Oud-MVV'er Ruben van Bommel

01 juni 2023 16:42 01 juni 2023 16:42 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #196
Ruben van Bommel maakt toptransfer naar AZ
Joost Schreurs
Vandaag, 16:39

Ruben van Bommel speelt vanaf komend seizoen voor AZ. De aanvaller uit Meerssen tekent een vierjarig contract in Alkmaar.
Van Bommel, die dit seizoen bij MVV zijn debuut in het betaald voetbal maakte, was met een aantal Eredivisieclubs in gesprek. Uiteindelijk is de keuze op AZ gevallen.

Publieksfavoriet
De afgelopen maanden was al duidelijk dat Van Bommel, die is verkozen tot grootste talent van de Keuken Kampioen Divisie, na dit seizoen MVV zou verlaten. De Meerssenaar was een van de sterspelers van MVV afgelopen seizoen. Van Bommel, die de eerste maanden van het seizoen nog op de bank zat, scoorde vijftien keer en gaf vijf maal een assist. Hij zorgde er mede voor dat MVV de play-offs bereikte. De linksbuiten zorgde er met zijn acties voor dat hij een publieksfavoriet werd in Maastricht.

AZ
Met AZ kiest Van Bommel voor een topclub in Nederland die erom bekend staat om talenten de kans te geven. AZ eindigde dit seizoen als vierde in de Eredivisie en komt volgend jaar uit in de Conference League.

MVV
Van Bommel had geen contract in Maastricht, maar MVV houdt wel geld over aan de transfer van linksbuiten. Om welk bedrag het exact gaat is niet duidelijk. Eerder beloofde Van Bommel al dat MVV iets over zou houden aan zijn transfer.

https://www.1limburg.nl/sport/2196321/ruben-van-bommel-maakt-toptransfer-naar-az

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 16:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #197
MVV-speler Ruben van Bommel voor vier jaar naar AZ


Maastricht - MVV-talent Ruben van Bommel stapt over naar AZ. De 18-jarige linksbuiten uit Meerssen tekent een contract voor vier jaar bij de Noord-Hollandse eredivisieclub.
Emil Visser
Vandaag om 16:33

Van Bommel brak afgelopen seizoen door bij MVV. In zijn eerste jaar in het betaald voetbal kwam hij tot vijftien doelpunten en vijf assists, dat terwijl hij dit seizoen begon als bankzitter en vooral met invalbeurten zijn minuten moest maken. Mede door de goals van Van Bommel kende MVV zijn beste seizoen sinds jaren. De club eindigde op de vijfde plek; de beste klassering in de eerste divisie in deze eeuw. Onlangs won Van Bommel ‘Het Gouden Schild’ als beste talent van het seizoen in de eerste divisie. Dit voorjaar werd hij ook geselecteerd voor Jong Oranje. Zijn pijlsnelle ontwikkeling zette hem op de radar bij een heleboel clubs. Van Bommel kiest nu voor AZ, dat bekendstaat als kweekvijver voor jong talent.


Vertrouwen

Van Bommel speelde het hele seizoen bij MVV op amateurbasis. De club bood hem wel een overeenkomst aan, maar dat was in de ogen van Van Bommel aan de late kant. Bovendien voelde hij lange tijd niet het vertrouwen van coach Maurice Verberne, die hem in het eerste deel van het seizoen dus vooral als invaller gebruikte. De clubtopscorer van de Maastrichtenaren kondigde wel meermaals aan dat hij een contract zal tekenen bij MVV, zodat de club nog wel iets aan hem zal verdienen. Dat is echter nog niet gebeurd, zo laat een woordvoerder van MVV weten. „Ruben heeft voor de camera gezegd dat hij niet gratis de deur uitloopt en wij hopen dat de belofte van de familie Van Bommel gestand houdt. Wij rekenen er op dat wij daar nog iets van horen.”

Familie

Ruben van Bommel treedt door zijn overstap naar een eredivisieclub in de voetsporen van zijn vader en opa. Vader Mark kwam in het verleden uit voor Fortuna Sittard en PSV. Opa Bert van Marwijk - tijdens zijn carrière net als kleinzoon Ruben linksbuiten – droeg in de jaren ’70 drie seizoenen het shirt van AZ’67.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230601_95245089

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 17:21 01 juni 2023 17:23 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #198
Heeft van Bommel dat echt aangegeven van dat ontbreken van vertrouwen door Verberne...geloof dat niet. Je komt van PSV, hebt geen plezier meer in het voetbal, bent echt net 18...denk dat elke trainer hem eerst op de bank had gezet. Of mvv hem al vanaf dat moment dat hij kwam 'n contract had moeten aanbieden, geen idee. De fam. van Bommel heeft wel vanaf moment 1 dit voor ogen gehad en bewust het eerste en tweede contract afgewezen toen hij wat goals had gemaakt. Denk dat er toen al interesse was. Eigen belang first en dat met van Marwijk bij de academy. Er staat op diverse media transfervrij...hier is nog steeds niks getekend. We gaan het zien, gok op 50000 en geen doorverkoop percentage. Ach, we hebben een paar maanden van hem mogen genieten. Suc6 en wellicht tot ziens in de Geusselt met jong AZ.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 17:32
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #199
Dan is hij volgend jaar alsnog te bewonderen in de Geusselt bij Jong AZ! Hij denk toch niet dat hij een basisplek bij AZ krijgt, nadat je net een halfjaar een basisplek bij MVV hebt en de rechtsback van Dordrecht en TOP Oss eruit rent? Teken dan een tweejarig contract bij MVV, ontwikkel jezelf nog een jaar en ga dan voor een mooi bedrag naar de subtop van de eredivisie als je weet dat je het echt aankan en een basisplek krijgt.

Natuurlijk wordt het een ontzettend goede speler. En AZ biedt natuurlijk wel veel kansen aan jong talent. In die zin snap ik de keuze wel. Zijn aanvallende kwaliteiten en chemie met Kostons hebben ervoor gezorgd dat we vijfde zijn geworden, dat is bijna een feit. Ik heb ook maar weinig talenten bij MVV gezien die zo goed zijn als hij. Maar laten we ook niet vergeten dat hij pas 18 is, net om de hoek komt kijken en af en toe ook een tikkeltje laconiek is.

Als het overigens echt zo is dat MVV hier niks aan overhoudt, dan hoeft de hele familie Van Bommel/Van Marwijk zich wat mij betreft niet meer op de tribune te vertonen. Verberne heeft JUIST vertrouwen in Van Bommel getoond door hem vanaf het begin van het seizoen bij de selectie te nemen, hem vaak in te laten vallen en later een basisplek te gunnen. Wat had MVV / Verberne moeten doen om hem wel te laten tekenen? Een 17-jarige zonder enige speelervaring vanaf wedstrijd 1 t/m 38 een basisplek geven? MVV heeft toch juist vertrouwen in hem uitgesproken? Dat hij überhaupt niet tekende vind ik daarom sowieso al teken van arrogantie.

Als je dan vervolgens ook je belofte niet nakomt om MVV een kleine transfersom te gunnen, beloof het dan ook niet. Van Marwijk heeft een grote mond over de jeugdopleiding en is adviseur bij MVV, dan kan het toch niet zo zijn dat hij zijn eigen kleinzoon op deze manier laat gaan? Maar laten we hopen dat het inderdaad nog goed komt, en hij zich keurig aan zijn woord houdt.

Investeren in de jeugdopleiding heeft uiteindelijk pas zin als die spelers ook tekenen voordat ze verkocht worden. Dat gebeurt structureel niet en toont aan dat MVV daar de financiële slagkracht niet voor heeft. Maar nu laat je twee keer (Mbuyamba & Van Bommel) spelers gaan die tonnen of meer hadden kunnen opleveren. Die twee hadden voor MVV kunnen zijn wat Perr Schuurs voor Fortuna was, opeens 2 miljoen op de bank.

Hoe dan ook, ik wens Ruben alle succes bij zijn nieuwe club! Hij heeft mede bijgedragen aan een seizoen om nooit te vergeten en daar ben ik hem zeker dankbaar voor!
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 17:33 01 juni 2023 17:36 door Pierrot.
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #200
AZ bevestigt dat er een transfersom is betaald, maar doet over de hoogte geen uitspraken. Dat meldt Transfermarkt op Instagram.

Insiders op dit forum die hier iets over horen mogen zich melden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 17:49 01 juni 2023 17:55 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #201
Voetbalzone:
Ruben van Bommel is eruit en gaat een meerjarig contract tekenen bij AZ

Donderdag, 1 juni 2023 om 16:37

Ruben van Bommel speelt vanaf komend seizoen voor AZ. Dat meldde De Telegraaf donderdag en werd even later bevestigd door MVV Maastricht, waar de aanvaller dit seizoen actief was. Van Bommel zal voor vier jaar tekenen in Alkmaar en gaat de Maastrichtse club nog geld opleveren. Er gaan, zo valt er te lezen, 'afspraken gemaakt worden' tussen MVV en AZ.

Van Bommel had immers geen contract bij MVV en kon dus transfervrij overgenomen worden, maar de rappe linksvoor gaf eerder al aan dat hij wilde dat de Sterrendragers nog iets aan hem zouden verdienen. De Telegraaf schrijft dat dat onderling opgelost zal worden door beide partijen. Met het binnenhalen van Van Bommel troeft AZ de nodige clubs af. Naar verluidt waren ook PSV, Feyenoord, FC Twente, FC Utrecht, Vitesse, Go Ahead Eagles en buitenlandse clubs geïnteresseerd.
Tijdens het afgelopen seizoen in de Keuken Kampioen Divisie beleefde de achttienjarige linksvoor zijn definitieve doorbraak in het betaalde voetbal. Van Bommel, zoon van oud-voetballer Mark van Bommel en kleinzoon van voormalig bondscoach Bert van Marwijk, scoorde vijftien keer in competitieverband en leverde ook nog eens vijf assists af. De vleugelaanvaller is pas sinds oktober vorig jaar basisspeler bij MVV.
Van Bommel speelde eerder in de jeugd van SV Meerssen en zat ook zeven jaar in de jeugdopleiding van PSV. Die club wilde Van Bommel naar verluidt graag terughalen, maar de Limburger had nog veel meer opties. Na afloop van de met 1-4 verloren wedstrijd in de Keuken Kampioen Play-offs tegen NAC Breda gaf het talent al aan dat hij in de Eredivisie zou gaan voetballen. Bij AZ moet Van Bommel onder meer de concurrentiestrijd aangaan met Jesper Karlsson en Myron van Brederode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 17:55
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #202
Nu gaan we zien of de familie Van Bommel/Van Marwijk het echt zo goed voor heeft met onze club…
Ruben veel succes, dank voor een mooi half seizoen in De Geusselt! Hard blijven werken, normaal blijven doen, dan kun je ver komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 21:33
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #203
Het antwoord daarop moge duidelijk zijn: ja. Want al krijg je maar een paar duizend euro voor hem (wat niet het geval zal zijn), dan is het nog altijd meer dan AZ had hoeven betalen. Het is dat van Bommel zelf wilde (ongetwijfeld ook ingefluisterd door de familie) dat er een bedrag op tafel kwam. Het is een blunder van MVV om hem niet eerder een contract aan te hebben geboden. Zelfde goldt bij Mbuyamba. Deze jongens zijn op zeer jonge leeftijd al zo goed. Bij Ajax kun je dan nog wel wachten om te zien hoe de ontwikkeling gaat, bij MVV moet je dan zo snel mogelijk toehappen. Dan zullen er vast nog wel eens jongens niet doorontwikkelen en 'onterecht' een contract krijgen, maar is dat echt zoveel erger dan de zoveelste speler in de zomer halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 22:21
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #204
De soap rondom het ontbreken van een contract blijft frusterend maar voor een club met een heel kleine beurs lijkt het me ook heel moeilijk. Wat is Ruben in de loop van het seizoen geboden? Het is van de bank als invaller ineens heel hard gegaan. Welk salaris is/was reeel en welke middelen waren er? Een marktcomform bod is in de loop van het seizoen ineens snel opgelopen. Als de inschatting was begin seizoen, nog 1 jaar als invaller minuten maken en toewerken naar een basis plaats in 23/24 met dito contract klinkt dat ook weer niet extreem onlogisch. Bij Mbuyamba waren ze idd ook te laat maar er is zijn ook vb van de andere kant van het spectrum. Een Ralph van Dooren speelde ook in het ned elftal 019....... Het falen was m'n een mentaal.ding bij die jongen maar zo heeft psv heel lang en daarna ajax en juventus ook gedacht ihattaren aan de praat te krijgen.....Ik kan het moeilijk beoordelen, misschien is het pure onkunde van Mvv maar mogelijk is dat ook erg kort door de bocht. Souren en Matthys hebben zich dit jaar heel goed ontwikkeld en een Remans of Blummel raken geen knikker meer terwijl zeker Blummel 1 van de dragende spelers zou moeten zijn. Wij hebben iig een seizoen genoten, en Mvv heeft iig een jaarsalaris bespaard en ze zullen nog wel een redelijk bedrag krijgen. Verder heeft mvv ook nog recht op een opleidingsvergoeding in de toekomst, mocht Ruben weer verkocht worden denk ik ? Ben benieuwd hoe ver hij het schopt. Succes iig Ruben !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 22:26 01 juni 2023 22:39 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #205
Wat had ik gezegd. Dat de kaaskoppen op de voorste rij zouden zitten, met een appel en een ei. Net als bij Kenneth Perez. Ze weten goed de weg te vinden naar Maastricht in dit soort gevallen!! Daar weten ze wel raad mee. Voor de rest mag Maastricht vooral in de eerste divisie blijven dabbelen, om hun jeugd nóg beter te maken! Tjonge, wat wordt deze club toch altijd in de luren gelegd. Komt dit nog wel eens goed vraag ik me af. Waarschijnlijk niet. En goh, waarom zou opeens worden gezwegen over het transfersommetje. Tja 1 (appel) + 1 (ei) = oneindige eerste divisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 22:53
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #206

Mosae schreef : Wat had ik gezegd. Dat de kaaskoppen op de voorste rij zouden zitten, met een appel en een ei. Net als bij Kenneth Perez. Ze weten goed de weg te vinden naar Maastricht in dit soort gevallen!! Daar weten ze wel raad mee. Voor de rest mag Maastricht vooral in de eerste divisie blijven dabbelen, om hun jeugd nóg beter te maken! Tjonge, wat wordt deze club toch altijd in de luren gelegd. Komt dit nog wel eens goed vraag ik me af. Waarschijnlijk niet. En goh, waarom zou opeens worden gezwegen over het transfersommetje. Tja 1 (appel) + 1 (ei) = oneindige eerste divisie.


Jaaa wat een ongelooflijke voorspellende gave. Dat AZ en Twente door alle voetbalkenners al genoemd werd als club maar Mosae had het bij het rechte eind. Dat je een transfer van 24 jaar geleden als referentie gebruikt dat AZ onze talenten/ cq toppers altijd ophaald terwijl ze net 2 maanden geleden de Champions League voor jeugdteams wonnen was je ook ontgaan. En de precieze voorwaarden voor de deal en wat er voor MVV in het vat zit 4 uur na de bekendmaking als een appel en een ei bestempelen. Wacht toch gewoon eens ff af man. Misschien mag MVV de voorwaarden bekendmaken. Wat het wordt ? Wie weet. Misschien is het een pakket, oefenwedstrijdje, doorverkoop en/of een bedrag. Wie weet. Maar de berichten hier joh. Lachwekkend. Termen als familie van Bommel die zich niet meer moeten laten zien, kijken wat ze waard zijn etc etc je zal dit maar lezen als familie/Ruben. Tenenkrommend

Ikzelf ga uit van een paar ton. 2 a 3. Doorverkoop zou een bonus zijn. Voor de rest dankbaar dat Ruben ons beter heeft gemaakt. MVV ondanks alles nog wat salaris in zijn tes mocht houden. Ruben bedankt !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Huib, Lassie80, jovkle, Boschpoort, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 23:04 01 juni 2023 23:06 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #207
Excusez moi, dat ik het teleurstellend vind dat MVV zijn beste spelers kwijt raakt aan clubs die zélf ook regelmatig eerste divisie speelden. Ik gun het mijn club intens dat ze ook eens wat geld in het laatje ontvangen, waar een fundament mee kan worden aangelegd, en hier uit kunnen klimmen. Als 10 spelers weglopen, en je moet er weer 10 voor terug halen, zit je volgend seizoen weer opnieuw met een krappe selectie die op punten kwaliteit tekort komt. Het schiet niet echt op zo. Ach ja, het is de teleurstelling die een beetje overheerst nu. Maar heb zeker wel het fatsoen om te zeggen: Ruben bedankt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 07:21 02 juni 2023 07:25 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #208
Van Bommel sluit direct na de lopende zomerstop aan bij de voorbereiding van AZ op het nieuwe seizoen. In Alkmaar gaat hij spelen met rugnummer 15. Over de hoogte van de transfersom doet AZ geen uitspraken.

Bron: www.az.nl/nl/nieuws/az-versterkt-zich-met-van-bommel

Dan ga ik er gemakshalve vanuit dat er dus wél een transfersom betaald is/wordt. Naar de hoogte kunnen we alleen maar gissen. Clubs maken dit zelf eigenlijk nooit bekend. Je kunt teleurgesteld zijn omdat MVV niet de hoofdprijs voor hem kan vragen, omdat-ie hier geen dik, meerjarig contract heeft. Maar je kunt ook blij zijn met ieder bedrag dat je voor hem krijgt en dat je komend seizoen kan investeren in de spelersgroep. Ik ken de details in ieder geval niet van de aanbieding die MVV hem heeft gedaan en van de onderhandelingen tussen Van Bommel en de club.
Overigens denk ik niet dat Van Bommel alleen iets oplevert als er een transfersom wordt betaald. Hij heeft MVV ook al iets opgeleverd. Hij heeft namelijk een behoorlijke bijdrage geleverd aan de goede resultaten. Resultaten die er weer voor hebben gezorgd dat er meer mensen op de tribune zaten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 08:50
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #209
Allereerst proficiat Ruben met je transfer !

Ruben had nooit bij MVV gespeeld als er geen warme banden lagen tussen grootouders en MVV , zo eerlijk moeten we zijn
Bert heeft altijd goede banden met MVV gehad en Ron Elsen gesteund, dat was toen wel duidelijk toen Elsen van zijn plek werd gezet toen verviel ook gelijk de stuurgroep

Als je dat ook meeneemt dan weet je eigenlijk dat er nooit hard onderhandeld wordt over de Ruben , en misschien is dat ook wel te begrijpen gelet op bovenstaande .
Dat MVV er toch nog iets aan overhoudt is natuurlijk fijn , ik zelf denk dat het de commissie is ( en wellicht afgeroomd naar boven) die de makelaar normaal zou ontvangen aan deze deal nu na MVV gaat . AZ zou die commissie toch hebben moeten betalen en Ruben zou deze zelf niet hebben ontvangen , en volgens mij had Ruben geen makelaar !
Bij 50K is dat wel betaald denk ik .

Goed het is zo gegaan , Ruben heeft mooie dingen laten zien , ik hoop dat uiteindelijk iedereen met toch een goed gevoel hier op terug kan kijken , mss voor MVV financieel niet voor nu maar misschien wel voor de langere termijn . Belangrijk is dat we nu verder moeten en de energie en het positieve moment kunnen omzetten in aandacht en geld .
Club heeft op t veld vriend en vijand betoverd en verrast en ik hoop dat juist daar MVV de winst in kan gaan maken , en daar ligt ook de taak van Laura.
Breng alle ego's bij elkaar en ga samen voor een gemeenschappelijk doel ... !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 10:16
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #210
Ik ben blij dat Ruben dit seizoen hier gespeeld heeft. Het is mede aan hem te danken dat wij op een volkomen onverwachte playoffs plaats zijn geeindigd.
Een overstap naar AZ is voor die jongen een enorme stap vooruit en dat moeten we hem gewoon gunnen. Tenslotte heeft hij hier ook als amateur gespeeld, dus niks gekost. En elk bedrag dat we voor hem krijgen van AZ is meegenomen. Zoals al gemeld, ze hoeven helemaal niks te betalen. Ik hoop dat de transfersom wordt aangewend om Ronny van Geneugden langer te binden. Die is van grote waarde voor dit MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Huib, Sjonnie, Lassie80, jovkle, jasonke7, InDoDoNnY, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden