalsdrift van bijv. de geblesseerde Leroy Labille) ontbreekt dan. In Mark Veldmate heeft MVV een prima aanspeelpunt voorin, maar in veel gevallen stond hij geïsoleerd omdat Schreurs en Esajas te ver van hem afstonden en te langzaam aansloten.

De goal van De Graafschap viel uit de lucht: na onnodig balverlies van Danny kwam er een schot van 25 meter van Anco Janssen die keeper Castro eigenlijk had moeten pakken, hoewel er een verraderlijke stuit in dat schot staat. Zo staat het dan totaal onverdiend 0-1, terwijl MVV tot dan toe nog geen minikansje had weggegeven (wederom door een voortreffelijk verdedigend blok van Knops en een opnieuw sterk spelende Verdellen).

In de tweede helft was MVV Maastricht aanvallend gretiger. Schreurs stond meer centraal voorin en speelde korter bij Veldmate. Dat leek meer rendement op te leveren: de voorhoede werd beter bereikt door het middenveld. Er kwam meer druk en dat resulteerde al snel in de verdiende gelijkmaker door Schreurs, die in de tweede helft ook nadrukkelijker meedeed.

Beide ploegen kregen daarna nog goede kansen, waarbij MVV bij een uitval had moeten scoren (drie-tegen-een-situatie). Esajas schoot niets eens zo slecht in, maar dit had beter uitgespeeld moeten worden en de voorsprong moeten zijn. MVV mocht echter ook van geluk spreken toen bij een afstandsschot van De Graafschap de bal tegen de buitenkant van de paal belandde. Het is tekenend voor de organisatie van MVV achterin dat De Graafschap alleen met afstandsschoten gevaarlijk werd.

Kortom: nog altijd een ongeslagen status in de Jupilerleague. Dit team maakt fysiek en mentaal een grote ontwikkeling door t.o.v. vorig seizoen. Zo voetballend wordt de doelstelling van dit seizoen (een plaats in de tweede ronde van de play-offs) in een keer behaald, want dan moet een plek bij de eerste vijf er echt inzitten. Zeker als Labylle fit is en de aanvallers straks nog beter bediend worden vanaf het middenveld. Als dat laatste in orde zou zijn doe je m.i. serieus mee om de titel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, damske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 15:04 15 sept 2012 15:07 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #108
döbbel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 15:06 15 sept 2012 15:09 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #109

les rouges blancs schreef :

Danny1983 schreef : Sfeer na de wedstrijd uitvak

unne heil, hiel groete merci aon uuch, die allemaol met zeet geweest! :applaus: :applaus: :applaus:
veer toesblievers höbbe vaan uuch genoote...nein.. sjevraoje gekreege !
Op mien "free stream-ke" boe iech nao keek, waort geer de ganse tied te huure, en wie ! :thumbsup:
Gruuts, hiel gruuts kin, maag en mot Mestreech en MVV op uuch zien!
Bedaank..

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 15:35
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #110
Vooraf gezien teken je natuurlijk uit bij de Graafschap voor een punt, maar hoop je altijd op meer. Dat extraatje had er zeker ingezeten gisteren. Vond over de hele wedstrijd gezien MVV de betere ploeg. Zeker in het begin van de wedstrijd hebben we niks weggeven tot de totaal onnodige tegentreffer van Anco Jansen die na een fout van Schreurs blijkbaar vanaf de linkerkant met zijn goede rechter naar binnen kan trekken en Castro kan verschalken. Daarna was MVV het een beetje kwijt en zette de Graafschap wat aan, maar de rust werd toch zonder problemen bereikt.

Onze jongens kwamen weer goed uit de kleedkamer en gelukkig kregen we waar we dan ook recht op hadden, de 1-1 via frommelaar Schreurs. Werd goed doorgekopt door Esajas op die voorzet van links na de mislukte vrije trap van Smeets (wat was die slecht!) en Schreurs dus in twee keer langs Terol. Daarna dus nog de beste kans gekregen na die uitbraak bij de afgeslagen corner van de Graafschap en dat had eigenlijk 1-2 moeten zijn via Smeets (enige goede actie) en uiteindelijk Esajas.

MOTM was de bikkelaar op het middenveld Rutjes die echt box-to-box speelde en veel corrigeerde. Ook Verdellen was heel kalm bij het uitverdedigen en zijn ervaring kwam goed van pas.

Sfeertje was ook lekker, maar dat is wel vaker zo dat bij verdere uitwedstrijden de echte fanatieke supporters samen bijeen meer kunnen brengen als in de Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 16:24 15 sept 2012 16:26 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
De Graafschap - MVV Maastricht #111
@Anna.D: vond het middenveld beter dan tegen Telstar. Van Hyfte en Rutjes kregen door Smeets, meer afspeelmogelijkheden. Voorjans speelt graag in de buurt van Veldmate, dat is voor Nathan en Tom een stuk moeilijker . Smeets begrijpt beter, wat zijn functie is. Dat het niet altijd lukt, is een andere discussie.

Begrijp wel wat je bedoelt, je wilt een echte "architect" zien. Type Labylle,Van Hyfte of Arne Slot.

Hopelijk haalt 1 van de beide heren, het gewenste niveau, en daalt het foutpercentage. Het blijft vreemd, dat we 2 jonge spelers ontwikkelen, op een plek waar je veel kwaliteit nodig hebt. Spelbepaler is een kunst op zich.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 16:56
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #112

Sjraveleer schreef : @Anna.D: vond het middenveld beter dan tegen Telstar. Van Hyfte en Rutjes kregen door Smeets, meer afspeelmogelijkheden. Voorjans speelt graag in de buurt van Veldmate, dat is voor Nathan en Tom een stuk moeilijker . Smeets begrijpt beter, wat zijn functie is. Dat het niet altijd lukt, is een andere discussie.

Begrijp wel wat je bedoelt, je wilt een echte "architect" zien. Type Labylle,Van Hyfte of Arne Slot.

Hopelijk haalt 1 van de beide heren, het gewenste niveau, en daalt het foutpercentage. Het blijft vreemd, dat we 2 jonge spelers ontwikkelen, op een plek waar je veel kwaliteit nodig hebt. Spelbepaler is een kunst op zich.


Je hebt helemaal gelijk. Hoewel ik die Stef Peeters niet ken vermoed ik dat Trost in hem de geschikte aanvallende middenvelder zag. Omdat Schreurs als rechterspits ook niet echt uit de verf komt zie je dat Smeets vaker uitzakt naar de rechterbuitenkant zodat Schreurs als 2e spits kan opereren, waardoor er in fases 4-4-2 gespeeld wordt. Het grootste probleem is het gebrek aan creativiteit voorin. Rajcomar is vorig jaar vaak verguisd maar was technisch gezien wel de beste aanvaller in jaren, Veldmate is meer een kaatser en Esajas en Schreurs zijn oppertunistische spelers die het niet van hun fijngevoeligheid moeten hebben. Daarnaast ligt dit seizoen de nadruk meer op controleren dan aanvallen. Het moet voorin allemaal nog beter op elkaar afgestemd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 00:13 16 sept 2012 00:19 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #113
Nu net na twaalf heb ik nog steeds een goed gevoel over het gelijkspel in doetinchem.
Laten we toch heel eerlijk zijn 5 gespeeld niet een keer verloren!
Ja en als we die of die hadden gehad wie weet waar we dan hadden gestaan!
Ik ben super trots op de 11 van rene...en leuk dat rinkens het forum volgt :thumbsup:.
Alleen een heel kleine opmerking...paul je maakt er wel een heel item van in het praotcafe!
Maar bestuur,techniese staf,spelers en iedereen die nauw betrokken is binnen het mvvse...ga zo door op de ingeslagen weg.
Het is al weer een tijdje geleden dat we uit en thuis zo speelden nl gaan voor de winst...rene keigaaf nu nog ff agovv en dan vol tegen nac en exelcior hopelijk nog steeds ongeslagen...we love you mvv we do,herman es veurzenger en jozef es emes dee beuk oppe trom...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 01:59
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #114

J.P. Ler schreef : Nogal apart commentaar op eredivisie live:

" Winkens die voorheen bij VVV speelde" (ja bij VVV speelde inderdaad ook een roodharige...)
" Luik ligt op 8 km van Maastricht, sluit wel je auto goed af!" (volgens google maps 34 km, maar je auto moet je inderdaad goed afsluiten)
" Scheidsrechter Higler is zó afgetraind dat als je hem in het dagelijks leven op straat tegenkomt, denk je dat er iemand onderweg is naar de voedselbank" (tja..., dat hoor je ze toch niet zeggen bij een liveverslag van een eredivisiewedstrijd)
" Er is 1 bus aanwezig, 4 supporters van mvv zijn nu ontzettend aan het balen omdat ze niet met de bus meekonden" (goh, hij heeft zich toch een beetje voorbereid op de wedstrijd)
" De s-jengen uit mestreech" (iedere keer op z'n hollands uitgesproken)
" Bij spakenburg zijn er meer profvoetballers dan bij mvv" (dacht dat wij slechts een enkele speler hadden met een amateurcontract)
" Als Castro wat minder praat en beter keept dan heeft MVV er veel meer aan"

En zo waren er nog meer rare uitspraken. Alsof die commentator de boel niet serieus nam, er geen zin in had of van te voren een pilske te veel had gedronken...
Bij een eredivisiewedstrijd is het commentaar toch echt anders.

Ach ja, ik was blij met de live-uitzending. (en de uitslag)


Sierd de Vos was inderdaad weer goed op dreef vrijdag. Soms erger ik me, maar soms vind ik het ook weer grappig. Toppunt was "Winkens en het tuinmuurtje". Maar hij geeft altijd van dat commentaar, check youtube maar eens, en dan vooral het filmpje waarin Derksen hem helemaal afbrand na het "KOEKOEK!"-moment.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 08:33
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #115

Mappie schreef :

J.P. Ler schreef : Nogal apart commentaar op eredivisie live:

" Winkens die voorheen bij VVV speelde" (ja bij VVV speelde inderdaad ook een roodharige...)
" Luik ligt op 8 km van Maastricht, sluit wel je auto goed af!" (volgens google maps 34 km, maar je auto moet je inderdaad goed afsluiten)
" Scheidsrechter Higler is zó afgetraind dat als je hem in het dagelijks leven op straat tegenkomt, denk je dat er iemand onderweg is naar de voedselbank" (tja..., dat hoor je ze toch niet zeggen bij een liveverslag van een eredivisiewedstrijd)
" Er is 1 bus aanwezig, 4 supporters van mvv zijn nu ontzettend aan het balen omdat ze niet met de bus meekonden" (goh, hij heeft zich toch een beetje voorbereid op de wedstrijd)
" De s-jengen uit mestreech" (iedere keer op z'n hollands uitgesproken)
" Bij spakenburg zijn er meer profvoetballers dan bij mvv" (dacht dat wij slechts een enkele speler hadden met een amateurcontract)
" Als Castro wat minder praat en beter keept dan heeft MVV er veel meer aan"

En zo waren er nog meer rare uitspraken. Alsof die commentator de boel niet serieus nam, er geen zin in had of van te voren een pilske te veel had gedronken...
Bij een eredivisiewedstrijd is het commentaar toch echt anders.

Ach ja, ik was blij met de live-uitzending. (en de uitslag)


Sierd de Vos was inderdaad weer goed op dreef vrijdag. Soms erger ik me, maar soms vind ik het ook weer grappig. Toppunt was "Winkens en het tuinmuurtje". Maar hij geeft altijd van dat commentaar, check youtube maar eens, en dan vooral het filmpje waarin Derksen hem helemaal afbrand na het "KOEKOEK!"-moment.


Hierbij:
:)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 13:56
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #116
Uitgereikte sterren voor MVV na het gelijkspel tegen De Graafschap

MVV wist uit tegen de Graafschap een punt mee te nemen naar Maastricht. Waar de ploeg van trainer Rene Trost in de eerste helft het betere spel had liep het toch nog in de eerste 45 minuten tegen een 1-0 achterstand aan. Danny Schreurs wist vroeg in het begin van de tweede helft deze stand gelijk te trekken en scoorde in een rebound de 1-1. MVV blijft hiermee tweede op de ranglijst na 5 wedstrijden.

De 3 sterren die we mogen uitreiken aan de spelers gaan naar Antonio Stankov, van oorsprong een aanvaller, een speler die op het middenveld uit de voeten kan en bij MVV in de rechtsback positie speelt en in deze positie goed presteert. Bryan Smeets, zijn pogingen op het doel van de superboeren verdiende beter en Nathan Rutjes, de speler die na 5 wedstrijden zeker bewijst een belangrijke spil in het spel van de zuiderlingen te zijn.

De stand na 5 wedstrijden

Leroy Labylle 3 ster
Nick Kuipers 3 ster
Danny Schreurs 1 ster
Tom van Hyfte 1 ster
Malcolm Esajas 1 ster
Mark Veldmate 1 ster
Bram Castro 1 ster
Sjors Verdellen 1 ster
Antonio Stankov 1 ster
Bryan Smeets 1 ster
Nathan Rutjes 1 ster

Read more: www.hetnieuwsuit.nl/maastricht/2012/09/1...schap/#ixzz26dIj87ZF

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 14:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #117
Had meer verdiend deze wedstrijd!
Maar ik ben tevreden met 1 punt nog steeds ongeslagen!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 15:16
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #118
Blijven vreemde snuiters van het nieuwsuit. Ook nu bij het uitreiken van die 3 sterren. Alleen Rutjes kan ik begrijpen aangezien dat voor mij ook de MOTM was. Die Stankov is ten eerste geen voormalig aanvaller, is er volgens niet van op de hoogte dat er nog een andere variant Stankov rondloopt die inderdaad voorin speelt. Stankov is er mede als Schreurs debet aan dat zijn man Anco Jansen vrij naar binnen mocht komen en uithalen, doordat die te vroeg hapte. Zou hem dus zeker geen ster uitreiken. En dan al helemaal niet aan de zwakste schakel op het veld die grossierde in balverlies en slechte passes, namelijk Bryan Smeets. Objectief gezien dienen die andere twee sterren naar het centrale verdedigingsduo Knops/Verdellen te gaan.

@Sjraveleer, ik snap jouw punt dat jij aanhaalde. Ondanks het feit dat ik nu dus wel duidelijk heb gemaakt dat ik Smeets slecht vond acteren, is de veldbezetting inderdaad beter als hij op 10 speelt dan als Voorjans daar staat. Zie in hem toch meer een rechtshalf. Beiden hebben een aflopend contract, als ik op dit moment zou moeten evalueren zou ik toch sterk twijfelen als MVV zijnde om deze verbintenissen te verlengen wil je hogerop komen. Bij Smeets heb ik vaker het idee dat het concentratieverlies is dus daar valt wel aan te werken. De creativiteit opzich zit er wel in.

Kan me ook zeker vinden in het betoog van Hughes. Zei hetzelfde inderdaad na de wedstrijd tegen Telstar. Wellicht dat die Peeters de ontbrekende schakel was met zijn kwaliteiten. Ook moest ik net even denken aan de laatste echte nummer 10 die we gehad hebben, Drazen Brncic. Zo'n type erbij en we deden echt mee om de titel. Maar goed je hoort mij natuurlijk niet klagen hoe het nu verloopt tot nu toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 21:01 16 sept 2012 21:06 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #119

Anna D. schreef : @Sjraveleer, ik snap jouw punt dat jij aanhaalde. Ondanks het feit dat ik nu dus wel duidelijk heb gemaakt dat ik Smeets slecht vond acteren, is de veldbezetting inderdaad beter als hij op 10 speelt dan als Voorjans daar staat. Zie in hem toch meer een rechtshalf. Beiden hebben een aflopend contract, als ik op dit moment zou moeten evalueren zou ik toch sterk twijfelen als MVV zijnde om deze verbintenissen te verlengen wil je hogerop komen. Bij Smeets heb ik vaker het idee dat het concentratieverlies is dus daar valt wel aan te werken. De creativiteit opzich zit er wel in.


Ik snap ook dat anderen die ster (wat het ook mag voorstellen) meer verdienden dan bijv. Smeets, maar ik vond hem ook niet zo slecht spelen. Hij had inderdaad enkele slechte (onbegrijpelijke) passes, door een hiervan kreeg Vincken een grote kans (paal), maar ik heb ook genoeg goede acties van hem gezien en vind dat hij makkelijk voetbalt. Ik vind het gewoon onterecht dat hij door enkelen helemaal met grond gelijk gemaakt wordt, terwijl hij echt een groeibriljantje is en misschien wel technisch gezien de beste voetballer die we hebben. Als hij zijn zwakke punten (concentratie, luiheid en duelkracht) verbetert dan ligt zijn toekomst waarschijnlijk op een hoger podium. De eigen jeugd moet niet te snel afgeschreven worden, want een club als MVV moet het juist van zulke jongens hebben, zij kunnen de club hogerop helpen. Zie Chadli als voorbeeld, bij MVV eigenlijk te licht bevonden, maar via AGOVV, dat geduld met hem had, heeft hij zich toch doorontwikkeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 22:13
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
De Graafschap - MVV Maastricht #120

Hughes schreef : De eigen jeugd moet niet te snel afgeschreven worden, want een club als MVV moet het juist van zulke jongens hebben, zij kunnen de club hogerop helpen. Zie Chadli als voorbeeld, bij MVV eigenlijk te licht bevonden, maar via AGOVV, dat geduld met hem had, heeft hij zich toch doorontwikkeld.


het was niet dat mvv geen geduld had met chadli, het was eerder andersom..
mvv wilde chadli rustig brengen en vond hem op dat moment niet beter dan thiebaut (en terecht), maar het was chadli die graag wilde spelen en dus uiteindelijk voor agovv koos..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden