>
Ontvangen bedankjes 17
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
houtengerard schreef : Ik maak me grote zorgen om dit seizoen. We weten dat het geld op is, maar een slechter seizoen dan vorig seizoen kan MVV zich echt niet gaan permitteren.
Je kunt gewoon niet met deze krappe en matige achterhoede het seizoen gaan volmaken. Dan speel je voor plaats 15 t/m 20. Ik begrijp dat het geld op is, maar misschien kun je beter gaan gokken als bestuur op extra spelers en hopen op een meevaller, dan afwachten onderaan de 'U' met een sluitende begroting. Als je volgend jaar weer 500 seizoenskaarten minder verkoopt, nog meer sportieve anti-reclame hebt gemaakt en weer een verlies moet wegwerken, dan is het einde zoek.. Dan heb je financieel hetzelfde resultaat, maar met een nog veel slechtere reputatie. En misschien wel het einde van de club.
.
Kletswief schreef :
houtengerard schreef : txt
.
Gokken met geld??? Tsja... dan heb je niet geleerd van het verleden. En volgend jaar weer financiële problemen? MVV heeft net als veel andere clubs in het verleden dit gedaan. Hierdoor heeft usMVVke al vaak aan de financiële afgrond gestaan en een negatief imago opgebouwd wat natuurlijk parten speelt. Helaas heeft usMVVke geen gemeente als sponsor zoals Aken-noord.
Dat dit beleid niet werkt heeft pakweg de afgelopen 25 jaar laten zien. Geef het realistische, finacieel verantwoorde beleid dan eens de komende 10 jaar eens een kans.
Nee, beter het laatste restje schuld aflossen en vanaf dan kan iedere euro geïnvesteerd worden in het spelersbudget... Dan weet een sponsor ook waarvoor ie het doet (niet aflossen van schulden uit het verleden).
Tja dat dit sportief magere jaren zijn is ook een feit... met alleen maar diehards op de tribune.
houtengerard schreef :
Kletswief schreef :
houtengerard schreef : txt
.
Gokken met geld??? Tsja... dan heb je niet geleerd van het verleden. En volgend jaar weer financiële problemen? MVV heeft net als veel andere clubs in het verleden dit gedaan. Hierdoor heeft usMVVke al vaak aan de financiële afgrond gestaan en een negatief imago opgebouwd wat natuurlijk parten speelt. Helaas heeft usMVVke geen gemeente als sponsor zoals Aken-noord.
Dat dit beleid niet werkt heeft pakweg de afgelopen 25 jaar laten zien. Geef het realistische, finacieel verantwoorde beleid dan eens de komende 10 jaar eens een kans.
Nee, beter het laatste restje schuld aflossen en vanaf dan kan iedere euro geïnvesteerd worden in het spelersbudget... Dan weet een sponsor ook waarvoor ie het doet (niet aflossen van schulden uit het verleden).
Tja dat dit sportief magere jaren zijn is ook een feit... met alleen maar diehards op de tribune.
Ik ken het verleden..
Welke keuze je als club maakt, de uitkomst betekent hetzelfde.
- Als MVV niet investeert in de achterhoede, zal de losse kaartverkoop en de seizoenskaart verkoop van 2015/2016 wederom gaan dalen. En heb je weer verlies aan het einde van het jaar, met 0 euro eigen vermogen om dat op te vangen. 500 (mensen)x10 (kaartjes)x19= 95.000 euro aan misgelopen inkomsten. (risico van ongeveer 95.000 euro aan inkomsten.)
- Als MVV investeert in 1 a 2 spelers om het lek te dichten, geld dat niet in de begroting zit. (60.000 euro max) en het elftal begint wel te draaien, compenseert dat misschien met de losse kaartverkoop. (risico van 60.000 euro, plus een categorie daling van het KNVB systeem (60% loonsysteem). En draait het niet, een extra strop..
Beide keuzes zijn risicovol. Echter op dit moment lijkt investeren mij de rendementsvolle weg naar boven.
En stel je kiest de behoudendere weg en je hebt alle schulden afgelost in 2016. Dan nog is het een proces van jaren om supporters terug te winnen, die goodwill los je niet in 1 overbruggingsjaar op. Wat weer inkomsten kost en dus groei. En ik vraag me af of MVV wel zoveel tijd heeft, want alleen met Die Hards op de tribune, zul je moeten gaan fuseren met Geusselt Sport om boven water te blijven.