Sjonnie schreef : Nog een vraag ?? Waarom was Schreurs niet aanwezig op de training ?? Zijn contract loopt volgens mij door tot 1-7-2014 .
Schreurs was vandaag ook niet op de training en naar verluidt zijn er twee clubs in hem geïnteresseerd. Speculatie of niet, maakt niks uit.
Doordat LRB vertrouwen in Elsen heeft ( heeft hij niet ieder seizoen een goed representatief elftal op de been gebracht, met de bescheiden middelen die MVV ter beschikking had en heeft,toch?) ging ik dus vandaag nieuwsgierig naar de training om me zelf maar eens te overtuigen van het hoe en wat...
En wat ik op de training zag, stemde tot optimisme , ja zelfs tot (lichte) positieve vreugde. Op alle fronten!
Allereerst begon men met de meest geliefde opdracht
van iedereen die ooit voetbal ik clubverband gespeeld heeft of nog speelt: drie rondjes rond het veld lopen.
Vervolgens maakte Erik (Wintjens) de naam van zijn beroep waar: er werd inspanning geleverd en goed: een dik kwartier push ups in allerlei houdingen ( normale push ups en vervolgens op de zijkant liggend met een hand opdrukken en de ander recht omhoog) werden de jongens afgeknepen.
Goed zo, want kracht is van wezenlijk belang, gezien het feit dat er vorig jaar een aantal "de piep te vreug leeg hadde"...
Vervolgens werd er in 2 groepjes de bal rond spelen geoefend, met als opdracht snel combinatiespel en een keer raken. Daarbij assisteerde Erik (geer wet wel..dee oet Meersje) uitstekend en gaf de nodige tactische en technische tips door aan deze of gene om niet alleen rust aan de bal te bewaren, maar ook goed te pasen, door te ketsen, de positie van het standbeen bij het draaien e.d. Je merkte dat zijn ervaring een goede, zo niet zeer grote toegevoegde waarde heeft aan deze selectie! Bovendien vond hij met zijn ervaring een goed luisterend oor bij de jonge gasten vaan us MVV-ke.
Ik zag een gretige, gemotiveerde en zeer gedreven groep trainen. Het due Knops en "de Kuuper " functioneerde goed, ook Mawbir was nadrukkelijk aanwezig. Verder werd er door beide teams onderling goed gecoacht; ook door de nieuwelingen.
Verhulst maakte meteen een goede indruk in de goal: hij was nadrukkelijk aanwezig. Stevige vent die ook snel naar de grond gaat, in de 5 meter heerst en de verdediging goede aanwijzingen geeft. Prima dus
In het daarop volgende partijtje werd er fel en stevig gespeeld, waarbij me de zeer positieve rol van Niels me erg opviel: stevige vent die zich niet makkelijk van de bal laat zetten, zich goed vrij loopt om vervolgens goede combinaties aan te gaan (met o.a. Veldmate).
Ik denk zeker dat hij een goede toegevoegde waarde is en het verlies van Stankov en Rutjes beter kan opvangen. Waarschijnlijk ook een betere speler is.
De jonkies van Genk maakte ook een redelijk goede indruk, moeten hun plaats nog wel vinden, maar lieten zien dat er voetbal in zit. Vooral die jongen van Ghanese afkomst was verdedigend in het tweede gedeelte van het partijtje goed aanwezig.
Ook de rol van Meijer is niet te onderschatten die de een en ander, met name spitsen, tips gaf hoe bepaalde situaties beter aangepakt en uitgevoerd kunnen worden.
Een goede, stevige en leuke training waarbij bij het uitlopen Meijer voorop liep en de jonges waarschuwde:
"niet wandelen..." Zo hoor het ! Gein weik gedoe
Leuk was nog dat "de Roeje" ( Sjoerd dus) effe langskwam met een paar krukken ( brach heer die gewoen trök of waore die veur "Forlaajf"...
).
Kortom... LRB heet feduusie in de ploog en staf en ging opgetooge nao hoes ! Kin neet wachte tot de ierste oefenpötsjes!
Good gedoon Ron Promotion !