Oud-MVV'er Ruben van Bommel

02 juni 2023 14:57
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #211
Mooie stap voor Ruben en hem van harte gegund! We mogen met zijn allen blij zijn dat we zo'n talent in de Geusselt hebben gezien.

18 jaar en zijn eerste seizoen in het totale voetbal en dan al deze statistieken kunnen overleggen: hij is dit seizoen gemiddeld in elke 107 (!) minuten bij een doelpunt betrokken geweest. Aan deze cijfers kwam Thiebaut nog niet eens. Ik kan me geen speler in een MVV-shirt heugen die zulke statistieken kon overleggen.

AZ is een mooie stap voor hem. Aanvallend team en durven jonge spelers op te stellen. Met voorlopig alleen Van Brederode als concurrent (Karlsson zal wel vertrekken) gaat hij aan meer dan genoeg speelminuten komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 15:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #212
AZ wilt ook Cerny van Twente kopen ,heeft hij echt wel concurentie .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 15:05
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #213
Speelminuten zal die genoeg maken, eventueel bij Jong AZ om aan de speelwijze te wennen met sporadische invalbeurten bij de hoofdmacht als de wedstrijd reeds beslist is en om in de counter nog iets te kunnen betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 15:15
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #214

bokkesprongen schreef : AZ wilt ook Cerny van Twente kopen ,heeft hij echt wel concurentie .

Nee. Cerny is een rechtsbuiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2023 16:46 02 juni 2023 16:47 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 113
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #215
Speelt op links volgens mij. Daarbij, heeft AZ ook nog Poku

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2023 10:59
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #216
Dus... hebben we nog iets op hem verdiend?

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2023 12:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #217
In het Nederlandse betaald voetbal lopen contracten doorgaans van 1 juli tot en met 30 juni. Het contract van Van Bommel gaat hoogstwaarschijnlijk pas 1 juli in en voor die tijd zal AZ geen betaling doen. MVV is contractueel geen partij in deze zaak.

Ik ben uiteraard ook benieuwd naar de hoogte van het bedrag en ik neem op zich aan dat MVV inmiddels wel weet wat ze gaan ontvangen. Maar ik verwacht niet dat het snel gecommuniceerd gaat worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2023 12:50 08 juni 2023 12:50 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #218
In het bericht op de website van AZ staat het volgende:

Van Bommel sluit direct na de lopende zomerstop aan bij de voorbereiding van AZ op het nieuwe seizoen. In Alkmaar gaat hij spelen met rugnummer 15. Over de hoogte van de transfersom doet AZ geen uitspraken.

www.az.nl/nl/nieuws/az-versterkt-zich-met-van-bommel

Ik ga ervan uit dat AZ het wel op hun website zou plaatsen als hij transfervrij over zou komen.
MVV ontvangt dus wel iets voor hem, maar hoeveel zal voor velen een vraag blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2023 12:56 08 juni 2023 13:03 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #219
Het blijft een beetje jammer dat zoiets niet bekend wordt gemaakt. Volgens mij weet ook niemand het exacte bedrag van o.a. Okita. Ik heb in die tijd alleen gissingen voorbij zie komen. Enfin, waarschijnlijk kun je het een beetje gaan zien, welke speler(s) MVV zich de komende tijd kan permitteren. Mits het daar aan besteed gaat worden. Want er zullen ook schulden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 11:38
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #220
Net een interview van Ruben in de VI gelezen, waarin ik toch een naar gevoel bij Ruben als persoon krijg:

MVV heeft hem schijnbaar na zijn eerste doelpunt als invaller (eind augustus 2022) al een aanbod gedaan. Dat was blijkbaar niet goed genoeg en hij vindt dat MVV te lang heeft gewacht (februari) met een nieuw bod.
(persoonlijk vindt ik dat wel meevallen als je als club elk dubbeltje moet omdraaien. Dan kan me voorstellen dat je nog een aantal maanden na je eerste bod wil zien hoe een speler zich ontwikkeld. Bij de eerste aanbieding was hij nog niet eens basisspeler)

Hij zegt ook dat het hele team eigenlijk niks voorstelde en alleen door hem, Steuckers, Kostons en Matthys dit resultaat bereikt is. (Ten eerste: ook al zou dat zo zijn, moet je dat dan in een interview over je teamgenoten roepen? Ten tweede: vergeet hij niet Souren, Dzepar en nog een paar andere teamgenoten die voor hem het vuile werk opknapten?)

Hij zegt ook dat ze in het begin van het seizoen het beste voetbal speelden en het daarna alleen maar slechter werd. Op de opmerking dat hij in het begin van het seizoen, toen het dus zo goed ging, juist nog geen basisspeler was, zegt hij dat hij dat zelf ook vreemd vindt (geen enkele zelfreflectie dus).

En als laatste haalt hij nog uit naar de club dat ze spelers zo makkelijk weg laten gaan, waarbij hij zijn broer Thomas nota bene als voorbeeld noemt (terwijl iedereen heeft kunnen zien dat die gewoon tekort komt voor dit niveau en er ook geen enkele club van betekenis hem wil overnemen)
Ook dat vind ik niet echt chique als je in datzelfde interview zegt dat je MVV zoveel gunt.

Misschien kan iemand dat interview achterhalen en plaatsen (kan ik niet heb het alleen op een telefoon bij een collega gelezen). Dan mag iedereen bepalen of bovenstaande aan mij ligt of niet, maar zo lees ik het :-)

Ruben mag natuurlijk zeggen wat hij vindt in een interview, maar binnen een maand na je laatste wedstrijd al zo spreken over jezelf, je teamgenoten en de club die je een kans heeft geboden vind ik wel wat over je persoon zeggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Puime, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 11:58 14 juni 2023 12:07 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #221
Hij heeft blijkbaar twee keer een bod gehad, twee keer te laag volgens kamp van Bommel. Wel jammer als je denkt dat het afgelopen seizoen slechts om een paar spelers ging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 12:22
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #222
Hieronder het volledige artikel:

Ruben van Bommel (18) kreeg het afgelopen seizoen geen salaris, maar brak wel door. De nieuwe linksbuiten van AZ over pieken en dalen bij MVV, zijn opmerkelijke droomclub en de lessen van vader Mark en opa Bert van Marwijk.
De zon schijnt uitbundig over de Meerssense achtertuin van Bert van Marwijk. Familieleden krioelen opgetogen rond, ook Ibra de hond maakt een tevreden indruk. Hij blafte twee dagen geleden van blijdschap voor de tv toen baasje Mark van Bommel op miraculeuze wijze kampioen van België werd. De trainer van Antwerp FC is net terug van alle festiviteiten en komt bij in zijn eigen huis, een zondagsschot van Toby Alderweireld verderop. Schoonvader Bert van Marwijk en jongste zoon Ruben van Bommel waren samen in het stadion van KRC Genk getuige van de adembenemende climax. Van Marwijk vertelt hoe ze vlak voor tijd zoals gewoonlijk van hun stoeltjes kwamen om het stadion snel te kunnen verlaten. De voormalige bondscoach hield halt onderaan een trap en zette zijn stopwatch aan: zes minuten blessuretijd.
Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat.
Daarna zag hij vooral de rug van zijn 1 meter 90 lange kleinzoon, die in de drukte voor hem stond. Na drie minuten schoot Alderweireld zich onsterfelijk en was niet langer KRC Genk virtueel landskampioen. Laat staan Union Sint-Gillis, dat een paar minuten eerder nog aan kop ging. Mark van Bommel sprintte het veld in, op de tribune sprong zoon Ruben mee. In zijn enthousiasme beukte hij zijn opa net niet ondersteboven.
Inmiddels zitten ze weer kalm in een tuinstoel, de vroegere en de aanstormende linksbuiten. Ruben van Bommel is net terug uit Antwerpen, waar hij stilletjes genoot van de huldiging en zijn vader uit zijn dak zag gaan. Zelf kreeg hij geen druppel alcohol binnen en zocht hij vroeg zijn hotelkamer op. De sportman verslaat de levensgenieter met gemak, ook tijdens de vakantie. Nu heeft Van Bommel honger. Hij kiest voor een bakje kwark en slaat de vlaai van zijn oma af. Terwijl er veel te vieren is, ook voor hemzelf. Een paar dagen eerder zette hij zijn handtekening onder een vierjarig contract bij AZ, dat stevige concurrentie had in de strijd om de MVV’er, uitgeroepen tot Talent van het Jaar van de Keuken Kampioen Divisie.
Het schijnt dat jij je vader voor zijn uiteindelijke kampioenswedstrijd behoorlijk hebt moeten oppeppen.
‘Klopt. Antwerp had thuis tegen Union de kans laten liggen om het af te maken, daarna merkte ik aan hem dat hij er doorheen zat. Zo had ik hem wel eens eerder meegemaakt. Als speler, maar ook nadat hij was ontslagen bij PSV en VfL Wolfsburg. Als je trainer bent, moet je zelfverzekerd overkomen naar je spelers. Anders geloven zij helemaal niet meer dat het nog gaat lukken. Dus ik heb hem gezegd dat hij niet zo down moest zijn. “Jullie hebben het nog in eigen hand. De laatste wedstrijd winnen, dan zijn jullie kampioen.” Uiteindelijk is het gelukt met een gelijkspel, en hoe. Het was ongelooflijk en onvergetelijk.’
MVV had nog moeten promoveren, dan waren jullie feestweken compleet geweest.
‘Daarvoor waren we niet goed genoeg. Met de vijfde plaats en het halen van de play-offs hebben we er als team het maximale uitgehaald. Het hele seizoen waren we eigenlijk al niet goed.’
Jullie leefden boven jullie stand?
‘Dat denk ik wel. We hadden af en toe geluk met wedstrijden en onze keeper Romain Matthys was heel belangrijk. Koen Kostons, Jarne Steuckers en ik hebben aardig wat doelpunten gemaakt. In het schakelprogramma van ESPN zag je ons counteren en goals maken. Maar zou je een hele wedstrijd zien, dan kreeg je een heel ander beeld. In de play-offs moesten we Koen missen met een blessure, dat was echt een groot verschil. Nog groter dan ik vooraf dacht.’
Ruben van Bommel heeft MVV op 1-0 gezet tegen Helmond Sport.
Ruben van Bommel heeft MVV op 1-0 gezet tegen Helmond Sport.
Jullie hebben zeker voor de winterstop toch ook wel goede wedstrijden gespeeld?
‘Helemaal in het begin van het seizoen, toen waren we een paar keer echt goed.’
Toen stond jij er nog niet in.
(lacht) ‘Klopt. Best wel gek, misschien. Maar toen speelden we het beste voetbal. Later werd het steeds minder.’
Ben je verrast door je eigen ontwikkeling dit seizoen?
‘In het begin wel, in de voorbereiding. Toen kreeg ik de snelheid terug die ik in de jeugd had. Daardoor kweekte ik ook steeds meer vertrouwen. Ik kan weleens gaan spelen, dacht ik. Dat was ook gelijk mijn doel. Maar de eerste dertien wedstrijden zat ik op de bank.’
Was dat moeilijk voor je?
‘Best wel. Ik voelde me een beetje tegengehouden. En dan kun je achteraf zeggen: hij is er op het juiste moment ingezet, maar daarmee ben ik het niet eens. Hoe eerder, hoe beter. Die eerste maanden had ik het lastig, was ik soms geïrriteerd op de training. Ik snapte het niet. Maar dan moet je dingen dus nog beter gaan doen. Ik ben geen verhaal gaan halen bij trainer Maurice Verberne, dat doe je niet als je zo jong bent. Op sportieve wijze wilde ik mijn gelijk halen en dat is gelukt. Toen ik er eenmaal in kwam, ging het iets sneller dan verwacht. Maar ik was niet verbaasd. Ik scoorde, bleef scoren. Het was geen kwestie van geluk, voelde ik zelf ook al gauw. Het ging vanzelf. Ik kreeg zelfvertrouwen.’
‘Pas nadat ik als invaller mijn eerste doelpunt had gemaakt, deed MVV me een voorstel’
Je hebt het hele jaar zonder contract gespeeld.
‘Eerst bood MVV me niets aan. Nadat ik als invaller mijn eerste goal had gemaakt, deden ze een voorstel. Maar ik voelde nog geen vertrouwen en wilde niet tekenen. Daarna heb ik heel lang niks meer gehoord. Ik stond in de basis, het ging goed. Pas halverwege februari kreeg ik weer een aanbieding. Toen waren er ook al andere clubs in de race. Het duurde allemaal zo lang. Als MVV me in de voorbereiding een contract had aangeboden, had ik waarschijnlijk gewoon getekend. Later zag ik daar geen reden meer voor. Maar ik wilde ook niet gratis de deur uitlopen. MVV heeft mij niets misdaan, de supporters al helemaal niet. De clubs hebben het onderling afgehandeld. AZ heeft een bedrag overgemaakt, ik weet niet precies hoeveel.’
Best ongebruikelijk geregeld zo.
‘Ik heb dit ook nog niet eerder gehoord. Maar zo wilde ik het graag. Ik ben blij dat MVV toch iets aan me heeft overgehouden.’
‘Je ziet bij jonge jongens die naar het buitenland gaan toch vaak dat het mis gaat’
Je werd met de halve Eredivisie in verband gebracht.
‘Er is veel interesse getoond, ook uit het buitenland. Het leek me het verstandigste om in Nederland te blijven. Je ziet bij jonge jongens die naar het buitenland gaan toch vaak dat het mis gaat.’
Klopt het dat ook Antwerp een optie was?
‘Ja, maar ik wil sowieso niet onder mijn vader spelen. Lijkt me niet ideaal in een groep, in een kleedkamer. Speel je, dan gaan ze zeggen dat het is omdat je het zoontje van de trainer bent. Je ligt altijd onder een vergrootglas. Het leek me beter om een andere keuze te maken. Mijn vader stond er ook zo in. Ik ga voor het eerst op mezelf wonen, op eigen benen staan. Ben ik klaar voor.’
Ruben van Bommel met zijn eerste prijs als prof: die van beste talent in de vierde periode van het KKD-seizoen.
Ruben van Bommel met zijn eerste prijs als prof: die van beste talent in de vierde periode van het KKD-seizoen.
Ging het op het laatst tussen AZ en FC Twente?
‘Ook Go Ahead Eagles was nog een serieuze optie. Zij waren er vroeg bij en hadden een goed verhaal. Ergens na de winterstop zijn we gaan praten, met verschillende mensen van een aantal clubs. Het was wel moeilijk: er speelde van alles op de achtergrond, ondertussen moest ik me focussen op MVV. Maar ik heb die zaken goed kunnen scheiden. Eigenlijk zijn mijn prestaties alleen maar verbeterd. Alleen in de play-offs was ik minder, maar dat was ook door vermoeidheid en het wedstrijdverloop.’
Wat gaf de doorslag om voor AZ te kiezen?
‘Meerdere dingen. Gevoel was het belangrijkste. Als je naar de club kijkt: heel professioneel, goed georganiseerd, heel stabiel. En AZ geeft jeugd de kans.’
De trainingsaccommodatie is heel wat moderner dan die van FC Twente.
‘Ook dat. Bij AZ draait alles om ontwikkeling, doorstroming, professionaliteit. De trainer, ook belangrijk. Allemaal dingen die meespelen. Het is niet dat de mensen van Twente een slechte indruk maakten of zo. Maar het gevoel bij AZ en de trainer was gewoon goed. Ik voelde echt dat ze daar jonge spelers een kans willen geven.’
'Het is niet de insteek om bij Jong AZ te spelen. Ik focus me volledig op het eerste. Ik ben klaar voor de Eredivisie, en om te spelen.’
AZ heeft ook nog het voordeel van een team in de Keuken Kampioen Divisie.
‘Kun je als voor- en nadeel uitleggen. Het is niet de insteek om bij Jong AZ te spelen. Ik focus me volledig op het eerste. Ik ben klaar voor de Eredivisie, en om te spelen.’
Vooralsnog staat er een aardige speler op jouw positie.
‘Volgens mij is de verwachting dat Jesper Karlsson gaat vertrekken. En anders heb ik een mooie concurrentiestrijd voor de boeg.’
Ruben van Bommel snelt langs Tristan Dekker van VVV-Venlo.
Ruben van Bommel snelt langs Tristan Dekker van VVV-Venlo.
Was géén profvoetballer worden voor jou ooit een optie?
‘Heb ik nooit over nagedacht. Mijn vader was voetballer, dat wilde ik ook. Het was voor mij een logisch pad, ook gezien mijn opa. Mijn broer Thomas en ik waren altijd aan het voetballen. Thuis, hier bij mijn opa en oma in de tuin. Thomas won vaker dan ik. Hij was ouder en speelde fysieker.’
‘Qua karakter kun je me met mijn vader vergelijken. Maar ik heb ook veel weg van mijn opa'
Als voetballer lijk jij meer op je opa dan op je vader. Hoe is dat qua karakter?
‘Qua karakter kun je me met mijn vader vergelijken. Maar ik heb ook veel weg van mijn opa. Altijd willen winnen, dat zit er bij Thomas en mij wel in. Mijn broer lijkt nóg meer op mijn vader, ook als speler. Jammer hoe ze bij MVV met hem zijn omgegaan. Ze laten hem gewoon gaan en lopen echt iets mis. Ik weet welke kwaliteiten hij heeft, die liggen wel hoger dan MVV en de club waar hij nu naar toe gaat, Patro Eisden. In Maastricht heeft hij te weinig kansen gekregen. Jammer hoor, hoe MVV spelers kwijtraakt. De club is te laks geweest. Opties die niet zijn gelicht, spelers die ze laten gaan; ik sta er echt van te kijken. Maar ik blijf hopen dat MVV nog eens promoveert. Het is een prachtige club en in De Geusselt hangt al gauw een mooie voetbalsfeer.’
Wat heb je bewust meegekregen van de loopbaan van je vader?
‘Ik was er niet bij op het WK in Zuid-Afrika, ook niet bij de Champions League-finale in 2010. Daarvoor waren we nog te jong. Ik zag de WK-finale op tv en herinner me alleen de winnende goal. En hoe stuk mijn vader later zat. Zijn tijd bij AC Milan en terugkeer bij PSV heb ik bewust meegemaakt. In Italië had hij misschien wel zijn mooiste periode als voetballer. Hij werd er zo gewaardeerd. Ik liep als jochie gewoon rond tussen spelers als Zlatan Ibrahimovic en Kevin-Prince Boateng. Tijdens de wedstrijden in San Siro keek ik mijn ogen uit.’
Je vader stopte in 2013 bij PSV, niet veel later kwam jij daar in de opleiding en werd je als groot talent aangemerkt.
‘In het begin zeker. Ik was een ouderwetse rechtsbuiten, die altijd buitenom ging en dan een voorzet gaf. Later wilde ik liever vanaf links spelen en ben ik daar niet meer weggegaan. Mijn snelheid was een wapen. Bij PSV Onder-15 zakte ik een beetje weg. Ik kwam in de knoei met de groei. In de Onder-16 kon ik blijven, maar ik maakte zelf de keuze om naar MVV te vertrekken.’
Vanwege het ontslag van je vader als hoofdtrainer van PSV?
‘Dat speelde wel mee. Je krijgt vervelende reacties, mensen gaan anders naar je kijken. Misschien zat het meer in mijn hoofd dan dat ik het echt meemaakte. Maar het was geen leuke periode. Ik heb dat seizoen nog wel afgemaakt, daarna besloot ik te vertrekken. De belangrijkste reden was dat ik bij MVV minder hoefde te trainen en te reizen. Dat was beter voor mijn fysieke gesteldheid en mijn groei. Ik was niet meer zo snel, daarover maakte ik me wel zorgen. Maar mijn opa zei dat mijn snelheid zou terugkomen, als ik volgroeid zou zijn. Hij heeft gelijk gekregen.’
Bij PSV stond je onlangs ook op de lijst. Had je willen terugkeren?
‘Ze hebben geïnformeerd, ja. Maar die interesse is niet concreet geworden, dus ik heb er niet echt over hoeven nadenken.’
Is je achternaam een zegen of een last?
‘Allebei de kanten heb ik meegemaakt. Je komt op meer plekken, als je met hem bent. Maar ook de nadelen heb ik zeker ondervonden. Altijd maar vergeleken worden. “Je bent niet zo goed als je vader”, die opmerkingen.’
Wat heb je van hem geleerd?
‘Altijd slim zijn. In alles wat je doet.’
Hij was en is daar extreem in.
‘Dat heb ik ook wel een beetje, ja. Niet dat ik, zoals hij vroeger, bewust in de lijn van een scheidsrechter ga lopen om tegen hem aan te botsen. Dat deed mijn vader om even contact te kunnen maken. Dat gaat vrij ver. Maar kleine dingen kunnen je helpen. Even tijd pakken in de manier waarop je juicht, bijvoorbeeld. Altijd willen winnen, soms uit zich dat bij mij nog in frustratie. Pak ik een gele kaart als iets niet lukt. Je doet dingen die helemaal niet nodig zijn. Als de scheidsrechter een beslissing heeft gemaakt, kun je daar niks meer aan veranderen. Toch zit er iets in me dat ik er dan wat van moet zeggen.’
Wat is de belangrijkste les die je opa je heeft meegegeven?
‘Hij zegt altijd: let op je eerste aanname en je eerste duel. Dat je die gelijk goed doet, en een wedstrijd lekker begint. Dat je meteen het juiste gevoel hebt, zeker voor een buitenspeler is dat belangrijk. Nou ben ik niet per se een speler die in de wedstrijd moet zitten. Ik speelde dit seizoen soms slecht, maar dan scoorde ik toch.’
Welk plaatje heeft AZ je geschetst?
‘Ik ben een speler die diepgang heeft, die zonder bal gevaarlijk kan zijn. Volgens mij is dat wel wat zij misten, als je kijkt naar hun buitenspelers. Dat wordt mijn perspectief. Garanties krijg je nergens, maar ik heb wel de ambitie om snel minuten te gaan maken.’
'Een droomclub is AC Milan. Vanwege mijn herinneringen. Omdat mijn vader daar zo werd gewaardeerd. Ik ben altijd wel supporter gebleven'
En op lange termijn?
‘Ik heb geen plan, we gaan zien hoe ver ik kan komen. Maar een droomclub is AC Milan. Vanwege mijn herinneringen. Omdat mijn vader daar zo werd gewaardeerd. Ik ben altijd wel supporter gebleven. De mensen, de cultuur, hoe ze daar voetbal beleven; daar ook ooit mogen spelen, lijkt me prachtig.’
Aan welke speler spiegel jij jezelf?
‘Rafael Leão van Milan. Hij is ook wat langer, we lijken op elkaar qua stijl. Al speelt hij vijf niveaus hoger, natuurlijk. Maar ik kijk altijd met speciale interesse naar hem. Hoe hij acties inzet, wat hij met zijn armen doet als hij een speler voorbijgaat. Van zulke details probeer ik te leren.’
Je hebt nog geen zaakwaarnemer, wel twee klankborden die alles hebben meegemaakt. In hoeverre hebben zij je keuze voor AZ beïnvloed?
‘Niemand heeft tegen mij gezegd: je moet dit of je moet dat. Ja, ik heb berichtjes gekregen van mensen. Kom naar Twente, kom naar AZ, kom naar een andere club. Maar in mijn directe omgeving heeft niemand gezegd: dát is de beste optie. Ze hebben me helemaal vrij gelaten. Ik heb mijn gevoel gevolgd naar AZ. Het was míjn keuze.’
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 12:51
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #223
Voor mij is het,,hoofdstuk,,Ruben afgesloten en heb al te vaak gezien en gelezen tijdens het lopende seizoen wat hij te vertellen had.
Niet veel dus ik denk eigenlijk dat hij veel ingefluisterd had gekregen vandaar zijn karige en dezelfde antwoorden!
Veel succes bij AZ en hoop dat hij daar kan aansluiten als een volwaardige basis speler.
Dat hij kan voetballen weten we maar hij heeft nog heel veel te leren om echt beter te worden dus te groeien.
Az is hierbij de iedale club gezien de vele talenten die daar het hogerop mochten gaan zoeken.
Ruben bedankt maar je mag toch ook terug kijken op een aantal van je teamgenoten en de kans die MVV je gegeven heeft,dankzij hun zeker dankzij Koen ben je nu op de plek beland waar het moet gaan gebeuren….Mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 13:04
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #224
Dat ie geen teamplayer is bleek al uit zn gebaartjes tijdens wedstrijden. Hij heeft bijna alles te danken aan zn medespelers want voor de rest heel weinig indruk. We gaan zien hoe snel die bij jong az op de bank zit…
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2023 14:00
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #225
Ik vind het best een volwassen interview voor een achttienjarige. En hij zegt m.i. niets verkeerds als hij stelt dat we het maximaal haalbare hebben gehaald met die vijfde plaats. Sommige wedstrijden hebben we gewoon slecht gespeeld en toch punten gepakt.
En dat hij geen contract tekende toen het werd voorgelegd? Kan hem geen ongelijk geven. Elke profvoetballer gaat voor zijn eigenbelang. Clubliefde kom je enkel bij de amateurs nog tegen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden